loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 65 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)

Xperia P و Xperia U - گسترش دامنه گوشي‌هاي جديد سوني


سونی به دنياي گوشي‌هاي موبايل بازگشته و سه گوشي جديد را را با خود به بارسلونا آورده است. Xperia S كه پيش از اين در نمايشگاه CES‌ معرفي شده بود و اكنون حمل آن به بازارها آغاز گرديده است. و دو گوشي ديگر به نام‌هاي Xperia P و Xperia U گوشي‌هاي كاملاً جديدي هستند.


هر دوي اين گوشي‌‌ها از چيپ‌ست NovaThor U8500 با دو پردازنده 1 گيگاهرتزي و پردازنده‌هاي گرافيكي Mali-400MP بهره‌ مي‌برند ، اين در حالي است كه Xperia S مجهز به چيپ‌ست مرسوم‌تر دو هسته‌اي Qualcomm Snapdragon مي‍‌باشد.




سونی همچینین برخی از بازی‌های PlayStation را که بر روی Xperia S اجرا می‌شوند به نمایش در آورد و صحبت‌هایی نيز در رابطه با پیشرفت‌های ايجاد شده در صفحه نمایش Xperia P مطرح کرد. (صفحه نمايش اين گوشي درخشانتر مي‌باشد.) بررسي Xperia S به عنوان اولين گوشي از سري جديد گوشي‌هاي هوشمند شركت سوني نياز به مبحثي ويژه دارد ، در اينجا بررسي مختصري از دو محصول جديد سوني كه در كنگره جهاني موبايل 2012 براي اولين بار به نمايش در آمده‌اند ارايه مي‌گردد.



Sony Xperia P

Sony Xperia P داراي يك صفحه نمايش 4 اينچي Reality display مي‌باشد و مجهز به فن‌آوري جديدي كه سوني آن را WhiteMagic ناميده است مي‌باشد. اين فن‌آوري با افزودن يك پيكسل فرعي موسوم به پيكسل سفيد (white pixel) به مجموعه سه پيكسل فرعي قرمز ، سبز و آبي مرسوم ،‌ باعث بهبود در روشنايي صفحه نمايش مي‌گردد. صفحات Reality display داراي كنتراست بسيار عالي بودند ، اما از روشنايي بالايي برخوردار نبودند ، و اين فن‌آوري جديد از اين جهت بسيار حائز اهميت مي‌باشد.


. . . . . .



براي پي بردن به اين ويژگي جديد ، مقايسه‌اي ميان صفحه نمايش اين گوشي و دو گوشي Apple iPhone 4S و Samsung Galaxy S ll كه هر يك داراي صفحه نمايش برجسته در نوع خود مي‌باشند انجام گرديده است. براي كسب بهترين نتيجه يك تصوير ثابت در صفحه نمايش هر سه گوشي به نمايش در آمده است. همانطور كه در تصاوير قابل مشاهده است ، Xperia P از هر دو رقيب خود در هر دو حالت سايه و نور مستقيم عملكرد بهتري را ارايه نموده است.


. . . . . .



Xperia P داراي بدنه آلومينيومي يكپارچه و از همان نوار شفاف مشابه Xperia S بهره‌مند مي‌باشد ، و در سه رنگ مختلف به بازار عرضه خواهد شد.


. . . . . .



در اينجا مي‌توانيد تصاويري از نمونه قرمز رنگ اين گوشي را نيز مشاهده نماييد.


. . . . . .



دوربين 8 مگاپيكسلي اين گوشي قادر به فيلمبرداري با كيفيت 1080p مي‌باشد ، اين قابليت با توجه به قدرتي كه NovaThor U8500 ساخت ST-Ericsson به آن افزوده فراهم گرديده است. بنابراين به نوعي Ericsson همچنان در اين گوشي‌ها سهيم است. با وجود درگاه microHDMI به راحتي مي‌توان Xperia P را به يك تلويزيون HD متصل نمود و لذت تماشاي تصاوير بر روي آن را دو چندان نمود.


. . . . . .



این گوشی از ارتباط NFC بهره می‌برد و بنابراين با برچسب‌هاي هوشمند (Smart tag) سونی نيز سازگار است. همچنين خود داراي يك پايه هوشمند (SmartDock) نيز مي‌باشد.


در Xperia P از آندرويد نسخه 2.3.7 موسوم به نان رنجبيلي (2.3.7) كه مجهز به پوسته اختصاصي سوني مي‌باشد استفاده شده است. اين تم اختصاصي پيشتر در گوشي‌ Xperia S و همچنين گوشي‌هاي سري Xperia سال 2011 مانند Neo ، Arc و Ray نيز وجود داشته است. به روز رساني آندرويد بستي حصيري (Ice Cream Sandwich - ICS) براي اين گوشي چندي بعد در سال جاري ميلادي ارايه خواهد شد.



Sony Xperia U

Sony Xperia U با صفحه 3.5 اينچي Reality با وضوح FWVGA نسبت به Xperia P کوچکتر است. Xperia U دارای دوربین 5 مگاپیکسلی است ، با اين وجود از قابليت فيلمبرداري با كيفيت 1080p بهره‌مند است. در آن از يك حسگر Exmor R استفاده دشه است.


. . . . . .



در بسته فروش Xperia U يك هدست هوشمند (Smart Headset) وجود خواهد داشت. اين هدست داراي سرهاي داخل گوشي و سيم بدون گره (tangle-free) به علاوه يك دكمه موسوم به دكمه هوشمند (SmartKey) مي‌باشد ، كه مي‌توان آن را جهت دسترسي به هر يك از عملكردهاي دلخواه تنظيم نمود.


Xperia U همانند دو گوشي ديگر از سري جديد گوشي‌هاي Xperia سوني داراي نوار شفاف مي‌باشد ،‌ اما رنگ نور پس‌زمينه به منظور هماهنگي با تصوير به نمايش در آمده در صفحه گوشي تغيير مي‌كند. در تصاوير زير مي‌توانيد چند نمونه از اين تغيير رنگ را مشاهده نماييد.


. . . . . .



تغيير رنگ تنها محدود به نور پس زمينه نمي‌شود ، علاوه بر آن قسمت پلاستيكي پاييني نيز قابل تغيير است. اگر مدل مشكل رنگ گوشي را خريداري نماييد دو پوشش پلاستيكي اضافه به رنگ‌هاي صورتي و زرد همراه با آن در بسته فروش دريافت خواهيد نمود. در تصاوير زير مي‌توانيد نحوه تعويض اين پوشش پلاستيكي را مشاهده نماييد.


. . . . . .



Xperia U نيز بر اساس آندرويد آندرويد نسخه 2.3.7 موسوم به نان رنجبيلي (2.3.7) ارايه مي‌گردد ، كه به روز رساني آندرويد بستي حصيري (Ice Cream Sandwich - ICS) براي اين گوشي چندي بعد در سال جاري ميلادي ارايه خواهد شد.


ارايه بررسي‌هاي دقيق‌تر از اين دو گوشي نيازمند ورود آنها به بازار و مورد ازمايش قرار گرفتن از تمامي جهات مي‌باشد. در اين مقطع اطلاعات بيشتري از اين دو گوشي در دسترسي نمي‌باشد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 577
  • بازدید ماه : 761
  • بازدید سال : 7,888
  • بازدید کلی : 34,550
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}