loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 113 جمعه 01 اردیبهشت 1391 نظرات (3)



نوكيا به تازگي جديدترين گوشي پيشتاز خود Nokia N8 را رونمايي كرده است. آخرين گوشي ارايه شده از طرف شركت فنلاندي كه داراي دوربين عكاسي 12 مگاپيكسلي و قابليت فيلمبرداري 720p مي‌باشد ، در مسيري قرار گرفته كه خود را به عنوان يك قهرمان جديد تصويربرداري در دنياي تلفن‌هاي همراه باشد.



. . . .



دوربين 28 ميليمتري وايدي كه روي Nokia N8 قرار گرفته با لنز كارل زايس و فلاش زنون نيز تجهيز شده است. نوكيا اعلام كرده است كه سنسور به كار رفته در اين گوشي از نوعي است كه در دوربين‌هاي ديجيتال باريك (Compact) مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين دوربين همچنين توانايي فيلمبرداري ويديوهاي HD 720p با 25 فيم در ثانيه را داراست و ضمناً ابزار ويرايش ويديوها را نيز در خود جاي داده است.


در زير مي‌توانيد نمونه‌هايي از عكس‌هاي گرفته شده با دوربين Nokia N8 را مشاهده نماييد تا به كيفيت بسيار بالاي عكس‌هاي آن پي ببريد



. . . .

. . . .




Nokia N8 همچنين از دو رابط مختلف خروجي تلويزيون (TV-Out) بهره‌مند است ، جك صوتي استاندارد 3.5 ميليمتري و يك درگاه mini-HDMI (اولين نمونه در دنياي GSM). Nokia N8 همچنين قابليت صوتي Dolby Digital Plus Surround Sound را از طريق رابط HDMI داراست.


Nokia N8 با توجه به داشتن باتري قدرتمند mAh1200 امكان 3 ساعت و 20 دقيقه فيلمبرداري و 7 ساعت تماشاي ويديو (از طريق رابط HDMI 6 ساعت) را در اختيار كاربران مي‌گذارد. زمان مكالمه اين گوشي نيز بسيار قابل توجه است. با اين گوشي مي‌توانيد 12 ساعت تماس برقرار نماييد و يا 50 ساعت به گوش دادن موسيقي بپردازيد.



. . . .



در اين گوشي براي ذخيره كردن ويديوها جاي بسيار زيادي وجود دارد. Nokia N8 از 16 گيگابايت حافظه داخلي برخوردار است و از كارت حافظه microSD تا ظرفيت 32 گيگابايت نيز پشتيباني مي‌كند. اگر علاقمند به مشاهده عكس‌ و ويديو در خود گوشي باشيد Nokia N8 گزينه بسيار خوبي است. اين گوشي داراي يك صفحه نمايش لمسي خازني 3.5 اينچي با نسبت تصوير 16:9 و تفكيك‌پذيري nHD (360x640 پيكسل) مي‌باشد.


Nokia N8 در زمينه ارتباطات نيز يك قهرمان تمام عيار است. اين گوشي از 4 باند GSM/EDGE و 5 باند 3G پشتيباني مي‌كند. تعجب نكنيد ، 5 باند 850/900/1700/1900/2100. همچنين داراي Wi-Fi b/g/n ، بلوتوث 2.1 ، GPS با A-GPS (به علاوه ساير روشهاي مكانيابي)، microUSB به همراه USB On-the-go و FM Transmitter مي‌باشد. در مورد امكان GPS در N8 ذكر اين نكته اين نكته نيز لازم است كه اين گوشي به همراه Ovi Maps به صورت رايگان جهت راهنماي صوتي ناوبري (Voice-Guided Navigation) عرضه خواهد شد.



 . . . .




N8 اولين گوشي است كه در آن از سيستم عامل Symbian^3 استفاده مي‌شود و همچنين از نرم افزارهاي و قالب‌هاي رابط كاربري چند پلتفرمي Qt (Qt Cross-Platform) پشتيباني مي‌كند ، كه امكان توسعه نرم افزارهايي كه روي هر دو سيستم عامل سيمبين و MeeGo قابل استفاده باشند را فراهم مي‌نمايد. اين گوشي داراي صفحه اصلي (Homescreen) چندگانه مي‌باشد و در زمينه شبكه‌هاي اجتماعي نيز بسيار خوب عمل مي‌كند. عملكرد نرم افزارها و گرافيك نيز در اين گوشي بسيار بهبود يافته است.


انتظار مي رود Nokia N8 در سه ماهه سوم سال جاري با قيمتي در حدود 370 يورو (500 دلار) در دسترس قرار گيرد. اين گوشي در رنگ‌هاي خاكستري ، سفيد ، سبز ، آبي و نارنجي توليد و روانه بازار خواهد شد.

نیما احمدی نو بازدید : 107 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

در ژانویه 2007 و درست زمانی که شرکت Apple مشغول نمایش گوشی جدید خود (با نام iPhone) بود که تازه قرار بود چند ماه دیگر به بازار بیاید ، شرکت LG آهسته و آرام نمونه مشابه ای را وارد بازار کرد که علاوه بر آنکه چیزی از iPhone کم نداشت بلکه در بسیاری از جهات برتری آن کاملا محسوس بود. در این مقاله سعی داریم به کلیه جوانب گوشی زیبای PRADA از شرکت LG ، بپردازیم. با ما همراه باشید.

احتمالا نام PRADA را در جاهای دیگر مثل مارک لباس ها یا لوازم آرایشی نیز دیده اید ؛ در اصل این شرکت ایتالیایی یک شرکت طراحی لباس و مد است که در زمینه طراحی ید طولائی دارد و محصول جدید LG نیز در واقع دست پخت طراحی این شرکت است و از همین رو می توان آن را ترکیبی از یک گوشی مولتی مدیا کامل بهمراه یک گوشی سری مد (Fashion) دانست.
این گوشی زیبا که در ابتدا "LG PRADA Phone" نام داشت و احتمالا پس از بازنگری های فراوان ! به "PRADA Phone By LG" تغییر نام داد در اصل توسط سازنده اش به نام LG KE 850 خوانده می شود و شاید اولین نوع از گوشی های تمام لمسی بازار است که در آنها خبری از صفحه کلید نیز نیست و در مقام مقایسه با محصول پر عشوه ای همچون iPhone مزایای بسیار بیشتری دارد.
در برخورد اول همانگونه که از یک LG همواره انتظار می رود PRADA نیز دارای یک بسته بندی بسیار زیباست که در اولین تماس با آن به ما یاد آوری می کند که با یک طراحی بی نظیر (حتی در بسته بندی!) روبرو هستید.
بسته بندی گوشی یک جعبه مکعب شکل به رنگ مشکی براق است که بروی آن کلمه PRADA به رنگ سفید حک شده است و دیگر هیچ ! که همین بر زیبایی آن افزوده است در درون آن نیز هر کدام از اجزا در جای مناسب و زیبایی قرار دارند. و اما مطمئنا، اولین بار که گوشی را دردست می گیرید به این فکر میکنید که نسبت به عکس هایی که از آن دیده اید چقدر کوچکتر است ؛ ابعاد دقیق PRADA عبارتند از 12×54×98.8 که ۲۳ میلیمتر از iPhone کوتاه تر و 7 میلیمتر باریک تر است. از لحاظ وزنی نیز PRADA در رده سبک وزن ها قرار دارد چرا که تنها وزنی معادل 85 گرم دارد که بازهم اگر با سوگلی Apple مقایسه اش کنیم چیزی حدود 50 گرم سبک تر است.
جنس بدنه PRADA کاملا از پلاستیک مات ساخته شده است و تنها قسمت فلزی در ساختار آن قاب نقره ای رنگی ست که دور تا دور گوشی را احاطه نموده ؛ که شاید برای خیلی ها این بهترین خبر باشد چرا که یک گوشی با بدنه فلزی علاوه بر اینکه کاملا احساس وجود یک پاره آجر ! را در جیب تان افزایش می دهد زحمت تمیز کردن مداوم بدنه پر از اثر انگشت همیشگی آن نیز همواره وجود دارد که در مورد PRADA اثر انگشت بغیر از صفحه نمایش نچندان کوچکش بر بقیه جاها نمی ماند.

ابعاد این صفحه نمایش 3 اینچ می باشد که با رزولوشن 400×240 پیکسلی خود و توانائی نمایش 262 هزار رنگ دارای تصاویری بسیار شفاف و زیباست که در نوع خود کم نظیر است نکته مهم دیگر در رابطه با این صفحه نمایش همانطور که پیش از این نیز گفتیم حساس به تماس بودن آن است که این حساسیت از نوع خازنی بوده احتیاج به قلم نوری برای کار ندارد در حقیقت طرز کار یک چنین صفحه ای به این صورت است که با لمس این صفحه توسط دست، شار میدان مغناطیسی موجود در دست باعث تغییر فرکانس آن می شود و حس گرهایی که در گوشه های آن واقع شده اند می توانند مختصات نقطه ای که این تغییر فرکانس در آن ایجاد شده است را بیابند و دقیقا تعیین کنند که شما چه نقطه ای را لمس نموده اید که با اینکه مزایایی نظیر عدم تاثیر صفحه نمایش از گرد و غبار و ضربات دیگر را دارد ولی همواره یک نکته منفی نیز در آن وجود دارد و آنهم این است که نمی توان از چیز دیگری نظیر قلم نوری برای آن استفاده کرد و همین نکته باعث وجود همیشگی اثر انگشت بروی آن می شود.
عملکرد این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید نیز کاملا مناسب است و در تاریکی نیز نور صفحه نمایش مناسب بوده و علاوه بر آن می توان نور صفحه نمایش را در این مواقع تنظیم نیز نمود.
بر بالای صفحه نمایش نشان زیبای PRADA و در زیر صفحه نمایش نیز سه دکمه وجوددارد که دو دکمه قرمز رنگ برقراری و قطع تماس و یک دکمه برگشت (C) در میان آن دو می باشد که دو دکمه اول دارای نور پس زمینه نیز می باشند. در قسمت سمت راست گوشی دودکمه وجود دارد که یکی دکمه موسوم به Multimedia Key می باشد که با فشردن تکی آن پلیر گوشی فعال می شود و فشردن طولانی تر آن نیز موجب فعال شدن دوربین می شود که درمواقع عکاسی نقش دکمه شاتر دوربین را نیز ایفا می کند.
دکمه دیگر در این قسمت دکمه قفل صفحه نمایش است که با فشردن آن می توان حالت حساس به تماس بودن صفحه نمایش را غیر فعال کرد که در مواقع صحبت کردن و یا قرار دادن آن در جیب بسیار سودمند است ؛ البته قفل اتوماتیک نیز در درون منوها وجود دارد که در ادامه به آن نیز می پردازیم.
در گوشه سمت راست بالا نیز می توان سوراخی برای اتصال بند به گوشی پیدا کرد. محل اتصال شارژر در قسمت سمت چپ گوشی قرار دارد که با یک پوشش پلاستیکی پوشانده می شود که این پورت برای اتصال کابل اتصال به کامپیوتر و یا هدست نیز استفاده می گردد.
در زیر این پورت در سمت چپ محل دکمه دوگانه افزایش و کاهش صدا بهمراه دکمه ای برای سوئیچ سریع میان پروفایل های مختلف است که البته ذکر این نکته ضروری ست که گوشی های LG قابلیت تغییرات وسیع در پروفایل های مختلف نظیر آنچه در سونی اریکسون و یا نوکیا دیده بودیم را ندارد.
قسمت بالای گوشی حاوی هیچ دکمه ای نیست و در قسمت پائین گوشی نیز بغیر از دکمه باز کردن کاور باتری و محل میکروفون تماس ، چیز دیگری مشاهده نمی شود.
با برگرداندن گوشی بلاخره متوجه می شویم که این گوشی ساخت LG ست چراکه پشت گوشی تنها جائیست که آرم LG حک شده است آنهم در پائین بروی کاور باتری (چقدر شکسته نفسی می کنند طفلکی ها !).

در قسمت بالا نیز لنز دوربین 2 مگاپیکسلی بهمراه آینه ای برای عکاسی از خود و فلش LED آن قرار گرفته است که مشابه لنز های معروف کارل زایس نوکیا این لنز نیز برای خود اسم دهن پر کنی دارد : Schneider KREUZNACH که ظاهرا هرچه تلفظ این اسم سخت تر باشد با کلاس تر به نظر می رسد!
کاور باتری براحتی با فشردن دکمه ای که در بالا به آن اشاره کردیم باز می شود و باتری لیتیومی گوشی را به نمایش می گذارد که ظرفیتی معادل mAh 800 داشته ، برپایه گفته های شرکت توانائی روشن نگاه داشتن گوشی را برای 300 ساعت در حالت Stand-by و 3 ساعت در حالت مکالمه ، دارد که حتی در صورت دقیق بودن همین اعداد نیز آنچنان زیاد به نظر نمی رسد و شیرین حداقل هر دو روز یک بار می بایست آن را شارژ کنید.
محل قرارگیری سیمکارت نیز در بالا سمت راست محل باتری قرار داشته و در زیر آن نیز محل کارت حافظه گوشی ست که برای خارج کردن کارت حافظه حتما می بایست باتری گوشی را خارج کرد و خبری از Hot Swap بودن کارت حافظه نیست.
و اما در زمینه نرم افزاری منوهای گوشی برپایه تکنولوژی فلش (SWF) طراحی شده است و ظاهری کاملا کاربر پسند و راحت جهت فراگیری دارند ولی متاسفانه خبری از سیستم عامل در این گوشی زیبا نیست البته قرار هم نیست که یک گوشی سری مد (Fashion) دارای سیستم عامل باشد.
در صفحه اولیه و اصطلاحا Stand-by گوشی اطلاعاتی نظیر میزان شارژ باتری ، پروفایل کنونی، قدرت سیگنال و نام اپراتور نوشته می شود که همانند دیگر گوشی های LG می توان نام اپراتور را از این صفحه حذف کرد. المان دیگری که در این صفحه وجود دارد ساعتی ست که می تواند توسط انگشت جابجا شود و علاوه بر اینکه می تواند به هر دو فرم دیجیتال یا آنالوگ به نمایش در آید ، قابلیتی برای نمایش همزمان دو زمان متفاوت را نیز دارد که اگر ضربه کوجکی بروی ساعت بزنید آلارم تنظیم شده بعدی نیز به نمایش در می آید.

در پائین صفحه نمایش محل قرارگیری چهار میانبر غیر قابل تغییر توسط کاربر است که به ترتیب از چپ به راست عبارتند از : میانبر ورود به منوی اصلی ، میانبر نمایش صفحه کلید برای برقراری تماس، کلید ورود به منوی پیامها و بالاخره دکمه ای برای گشودن دفترچه تلفن گوشی که تنها عیبشان همانطور که گفتیم غیر قابل تغییر بودنشان است.
منوی اصلی گوشی شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد چون هیچ شباهتی با هیچ گوشی دیگری که دیده اید ندارد این منو به چهار قسمت مشخص تقسیم شده است که این قسمت های مختلف با چهار آیکون متفاوت در یک ستون در سمت راست زیر همدیگر ردیف شده اند و هر کدام نماینده یک موضوع متفاوت است.
اولی نمایانگر کلیه اعمال و اتفاقات مربوط به برقراری تماس ، فرستادن پیام و مرورگر وب می باشد دکمه دوم محل منوی سرگرمی گوشی بوده حاوی دکمه های فعال کردن دوربین ، پلیر ، رادیو FM و بازی های گوشی ست در مکان سوم میتوان تنظیمات اصطلاحا Organiser گوشی ، تقویم ماشین حساب و تبدیل کننده ها را یافت و بالاخره در منوی چهارم کلیه تنظیمات گوشی از تنظیم نور صفحه نمایش و پروفایل گرفته تا تنظیمات بلوتوث را یافت. Theme ی که بطور پیش فرض بروی گوشی نصب شده است به آن ظاهری سیاه و سفید می دهد که با اینکه کاملا شیک و زیباست ولیکن قدرت صفحه نمایش را در نمایش رنگ ها نشان نمی دهد Theme های دیگری نیز برای نصب در درون گوشی وجود دارد که در یکی از آنها در حالت Stand-by یک ماهی قرمز در حال شنا کردن در صفحه نمایش است و در دیگری یک پروانه مشغول پرواز است که با فشردن صفحه نمایش این هردو مسیر حرکت انگشت شما را دنبال می کنند که Theme هایی کاملا زیبا و جذاب هستند.
دفترچه تلفن PRADA توانائی ذخیره 1000 اسم را دارد که برای هر کدام نیز می تواند تا 4 شماره تلفن را ذخیره کند که علاوه بر آنکه می توان آنها را در درون گروه ها ذخیره کرد اختصاص عکس و زنگ دلخواه نیز برای هر کدام امکان پذیر است (از قرار معلوم خبری از اختصاص ویدئو برای هر اسم وجود ندارد). نکته دیگری که در رابطه با این دفترچه تلفن وجود دارد این است که در هنگام نمایش اسامی بطور همزمان اسامی که در درون سیمکارت و گوشی هستند را با هم نمایش می دهد که در هنگام مرور اسامی هر اسم دو بار به نمایش در می آید که البته آنچنان مشکلی هم بوجود نمی آورد.
منوی ذخیره تماس ها نیز با فشردن دکمه سمت چپ زیر صفحه نمایش نشان داده می شود که دارای چهار گزینه است : All ، Missed ، Received و Dialed که البته از طریق منوی Call History از منوی اصلی نیز می توان علاوه بر اطلاعات فوق مواردی نظیر هزینه تماسها را نیز بدست آورد. نکته مثبتی که در منوی ذخیره تماس ها وجود دارد این است که به محض ورود به این منو دو فلش نیمه شفاف در صفحه ظاهر می شود که علاوه بر اینکه می توان توسط انگشت و اصطلاحا Drag کردن در میان منو جابجا شد ، می توان توسط دکمه دو گانه افزایش و کاهش صدا در گوشه سمت چپ گوشی نیز در میان منو بالا و پائین رفت امکانی که در دیگر جاهای گوشی ظاهرا فراموش شده و برای Scroll کردن راهی بجز استفاه از سر انگشت نیست!
شاید یکی از سخت ترین کارها در یک گوشی بدون صفحه کلید SMS زدن است که این موضوع در مورد PRADA نیز صادق است (حداقل برای روزهای اول) البته این موضوع کمی با تدبیرهای اندیشیده شده توسط LG کمرنگ تر شده است مثلا برخلاف iPhone برای نوشتن یک نقطه ناقابل نمی بایست هزار بدبختی را متحمل شد ولیکن مشکل همیشگی یعنی عدم وجود احساس فشردن صفحه کلید واقعی (Positive Feedback) هنوز وجود دارد شاید یکی از راههای بوجود آوردن این احساس این باشد که با فشردن هر بار صفحه کلید مثلا یک صدای کلیک به گوش برسد. بر پس زمینه محل نوشتن پیام نیز دو فلش افقی نیمه شفاف نیز وجود دارد که برای جابجائی میان متن کاربرد دارد و فشردن مرکز این دو فلش آنها را به حالت عمودی تبدیل می کند.
در زمینه حافظه ، PRADA کمی ضعیف عمل کرده است جائیکه حافظه داخلی گوشی تنها 8 مگابایت است که بهمراه گوشی یک کارت 256 مگابایتی از نوع Micro SD نیز ارائه می گردد.
مرورگر داخلی گوشی My Stuff نام دارد و در نوع خود جالب توجه است زیرا که فولدر های موجود در آن (از قبیل Image،Sound،Video،Document و ...) تنها فولدر هایی هستند که می توان در این قست دید چراکه حتی با استفاده از کامپیوتر و درست کردن فولدر هایی دیگر در این قسمت ، این فولدر ها قابلیت نمایش نداشته تنها فولدر های پیش فرض هستند که به نمایش در می آیند و قابلیت علامت گذاری (Mark)، کپی و جابجائی فایل ها نیز تنها میان فولدر های هم نوع صورت می گیرد مثلا نمی توان یک عکس را به فولدر موزیک کپی کرد که در نوع خود بی نظیر است. البته این موضوع تنها در مورد حافظه داخلی صادق است و در مورد کارت حافظه مصداق ندارد.
و اما در مورد قابلیت عکاسی در PRADA لنز دوربین 2 مگاپیکسلی این گوشی همانطور که گفتیم دارای عنوان Schnider Kreuznach است که این نشان میدهد که این لنز دارای مجوز از سوی آن شرکت معتبر است. از لحاظ سرعت، این دوربین عنوان سریعترین دوربین میان گوشی های LG را کسب می کند البته همانطور که می دانید گوشی های LG رکورددار تاخیر شاتر در میان همه گوشی های دیگر هستند ولی در این میان PRADA یکی از سریع ترین ها در این رده است چراکه از لحظه شروع عکاسی تا فوکوس کردن و ذخیره شدن در بالاترین رزولوشن چیزی در حدود 8 ثانیه زمان می برد که در مقام مقایسه با سایرین بعنوان مثال یک ثانیه از Shine و 2 ثانیه از KE800 سریع تر است البته در مورد فوکوس کمی از برادر کوچک خود یعنی Shine کند تر است جائیکه زمان فوکوس برای PRADA معادل 4 ثانیه و برای Shine برابر 2 ثانیه است.
منوی تصویر برداری گوشی شامل تنظیمات فراوانی ست از جمله تنظیماتی برای نور سفید ، تنظیمات رزولوشن، تنظیم روشنائی ، تنظیم عکاسی پی در پی و یک امکان جدید برای تنظیم چشمی (View Finder) در حالت 4:3 و یا 16:9 که در حالت اخیر چشمی کل صفحه را می پوشاند.
کیفیت عکس های گرفته شده توسط این دوربین در فضاهای خارجی نسبتا مناسب است ولی در فضاهای داخلی مخصوصا در محیط های با نور کم بطرز شدیدی افت می کند چراکه همانگونه که متوجه شدید در میان منوها خبری از حالت عکاسی در شب نیست و علاوه بر آن فلش LED گوشی نیز آنچنان کمکی در فواصل متوسط تا دور نمی کند.
در این میان یک نکته نسبتا عجیب وجود دارد و آن هم این است که با اینکه در میان منوهای گوشی خبری از حالت Macro اختصاصی نیست ، این لنز در برخورد با فواصل نزدیک بسیار موفق عمل میکند. در یک نتیجه گیری کلی می توان دوربین PRADA را با Shine برابر دانست و در مقام مقایسه کیلومترها با گوشی مثل K750 فاصله دارد.
در زمینه فیلمبرداری نیز این دوربین با فرمت 3GP و با رزولوشن 240×400 پیکسل فیلمبرداری می کند که این فرمت در حقیقت ورژن Wide-Screen فرمت QVGA است که دارای رزولوشن 240×320 پیکسل می باشد.
در زمینه امکانات ارتباطی PRADA نسبت به سایرین در این کلاس در رده بالایی قرار دارد جائیکه علاوه بر ساپورت فرکانسهای سه گانه GSM (1900/1800/900 مگاهرتز) امکاناتی نظیر GPRS و EDGE نیز در آن گنجانده شده است .
بلوتوث مورد استفاده در گوشی نیز از نوع ورژن 2.0 با ساپورت استاندارد A2DP می باشد که بواسطه آن می توان از هدست استریو بلوتوث نیز در این گوشی استفاده کرد . البته در این میان خبری از پورت Infrared در آن نیست که زیاد هم تفاوتی نمی کند.
یکی دیگر از امکانات ارتباطی گوشی پورت USB 2.0 گوشی ست که از نوع POP PORT می باشد (پس مواظب باشید کابلش را گم نکنید!) با اتصال گوشی توسط USB به کامپیوتر، دستگاه خود بخود بدون استفاده از هرگونه درایور به حالت Mass Storage برده می شود که در این حالت حافظه داخلی و کارت حافظه گوشی بصورت دو درایو جداگانه به نمایش در می آیند که در نوع خود بی نظیر است چون معمولا گوشی های در این کلاس محتویات حافظه داخلی را به نمایش در نمی آورند.
یکی از برنامه هایی که از یک گوشی بدون سیستم عامل انتظار نداریم در مورد PRADA انتظار ما را می کشد و آن هم چیزی نیست مگر برنامه Office Viewer که می توان توسط آن فایلهای Word و Excle را مشاهده کرد و علاوه برآن برنامه ای جهت خواندن فایل های PDF نیز در گوشی گنجانده شده است . بطور کلی PRADA از برنامه های با فرمت Java MDIP 2.0 پشتیبانی میکند و برنامه های با این فرمت را می توان بروی آن نصب کرد که عناوین این برنامه ها نیز دست کمی از برنامه های Symbian ندارد.
پلیر بهمراه این گوشی ظاهر بسیار زیبائی دارد و فرمت های MP3،AAC و WMA را ساپورت می نماید یکی از نکات جالب در این زمینه این است که در ساختار این پلیر خبری از وجود اکولایزر نیست و علاوه بر آن نمی توان آهنگ های موجود را به هیچ صورتی ***** نمود (مثلا بر حسب خواننده یا آلبوم و یا ...) و در حقیقت هر چه که در فولدر Sound موجود است را پلیر شروع به پخش می نماید .
ولی شاید از همه عجیب تر در این قسمت این است که بااینکه می توانید در فولدر Sound هراندازه که بخواهید فولدر درست کرده و در هر کدام نیز آهنگ های جداگانه بریزید ، ولی پلیر اصلی گوشی هیچ کدام از این فولدر های جدید را شناسائی نمی کند و تنها راه پخش این آهنگ ها روش مستقیم اجرا نمودن آنها ست که در این لحظه نیز باز غافلگیر می شوید چون این آهنگ ها با پلیر اصلی گوشی پخش نمی شوند بلکه با یک نسخه بسیار ساده تر از آن اجرا می شوند که حتی نمی توان آن را به Background نیز فرستاد .
حالت جداگانه Flight نیز در این قسمت وجود دارد که با استفاده از آن کلیه امکانات ارتباطی گوشی قطع شده تنها بعنوان یک پلیر قابل استفاده است. رادیو FM با قابلیت تنظیم 12 ایستگاه نیز در گوشی تعبیه شده است که در آن خبری از خاصیت RDS نیز نیست. پلیر پخش فیلم نیز نسبتا کار خود را بخوبی انجام میدهد و می توان در آن حالت افقی یا عمودی را برای پخش فیلم انتخاب کرد. در زمینه نمایش عکس ، مرورگر گوشی کمی کند عمل می کند و در حالت Thumbnail حرکت رو به پائین بروی عکس ها بسیار کند است و در هنگام نمایش بزرگ یک عکس نیز هنوز نوار پائین عکس با Thumbnail عکس های بعدی پر شده است که این باز هم سرعت نمایش عکس را پائین می آورد (البته همواره گوشی های LG با نمایش عکس مشکل داشته اند).
و اما کارکرد PRADA بعنوان یک تلفن نسبتا بی نقص است : صدای دریافتی و ارسالی توسط آن کاملا واضح است و شاید تنها نکته منفی که می توان به آن اشاره کرد صدای نسبتا کم زنگ گوشی است که پروفایل پیش فرض گوشی که از نوع Ascending است نیز به نشنیدن صدای زنگ کمک بیشتری می کند (Ascending به این معنی ست که زنگ گوشی از صدای کم شروع می شود و با ادامه داشتن زنگ کم کم زیاد می شود) پس اگر شخص تماس گیرنده با شما آدم کم حوصله ای باشد امکان اینکه در یک خیابان نسبتا شلوغ صدای زنگ گوشی را نشنوید بسیار بالاست.
نکته دیگر این است که در هنگامی که در حال صحبت با گوشی هستید صفحه نمایش گوشی بطور خودکار خاموش می شود تا بطور اتفاقی توسط صورت شما لمس نشود.
PRADA گوشی زیبایی ست که از لحاظ طبقه بندی میان محصولات مختلف در سری Fashion قرار می گیرد که در این رده گوشی هایی نظیر Nokia 8800 و یا SE W660 قرار دارند و در این رده نیز بدن هیچ شک و شبهه ای از همگان بالاتر قرار می گیرد.
از قرار معلوم که هنوز خبری از حضور PRADA در بازار ایران نیست و اگر هم باشد بسیار کمیاب و البته گران است ولی با توجه به اینکه LG عنوان گوشی ساخت داخل (بخوانید بسته بندی در داخل !) را نیز توسط مادیران یدک می کشد ؛ دیر یا زود می توان PRADA را در داخل نیز ملاقات کرد که با توجه به قیمت جهانی آن که چیزی حدود 500 دلار است شاید حداقل این بار قیمت های ما به قیمتهای جهانی نزدیک شده چیزی همین حدود بتوان آن را در ایران نیز تهیه کرد.

نیما احمدی نو بازدید : 92 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

گوشی جدید LG موسوم به KF900 که به Prada II نیز معروف است ، در تاریخ 13 اکتبر سال 2008 میلادی معرفی شد.

این گوشی در واقع نسخه ارتقا یافته گوشی Prada I می باشد. از مشخصات اصلی این گوشی می توان به پشتیبانی از شبکه های پر سرعت نسل سوم و همچنین ابعاد 104.5x 54 x 16.8 mm و صفحه نمایش لمسی 3 اینچی با رزیولیشن 240x 400 pixels اشاره کرد. همچنین این گوشی به یک کیبورد کامل نیز مجهز شده است که به صورت اسلایدی با حرکت دادن گوشی به سمت راست نمایان می شود.

گوشی Prada II از کازت حافظه microSD پشتیبانی میکند که می توان به میزان 8 گیگابایت آن را افزایش داد.هر چند از میزان حافظه داخلی این گوشی خبری در دست نیست.در این گوشی یک دوربین 5 مگاپیکسلی با لنز Schneider-Kreuznach جایگزین نمونه 2 مگاپیکسلی Prada I شده است.که به اتوفوکوس ، فلاش و فیلم برداری در کیفییت VGA نیز مجهز است.


از مشخصات باتری این گوشی نیز همچنان خبری در دست نیست. اما این گوشی قرار است با قیمت 600 یورو (810 دلار) تا پایان سال 2008 میلادی در کشور های فرانسه،آلمان،اسپانیا و اکراین و هلند عرضه گردد.

نیما احمدی نو بازدید : 84 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)



این بار LG با معرفی یک گوشی Fashion و فوق العاده خوشگل بازار رو کمی تکون داده.این گوشی فوق العاده زیبا با داشتن طراحی خاص خود دارای کلیدهای حساس به لمس است.این گوشی دارای ۱۲۸ مگابایت حافظه داخلی است.دوربین این گوشی ۱.۳ مگاپیگسلی است.

نقاط قوت:

طراحی Fashionable

۱.۳ مگاپیکسل دوربین با LED

۱۲۸ مگابایت حافظه داخلی

اتصال به عنوان Mass storage

کلیدهای جهت لمسی

منوهای عالی و بسیار روان و سریع

نقاط ضعف :

نبود کارت حافظه

نبود رادیو Fm

نبود لیست mp3

تمام ویژگی های این گوشی تو طراحی این گوشی خلاصه میشه.فقط کافی است یک بار این گوشی را از نزدیک ببینید تا دلبسته ظاهر زیبا و نازک این گوشی بشید.این گوشی کشویی دکمه های اون شباهت زیادی به تخته های شکلات داره و دکمه های جهت اون با طراحی زیبا و خوش رنگ چهره بسیار زیبایی به این گوشی داده است.
صفحه نمایش این گوشی با کیفیت ۲۵۶ هزار رنگ وضوح قابل قبولی داره. منوهای این گوشی بسیار روان و جذاب طراحی شده. این گوشی قابلیت این رو داره که شما نام اپراتور رو از روی صفحه نمایش حذف کنید.قابلیت بسیار جالبی که تو هیچ گوشی تا بحال دیده نشده است.
منوهای این گوشی در دورنگ مشکی و نقره ای قابل تنظیم است که هر دو رنگ به زیبایی با گوشی هماهنگ هستند.این گوشی دارای رنگ بندی های بسیار جذابی است.برای انتقال اطلاعات هم از Bluetooth و هم از USB پشتیبانی می کند.
یکی از امکانات جالب این گوشی اینه که شما می تونید اون رو بدون نیاز به نصب به کامپیوتر نصب کنید.وقتی اون رو تو حالت Mass Storage می گذارید تمامی تلفن های شما Reject می شود ولی وقتی اون رو از این حالت در بیارید اطلاعات تماس های خودتون رو می بینید.اینم یه قابلیت دیگه که تو گوشی های دیگه دیده نمیشه.
این گوشی همچنین دارای یک دست هدفون عالی همراه با کنترل برای گوشی دادن به موسیقی است. همچنین همراه این گوشی یک کابل usb نیز هست.یک لقبی که به این گوشی داده شده است RAZR killer است که گویا قصد رقابتی جدی با سری RAZR موتورولا دارد.
نیما احمدی نو بازدید : 90 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

-------------------------------------------------------------------------------

این گوشی در دی ماه سال گذشته معرفی اولیه شده بود و به تازگی وارد بازار شده و در دسترس هست.شرکت LG این گوشی رو برای مقابله با Apple iPhone به بازار عرضه کرده که قضاوت این که موفق بوده یا نه رو بر عهده ی خودتون می زارم!

پشتیبانی شبکه ی این گوشی برای ایران کامله و از GSM در باند های 900 و 1800 و 1900 پشتیبانی می کنه ولی با این وجود از HSDPA و UTMS پشتیبانی نمی کنه.

ابعاد این گوشی 98.8x 54 x 12میلی متر هست و گوشی فوق العاده سبکی هست!چون با این ابعاد فقط 85 گرم وزن داره

ابعاد صفحه ی نمایش 3 اینچی گوشی 240×400 پیکسل هست و از نوع TFT با 256 هزار رنگ هست.برای مقابله با iphone این گوشی هم بدون قلم به بازار عرضه شده و تمام کار ها (به جز در صد کمی از اون ها) با انگشت انجام میشه که این موضوع نوشتن کلمات رو کمی مشکل می کنه که LG با قرار دادن سیستم T9 سعی داشته که این نقص رو بر طرف کنه(گر چه چونT9 فینگیلیش یا فارسی رو پشتیبانی نمی کنه به درد ما ایرانی ها نمی خوره!)
صفحه ی نمایش این گوشی مثل اکثر گوشی های Touch Screen شرکت سونی اریکسون در نور خورشید به سختی دیده میشه که این موضوع واقعا" می تونه اعصاب آدم رو خورد کنه به خصوص که تمامی کار ها با صفحه ی نمایش گوشی انجام میشه.
در توضیح بیشتر در مورد صفحه ی نمایش Touch Screen گوشی بگم که نوع این صفحع Capacitive هست کهباعث میشه دقت بالا بره وصفحه مانند شیشه ی خشک سفت باشه ولی این باعث میشه که شما با pen یا Stylus (همون قلم های مخصوص صفحه ی تاچ اسکرین)نتونین با گوشی کار کنین و فقط با انگشت می تونین کار ها رو انجام بدین.این نوع صفحه ی تاپ اسکرین شباهت زیادی به صفحه های تاچ اسکرین پایین لپ تاپ ها داره.(اگه خواستین بگین تا براتون بگم که این نوع صفحه چطوری کار می کنه)

صدای گوشی در حد قابل قبولی قرار داره و زنگ های پلی فونی تا سقف 40 طبقه رو پشتیبانی می کنه و فرمت های صوتی WMA و ACC و MP3 رو پخش می کنه.گوشی دارای vibration هم هست.

یکی از ضعف های بزرگ گوشی اینه که گوشی فقط 8 مگابایت حافظه ی داخلی داره که این موضوع با زیاد شدن فایل ها و اطلاعات بر روی گوشی می تونه به طور قابل ملاحظه ای سرعت گوشی رو کاهش بده.البته به همراه گوشی یک کارت حافظه ی 256 مگابایتی از نوعmicro SD هم داده میشه.شما در کانتکت ها می تونین تا 1000 کانتکت رو ذخیره کنید و در missed call ها وrecieved و dialled ها هر کدام 40 تا شماره می تونه ثبت بشه که محدود بودن این ها یه ضعف کوچک برای گوشی محسوب میشه.
ممموری این گوشی حالت Hot Swap نداره که این باعث میشه برای هر بار تعویض مموری کارت مجبور باشید گوشی رو خاموش کنید و باتری رو در بیارید تا بتونید مموری رو در بیارید چون مموری زیر باتریه و سیم کارت هم در بالا ی باتری جا می گیره!

چون این گوشی LG مانند بقیه ی گوشی های LG دارای پروفایل صدا و زنگ(مثل گوشی های نوکیا و سونی اریکسون) نیست یک دکمه ی صدا در سمت چپ بدنه ی گوشی برای تعویض سریع زنگ و نوع صدا قرار داده شده.



آنتن گوشی در حین تماس خوب عمل می کنه و سیگنال ها رو به خوبی دریافت می کنهدر ضمن در هنگام تماس قابلیت Touch Screen گوشی موقتا" غیر فعال میشه تا وقتی گوشی رو روی صورتتون میزارین الکی دکمه ها ضربه نخورن!

دقت کنین که گوشی Prada یک Smart Phone نیست و سیستم عاملی مانند سیمبین نداره و اکثر قابلیت های گوشی روی پلت فرم Flash قرار دارن که زیبایی خاصی رو به منو های گوشی داده.

گوشی فایل های Microsoft Word و Microsoft Excel و PDF رو می خونه ولی به علت این که همه ی کار ها با انگشت انجام میشه گشت زدن در یک فایل طولانی word واقعا" دردسر سزه و چون scrollbar نداره باید ریز ریز پایین رفت!در کل گوشی از فایل های office فرمت های .ppt, .doc, .xls, .pdf, .txt رو پشتیبانی می کنه

گوشی GPRS کلاس 10 با سرعت 32 الی 48 کیلو بایت در ثانیه(که نسبت به گوشی های دیگهسرعت نسبتا" کمی داره) رو داره و از شبکه ی EDGE هم پشتیبانی می کنه ولی با این وجود 3G و HSCSD نداره و اینترنت وایرلس رو پشتیبانی نمی کنهبروزر اینترنتی گوشی هم Wap2 و xHTML رو ساپورت می کنه.

بلوتوث این گوشی ورژن 2 با قابلیت A2DP هست که یه امتیاز مثبت محسوب میشه.ولی گوشی اینفرارد نداره(که این هیچ مشکلی ایجاد نمی کنه چون الان اکثر گوشی ها بلوتوث دارن و استفاده ی بسیار کمی از اینفرارد میشه)گوشی یک پورت USB ورژن 2 هم داره که تبادل اطلاعات رو با سرعت بالا امکان پذیر می کنه

Mp3 پلیر گوشی یک ضعف برای گوشی محسوب میشه و مشخصه که زیاد روش کار نشده:1.امکان پخش در back ground نیست(یعنی شما نمی تونین در حین گوش دادن به موسیقی کار دیگه ای با گوشی انجام بدین)2.هیچ گونه Equalizer برای این موزیک پلیر وجود نداره! 3. امکان دسته بندی آهنگ ها و قرار دادن در Playlist وجود نداره و شما مجبورید همه ی آهنگ ها رو در یک لیست کنار هم قرار بدین!


رادیوی FM گوشی هم در حد معمولی هست و امکان سرچ اتوماتیک ایستگاه های رادیویی وجود داره ولی شما بیشتر از 12 ایستگاه رو نمی تونین ذخیره کنین در ضمن رادیو ی این گوشی سیستم RDS نداره و امکان نام گذاری ایستگاه های ذخیره شده هم وجود نداره!

گوشی از برنامه های Java MiDP 2 پشتیبانی می کنه...

دوربین گوشی 2 مگاپیکسلیه و در نوع خودش دوربین نسبتا" ضعیفیه و به گفته ی سایت GSMArena توانایی رقابت با دوربین گوشی هایی از قبیل سونی اریکسون K750 رو نداره.این دوربین با لنز اشنایدر کروزناخ عکس ها رو در ابعاد 1600×1200 پیکسل می گیره . دارای فلش و Auto Focus (با سرعت خیلی پایین در مقایسه با گوشی های سایر شرکت ها-حدود 4 ثانیه طول می کشه تا اتو فوکس کار خودش رو انجام بده!!!)هست وفیلم ها رو با 30 فریم در ثانیه در WQVGA (که در اصل همون QVGA واید اسکرین شده هست)در سایز بزرگ 400×240 با فرمت 3GP می گیره.فلش گوشی واقعا" ضعیفه و عملا" کارایی چندانی نداره

باتری گوشی هم تقریبا" ضعیفه و از نوع یون لیتیم 900 mAh هست و زمان مکالمه ای 3 ساعته و زمان standby با 300 ساعت رو داره

در عکس هایی که از این گوشی می زارم مشخصه که طراحی ظاهری زیبایی داره ولی در بعضی جاها اشکالاتی وجود داره .مثلا" برای وصل کردن گوشی Handsfree شما باید رویی پورت رو بچر خونین و همون جوری بزارین که اگه دقت نکنین ممکنه بشکنه!

شرکت LG در ساخت گوشی های جدیدش مثل همین Prada و Shine ابتکارات جالبی به خرج داده و روی طراحی ظاهری این گوشی ها دقت فراوانی رو به کار برده ولی این گوشی ها هر کدوم مشکلات خودشون رو دارن که بسته به این که شما از یه گوشی چه انتظاراتی دارین می تونه براتون اهمیت داشته باشه یا نداشته باشه!


نیما احمدی نو بازدید : 92 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

شركت ال جي به زودي گوشي نسل سوم KS20 را با ويندوز موبايل نسخه 6 و صفحه نمايش لمسي 8/2 اينچي معرفي و توليد خواهد كرد .

به گزارش موج ، اين مدل از شبكه HSDPA با سرعت انتقال داده 6/3 Mbps پشتيباني مي كند .
ابعاد اين گوشي 9/12 × 58 × 5/99 ميلي متر و وزن گوشي 99 گرم است .
KS20 فاقد صفحه كليد مي باشد و در عوض به يك صفحه نمايش لمسي 8/2 اينچي مجهز است .

براي دسترسي سريع به نرم افزارها ، دفترچه تلفن و شماره گيري ، ال جي يك منوي ميانبر به آن اضافه كرده است .

ساير ويژگي هاي گوشي شامل دوربين 2 مگاپيكسلي ، 128MB ROM ، بلوتوث ، Wi-Fi ، خروجي تلويزيون ، راديو FM ، كارت حافظه MicroSD است .

گفته مي شود KS20 ال جي در سه ماهه چهارم سال جاري ميلادي در اروپا عرضه خواهد شد .



منبع : جاستین آنلاین







HSDPA / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900
نوع شبکه

سپتامبر ۲۰۰۷
تاريخ معرفی

درآينده
وضعيت فعلی

اطلاعات کلی

۹۹.۸ x ۵۸ x ۱۲.۸ ميليمتر
ابعاد

۹۲.۵ گرم
وزن

اندازه

TFT صفحه لمسی، ۲۵۶ هزار رنگ
نوع

۲۴۰ x ۳۲۰ پيکسل ،۲.۸ اينچ
اندازه

قابليت دريافت پيش زمينه

صفحه نمايش

پلی فونيک(۷۲ کانال) ، MP3
نوع

دريافت آهنگ ، آهنگسازی دستی
دريافت آهنگ

دارد
لرزش

آوای زنگ

دارد ، عکس مخاطب
دفترچه تلفن

۴۰ ارسالی ، ۴۰ دريافتی ، ۴۰ ناموفق
ثبت اطلاعات تماس

۱۲۸ مگابايت حافظه داخلی
حافظه داخلی

microSD (TransFlash)
کارت حافظه

حافظه

Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
GPRS

ندارد
HSCSD

دارد
EDGE

HSDPA, 3.6 Mbps
نسل سوم

Wi-Fi 802.11b/g
اينترنت بی سيم

دارد با A2DP
بولوتوث

ندارد
مادون قرمز

دارد
ورودی رايانه

داده ها

ويندوز موبايل ۶
سيستم عامل

SMS, EMS, MMS, Email
پيام رسانی

WAP 2.0/xHTML, HTML (IE mobile 7.6)
مرورگر اينترنت

دارد
بازی

مشکی
رنگها

۲ مگاپيکسل ، ۱۶۰۰ x ۱۲۰۰ پيکسل ، فيلمبرداری، فلش ، دوربين ثانويه VGA بزای مکالمه تصويری
دوربين

جاوا MIDP 2.0
پخش MP3/MPEG4/WMV/AAC/DivX
راديو FM
ويرايشگر متنی(MS Office)
سازمان دهنده
ضبط خبرنگاری
خروجی تلويزيون
هندس فری داخلی


ويژگيها

Standard battery, Li-Ion 1050 mAh
نوع

حداکثر ۴۰۰ ساعت
زمان آماده باش

حداکثر ۴ ساعت
زمان مکالمه

نیما احمدی نو بازدید : 141 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)





مدل KU990 Viewty ال جی به ویژگی های پیشرفته ای مجهز است . این گوشی شیک دارای صفحه نمایش لمسی 3 اینچ با وضوح 240x۴۰۰ پیکسل ، قابلیت HSDPA 3.6 مگابایت در هر ثانیه ، بلوتوث استریو ، دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک و امکان فیلمبرداری در 120Fps می باشد . این مدل ال جی با طراحی زیبا و امکانات پیشرفته خود توجه کاربران بسیاری را جلب می کند و بدون تردید گوشی موفقی خواهد شد .

مزایا :

• پشتیبانی سه بانده GPRS/GSM و HSDPA
• دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک و تثبیت تصویر
• فلش دوربین و پرتو کمکی کانون
• دوربین ثانویه برای مکالمه تصویری
• صفحه نمایش 3 اینچ TFT با 262k رنگ و وضوح 240x۴٠٠ پیکسل
• فیلمبرداری VGA در 30Fps
• فیلمبرداری QVGA در 120Fps
• خروجی تلویزیون
• قلم
• پخش ویدئو DivX
• واکنش صفحه نمایش به لمس

معایب :

• امکان بیرون آوردن کارت حافظه در زمان روشن بودن دستگاه وجود ندارد
• استفاده از قلم به عنوان Dongle راه حل مناسبی نیست
• با پر شدن کارت حافظه ، مدیریت فایل به کندی عمل می کند

طراحی :

KU990 Viewty ال جی دارای ابعاد ١٠۳.۵x ۵۴.۴x١۴.٨ میلیمتر و وزن 112 گرم است . این گوشی از نظر اندازه به مدل های iPhone ، سونی اریکسون P1 و HTC Touch نزدیک است . بیشتر افراد این گوشی را از نظر طراحی با مدل Prada ال جی مقایسه می کنند ، زیرا این دو گوشی قالب یکسان ، صفحه نمایش بزرگ و منوی فلش دارند اما با این حال کاملا متفاوت می باشند .


در قاب جلوی گوشی فقط سه کلید سخت افزاری وجود دارد که شامل کلید های سبز و قرمز Send/End و کلید C است . از کلید C می توان برای رفتن به منوی قبلی یا بعدی استفاده کرد . در بالای گوشه راست قاب جلو دوربین VGA برای مکالمه تصویری قرار گرفته است .


در طرف چپ این مدل پورت شارژر / هدست / کابل داده مشاهده می شود که زیر یک پوشش کشویی پنهان شده است . قسمت بالا و پایین گوشی تقریبا خالی است و فقط حفره میکروفون در پایین گوشی و دکمه باز کردن قاب پشت و محل بند گردن یا مچ در بالای گوشی وجود دارد .


طرف چپ KU990 از نظر کلید های کنترل بسیار جالب است ، زیرا کلید دوربین ، قفل کلید سخت افزاری که از آن برای گرفتن عکس با تثبیت تصویر استفاده می شود و همچنین یک کلید دو طرفه که حالت های دوربین را بین دوربین عکاسی و فیلمبرداری و گالری عکس تغییر می دهد ، در این قسمت قرار گرفته اند .


قاب پشت KU990 ال جی شبیه یک دوربین دیجیتال واقعی است . لنز دوربین 5 مگاپیکسل با زوم Optic (اپتیک) Schneider - Kreuznach دارای یک قطعه سخت افزاری است که زوم دیجیتال را کنترل می کند. برای تنظیم روشنایی نور و همچنین به منظور بزرگ نمایی تصاویر در گالری ، مستندات Office ، صفحات وب و کنترل ولوم نیز از این قطعه استفاده می شود . لنز دوربین پوشش محافظ ندارد و در اطراف آن فلش ، نور کمکی کانون و بلندگو مشاهده می شود .


باتری گوشی از نوع Li-Ion با توان 1000mAh است که با برداشتن قاب پشت مشخص می شود . محل سیم کارت و کارت حافظه MicroSD نیز فقط در صورت برداشتن قاب پشت گوشی در دسترس قرار می گیرد . پخش DivX فشار زیادی بر باتری وارد نمی کند . استفاده از گوشی آسان است و لمسی بودن آن مشکلی ایجاد نمی کند .


صفحه نمایش لمسی گوشی متفاوت از مدل Prada ال جی است . در مدل Prada صفحه نمایش فقط فرمان هایی را می پذیرد که با انگشت یا از طریق یک پارچه نازک وارد شوند ، اما در این مدل می توانید از انگشت ، قلم یا حتی کلید (مورد اخیر توصیه نمی شود) استفاده کنید . صفحه نمایش زیر نور مستقیم خورشید بخوبی خوانده می شود اگر چه صفحه نمایش گوشی ها از این نظر به پای نوکیا نمی رسد .


مدل KU990 Veiwty ال جی دارای قلم اصلی است که محلی در تلفن ندارد و در عوض به محل بند متصل شده است . قلم بسیار شیک و جدید است اما بهمراه داشتن آن در استفاده مداوم از گوشی چندان راحت نیست.

ساختار منو :

منوی KU990 ال جی براساس تکنولوژی فلش است که بسیار شبیه مدل Prada ال جی می باشد اما تفاوت عمده آن با Prada در این است که در KU990 منو به خوبی عمل می کند و کاربر می تواند نرم افزارهایی مانند دفترچه تلفن ، پنجره پیام جدید ، تقویم ، ماشین حساب و غیره را باز کند و در بالای صفحه نمایش Stand by اطلاعاتی در مورد وضعیت باتری ، پروفایل فعلی و شدت سیگنال وجود دارد .


آيکن TaskManager نیز در همین قسمت و در گوشه راست مشاهده می شود . با یک ضربه روی آيکن پروفایل ها یک کادر PopUp با پروفایل های موجود ظاهر می شود . صفحه نمایش اصلی یک ساعت متحرک را نشان می دهد که می توانید یک تقویم نیز نزدیک آن اضافه کنید یا هر دوی آنها را محو نمایید . یک ضربه روی ساعت ، آرم آلارم را مشخص می کند که به شما امکان می دهد آلارم را مستقیما از صفحه نمایش Stand by تنظیم کنید و حتی می توانید دو ناحیه زمانی را تنظیم نمایید تا بطور همزمان روی صفحه نمایش نشان داده شود . در پایین صفحه نمایش نوار مرور وجود دارد که میانبرهایی روی آن قرار گرفته است . متاسفانه این چهار میانبر توسط کاربر قابل تنظیم نیستند .


نخستین میانبر شما را به منوی اصلی می برد ، دومین میانبر صفحه شماره گیری را برای تایپ کردن شماره باز می کند ، میانبر سوم ، زیر منوی پیام های را باز می کند و چهارمین یا آخرین میانبر نیز لیست مخاطبین را باز می کند . میانبرهای جدیدی نیر وجود دارند که با ضربه زدن روی فلش ها در صفحه نمایش Stand by نشان داده می شوند . میانبرها در یک روش کشویی شیک و جالب روی صفحه نمایش ظاهر می شوند . با ضربه زدن روی فلش راست میانبر ها ناپدید می شوند و فقط ساعت باقی می ماند . نزدیک آيکن TaskManager در بالای گوشه راست ، آیکن پروفایل زنگ فعال می شود که با فشار دادن آن منوی پروفایل فعال می شود و گزینه های بسیاری را برای تنظیمات در اختیار قرار می دهد که برای پروفایل های موجود به کار گرفته می شوند .


استفاده از ساختار منو بسیار آسان است و ال جی ، سیستم آن را به خوبی طراحی کرده است . منوی اصلی شامل چهار زیر منو است که آنها را در یک ستون در طرف راست صفحه نمایش نشان داده می شوند . زیر منوها اسم ندارند اما نخستین زیر منو شامل مواردی در رابطه با ایجاد تماس و ارسال پیام است . دومین زیر منو شامل بسته های سرگرمی است که فایل های چند رسانه ای ، دوربین ، رادیو FM ، بازی ها ، نرم افزار پخش موسیقی ، مرورگر وب و دو نرم افزار پخش ویدئو در آن وجود دارند .


سومین زیر منو شامل نرم افزار های Organizer (سازمان دهنده) مانند تقویم ، ماشین حساب ، مبدل و ... و آیتم چهارم شامل تمامی تنظیمات می باشد . طبق پیش فرض ، منو در تم "سیاه سفید" ظاهر می شود .


دو تم رنگی دیگر با آيکن های زیبا نیز وجود دارد . یکی از آنها دارای ماهی کوچکی است که روی صفحه شنا می کند (مانند Prada) . در صورت تمایل می توانید پیش زمینه صفحه خوش آمدگویی را تغییر بدهید . در این مدل صفحه نمایش به لمس واکنش می دهد . یعنی هر فشار روی صفحه با یک ویبره خفیف همراه است که به کاربر اطمینان می دهد فرمان او پذیرفته شده است . تنظیمات این ویژگی شامل انتخاب سه نوع ویبره و 7 درجه شدت ویبره است .


تماس و دفترچه تلفن :

لیست مخاطبین دارای ویژگی هایی است که در هر دفترچه تلفن وجود دارد . دفترچه تلفن حداکثر ۵۰۰ مخاطب را ذخیره می کند و امکان ذخیره کردن اطلاعات بیشتر برای مخاطبین را فراهم می نماید . کاربر می تواند مخاطبین را به صورت گروههای تماس مرتب کند و برای آنها عکس و زنگ شخصی تعیین نماید . دفترچه تلفن این مدل از نظر ***** کردن و جستجوی مخاطبین ارتقا یافته است .


ستون جدیدی در طرف چپ آن وجود دارد که می توانید از میانبرهای الفبایی آن برای پیدا کردن مخاطب بر اساس نخستین حرف نام استفاده کنید . گزینه دیگری نیز برای جستجو و ***** کردن مخاطب وجود دارد که مانند مدل Prada در زمان مرور در مخاطبین یک صفحه کلید ظاهر می شود و جستجو با تایپ کردن تدریجی نام مخاطب صورت می گیرد . در صورت استفاده از این روش فقط مخاطب در یک زمان قابل مشاهده است . همچنین می توان تلفن را تنظیم کرد تا مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت و حافظه تلفن را بطور جداگانه نشان بدهد .


پیام :

تلفن از ارسال و در یافت پیام های SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند . در KU990 تبدیل SMS به MMS آسان تر شده است و فقط کافی است تا روی آيکن گیره (پیوست) کلیک کنید . تایپ کردن پیام بدون صفحه کلید سخت افزاری اکنون با وجود واکنش صفحه نمایش به لمس (ایجاد ویبره ضعیف) بسیار ساده تر است . قسمت پیام ها به تشخیص دستخط مجهز است و کاربر می تواند برای وارد کردن متن یا ویرایش متنی که قبلا تایپ شده است از قلم استفاده کند .


ویژگی تشخیص دستخط در این گوشی به خوبی ویژگی مشاهده شده در گوشی های Pocket Pc ویندوز موبایل نیست . چند روش برای وارد کردن متن وجود دارد که شامل صفحه کلید ، صفحه کلید QWERTY ، نوشتن روی صفحه نمایش و نوشتن در کادر است .


با انتخاب صفحه کلید QWERTY بعنوان روش ورودی ، منو به طور اتوماتیک به حالت افقی تغییر می کند . متاسفانه این صفحه کلید در کل منوهایی که مستلزم وارد کردن متن است وجود ندارد . KU990 ال جی به خوبی با ایمیل ها کار می کند و از پروتکل Pop3 و IMAP4 پشتیبانی می نماید. ماکسیمم اندازه پیوست برای ایمیل های دریافتی 400kb است و می توان گوشی را تنظیم کرد تا ایمیل های جدید را در فواصل زمانی از پیش تنظیم شده با گزینه جداگانه ای برای آن چک کند .

موسیقی و رادیو :

KU990 دارای نرم افزار پخش MP3 است که در مقایسه با مدل Prada پیشرفته تر می باشد . این گوشی قطعات موسیقی یا تراک ها را مانند هر نرم افزار مدرن موسیقی طبق خواننده ، آلبوم ، نوع ، PlayList ، تراکهای اخیر و ... تفکیک کند . گوشی دارای حالت Flight (هواپیما) است که آن را به یک ستگاه موسیقی قابل حمل تبدیل می کند . از طرفی دیگر در این مدل تنظیمات اکولایزر وجود ندارد که به منظور ارتقا کیفیت صوتی ار آن استفاه کنید . نقطه ضعف عمده نرم افزار موسیقی این است که با تغییر دادن تم منو به یکی از تم های موحود ، خود نرم افزار به رنگ مشکی باقی می ماند و نمای نقره ای کلی را خراب می کند . نرم افزار پخش موسیقی بدون مشکل در زمینه اجرا می شود . رادیو FM نیز بخوبی عمل می کند . رادیو از RDS نیز پشتیبانی می کند اما صدای آن قابل انتقال به بلندگوی بیرونی نیست . رادیو FM حداکثر 12 ایستگاه رادیویی را ذخیره می کند . مدل KU990 Viewty همچنین به نرم افزار Flash Player مجهز است که به آسانی فایل های Swf را پخش می کند .


نرم افزار پخش ویدئو مانند مدل Prada است . کاربر می تواند ویدئو ها را در حالت افقی تمام صفحه و با کنترل نیمه شفاف یا بدون آنها مشاهده کند . گزینه هایی برای نسبت مشاهده نرمال و صفحه گسترده نیز وجود دارد . این گوشی قادر است ویدئوهای DivX5 را پخش کند . کیفیت بیشتر ویدئو ها مانند زمانی است که آنها را روی PC مشاهده می کنید . در این مدل از ویدئوهای XviD پشتیبانی نمی شود . ویدئوهای XviD این روزها بسیار معروف تر از ویدئوهای DivX می باشند .


دوربین :

KU990 Viewty به یک دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک مجهز است . دوربین در نسبت استاندارد ، از کل صفحه نمایش بعنوان نمایاب استفاده می کند و در حالت تمام صفحه توجه بیشتری را بخود جلب می نماید . دوربین در ماکسیمم وضوح 2592x١٩۴۴ پیکسل عکس می گیرد . چهار کلید سخت افزاری وجود دارد که به دوربین فرمان می دهد . کلید دو طرفه در سمت راست که حالت عکس ، ویدئو و گالری را تنظیم می کند .


نرم افزار گالری که این کلید به آن سوئیچ می کند واقعا جالب است . با لمس کردن هریک از تصاویر ، اندازه آن بزرگ می شود و اگر بار دیگر آن را لمس کنید اطلاعات تصویر در گوشه آن نشان داده می شود . دومین کلید در قاب پشت قرار دارد که کلید مکانیکی زوم است . سومین کلید ، کلید دیافراگم است که در طرف راست گوشی مشاهده می شود و آخرین کلید نیز کلیدی است که برای باز کردن قفل صفحه نمایش به کار می رود و حالت تثبیت دیجیتال تصویر را در دوربین فعال می کند .


دوربین به فلش Strobe مجهز است که جایی بین فلش LED معمولی و فلش Xenon قرار دارد . علاوه بر فلش در این مدل نور کمکی کانون نیز فراهم شده است که فقط در عکس های ماکرو عمل نمی کند . منوی دوربین دارای تنظیمات بسیاری است که شامل چندین حالت پیش تنظیم (افقی ، پرتره ، شب ، ورزشی و ... ) و حالت های خاص عکسبرداری (متوالی ، کادردار و ... ) می باشد. حالت عکسبرداری متوالی شبیه حالت BestPic است که در گوشی های Cuber Shot سونی اریکسون وجود دارد . حالت Panorama نیز تصویری از چند عکس متوالی ایجاد می کند .
KU990 همچنین به تایمر مجهز است و شما می توانید از کانون دستی نیز برای گرفتن عکس استفاده کنید . سایر تنظیمات دوربین شامل تعادل رنگ سفید ، گزینه سایه رنگ و تنظیم دستی Iso (١٠٠-٨٠٠) می باشد . امکان غیر فعال کردن صدای دیافراگم وجود ندارد .


دوربین از قابلیت فیلمبرداری برخوردار است و تمام ویدئوهای ضبط شده در فرمت فایل AVI با رمزگذاری DivX5.0 ذخیره می شوند . این تعادل کافی بین اندازه فایل و کیفیت را ایجاد می کند . دوربین فیلمبرداری در وضوح VGA در 30Fps فیلمبرداری می کند و در وضوح QVGA نیز حداکثر به 120Fps افزایش می یابد . حالت 120Fps برای فیلم های Slow Motion است که ال جی آنرا حالت QVGA QVS می نامد و فایل AVI حاصل از آن در 15Fps ذخیره می شود و البته در حرکت ضبط شده تا هشت برابر کند شده است .


در زمان فیلمبرداری در 120FPs نور زیادی مورد نیاز است . استفاده از ویژگی DivX در مدل KU990 ال جی اطمینان می دهد که فایل های ویدئو را با بالاترین کیفیت روی یک کارت حافظه 1GB ذخیره کند . این مدل علاوه بر ویدئو در وضوح VGA همچنین در وضوح 640x۳٨۴ پیکسل با نسبت صفحه 16:9 نیز فیلمبرداری می کند . دوبین پوشش لنز ندارد و استفاده از قطعه مکانیکی زوم دیجیتال موجب می شود که انگشت روی لنز قرار گیرد و بالاخره اینکه در زمان فیلمبرداری حالت ماکرو وجود ندارد . KU990 در حالت ویدئو درست مانند یک دوربین با کانون ثابت عمل می کند.



سایر امکانات :

مدل KU990 ال جی دارای 100MB حافظه داخلی و محل کارت حافظه MicroSD است . محل کارت حافظه فقط با برداشتن باتری در اختیار کاربر قرار می گیرد . File Manager (مدیریت فایل) بصورت آیتم My Stuff در منو ظاهر می شود و شامل پوشه های جداگانه تنظیمات کارخانه برای محتوای چند رسانه ای مختلف است . شما می توانید فایل ها را به حافظه بیرونی کپی کنید یا انتقال بدهید و یا آنها را از طریق بلوتوث ارسال نمایید. در تمام این موارد امکان انتخاب چند مورد وجود دارد . زمانی که کارت حافظه پر می شود ویژگی مرور به کندی انجام می گیرد .


ال جی KU990 به مرورگر Picsel برای مرور مستندات Office مجهز می باشد . مرورگر از مستندات MSWord ، فایل های MS Excel و فایل های PDF پشتیبانی می کند . مرور مستندات و زوم کردن روی آنها بسیار سریع است و فقط در فایل های PDF کمی کند عمل می کند .


امکان مشاهده مستندات در حالت افقی نیز وجود دارد . گالری عکس مانند مدل Prada عمل می کند و در KU990 مرور کردن در نمونه های کوچک سریعتر است و امکان زوم روی تصاویر فراهم شده است . تصاویر را می توان به صورت نمونه های کوچک یا لیست مشاهده کرد .


در صورت استفاده از کابل USB از حالت USB MassStorage با سرعت بالا پشتیبانی می شود و در این مدل با وصل شدن به PC کارت حافظه روی آن نشان داده می شود و نمی توان به حافظه داخلی دسترسی پیدا کرد. KU990 از سه باند EDGE / GPRS / GSM و HSDPA 3.6 Mbps پشتیبانی می کند .
این گوشی همچنین به بلوتوث 1.2 با پروفایل استریوی A2DP مجهز است . مرورگر وب دارای گزینه های بسیاری است و امکان مشاهده و مرور صفحات وب با کلید های کنترل یا بدون آنها فراهم شده است . در حالت افقی بهتر می توان صفحات را مرور کرد . نقشه کوچکی نیز وجود دارد که در پیدا کردن صفحات مختلف وب به کاربر کمک می کند . مرور کردن Tabbed نیز فراهم شده است که با استفاده از آن می توانید لینک های مورد نظر را در نوار های جداگانه باز کنید تنها مشکل اینجاست که در این روش مرور از سرعت کافی برخوردار نیست .


تقویم دارای تصویر ماه و هفته است و با استفاده از انگشت می توانید در تاریخ روزها مرور کنید . یک مربع نارنجی بزرگ تاریخ فعلی را نشان می دهد . پس از لمس یک تاریخ ، کادر PopUp ظاهر می شود تا آنچه را که زیر انگشت قرار گرفته است مشاهده کنید . کاربر می تواند روز شروع هفته را به عنوان پیش فرض انتخاب کند و تصویر پیش فرض هفتگی یا ماهیانه را تعیین نماید . اضافه کردن رویداد بسیار ساده است و تقویم می تواند حداکثر 100 رویداد را ذخیره کند .


نرم افزار جداگانه Tasks نیز وجود دارد که حداکثر 100 کار را ذخیره می کند . ویژگی یادداشت به کاربر امکان می دهد تا یادداشت و نکات کوتاه را ثبت نماید . متاسفانه فقط 5 یادداشت را می توان ذخیره کرد . در این مدل 5 آلارم وجود دارد .


KU990 ال جی همچنین دارای ماشین حساب ، مبدل و نرم افزار ساعت جهانی است . این گوشی از نسخه MDIP 2.0 پشتیبانی می کند و بنابراین می توانید نرم افزار های بسیاری را نصب کنید .


این مدل دارای یک بازی از پیش نصب شده به نام LG Space Commando است که گرافیک سه بعدی جالبی دارد . در KU990 ، نرم افزارها و بازی های جاوا در پایین صفحه نمایش کلید های مجازی بزرگی ظاهر می شود که دارای دو مزیت است. نخست اینکه بازی یا نرم افزار در وضوح استاندارد QVGA اجرا می شود و دیگر اینکه در طول اجرای آن کنترل بیشتری خواهید داشت.

نیما احمدی نو بازدید : 119 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)


LG GC900 Viewty Smart که برخی به Viewty2 نامیده بودند , معرفی شد...
GC900 یکی دیگر از 8 مگاپیکسلی های بازار هست که دارای امکاناتی نظیر : فوکوس اتوکاتیک , فلاش LED و ... است که از لنز Schneider-Kreuznach بهره میبرد.
صفحه نمایش 3 اینچی با قابلیبت نمایش 16 میلیون رنگ و با وضوح 480*800 پیکسل به GC900 جذابیت خاصی بخشیده.
1,5 گیگابایت حافظه داخلی و خواندن microSD تا ارتقا 16 گیگابایت
از دیگر امکانات :
اینترنت بی سیم .
جی پی اس GPS
خروجی تلوزیون Tv out
شتاب سنج
رادیو FM و نمایش فایل های آفیس
و ...

از باتری این گوشی هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست فقط به Li-Ion 1000 mAh اشاره شده است.

به نقل از GsmArena :
General: GSM 850/900/1800/1900 MHz, UMTS 900/2100, HSDPA 7.2 Mbps, EDGE class 12
Dimensions: 108.9 x 56.1 x 12.4 mm, 102 g
Display: 3" 16M-color capacitive touchscreen TFT of WVGA resolution (480 x 800 pixels)
Memory: 1.5GB flash storage, microSD card slot (up to 16GB)
User interface: S-Class Touch UI
Still camera: 8 megapixel autofocus camera, Schneider-Kreuznach optics, LED flash, manual focus, geo-tagging, image stabilization, multi face detection (up to 3), smile detection
Video recording: 720x480@30fps, VGA@30fps, QVGA time-lapse and slow-mo video recording
Connectivity: Bluetooth 2.0 with A2DP, Wi-Fi, TV-out, USB port, GPS receiver with A-GPS
Music : Accelerometer for screen auto rotate, Multi-touch input, DivX/XviD support, Dolby for Mobile audio enhancement, FM radio, office document viewer
Battery: Li-Ion 1000 mAh
Retail price: N/A
نیما احمدی نو بازدید : 94 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)


بعد از معرفی گوشی 8 مگاپیکسلی سونی اریکسون C905 گویا یک رقابت جدید آغاز شده است . که بعد معرفی گوشی C905 نوبت به شرکت سامسونگ رسید تا غول 8 مگاپیکسلی خود را موسوم به i8510 INNOV8 معرفی کند.اما انتظار نمی رفت که به این سرعت رقیبی دیگر نیز اضافه گردد. اما چنین نشد و شرکت LG از سایر رقیبان در تولید این گوشی پیشی گرفت و محصول خود موسوم به KC910 را معرفی کرد.

این گوشی به صورت ساده طراحی شده است . در قسمت جلوی گوشی بیشترین چیزی که به چشم می خورد صفحه نمایش تاچ اسکرین 3 اینچی آن می باشد که با کیفییت رنگ 256K و همچنین رزیولیشن
240x 400 pixels می تواند محلی مناسب را برای تماشای عکس های گرفته شده برای شما فراهم کند. همچنین رابط کاربري KC910 بر اساس تکنولوژي Flash استوار است، درست مانند گوشی Prada. KU990 تنها يک گوشي هوشمند نيست، بلکه به قابليت‌هاي بسيار متعدد و در عين حال کارآمدي مجهز است که بايد از آن استفاده کردتا به امکانات خوب و دیدنی اين گوشي پي ببريد. از اين ميان مي‌توان به مديريت کارها، پنجره پيام‌ها، تقويم، ماشين حساب و بسيارياز موارد ديگر اشاره کرد.اما مسلما عدم وجود سیستم عامل یک نقطه ضعف محسوب می شود که برای خیلی از کاربران یک ویژگی جدا ناشدنی محسوب می شود. به هر حال شایدوجود سیستم عامل Symbian می توانست گامی بلند در جهت موفقییت این گوشی باشد ولی امیدواریم که سایر نقاط قوت آن به خصوص دوربین فوق العاده آن بتواند این کاستی ها را بپوشاند.




در انتهای این صفحه نمایشگر عظیم شاهد 3 دکمه نسبتا بزرگ هستیم که وظیفه مدیریت تماس ها را بر عهده
دارند(البته هنوز اطلاع دقیق از وضعییت این 3 منو ووضعییت آن در دست نیست).

ابعاد این گوشی نیز قابل توجه است.که می توان به 107.8x 55.9 x 14 mm اشاره کرد که به نسبت گوشی های هم رده خود در وضعییت مطلوب تری به سر می برد.(که گوشی INNOV8 سامسونگ 17.2mmو گوشی C905 سونی اریکسون19.5mm ضخامت دارند.)همچنین وزن این گوشی 114 گرم می باشدکه ایده آل می باشد.

Camera Phone شرکت LG از خطوط پر سرعت نسل سوم HSDPA 2100 نیز پشتیبانی می کند که در کنار باند های فرکانسی GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 می تواند نهایت کار آیی را با ارمغان آورد.

گوشی LG KC910 از کارت حافظه microSD نیز پشتیبانی کرده وتوانایی پشتیبانی از 8 گیگابایت کارت حافظه مورد نظر را نیز دارا می باشد و نباید چندان نگران کمبود حافظه بود.البته هنوز میزان حافظه داخلی مشخص نشده است و باید منتظر اطلاعات تکمیلی بود.




KC910 سایر امکانات ارتباطی همچون HSDPA, 7.2 Mbps پر سرعت برای در یافت اطلاعات از اینترنت ،
Wi-Fi 802.11b/gو بلوتوث نسخه 2 به همراه A2DP است.اما همانند گووشی های تازه معرفی شده دیگر فاقد پورت Infrared است.هر چند وجود USB 2 یک نقطه قوت دیگر برای آن محسوب می شود.

اما مسلما مهمترین ویژگی این گوشی دوربین قدرتمند آن است.
آری 8 مگاپیکسل دیگر برای یک گوشی موبایل آرزو نیست و کم کم در حال عادی شدن می باشد و شاید خیلی زود 5 مگاپیکسلی ها فراموش شوند.
گوشی LG KC910 به یک دوربین 8 مگاپیکسلی (با تصاویری به اندازه‌ی 2448×3264 پیکسلی) مجهز می‌باشد و علاوه بر اتوفوکوس و لرزش‌گیر، فلاش زنون هم دارد.همچنین باز هم یک اتفاق خوب دیگر برای دوربین این گوشی اتفاق افتاده است و آن هم کیفییت فیلم برداری فوق العاده آن است که همانند گوشی Viewty توانایی ظبط فیلم در حالت VGA با سرعت 30 فریم بر ثانیه و در حالت QVGA با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارا می باشد.
این لنز همه کاره توسط شرکت مطرح Schneider-Kreuznach ساخته شده است و در این گوشی قرار گرفته است.




کمی تفکر کنید، از دوربین یک گوشی موبایل بیش از این انتظار دارید...؟
پس مطمئن باشید که نیاز های عکس برداری و فیلم برداری شما دیگرحل شده است.


صبر کنید هنوز تمام نشده است..

این Camera Phone به قابلییت های دیگری نیز مجهز است که با هم می بینیم:

GPS داخلی و کارکرد A-GPS ، خروجی TV ، پشتیبانی از فرمت Xvid و DivX ، قابليت نمايش فايلهاي MS-Office و PDF و Camera geo-tagging می باشد.

اما هنوز اطلاعات دقیق از قدرت باطری این گوشی و قیمت آن در دست نیست .

LG KC910 در ماه August سال 2008 میلادی معرفی شده است وطبق اخباری که به دست آمده ، قرار است در ماه October همین سال در رنگ مشکی به بازار های جهانی عرضه گردد.

امیدوارم که از این بررسی مختصر نهایت استفاده را برده باشید و بیشتر با این گوشی آشنا شده و انتخاب مناسب تری را در خرید گوشی های داشته باشید.


نیما احمدی نو بازدید : 108 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)


موتورولا سومين توليد کننده بزرگ گوشی های موبايل در سراسر دنيا است و گوشی های مختلف را در سبک های متفاوتی وارد بازار می کند . گوشی های موتورولا عليرغم ساده يا پيچيده بودن همواره شيک و جالب بنظر می رسند . مدل Q9h موتورولا يک گوشی GSM نسل سوم ( HSDPA ) است . ويژگی های اين گوشی مانند مدل Q8 است و فقط رنگ قاب آن کمی متفاوت است . اين گوشی دارای صفحه نمايش افقی QVGA و صفحه کليد QWERTY است و با بهره گرفتن از ويژگی Push Email ويندوز موبايل به يک دستگاه پيام رسانی تبديل می شود .


مدل Q9h موتورولا دارای اندازه مناسب و وزن کمی می باشد . اين گوشی بسيار باريک است و لبه های گردی دارد . ابعاد گوشی 11.8 × 67 × 118 ميلی متر و وزن آن 134 گرم است . Q9h به راحتی در جيب جا می گيرد و استفاده از آن آسان است . گوشی از قسمت های مات و براق تشکيل شده است و به رنگ مشکی می باشد . اين گوشی از استحکام کافی برخوردار است و تنها مشکل ساختاری آن لغزش درب باتری می باشد .


يکی از مواردی که Q9h را از ساير گوشی های استاندارد WM در بازار متفاوت می کند صفحه نمايش افقی آن است . استفاده از اين صفحه نمايش در زمان نوشتن متن يا مرور کردن در اينترنت کمک زيادی به کاربر می کند . اندازه صفحه نمايش 2.4 اينچ و وضوح آن QVGA است که 65K رنگ را نشان می دهد . صفحه نمايش به کمک حسگری که ميزان روشنايی آن را کنترل می کند در نور زياد به خوبی خوانده می شود. در گوشی هايی که به حسگر مجهز نيستند هر بار بايد بطور دستی روشنايی را در 100% تنظيم کنيد .


صفحه کليد QWERTY گوشی به اندازه ای کوچک شده است که با اين مدل باريک تناسب داشته باشد. کليدها نزديک يکديگر قرار دارند و فاصله ای بين آنها وجود ندارد. کليدها به خوبی واکنش می دهند. تايپ کردن متن سريع و آسان است.صفحه کليد دارای چهار رديف است که در رديف پايين آن ميانبرها و کليد Space (فاصله) قرار دارد. اندازه کليد Space دو برابر ساير کليدها است. شش کليد ديگر اين رديف شامل تقويم ، مخاطبين ، + / 0 ، نرم افزار Windows Medial Player ، دوربين و تشخيص صدا است .


اعداد روی صفحه کليد عددی با رنگ آبی قرار گرفته اند و يک خط روشن در بالای هريک از آنها وجود دارد که به تشخيص اعداد کمک می کند . کليد حرکتی در سطح تخت و آينه مانند اطراف صفحه نمايش و درست بالای صفحه کليد QWERTY وجود دارد . کليد حرکتی فلزی و مدور است که از مرکز آن نيز برای تاييد انتخاب ها استفاده می شود . کليد حرکتی برخلاف ساير گوشی های Pocket PC ويندوز موبايل دارای نور زمينه در اطراف چهار جهت و همچنين در اطراف کليد مرکزی است .


در اطراف اين کليد دو Softkey و دکمه های Back و Home قرار گرفته اند . خطوط منحنی روشن اين کليدها را از کليد اينترنت و Answer در طرف چپ و کليد ميانبر پيام و Reject در طرف راست جدا می کند . در طرف راست گوشی سه کليد Select , UP و Down نزديک يکديگر قرار دارند که به راحتی مورد استفاده قرار می گيرند . کليد فلش ( ) مشکی نيز در اين قسمت مشاهده می شود که برای حرکت در منوها نياز است . نور زمينه کليدهای عددی کمی تيره تر می باشد تا به آسانی تشخيص داده شوند .


پورت Micro USB در طرف چپ گوشی وجود دارد که از آن برای شارژ کردن دستگاه ، اتصال به کامپيوتر و وصل کردن هدفون استفاده می شود . موتورولا برای نخستين بار در عوض MiniUSB از اين نوع کانکتور استفاده کرد . برای بکارگيری هدفون استاندارد بايد از آداپتر استفاده کنيد .

موتورولا Q9h يک تلفن هوشمند است که دارای نسخه استاندارد ويندوز موبايل 6 می باشد . اين نسخه برای گوشی هايی است که صفحه نمايش لمسی ندارند . سيستم عامل گوشی تخصصی نيست و مانند ساير گوشی ها می باشد . منو در حالت افقی مورد استفاده قرار می گيرد . ترتيب آيتم ها در صفحه نمايش Stand by بدليل جهت افقی کمی متفاوت است . منوی اصلی در دو رديف نشان داده می شود که هر يک از آنها دارای چهار آيکن است و امکان رفتن به گزينه های ديگر فراهم شده است . موتورولا آيکن بعضی منوها مانند Settings و File Manager را شخصی کرده است تا کمی متفاوت بنظر برسد .


دفترچه تلفن مانند ساير گوشی های استاندارد WM6 است و جستجوی مخاطب بطور سريع و آسان انجام می گيرد . مستقيما از صفحه نمايش Stand by می توان نام مخاطب را تايپ کرد . جستجوی سريع ويژگی بارز گوشی های ويندوز موبايل بدون صفحه نمايش لمسی است .


Q9h موتورولا به نرم افزار تشخيص صدا مجهز می باشد که مستقل از بلندگو عمل می کند . اين نرم افزار يک ثانيه بعد از نگهداشتن کليد ميانبر فعال می شود و به شما امکان می دهد تا تماس بگيريد يا به يک مخاطب پيام بفرستيد و يا شماره خود را بطور صوتی شماره گيری کنيد يا يک نرم افزار را اجرا نماييد .


نسخه امريکايی اين گوشی از باند فرکانس ٨٥٠/١٩٠٠ MHZ برای نسل سوم و UMTS / HSDPA 3.6 Mbps پشتيبانی می کند و در اروپا استفاده نمی شود . Q9h موتورولا Wi-Fi ندارد . اين گوشی دارای نسخه های Pocket نرم افزارهايی مانند جستجوگر فايل ، جستجوگر اينترنت و نرم افزار Windows Media Player است . Q9h طبق پيش فرض به برنامه Pocket Opera نيز مجهز است .


Q9h موتورولا دارای يک دوربين داخلی است که مانند Q اوليه در قسمت بالای قاب پشت قرار دارد و LED نيز نزديک آن مشاهده می شود . وضوح دوربين 2 مگاپيکسل است . حدود سه ثانيه طول ميکشد تا منوی دوربين فعال شود و حدود نيمی از صفحه نمايش را اشغال می کند و تنظيمات بصورت منوی متنی می باشند . امکان استفاده از زوم ديجيتال ، تنظيم تعادل رنگ سفيد يا حالت فلش (on / off ) و وضوح بالاتر 1200 × 1600 پيکسل فراهم شده است . اين دوربين در وضوح QVGA ( ٢٤٠ × ٣٢٠ پيکسل ) فيلمبرداری می کند .


موتورولا Q9h دارای 256MB ROM و 96MB RAM است . برای ذخيره کردن فايل های بيشتر می توانيد از کارت حافظه MicroSD استفاده کنيد .


طبق پيش فرض تمام تلفن های ويندوز موبايل 6 به نرم افزارهای Mobile Office ميکروسافت مجهز هستند تا فايل های Excel , Word و PowerPoint را باز کند .


در موتورولا Q9h آنها با برنامه " Documents TO GO " جايگزين شده اند . خواننده PDF نيز زمانی که در زوم 100% تنظيم می شود با مشکل عمل می کند . برای باز کردن فايل های آرشيوی می توانيد از Zip TO Go استفاده کنيد اما متاسفانه از آرشيوهای RAR پشتيبانی نمی شود .


.
نیما احمدی نو بازدید : 102 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)
موتورولا

RIZR Z8 يکی از گوشی های جديد موتورولا است که دارای طراحی کشويی شيک ، سيستم عامل سيمبين OS و ويژگی های پيشرفته می باشد . موتورولا با توليد اين گوشی نشان داد که تلاش های آن محدود به يک سيستم نيست و از ويندوز موبايل در تلفن های کاری ، از جاوا – لينوکس يا Synergy OS در اکثر گوشی ها و از سيمبين در دستگاههای چند رسانه ای استفاده می کند . اين مدل صفحه نمايش لمسی ندارد اما به UIQ 3.1 مجهز است . Z8 بعنوان بخشی از سری RIZR برای طرفداران موسيقی طراحی شده است .

مزايا :

• طراحی شيک و زيبا
• سيمبين OS
• UIQ 3.1
• دوربين 2 مگاپيکسل با فلش و زوم ديجيتال 8X
• HSDPA
• محل کارت حافظه MicroSD

معايب :

• مکانسيم فنر برای باز و بسته شدن درب گوشی ندارد
• کيفيت متوسط نرم افزار پخش موسيقی و فيلم
• سوکت ٣.٥ mm ندارد
• صفحه نمايش لمسی ندارد

طراحی :

مدل RIZR Z8 موتورولا دارای طراحی کشويی شيک و جذاب است . کل دستگاه به رنگ مشکی می باشد که قسمت پايين و کناره های درب گوشی و اطراف کليد حرکتی مدور به رنگ زرد- سبز است . اين ترکيب رنگ برای کاربران جوان بسيار جذاب است و در واقع استفاده از گوشی را به اين گروه سنی محدود می کند . بطور کلی می توان گفت که طراحی اين گوشی از ساير مدل های موتورولا متفاوت است و قاب آن " Kick-Slide " نام دارد که مانند يک گوشی کشويی استاندارد است اما در اصل قاب پشت گوشی دارای انحنا است و به اين ترتيب هنگام مکالمه قسمت پايين گوشی بطور طبيعی نزديک صورت کاربر قرار می گيرد . استفاده از تلفن آسان است و به راحتی در دست جا می گيرد .


RIZR Z8 از پلاستيک مشکی مات ساخته شده است اما قاب جلوی آن کمی براق است . زمانی که اين گوشی را در دست می گيريد مواد پلاستيکی آن لاستيک مانند بنظر می رسد . ساختار تلفن بقدر کافی مقاوم است و تنها مشکل پوشش محل سيم کارت می باشد.



بر خلاف ساير گوشی های کشويی مدرن ، اين مدل مکانسيم فنر ندارد که باز و بسته شدن درب کشويی آن کمک کند . برای آسانتر باز شدن درب گوشی بين صفحه نمايش و کليد حرکتی يک قسمت برآمده کوچک در نظر گرفته شده است . برای باز کردن گوشی بايد انگشت خود را روی آن قرار بدهيد و درب را بطرف بالا فشار دهيد . در بالای گوشه راست دوربين مکالمه تصويری وجود دارد و آرم موتورولا در قسمت بالای صفحه نمايش مشاهده می شود . کليد حرکتی مدور با مرکز تاييد کننده زير صفحه نمايش وجود دارد که کليدهای سبز و قرمز تماس ، کليد C ، منو و دو Softkey در اطراف آن قرار گرفته اند .



کليد ولوم و کليد مکالمه تصويری در طرف چپ تلفن مشاهده می شود که بين اين کليدها فاصله ای وجود ندارد و کاملا نزديک يکديگر قرار گرفته اند . کليدهای ميانبر دوربين و Media در طرف راست گوشی وجود دارد . 5 کليد کناری کاملا تخت هستند و استفاده از آنها آسان است .



قاب پشت تلفن دارای لبه های گرد است و قسمت مرکزی آن دارای يک مستطيل مشکی براق است که لنز کوچک دوربين ، فلش LED و آرم موتورولا روی آن قرار گرفته است .



قسمت پايين آن پوشش محل سيم کارت را تشکيل می دهد . اين نخستين تلفنی است که امکان بيرون آوردن سيم کارت آن در زمان روشن بودن تلفن وجود دارد اما قرار دادن سيم کارت در محل مربوطه نيازمند بالا آمدن مجدد سيستم است . در اين گوشی مانند ساير تلفن ها ، سيم کارت زير باتری قرار ندارد . مانند مدل RAZR ، باتری در قسمت فوقانی قاب پشت قرار گرفته است . باتری از نوع Li-Ion دارای توان ١٠٣٠ MAH است که در حالت Stand by حداکثر 384 ساعت و در مکالمه مداوم 5 ساعت دوام می آورد . ابعاد گوشی 15×50×109 ميلی متر و وزن آن 112 گرم است .
تماس و پيام :

دفترچه تلفن موتورولا RIZR Z8 مانند ساير گوشی های UIQ است و تغييری در آن مشاهده نمی شود . مخاطبين به صورت يک ليست عمودی نشان داده می شوند . امکان جستجوی مخاطب فقط بر اساس اسم کوچک فراهم شده است . در زمان اضافه کردن مخاطب جديد زمينه ها در سه نوار تفکيک می شوند که بسيار شبيه منوهای لمسی و گوشی های غير هوشمند سونی اريکسون است . ظرفيت دفترچه تلفن محدود به حافظه آزاد است و برای هر مخاطب می توان چند شماره تلفن ، عکس و زنگ شخصی ، آدرس و ... تعيين کرد . کاربر می تواند يک زمينه خاص را هر چند بار که بخواهد اضافه کند .


منوی پيام نيز مانند گوشی های UIQ با صفحات لمسی است . RIZR Z8 از پيام های MMS , EMS , SMS و Email پشتيبانی می کند . در اين مدل الگوهای آماده پيام نيز وجود دارد که اغلب از آنها استفاده می شود . ورودی متن iTap نيز به سريعتر وارد کردن کلمات کمک می کند . نرم افزار Email به خوبی کار می کند و از پروتکل های SMIP / POP3 / IMAP پشتيبانی می شود .


موسيقی :

در مدل RIZR Z8 موتورولا به قابليت های موسيقی دستگاه توجه شده است اما در واقع کيفيت نرم افزار پخش موسيقی در حد متوسط است . فايل های چند رسانه ای بايد در يک پوشه خاص روی کارت حافظه قرار گيرند تا نرم افزار پخش موسيقی قادر به پيدا کردن آنها شود . به اين دليل فايل های چند رسانه ای در زير پوشه ها قرار نمی گيرند .تمامی فايل ها بايد مستقيما در پوشه های پيش فرض قرار داده شوند . نرم افزار موسيقی به شما کمک می کند تا فايل ها را بر اساس خواننده يا آلبوم مرتب کنيد يا آنها را در Playlist قرار بدهيد .



در طول پخش ، علاوه بر اطلاعات تراک ، جلد آلبوم نيز نشان داده می شود اما اندازه آن بسيار کوچک است . صدای پخش شده از بلندگوی تلفن کيفيت زيادی دارد اما از آنجايی که فقط يک بلندگوی داخلی دارد ، صدا بصورت مونو است نه استريو . برای وصل کردن هدفون ها بايد از پورت Mini USB يا بلوتوث ( پروفايل A2DP ) استفاده کنيد . نرم افزار پخش فيلم نيز ويدئو را در فرمت H.264 ، 3GPP ، H.263 و MPEG 4 پخش می کند.
تماس و پيام :

دفترچه تلفن موتورولا RIZR Z8 مانند ساير گوشی های UIQ است و تغييری در آن مشاهده نمی شود . مخاطبين به صورت يک ليست عمودی نشان داده می شوند . امکان جستجوی مخاطب فقط بر اساس اسم کوچک فراهم شده است . در زمان اضافه کردن مخاطب جديد زمينه ها در سه نوار تفکيک می شوند که بسيار شبيه منوهای لمسی و گوشی های غير هوشمند سونی اريکسون است . ظرفيت دفترچه تلفن محدود به حافظه آزاد است و برای هر مخاطب می توان چند شماره تلفن ، عکس و زنگ شخصی ، آدرس و ... تعيين کرد . کاربر می تواند يک زمينه خاص را هر چند بار که بخواهد اضافه کند .


منوی پيام نيز مانند گوشی های UIQ با صفحات لمسی است . RIZR Z8 از پيام های MMS , EMS , SMS و Email پشتيبانی می کند . در اين مدل الگوهای آماده پيام نيز وجود دارد که اغلب از آنها استفاده می شود . ورودی متن iTap نيز به سريعتر وارد کردن کلمات کمک می کند . نرم افزار Email به خوبی کار می کند و از پروتکل های SMIP / POP3 / IMAP پشتيبانی می شود .


موسيقی :

در مدل RIZR Z8 موتورولا به قابليت های موسيقی دستگاه توجه شده است اما در واقع کيفيت نرم افزار پخش موسيقی در حد متوسط است . فايل های چند رسانه ای بايد در يک پوشه خاص روی کارت حافظه قرار گيرند تا نرم افزار پخش موسيقی قادر به پيدا کردن آنها شود . به اين دليل فايل های چند رسانه ای در زير پوشه ها قرار نمی گيرند .تمامی فايل ها بايد مستقيما در پوشه های پيش فرض قرار داده شوند . نرم افزار موسيقی به شما کمک می کند تا فايل ها را بر اساس خواننده يا آلبوم مرتب کنيد يا آنها را در Playlist قرار بدهيد .



در طول پخش ، علاوه بر اطلاعات تراک ، جلد آلبوم نيز نشان داده می شود اما اندازه آن بسيار کوچک است . صدای پخش شده از بلندگوی تلفن کيفيت زيادی دارد اما از آنجايی که فقط يک بلندگوی داخلی دارد ، صدا بصورت مونو است نه استريو . برای وصل کردن هدفون ها بايد از پورت Mini USB يا بلوتوث ( پروفايل A2DP ) استفاده کنيد . نرم افزار پخش فيلم نيز ويدئو را در فرمت H.264 ، 3GPP ، H.263 و MPEG 4 پخش می کند.
دوربين :

اين مدل موتورولا به يک دوربين 2 مگاپيکسل با فلش مجهز است . دوربين دارای قابليت فيلمبرداری و زوم ديجيتال 8x است . منوی دوربين مانند گوشی های قديمی موتورولا است و نماياب آن نيمی از صفحه نمايش را بخود اختصاص داده است . گزينه ها بصورت منوی متنی نشان داده می شوند و شامل سه اندازه فونت می باشند . همچنين دو درجه فشردگی ، 7 حالت ، 5 جلوه ويژه رنگ ، سه حالت فلش ، 6 گزينه برای تعادل رنگ سفيد و Self-timer نيز وجود دارد . دوربين در وضوح QVGA فيلمبرداری می کند .


ساير امکانات :

در مدل RIZR Z8 تقويم نيز مانند ساير نسخه های UIQ است و مزايا و معايب نرم افزار را با خود به اين گوشی انتقال داده است . پيش نمايش ماه در تقويم در نصف صفحه نمايش نشان داده می شود و نيمه ديگر صفحه نمايش برای ورودی های روز انتخابی به کار می رود . امکان مشاهده هفته يا يک روز خاص نيز وجود دارد و در مورد اخير ، ساعت قرار ملاقات با رنگهای متفاوت نشان داده می شوند تا به راحتی قابل تشخيص باشند .



اگر زمان دو رويداد تداخل داشته باشد هر کدام از آنها با رنگی متفاوت نشان داده می شوند . ساير ويژگی های Organizer شامل ساعت جهانی با سه آلارم ، ماشين حساب ، ليست TODO و يادداشت است. برای آلارم ها می توان زمان فعاليت و هشدار جداگانه تعيين کرد . RIZR Z8 يک گوشی چهار بانده GSM است که از آن می توان در نقاط مختلف دنيا استفاده کرد .



باند UMTS 2100 MHZ به اين معناست که داده سرعت بالای نسل سوم فقط در مناطق اروپا / آسيا قابل استفاده است که از اين شبکه ها پشتيبانی می شود و در امريکا از باندهای 850 /1900 MHZ به اين منظور استفاده می شود . اين گوشی برای مرور در اینترنت به WAP 2.0 و مرورگر Opera مجهز است . برای وصل کردن گوشی به کامپيوتر و هماهنگ شدن با آن می توانيد از گزينه Sync ML و کابل USB استفاده نماييد . Z8 دارای چند بازی از پيش نصب شده است و بدليل پشتيبانی از نسخه 2.0 جاوا امکان دانلود کردن بازی های بيشتر نيز وجود دارد .

A3100

نیما احمدی نو بازدید : 89 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)
پاكت پي سي جديد موتورولا ، با داشتن ظاهري جذاب و اندازه اي نسبتا كوچك ، مي توانيد انتخاب خوبي براي كساني باشد كه هم به زيبايي و هم به قدرتنمندي و كارايي تلفن همراه خود اهميت مي دهند.







ابعاد اين گوشي برابر است با 110 در 59.7 در 13.7 ميليمتر كه با وزن 119 گرمي ابعاد و وزن نسبتا مناسبي را ارايه مي دهد.
از مهمترين ويژگي هاي a3100 مي توان به صفحه نمايش 2.8 اينچي لمسي با قابليت نمايش 65 هزار رنگ و ابعاد تصوير 320 در 240 ، تشخيص دست خط ، پردازنده قدرتمند 528 مگاهرتزي كوآلكام ، رم 128 مگابايتي و ويندوز موبايل 6.1 پروفشنال اشاره كرد.
موتورولا a3100 نيز مانند اكثر پاكت پي سي هاي جديد داراي دوربين است كه در a3100 به يك دوربين 3.14 مگاپيكسلي با قابليت تنظيم فاصله كانوني خودكار معمولي محدود مي شود.
A3100 از مموري كارت هاي ميكرو اس دي تا ظرفيت 16 گيگابايت پشتيباني مي كند و از قابليت هاي ديگري مثل موقعيت ياب جغرافياي با قابليت A-gps ، بلوتوث ورژن 2 با قابليت a2dp (جهت استفاده از هدفون استريوي بلوتوثي) و پشتيباني از نسل سوم بهره مند است.
همچنين از نقاط قوت اين پاكت پي سي مي توان به باتري 1170 ميلي امپري اشاره كرد كه قابليت استفاده از آن را تا 298 ساعت حالت آماده به كار و 6 ساعت و 48 دقيقه مكالمه مداوم فراهم مي كند كه مجموعا از a3100 پاكت پي سي كارآمد مي سازد.

مشخصات كامل:

General:

2G Network : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network : HSDPA 850 / 1900 / 2100
Announced : 2009, January
Status : Coming soon. Exp. release 2009, Q1

Size:

Dimensions : 110 x 59.7 x 13.7 mm
Weight : 119 g

Display:

Type : TFT touchscreen, 65K colors
Size : 240 x 320 pixels, 2.8 inches
-Handwriting recognition

Ringtones:

Type : Polyphonic, MP3
Customization : Download
Vibration : Yes
Memory:

Phonebook : Practically unlimited entries and fields, Photocall
Call records : Practically unlimited
Card slot : microSD (TransFlash), up to 16GB
-256 MB flash memory
-128 MB DDR SDRAM
-Qualcomm MSM7201A 528 Mhz processor

Data:


GPRS : Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps
HSCSD : No
EDGE : Class 12
3G : HSDPA, 7.2 Mbps
WLAN : Wi-Fi 802.11 b/g
Bluetooth : Yes, v2.0 with A2DP
Infrared port : No
USB : Yes, miniUSB

Features:

OS : Microsoft Windows Mobile 6.1 Professional
Messaging : SMS, MMS, Email, Instant Messaging
Browser : WAP 2.0/xHTML, HTML
Games : Yes + downloadable
Colors : Black
Camera : 3.15 MP, 2048x1536 pixels, autofocus, video; secondary VGA videocall Camera
-Built-in GPS with A-GPS
-Pocket Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, PDF viewer)
-Java MIDP 2.0
-Voice memo
-MP3/WMA/MP4/WMV player
-Built-in handsfree
Battery:
Battery : Standard battery, Li-Ion 1170 mAh
Stand-by : Up to 298 h
Talk time : Up to 6 h 48 min

نیما احمدی نو بازدید : 98 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

گوشی همراه A1800 موتورولا که یکی دیگر از گوشی های تاشوی موتورولا است و ادامه دهنده و تکمیل کننده گوشی نظیر A1200 می باشد.

شرکت موتورولا این گوشی را در ماه ژوئن سال 2008 میلادی معرفی کرده است. در این گوشی امکانات خوب و با کیفییتی را شاهد هستیم که وجود صفحه نمایشگر لمسی همراه با تشخیص دست خط ، وجود یک دوربین 3.15 مگاپیکسلی همراه با اتو فوکوس اما فاقد فلاش و همچنین وجود GPS داخلی و سیستم عامل قدرتمند لینوکس را می توان نام برد.
ابعاد این گوشی 25×52.5×95.3 میلیمتر و وزن آن نیز 132 گرم می باشد که یک گوشی سنگین وبزرگ محسوب می شود.



مشخصه‌های اصلی گوشی همراه موتورولا مدل A1800:

• پشتیبانی از باندهای GSM 900 / 1800 / 1900 / CDMA 800
• سیستم عامل Linux
• دوربین 3.15 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس اتوماتیک
• نمایش‌گر 256.000 رنگی 2.4 اینچی TFT
• مرورگر WAP 2.0/xHTML, HTML
• قابلیت ارسال و دریافت پیام‌های SMS، MMS، EMS، IM و ای‌میل
• پشتیبانی از کارت‌های microSD حداکثر تا 4 گیگابایت
• باتری یون لیتیوم mAh 930
• ابعاد: 25×52.5×95.3 میلی‌متر
• وزن: 132 گرم
• مدت زمان مکالمه: 5 ساعت
• مدت زمان استندبای: 110 ساعت



نیما احمدی نو بازدید : 117 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

گوشی جدید موتورولا A1600 نیز همانند گوشی A1800 در ماه ژوئن سال 2008 میلادی جهت تکمیل سازی گوشی های نسل پیشرفته موتورولا پا به عرصه گذاشتند و جای مدل های قدیمی همچون A1200 را تنگ کرده است.


این گوشی نیز همانند گوشی A1800 دارای ساختار تاشو می باشد و از یک در شیشه ای به عنوان محافظ صفحه نمایش لمسی 2.4 اینچی خود بهره می برد. این صفحه نمایش به سیستم تشخیص دست خط نیز مجهز است .

ابعاد آن 19.6×53.5×98.9 میلیمتر است که در کنار وزن 128 گرمی گوشی چندان ظریف و سبکی به حساب نمی آید.
دوربین به کار رفته شده در این گوشی نیز همانند آنچه در A1800 کار رفته است می باشد و قدرتی برابر با 3.15 مگاپیکسل دارد و از فوکوس اتوماتیک نیز پشتیبانی می کند. همچنین این گوشی به GPS داخلی نیز مجهز شده است و از A GPS نیز پشتیبانی می کند.

مشخصه‌های اصلی گوشی همراه موتورولا مدل A1600:

• پشتیبانی از باندهای GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
• سیستم عامل Linux
• دوربین 3.15 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس اتوماتیک
• نمایش‌گر 256.000 رنگی 2.4 اینچی TFT
• مرورگر WAP 2.0/xHTML, HTML
• قابلیت ارسال و دریافت پیام‌های SMS، MMS، EMS، IM و ای‌میل
• پشتیبانی از کارت‌های microSD حداکثر تا 4 گیگابایت
• باتری یون لیتیوم mAh 930
• ابعاد: 19.6×53.5×98.9 میلی‌متر
• وزن: 128 گرم
• مدت زمان مکالمه: 6 ساعت
• مدت زمان استندبای: 180 ساعت

نیما احمدی نو بازدید : 98 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)






اکتبر سال 2008 میلادی اتفاق تازه ای برای شرکت موتورولا رقم خورد و آن هم چیزی نبود جز معرفی گوشی اشرافی و گران قیمت Aura که از لحاظ طراحی در رده بسیار خوبی جا می گیرد و بسیار چشم نواز است.

این گوشی دارای ابعاد 18.6×47.6×96.9 میلی‌متر و وزنی برابر با 141 گرم می باشد. همچنین یکی از جالب و بهترین مشخصه‌هایی که در گوشی Aura به چشم می آید صفحه نمایش آن است که به صورت گرد طراحی شده. این صفحه نمایش از نوع TFT است و با قابلیت نمایش 16.000.000 رنگ، کیفیت نمایشی بسیار خوبی را نشان داده است. این نمایشگر که رزیولوشن 480 پیکسلی را دارا می باشد ، قطری به اندازه 1.55 اینچی دارد.

به علاوه این گوشی زیبا به یک دوربین 2 مگاپیکسلی با رزولوشن 1200×1600 پیکسلی مجهز شده است که قابلییت فیلم برداری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

جنس بدنه این گوشی همچون گوشی Nokia 8800 Arte carbon از جنس پر مقاومت کربن می باشد.

هر چند Aura یک گوشی نسل سومی محسوب نمی شود اما این گوشی چهاربانده است که از باندهای GSM پشتیبانی می‌کند و اکثر نیاز های ارتباطی در حد معمول را بر آورده می سازد.

در این گوشی شاهد 2 گیگابایت حافظه داخلی می باشیم که متاسفانه از شیار کارن حافظه جهت افزایش آن خبری نیست .

باتری در نظر گرفته شده در این گوشی یک باتری استاندارد یون لیتیوم است که برای 410 ساعت در حالت استندبای و 7 ساعت و 20 دقیقه مکالمه‌ی دائم بهینه سازی شده است و ظرفیت این باتری mAh810 می باشد.

به هر حال این گوشی جدای از اینکه یک گوشی همه کاره باشد ، یک گوشی با ساختاری جدید و نو و به گونه ای مخصوص مود طراحی شده است و نباید انتظارات بالایی از آن داشت و قیمت بالای 1999.99 دلار (1500 یورو) که برای آن در نظر گرفته شده است کمی مصرف کننده های این گوشی را محدود خواهد کرد.

نیما احمدی نو بازدید : 104 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

شرکت موتورولا یک گوشی تاشوی دیگری را به نام Motorola EM28 هم معرفی کرده است که گوشی بسیار ساده ای می باشد و نباید انتظارات بی جایی از آن داشت.
این گشوی در رنگ آبی طراحی شده است و دارای ابعادی برابر با 17×49.5×94 میلی متر و وزن 90 گرمی است.




مشخصه‌های اصلی گوشی همراه موتورولا مدل EM28:

• یک گوشی سه بانده با پشتیبانی از باندهای GSM 900 / 1800 / 1900
• صفحه نمایش داخلی 65.000 رنگی 1.8 اینچی نوع TFT
• صفحه نمایش تک‌رنگ خارجی 1.2 اینچی
• دوربین 1.3 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری
• رادیو FM با RDS
• مشخصه‌ی FMShare
• پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD
• خروجی 3.5 میلی‌متری صدا
• باتری mAh 940 یون لیتیوم
• ابعاد: 17×49.5×94 میلی‌متر
• وزن: 90 گرم
• مدت زمان مکالمه: 7 ساعت و 30 دقیقه
• مدت زمان استندبای: 250 ساعت



به نقل از Gsmarena :

General 2G Network GSM 900 / 1800 / 1900
GSM 850 / 1800 / 1900 - US version
Announced 2008, August
Status Coming soon
Size Dimensions 94 x 49.5 x 17 mm
Weight 90 g
Display Type TFT, 65K colors
Size 128 x 160 pixels, 1.8 inches
- External monochrome display, 96 x 80 pixels, 1.2 inches
- Screensavers and wallpapers
- Downloadable logos
Ringtones Type Polyphonic (32 channels), MP3, AAC
Customization Download
Vibration Yes
Memory Phonebook 1000 entries
Call records 20 dialed, 20 received, 20 missed calls
Card slot microSD (TransFlash) up to 2GB
Data GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
HSCSD No
EDGE Class 10, 236.8 kbps
3G No
WLAN No
Bluetooth Yes, v2.0 with A2DP
Infrared port No
USB Yes
Features Messaging SMS, MMS
Browser WAP 2.0/xHTML
Games Yes
Colors Blue
Camera 1.3 MP, 1280 x 1024 pixels, video
- Java MIDP 2.0
- FM radio with RDS
- MP3/AAC player
- 3.5 mm audio output jack
- Organizer
- Calculator
- Built-in handsfree
- Voice dial
- Voice memo
Battery Standard battery, Li-Ion 940 mAh
Stand-by Up to 250 h
Talk time Up to 7 h 30 min

نیما احمدی نو بازدید : 89 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

 

موتورولا مدل ROKR E6 گوشي هوشمندي است که در هر دو کاربري هاي حرفه اي و سرگرم کننده عملکردي فوق العاده دارد و کاربران را راضي نگه داشته است. اين گوشي بسيار جذاب است و به يک صفحه نمايش لمسي 2.4 اينچي با قابليت نمايش 262.000 رنگ مجهز است. مدل روکر E6 داراي قلمي است که کاربري بسيار راحتي دارد. کليد هاي جستجوي گوشي نيز در زير اين صفحه نمايش قرار گرفته اند و با نور پس زمينه زيبايي روشن مي شوند. اين گوشي ابعادي برابر با 14.5×51.5×111 ميلي متر دارد. وزن آن نيز 121 گرم مي باشد که براي يک گوشي هوشمند بسيار مناسب است.
مدل روکر E6 حدود 8 مگابايت حافظه داخلي دارد که اين ميزان با استفاده از کارت هاي حافظه موجود در بازار حداکثر تا 2 گيگابايت قابل افزايش است. باتري به کار رفته در اين گوشي نيز يک باتري شارژي است که به کمک آن مي توان حداکثر تا 7 ساعت مکالمه تلفني داشت. زمان استندباي گوشي نيز 235 ساعت است.
دوربين به کار رفته در موتورولا مدل روکر E6 يک دوربين 2 مگاپيکسلي است که به زوم 8 برابر و فلاش مجهز است. به کمک اين دوربين به راحتي مي توان عکاسي يا فيلمبرداري کرد. امکان ذخيره سازي يا به اشتراک گذاري تصاوير گرفته شده به صورت MPEG4 نيز ميسر مي باشد. به کمک سرويس پيام MMS به کاربر امکان داده شده است پيام هاي خود را به صورت پيام هاي حاوي عکس يا فيلم ارسال يا دريافت نمايد. هم چنين، امکان به اشتراک گذاري پيام هاي MMS نيز فراهم آمده است. از ديگر امکانات گوشي مي توان به پيام هاي EMS، سرويس پيام پيشرفته و SMS نيز اشاره کرد.
به کمک اين گوشي مي توان برنامه هاي مايکروسافت مانند Word، Excel، فايل هاي PPT و PDF را باز و مرور کرد. تاريخ، ساعت، زنگ هشدار، تقويم، مبدل و يک دفترچه تلفن پيشرفته ديگر قابليت هايي است که به کاربر ارائه شده است. همچنين، در صورت تمايل مي توانيد به کمک برنامه Java™ بازي هاي مختلفي را دانلود و اجرا کنيد. اسکرين سيور و عکس هاي پس زمينه اين گوشي نيز به گونه اي طراحي شده اند که جلوه خاص و تا حدي شخصي را به گوشي مي دهند. Caller Id تصويري نيز يکي ديگر از قابليت هاي اين گوشي مي باشد.
مدل روکر E6به تکنولوژي Bluetooth™ مجهز مي باشد که با لپ تاپ، کامپيوتر شخصي، PDA، پرينتر و ديگر گوشي هاي موبايل سازگار مي باشد. اين گوشي به يک پايه 3.5 اينچي مجهز است که براي استفاده از مجموعه هدفون ها و اتصال USB به کار مي رود. روکر E6 از جمله گوشي هاي مجهز به تکنولوژي باند سه گانه است که شبکه هاي GSM 900, 1800 & 1900 را تحت پوشش قرار مي دهد. مرورگر وب HTML از ديگر امکانات در نظر گرفته شده است.
براي گوش دادن به موسيقي نيز مي توانيد از پخش کننده مديا پلير و همچنين، راديو FM گوشي استفاده نماييد. در صورت استفاده از هدفون استريو مي توان صداي گوشي را به صورت استريو نيز پخش کرد. اين گوشي داراي يک بلندگوي هندزفري نيز مي باشد. زنگ هاي پلي فونيک، MP3 و ACC از ديگر قابليت هايي هستند که در اين گوشي ديده مي شود. به طور خلاصه مي توان گفت که موتورولا مدل روکر E6 را مي توان به عنوان يک گوشي همراه، کامپيوتري براي مرور فايل هاي آفيس و حتي يک اسباب بازي ايده آل به منظور سرگرمي به کار برد. خريد اين گوشي را به همه پيشنهاد مي کنيم.

مشخصه هاي اصلي:

• صفحه نمايش لمسي 2.4 اينچي TFT با قابليت نمايش 262.000 رنگ
• دوربين 2 مگاپيکسلي به همراه زوم ديجيتال 8 برابر و فلاش
• 8 مگابايت حافظه داخلي به همراه کارت حافظه MicroSD™ با قابليت ارتقا حداکثر تا 2 گيگابايت
• مرورگر HTML Browser، WAP و GPRS
• پخش کننده MP3، راديو FM، زنگ هاي پلي فونيک،MP3 و AAC
• SMS ، EMS،MMS ، Email، Instant Messagingو متن هاي از پيش تعيين شده
• تکنولوژي باند سه گانه (GSM 900, GSM 1800, GSM 1900)
• GPRS، Bluetooth و USB 2.0
• باتري شارژي mAh 1.000
• ابعاد: 14.5×51.5×111 ميلي متر
• وزن: 121 گرم
• مدت زمان مکالمه: 7 ساعت
• زمان استندباي گوشي: 235 ساعت





جدول مشخصات فني
مشخصات كلي گوشی موبايل
نام گوشی موبايل Motorola ROKR E6
موتورولا روکر اي 6
نوع گوشی موبايل ساده
تاريخ معرفي 2006/12/01
ساخت
قيمت - اين گوشي به علت تقاضاي اندك، در حال حاضر در بازار كمياب است
گارانتي
تنوع رنگ مشکي
وزن 121 گرم
ابعاد 111*51.5*14.5 ميليمتر
بستر نرم افزاری
شبکه GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900
نسل سوم
سیستم عامل Linux-based
سیستم عامل ویندوز خير
سیستم عامل سیمبین خير
پشتیبانی جاوا بله
مشخصات صفحه نمايش
صفحه نمایش اصلی نوع TFT
صفحه لمسی بله
اندازه 2.4 اينچ ميليمتر
دقت 240*320 پيكسل
تعداد رنگ 256000 رنگ
صفحه نمایش خارجی صفحه نمايش خارجي ندارد
نوع -
اندازه -
دقت -
تعداد رنگ -
مشخصات دوربین
دوربين دارد
کیفیت 2 مگاپيكسل
ابعاد تصویر 1600*1200
دوربین دوم ندارد
قابلیت فیلمبرداری دارد
فوکوس اتوماتیک ندارد
فلاش ندارد
زوم اپتیکال -
حافظه
دفترچه تلفن دارد - به همراه عکس / پيشرفته
ذخيره سازي تماس ها دارد - 20مورد شماره گيري شده و 20مورد تماس دريافت شده و20مورد تماس پاسخ داده نشده.
حافظه داخلي 8 مگابايت
كارت حافظه دارد
نوع كارت حافظه SD
كارت حافظه همراه گوشي موبايل -
تبادل اطلاعات
ارسال پيام SMS - MMS - Email - Instant Messaging
درگاه مادون قرمز ندارد
بلوتوث دارد - نسخه 2.0 به همراه A2DP
درگاه USB دارد - Ver2.0
مرورگر اينترنت WAP 2.0/xHTML, HTML
شبكه بيسيم (WLAN) ندارد
GPRS دارد
HSCSD ندارد
EDGE ندارد
3G ندارد
Push To Talk ندارد
زنگ
نوع زنگ پلي فونيك 64 کانال/ AAC / MP3
تنظيمات زنگ قابل دانلود
لرزاننده دارد
بلندگو
قابليت ها
قابليت نمايش فايلهاي MS-Office دارد
قابليت نمايش فايلهاي PDF دارد
بازي بازي دارد / قابليت دانلود بازي
پخش كننده موسيقي دارد - MP3,AAC,AAC+
پخش كننده فيلم دارد
قابليت ضبط صدا دارد
راديو دارد - FM
دستور صوتي ندارد
پيش بيني كلمه -
هندز فري / هدست ندارد
ساير قابليت ها Organizer- Calculator- Voice memo-Business card recognition-Barcode scanning-Document viewer (MS Word, Excel, PPT, PDF)
باتري
نوع باتري باتري استاندارد- يون ليتيوم
ظرفيت باتري 1000 mAh
زمان انتظار 235 ساعت
زمان مكالمه 7 ساعت
شارژر باتري دارد
نیما احمدی نو بازدید : 114 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

در حالی که همه همچنان منتظر اولین گوشی Smatphone موتورولا که قرار است با سیستم عامل آندروید ارایه گردد هستند ، از مدل جذاب دگیری پرده برداری شده است. اگرچه Motorola ROKR ZN50 هیچ ارتباطی با با آندروید ندارد اما هنوز آنقدر جذابیت دارد که در اخبار به آن توجه شود.

ZN50
اولین گوشی کشویی موسیقیایی تمام لمسی این شرکت آمریکایی است. طراحی آن که در آن از رنگ های آبی و قرمز استفاده شده است یادآور سری XpressMusic نوکیاست ، اما جذاب تر به نظر می رسد.



ضمناً ZN50 اولین گوشی موتورولا است که از رابط کاربری جدید panorama موتورولا استفاده می کند. این رابط کاربری دارای سه homescreen است که می توان عملکرد های دلخواه را به آنها اختصاص داد.

ZN50
از قابلیت های نسبتاً خوبی برخوردار است. این گوشی دارای صفحه نمایش 3.2 اینچی TFT با قابلیت نمایش 256 هزار رنگ با نسبت تصویر 16:9 و تفکیک پذیری 240x427 پیکسل است. همچنین دارای دوربین 3 مگاپیکسلی با تمرکز خودکار ، دریافت کننده داخلی GPS و پشتیبانی از لوتوث استریو و HSDPA می باشد.

. . . . . . . . . .

از آنجایی که بیشتر قابلیت های موسیقیایی
ZN50 مورد توجه است ، باید به فناوری SRS WOW HD ، جک 3.5 میلیمتری و کلیدهای مخصوص موسیقی اشاره کرد. این گوشی دارای ابعاد 108.9x54x14.34 میلیمتر است و 143 گرم وزن دارد. باتری نسبتاً کوچک 950 میلی آمپر ساعت این گوشی امکان پخش 30 ساعت موسیقی به طور مداوم را فراهم می کند. شکاف کارت حافظه microSD با پشتیبانی تا 16 گیگابایت برای ذخیره هر تعداد قطعه موسیقی دلخواه اطمینان خاطر ایجاد می کند.

. . . . . . . . . .

این گوشی جدید کشویی موسیقیایی تمام لمسی همچنین دارای تیونر تلویزیون
T-DMB2 می باشد که امکان استفاده از این گوشی به عنوان یک تلویزیون جیبی را فراهم می نماید.


تنها چیزی که در مورد
ROKR ZN50 بسیار عجیب است ارایه آن تنها در کشور کره می باشد. به هر حال این گوشی یکی از زیباترین گوشی های اخیر شرکت موتورولا است که شایسته ارایه به شکل جهانی می باشد.

نیما احمدی نو بازدید : 96 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

بلاخره موتورولا هم به این نتیجه رسید که باید فکری به حال، دوربین های نسبتا ضعیف خود بکند و از اینجاست که بر سیاق بزرگان این رده نخستین Cameraphone قابل توجه این شرکت پا به عرصه وجود نهاد. با ما در مرور مشخصات این محصول تازه رسیده همراه شوید.


امروز و پس از ماه ها حرف و حدیث و شایعات فراوان، موتورولا به طور رسمی ZN5 ، اولین محصول با دوربین 5 مگاپیکسلی خود را به معرض نمایش گذاشت. ZN5 حاصل همکاری نزدیک شرکت معتبر Kodak با موتورولا محسوب می شود که پس از کارل زایس و Cyber-Shot سومین عنوانی ست که با یک گوشی موبایل در امر دوربین همراه می گردد. طراحی زیبا و ظاهر متفاوت دستگاه در یک نگاه وابستگی آن به موتورولا را به روشنی نشان می دهد. در اینجا با یکی از Slim ترین گوشی های پنج مگاپیکسلی روبرو هستیم که دارای ابعادی معادل 12×50.5×118 میلیمتر و وزنی در حدود 114 گرم می باشد. البته قطر دستگاه در محلی که دوربین قرار دارد به 16 میلیمتر می رسد که همچنان برای این کلاس رقم قابل قبولی ست.
موتورولا با معرفی ZN5 ، گروه جدیدی را نیز به محصولات خود افزوده است، گروهی که موتورولا آنها را MOTOZINE و یا محصولات صوتی تصویری حرفه ای نامیده است و ZN5 اولین دستگاه در این کلاس می باشد. صفحه نمایش گوشی یک نمونه 2.4 اینچی با قابلیت نمایش 256 هزار رنگ و رزولوشن 320×240 پیکسل می باشد که بعلت در دسترس نبودن نسخه نهائی در رابطه با کیفیت آن نمی توان اظهار نظر درستی کرد اما اگر اوضاع به همان منوال دیگر نمونه های موتورولا پیش برود احتمالا با یک نمونه مناسب با روشنائی و کیفیت بالا روبرو هستیم. در زیر صفحه نمایش صفحه کلید حساس به تماس فوق العاده گوشی دیده می شود که از لحاظ کارکرد دقیقا همان نمونه ای ست که در ROKR E8 استفاده شده است و نوع المان هایی که در این صفحه کلید به نمایش در می آیند متناسب با منوئی ست که در آن قرار داریم تغییر می یابد. بعنوان مثال در منوی عکاسی خبری از صفحه کلید عددی نبوده و در هنگام شماره گیری کلیدهای کنترل موسیقی به نمایش در نمی آیند. از نقاط اختلاف اصلی این صفحه کلید با ROKR E8 حذف کلید نیم دایره ای حساس به تماس موسوم به Omega در ZN5 است. بقیه المان ها در این قسمت تفاوت چندانی با نمونه قبلی ندارد و از کلیدهای حساس به تماس در تمامی قسمت ها استفاده شده است



مشخصات سخت افزاری به کار گرفته شده در دستگاه بصورت کامل مشخص نگردیده است و تنها مواردی که در رابطه با خصوصیت های پردازشی دستگاه می توان به آن اشاره کرد استفاده از پردازنده 500 مگاهرتزی Freescale و همچنین 350 مگابایت حافظه داخلی می باشد که هر دو در قیاس با بزرگان این رده اعداد بسیار بالائی محسوب می شوند. سیستم عامل بکار گرفته شده در ZN5 نیز همانگونه که قابل پیش بینی نیز بود Linux Montavista 2.6.1 می باشد که با اینکه از لحاظ پایداری و کارکرد سریع و بی نقص یک سیستم عامل فوق العاده محسوب می شود اما همچنان بزرگترین مشکل این سیستم عامل ها یعنی کمبود (و شاید بهتر است بگوئیم نبود) برنامه های جانبی برای آن می باشد که در انتخاب کاربر نقش بسزائی را ایفا می کند. البته موتورولا در دو مدل هوشمند قبلی خود یعنی Z8 و Z10 از ورژن بسیار جدید سیستم عامل Symbian UIQ استفاده کرده بود که امیدواری های فراوانی را پیرامون اسمارت فون های این شرکت بوجود آورد اما با توجه به مشکلاتی که موتورولا مدتهاست درگیر آن می باشد، سیاست های این شرکت نیز بصورت مداوم در حال تغییر می باشد.
قابلیتهای ارتباطی ZN5 در کلاس خود بسیار مناسب می باشد در اینجا از فرکانس های چهارگانه GSM برای برقراری ارتباط استفاده می کند و ارتباطات پر سرعت نیز از طریق GPRS و EDGE تامین می گردد که حذف 3G در این قسمت بسیار جای تاسف دارد. گیرنده Wi-Fi بهمراه بلوتوث نسخه 2.0 با قابلیت A2DP از دیگر موارد مثبت پیرامون این دستگاه می باشد. پورت USB 2.0 نیز ارتباطات سیمی گوشی را تامین می کند. پورت 3.5 میلیمتری اتصال هدست که نقش خروجی TV را نیز بازی می کند از دیگر نقاط قوت این گوشی محسوب می شود




اما مطمئنا مهمترین المان گوشی دوربین 5 مگاپیکسلی آن است که استفاده از نام Kodak بهمراه فلش زنون و نور راهنمای فوکوس ظاهری کاملا حرفه ای به آن بخشیده است. موارد حرفه ای دیگری که در این دوربین دیده می شود استفاده از دو مقدار متفاوت برای میزان نور وارده به لنز می شود که در میان رقبا کم نظیر است این مقادیر شامل F2.8 و F5.6 می شود که گوشی بطور اتوماتیک با توجه به نور محیط از میان این دو مقدار یکی را انتخاب می کند. امکان استفاده از فرمت های RAW و اطلاعات TIFF از دیگر موارد مشهود در این دوریبن است. علاوه بر این همکاری کداک در ساخت این دوربین قابلیت Perfect Touch را که یک امکان ویرایشی ست را برای ZN5 به ارمغان آورده است و کاربر امکان آپلود مستقیم تصاویر در KODAK Gallery را نیز دارد. فیلمبرداری این دوربین اما آنطور که ادعا شده است چیز فوق العاده ای نمی باشد چرا که در آن با اینکه به رزولوشن تصویر اشاره ای نشده است اما نرخ ثبت تصویر در آن تنها 15 فریم در ثانیه است که برای یک دوربین در این کلاس کاملا نا امیدانه می باشد. البته این مورد نیز ممکن است با ورود دستگاه به بازار تغییر پیدا کند.
اولین بازار هدف Motorola ZN5 کشور چین می باشد که در ماه آینده به آن عرضه خواهد شد و هنوز خبری از قیمت و زمان ورود به بازار آن در دیگر کشورها در دست نیست.

نیما احمدی نو بازدید : 67 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)


KRZR K1 یک گوشی ClamShell یا همون تاشو است.این گوشی یک دوربین ۲ مگاپیکسلی همراه با خودش داره.این گوشی از فناوری A2DP پشتیبانی می کنه. A2DP قابلیت پخش استریو روی Bluetooth Headset است.یعنی شما می تونید با Mp3Player این گوشی با استفاده از هدفون Bluetooth به موسیقی گوشی بدید اون هم به صورت استریو.
حافظه این گوشی از طریق اسلات MicroSD یا بقول موتورولا Trans قابل افزایش هست.حافظه داخلی گوشی هم ۲۰ مگابایت است.
این گوشی همانند سری RAZR نازک است و تنها ۱۰۲ گرم وزن دارد.وضوح تصویر این گوشی ۲۲۰*۱۷۶ پیکسل است و از نوع TFT 256K است.صفحه نمایش خارجی اون از نوع CSTN 65K رنگ است.صفحه خارجی این گوشی دارای تکنولوژی Motorola Screen 3 است که شما را قادر می سازه که اخبار روی وب رو توی اون درحالت استند بای ببینید.
این گوشی دارای Bluetooth است ولی خبری از پورت اینفرارد نیست.از طریق کابل USB نیز با کامپیوتر ارتباط برقرار می کند.این گوشی در دو رنگ آبی و نقره ای عرضه شده است.
نیما احمدی نو بازدید : 94 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)


شرکت موتورولا بعد از یک دوره رکود شروع به معرفی گوشی های جدید کرده است که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند.از این رو نگاهی کوتاه به گوشی تازه معرفی شده EM30 می پردازیم .
هر چند این گوشی یک **** استار نیست اما با زیبایی خاص خود و تکنولوزی های مخصوص موزیک ، می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

گوشی ROKR EM30 دارای طراحی ساده ای می باشد و ابعاد و وزن آن به ترتیب برابر با 10.6×53×115 ، 100 گرم می باشد.




مشخصه‌های اصلی گوشی همراه موتورولا مدل EM30:

• طراحی ساده به رنگ مشکی
• پشتیبانی از شبکه‌های GSM/GPRS/EDGE
• پشتیبانی از قابلیت‌ پخش موسیقی با کیفیت مطلوب
• صفحه نمایش 256.000 رنگی 2.00 اینچی TFT
• دوربین 2.0 مگاپیکسلی با رزولوشن 1200×1600پیکسلی
• قابلیت فیلم‌برداری
• رادیو FM استریو به همراه تکنولوژی RDS
• پشتیبانی از microUSB
• EDGE Class 12
• GPRS
• پشتیبانی از تکنولوژی ModeShift
• مرورگر تمام HTML
• باتری استاندارد یون لیتیوم mAh 970 نوع BK60
• ابعاد: 10.6×53×115 میلی‌متر
• وزن: 100 گرم
• مدت زمان مکالمه: 6 ساعت
• مدت زمان استندبای: 300 ساعت




به نقل از Gsmarena :


General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
Announced 2008, August
Status Available. Released 2008, September
Size Dimensions 115 x 53 x 10.6 mm
Weight 100 g
Display Type TFT, 256K colors
Size 320 x 240 pixels, 2.0 inches
- Screensavers and wallpapers
- Downloadable logos
Sound Alert types Vibration; Downloadable polyphonic, MP3, AAC ringtones
Speakerphone Yes
- 3.5 mm audio jack
Memory Phonebook 1000 entries
Call records 20 dialed, 20 received, 20 missed calls
Card slot microSD (TransFlash) up to 8GB, buy memory
Data GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps
HSCSD No
EDGE Class 12
3G No
WLAN No
Bluetooth Yes, v2.0 with A2DP
Infrared port No
USB Yes, v2.0
Camera Primary 2 MP, 1600x1200 pixels
Video Yes
Secondary No
Features Messaging SMS, MMS
Browser WAP 2.0/xHTML
Radio Stereo FM radio with RDS
Games Yes
Colors Black
GPS No
Java Yes, MIDP 2.0
- MP3/AAC player
- Organizer
- Voice dial
- Voice memo
Battery Standard battery, Li-Ion 970 mAh (BK60)
Stand-by Up to 300 h
Talk time Up to 6 h


نیما احمدی نو بازدید : 64 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

شاید نوشتن درباره محصولی که هنوز خبری ار حضور آن در بازار ایران نیست ، زیاد صحیح نباشد ولی گه گداری آدم چنان ‏شیفته چیزی می شود که به سختی می تواند منتظر حضور آن باشد .البته دیر یا زود سر و کله این زیبا رو نیز پیدا می شود. ‏بهر حال ، این بار در باره یکی از گوشی های متفاوت موتورولا با نام ‏RIZR Z8‎‏ صحبت خواهیم کرد که به معنی کامل کلمه ‏متفاوت است چون برخلاف بسیاری از گوشی های موتورولا از سیستم عامل ‏Symbian‏ استفاده کرده ، امکاناتی در حد یک ‏اسمارت فون فوق العاده دارد. با ما باشید.‏

Motorola RIZR Z8‎

از لحاظ سیستم عامل استفاده شده در ‏Z8‎‏ می توان آن را از نسل گوشی هایی نظیر موتورولا ‏A920‎،A925‎‏ و ‏A1000‎‏ دانست ‏‏(البته سری ‏A‏ با آمدن ‏A1200‎‏ دیگر از سیستم عامل ‏Symbian‏ استفاده نکرده به سراغ ‏Linux‏ رفته است).
ولی از لحاظ ‏ظاهری ‏Z8‎‏ میراث دار سری ‏Z‏ موتورلاست که پیش از این مدل های ‏Z3‎‏ و ‏Z6‎‏ را از این سری دیده بودیم. نامی که خود شرکت ‏بروی این گوشی زیبا گذاشته نامی ست کاملا برازنده : غول چند رسانه ای (‏Multimedia Monster‏) که از این زیباتر نمیتوان ‏Z8‎‏ راتوصیف کرد.
البته پیش از نهائی شدن نام ‏Z8‎‏ ، همانند کلیه پروژه های دیگر شرکت ها که قبل از ارائه یک محصول برای آن ‏یک کد نام تعریف می کنند ، کد نام (‏Code Name‏) این محصول به نام ‏Espoo‏ نامگذاری شده بود که این نام در خود نکته ای ‏پنهان دارد و آن هم این است که این نام در حقیقت نام یک مکان است که در آن طراحان بزرگ دنیا و شرکتهای بزرگ طراح ‏موبایل که در اختیار بزرگان بازار موبایل هستند مثل نوکیا و سونی اریکسون در آن دارای دفتر کار هستند. در حقیقت هدف ‏موتورولا از این شیوه نامگذاری به نوعی چنگ و دندان نشان دادن به رقبا است در این راستا که موتورولا در زمینه طراحی اسمارت ‏فون ها نیز حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.‏
در نگاه اول احساسی که دیدن ‏Z8‎‏ در هر بیننده ای ایجاد می کند، تلفیقی ست از زیبایی طراحی و امکانات مدرن.

Motorola RIZR Z8‎

در ابتدا، ‏همانطور که گفته شد ظاهر ‏Z8‎‏ در حالت بسته تقریبا مشابه دیگر مدل های سری ‏Z‏ است: گوشی کشوئی با ابعاد ‏‏15×50×109 میلیمتر و وزنی معادل 112 گرم که نسبتا بزرگ بوده ولی بسیار خوش دست است . ولی تفاوت بزرگ ‏Z8‎‏ با ‏دیگر گوشی های کشوئی در حین باز شدن گوشی نمایان میشود و آنهم این است که به سبب به کار رفتن مفاصل و اتصالات ‏خاصی که در ساختار این قسمت وجود دارد گوشی با خمیدگی باز می شود بگونه ای که با گرفتن آن در نزدیک صورت در این ‏حالت گوشی کاملا با خمیدگی صورت هماهنگ شده اصطلاحا بروی صورت می نشیند که در نوع خود کاملا بی نظیر است و ‏در روزگاری که کپی کردن کار دوم همه آدم ها شده است، پیدا کردن طرح بدیعی مثل این کاملا نادر است.
باز کردن و بستن ‏Z8‎‏ کاملا به راحتی صورت گرفته کمترین مشکلی در این رابطه بروز نمی کند. قسمت رویی گوشی را قاب پلاستیکی مشکی ‏رنگی پوشانده است که صفحه نمایش را نیز کاملا احاطه کرده است. در حالت بسته قسمت عمده روی گوشی را صفحه ‏نمایش 2.2 اینچی با کیفیت گوشی پوشانده است که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را داشته دارای رزولوشن 320×240 ‏پیکسل میباشد که این صفحه نمایش بدون شک یکی از مهمترین نقاط قوت ‏Z8‎‏ محسوب می شود و در میان تمامی گوشی ‏های موتورولا بهترین است و جزئیات به نمایش درآمده توسط آن در نور مستقیم خورشید نیز خواناست، اگرچه میتوان زاویه دید ‏نچندان بالای آن را یکی از نقاط ضعف این صفحه نمایش به حساب آورد.
درست در زیر صفحه نمایش محلی برای قرار دادن ‏انگشت جهت گشودن گوشی ست که استفاده از این برآمدگی جهت گشودن گوشی آنچنان که باید به انجام راحت این کار ‏کمک نمی کند و ناخواسته جهت انجام سریع این کار انتهای انگشت بروی صفحه نمایش می رود و در هنگام بستن نیز این ‏برآمدگی کمک چندانی نمی کند و این بار نیز قرار دادن انگشت بروی صفحه نمایش سریع ترین و راحت ترین راه ممکن برای ‏بستن گوشی ست.
در زیر این برآمدگی دکمه های موسوم به ‏Soft Keys‏ در دوسوی صفحه نمایش و دکمه جهار جهته با ‏دکمه تائید مرکزی، قرار دارند که در اطراف این جوی استیک، چهار دکمه ‏Home ‎،C ‎‏ و دکمه های سبز و قرمز همیشگی قرار ‏دارند ساختار این دکمه ها به گونه ایست که علاوه بر اینکه ظاهرا لمسی به نظر می رسند در عین حال کاملا دارای حالت ‏فنری و برگشتی بوده و خوش دست می باشند اگرچه که همیشه امکان فشردن اشتباهی دکمه ها وجود دارد. کلیه دکمه ها ‏نیز کاملا توسط قطعات پلاستیکی از یکدیگر جدا شده اند.
بر بالای صفحه نمایش نیز دوربین ‏VGA ‎‏ گوشی بهمراه آرم موتورولا ‏قرار دارد. با گشودن گوشی ، صفحه کلید ‏Z8‎‏ مشخص می شود که تقریبا چیز غیر عادی در ظاهر آن وجود ندارد بغیر از همان ‏دکمه های لمسی که در بالا گفته شد.
نور پس زمینه صفحه کلید، سبز رنگ و کاملا درخشان است و در تاریکی استفاده از ‏گوشی را آسان می نماید.

Motorola RIZR Z8‎

در سمت چپ گوشی دکمه های دوگانه تنظیم صدا بهمراه دکمه (برای ما کاملا بی ‏مصرف!)اختصاصی تماس های ویدئویی قرار داشته و در زیر یک پوشش لاستیکی، اسلات کارت حافظه گوشی که از نوع ‏Micro ‎SD‏ بوده و بهمراه آن یک کارت 512 مگابایتی نیز ارائه می شود، قرار دارد که بروی کاغذ ‏Z8‎‏ توانائی ساپورت 32 گیگا بایت کارت ‏حافظه را دارد! اگرچه که درحال حاضر خبری از کارت حافظه بالاتر از 4 گیگابایتی نیست و به نظر نمیرسد که حداقل تا سال ‏‏2009 نیز خبری از این کارت در بازار بشود (تا آن زمان نیز مطمئنا ‏Z8‎‏ از بازار رقابتی خارج شده است!).‏
‏ در سمت راست گوشی، دکمه اختصاصی دوربین ‏Z8‎‏ بهمراه دکمه ای جهت دسترسی سریع به نرم افزار ‏Multimedia‏ گوشی ‏وجود دارد. محلی نیز برای پورت ‏Mini USB‏ در این قسمت تعبیه شده است که با یک پوشش لاستیکی محافظت می شود ‏نکته قابل ذکر در مورد این پورت این است که علاوه بر کاربرد معمول خود جهت تبادل اطلاعات با کامپیوتر، بعنوان محل اتصال ‏شارژر و البته هدست نیز استفاده می شود.
پائین گوشی کاملا خالی بوده و در بالای گوشی نیز بغیر از محلی برای اتصال بند ‏چیز دیگری وجود ندارد. در پشت گوشی نیز تنها چیز های موجود بغیر از نشان موتورولا ، دوربین 2 مگاپیکسلی ‏Z8‎‏ بهمراه ‏فلاش ‏LED‏ آن است.
با گشودن درپوش بالائی پشت گوشی ، باتری لیتیومی گوشی با ظرفیت ‏mAh‏ 1030 پدیدار می شود ‏که طبق آمار رسمی توانائی روشن نگاه داشتن گوشی در حالت مکالمه برای 5 ساعت متوالی و در حالت ‏Stand-by‏ برای ‏‏380 ساعت متوالی را دارد. که در مقام مقایسه می توان این باتری را با سونی اریکسون ‏P1‎‏ برابر دانست و در حالت استفاده ‏واقعی، باتری ‏Z8‎‏ توانائی روشن نگه داشتن گوشی را برای تقریبا دو روز کامل دارد. برخلاف تصور، محل سیمکارت جای ‏همیشگی یعنی زیر باتری نیست و محل آن زیر در پوشی ست که در پائین لنز دوربین قرار دارد و حتی میتوان بدون در آوردن ‏باتری و خاموش کردن گوشی سیمکارت را خارج کرد.‏
در این میان یک نکته جدید و منحصر به فرد در رابطه با ساختمان داخلی ‏Z8‎‏ وجود دارد که آن را به کلی از سایر گوشی ها ‏متمایز می کند: تکنولوژی که موتورولا آن را ‏Instant On‏ (سریع روشن شدن) نامیده است به عنوان مثال به طور متوسط زمانی ‏که طول می کشد که تا یک گوشی دارای سیستم عامل ‏Symbian‏ اصطلاحا بالا بیاید چیزی در حدود 25 تا 30 ثانیه است که ‏البته این زمان در مورد بعضی گوشی ها (مثل سونی اریکسون ‏P1‎‏) حتی تا 35 ثانیه نیز طول می کشد ولی این زمان برای ‏Z8‎‏ ‏چیزی در حدود 20 تا 25 ثانیه می باشد که البته آنچنان تفاوتی هم نمی کند ولی تفاوت از آنجا آغاز می شود که سعی کنید ‏در همان ابتدای ‏Load‏ شدن گوشی، مثلا آخرین آهنگ در حال پخش قبل از خاموش شدن کوشی را ‏Resume‏ نمائید در ‏اینجاست که تفاوت نمایان می شود جائیکه در گوشی های معمول با سیستم عامل ‏Symbian‏ حداقل زمان مورد نیاز برای ‏اجرا و Resume شدن آهنگ مورد نظر 5 ثانیه است ولی در مورد ‏Z8‎‏ این کار بلافاصله انجام می شود.

Motorola RIZR Z8‎

اگرچه تغییرات صورت ‏گرفته در ‏Z8‎‏ در این جهت کاملا محرمانه و بی سر و صدا انجام گرفته ولی از میان صحبت های انجام شده در این زمینه میتوان ‏به شمای کلی ساختمان سخت افزاری و نرم افزاری ‏Z8‎‏ پی برد: ماجرا از آنجا آغاز می شود که در دهه 90 شرکت موتورولا در ‏کورس رقابت با سایر تولید کنندگان، درگیر طراحی و ساخت یک نوع جدید از حافظه های ‏RAM‏ گردید که بلاخره نتیجه این ‏نحقیقات در سال 2000 با معرفی حافظه اختصاصی شرکت موتورولا با نام ‏MRAM‏ به عموم معرفی شد. حافظه ای که مناسب ‏گوشی های موبایل بوده نسبت به سایرین در این رده برتری های محسوسی دارد از جمله اینکه این حافظه در حالت عدم ‏استفاده (مثلا در حالت خاموش بودن گوشی) هیچ انرژی برای نگه داری اطلاعات احتیاج ندارد و این برای استفاده در گوشی ‏های موبایل در زمان ‏Load‏ شدن بسیار کارآمد است و از لحاظ پایداری در مقابل قطع انرژی نیز کاملا بهتر از سایرین عمل میکند. ‏از لحاظ سرعت نیز تنها حافظه ‏SRAM‏ از حافظه مذکور سریع تر عمل می کند.
بطور کلی موارد استفاده از ‏MRAM‏ در صنایعی ‏ست که در آنها تداوم سرویس و کمترین اتلاف انرژی مد نظر باشد که از این لحاط سرویس های نظامی را میتوان از اولین ‏مشتری های ‏MRAM‏ دانست و در عمل نیز این رده اولین نقطه ای بود که ‏MRAM‏ موفق به از میدان به در بردن ‏SRAM‏ گردید، ‏مثلا حس گرهای موجود در بدنه هواپیماهای نظامی مواردی بودند که که احتیاج به حافظه ای داشتند که در صورت قطع انرژی ‏اطلاعاتشان از بین نرود که ‏MRAM‏ به سرعت در این زمینه جلودار گردید.
بالاخره در جولای 2006 این حافظه از انحصار موارد ‏نظامی خارج گردید و اولین حافظه ‏MRAM‏ با ظرفیت 4 مگا بایت و با قیمت 25 دلار به بازار عرضه گردید که نبود (و شاید هم ‏عرضه نشدن) حافظه با ظرفیت بالاتر و همچنین قیمت بسیار بالاتر آن در قیاس با رقیبان، موتورولا را بر آن داشت که ترکیبی از ‏MRAM‏ و حافظه های معمول را در دستگاههای خود به کار گیرد به این صورت که ‏MRAM‏ تمامی اطلاعات حافظه را درخود ‏ذخیره نمی کند پس تغییر آنچنانی در زمان ‏Loading‏ سیستم مشاهده نمی شود ولی اطلاعات اساسی سیستم نظیر حالت ‏کنونی سیستم از لحاظ پایداری،لینک های در حال استفاده و فایل های صوتی و تصویری در حال اجرا بروی آن ذخیره می شود ‏که پس از بوت شدن سیستم این اطلاعات با سرعت بالا از روی ‏MRAM اجرا می گردند.

Motorola RIZR Z8‎

در حقیقت در ‏Z8‎‏ حالتی به نام ‏Deep ‎Sleep‏ (خواب عمیق) در مواقع خاموش کردن گوشی (حتی وقتی دکمه ‏Turn Off‏ را می فشاریم ) رخ می دهد که در این زمان ‏گوشی بطور کامل خاموش نمی شود و حالتی نظیر ‏Hybernate‏ کامپیوتر های شخصی در این حالت رخ می دهد و در حقیقت ‏اطلاعات سیستم عامل از روی حافظه برداشته می شود (‏Unloaded‏) و این اطلاعات بطور کامل بروی حافظه ‏MRAM‏ ذخیره ‏گردیده و در مواقع بالا آمدن سیستم این اطلاعات بطور کامل از روی آن خوانده شده سرعت بوت سیستم افزایش می یابد. ‏
علاوه بر این سرعت اجرای برنامه ها در سیستم عامل های مبتنی بر ‏Symbian‏ هیچگاه تا این اندازه ، سریع نبوده است و در ‏هنگام ‏Restart‏ کردن گوشی ، کلیه برنامه های در حال اجرا در حافظه ذخیره شده و پس از بوت شدن دوباره سیستم عامل ‏مجددا اجرا می گردند.
از نکات منحصر به فرد دیگر در رابطه با ‏Z8‎‏ همانطور که گفته شد، امکان خارج کردن سیمکارت بدون ‏خاموش کردن گوشی ست که این را نیز مدیون وجود ‏MRAM‏ است که در هیچ اسمارت فونی نمیتوان نمونه دیگری برای آن پیدا ‏نمود.‏
قلب تپنده و پردازنده ‏Z8‎‏ مدل ‏OMAP 2420‎‏ از شرکت معتبر ‏Texas Instrument‏ با فرکانس 300 مگاهرتز است که سرعتی ‏معادل سرعت 5700 و ‏N95‎‏ دارد.
حافظه ‏RAM‏ در دسترس ‏Z8‎‏ برابر 50 مگابایت است که حافظه کلی موجود در آن با احتساب ‏میزان فضای اشغال شده توسط برنامه های از پیش نصب شده چیزی در حدود 72 مگابایت است (اگرچه که شرکت سازنده ‏Z8‎‏ ادعا می کند که این فضا 90 مگابایت می باشد). که این حافظه در قیاس با کلاس و رقبای ‏Z8‎‏ مقداری کم می نمایاند ولی ‏با توجه به وجود ‏MRAM‏ در ساختار آن این کمبود ‏RAM‏ آنچنان به چشم نمی آید.‏
ساختار داخلی و منوهای ‏Z8‎‏ ، نسبت به منوهای قبلی موتورولا‏‎ ‎‏ و حتی نسبت به سایر دستگاه های دارای ‏Symbian‏ ورژن ‏UIQ 3.1‎‏ نیز دچار تغییرات گسترده ای شده علاوه بر آن سرعت اجرای برنامه ها در ‏Z8‎‏ کاملا بهینه شده است و برنامه ها با ‏سرعت بسیار بالائی اجرا می گردد و مثل همیشه میتوان از ‏Theme‏ های مختلف در آن استفاده کرد.
بطور کلی هر برنامه ای ‏که در سونی اریکسون های دارای ‏UIQ 3.0‎‏ نصب شود در ‏Z8‎‏ نیز قابل نصب شدن است که البته این لیست شامل برنامه های ‏اختصاصی سونی اریکسون نمی شود.
در حقیقت ساختار اصلی منوهای ‏Z8‎‏ (‏User Interface‏) از دو قسمت تشکیل می شود ‏که عبارتند از ‏Home‏ و ‏Application‏ که با فشردن دکمه ‏Home بروی صفحه کلید می توان بین این دو منو سوئیچ نمود و با ‏فشردن دکمه ‏Home‏ برای چند ثانیه منوی ‏Task List‏ باز می گردد که در آن می توان به پنج برنامه آخری که باز شده است ‏دسترسی سریع پیدا کرد.
منوی ‏Home‏ محلی ست برای دسترسی به برنامه ها و یا منوهای مختلف گوشی که پنج عدد از ‏اینگونه ماژول ها می توانند بطور همزمان بروی صفحه به نمایش درآیند(چیزی شبیه همان منوی معروف ‏Active Stand-by‏ در ‏گوشی های نوکیا). نمونه هایی از این ماژول ها عبارتند از : میانبر دسترسی به ‏SMS‏ ها، ایمیل ها ، تقویم ، دفترچه تلفن و ‏آهنگ در حال پخش که می توان بصورت دلخواه هر کدام از آن ها را بروی صفحه قرار داد در این میان امکان نصب برنامه های ‏دیگر جهت این منو نیز وجود دارد بعنوان مثال می توان از یک ‏RSS Reader‏ در این قسمت نیز سود جست.
منوی ‏Application‏ ‏محلی ست برای نمایش کلیه برنامه ها و امکانات دستگاه که بصورت ماتریسی 3×3 و یا به صورت لیست (حداکثر 8 عدد در ‏صفحه) قابل نمایش هستند امکان ساختن فولدر و همچنین انتقال برنامه ها به فولدر های دلخواه وجود دارد که حداکثر میتوان ‏یک فولدر دیگر نیز درون فولدر ساخته شده درست کرد. از نکات منفی این ساختار این است که در حالت ماتریسی راهی برای ‏استفاده از میانبر های عددی حهت دسترسی به یک منوی دلخواه وجود ندارد. ‏
با وصل ‏Z8‎‏ به کامپیوتر از طریق ‏USB‏ ، دو گزینه جهت اتصال گوشی بروی صفحه نمایان می شود که عبارتند از ‏Mass Storage‏ و ‏Modem Mode‏ که در حالت اول تنها امکان دسترسی به محتویات کارت حافظه فراهم شده و به هیچ عنوان نمی توان به ‏اطلاعات حافظه درونی گوشی دسترسی پیدا کرد. علاوه بر آن امکان هماهنگ نمودن اطلاعات با نرم افزار ‏Outlook‏ نیز وجود ‏دارد که نرم افزارها و ظاهر کار در این حالت کاملا مشابه گوشی های سونی اریکسون (همانند ‏P990‎‏) می باشد که به نظر ‏می آید هر دو از یک ‏License‏ استفاده کرده باشند.‏

Motorola RIZR Z8‎

یکی از امکانات این گوشی زیبا، دوربین دو مگاپیکسلی آن است که مجهز به یک فلش ‏LED‏ نیز هست و برای فراخوانی دوربین ‏تنها کافی ست که دکمه شاتر را کمی بفشاریم البته شرط دیگر برای احضار دوربین اصلی گوشی این است که حتما می ‏بایست گوشی بسته باشد چرا که اگر گوشی باز باشد دوربین دوم مخصوص تماس های ویدوئی گوشی احضار می گردد.
در ‏حالت عکاسی سه حالت جهت کیفیت عکس ها موجود است که عبارتند است از :‏Large‏ (2 مگا پیکسل)،Medium‏ (1.3 ‏مگاپیکسل) و ‏Small‏ (480×640 پیکسل). در این میان تنظیمات دیگری نظیر تنظیم میزان نوردهی ، تنظیم نوع نور (مثلا آفتابی ‏، ابری و یا محیط های داخلی) و زوم دیجیتال تا 8 برابر نیز در آن موجود است .
با اینکه نبود فوکوس اتوماتیک و ماکرو در این ‏دوربین را نمی توان از نظر دور داشت ولی عکس های گرفته شده توسط آن در حد کاملا مطلوبی ست. فیلمبرداری این دوربین ‏نیز با فرمت ‏‎3gp‏ با 15 فریم در ثانیه است که در این مورد حرف زیادی برای گفتن ندارد.‏
قسمتی موسوم به ‏Media Library‏ در ‏Z8‎‏ موجود است که دارای چهار ‏Tab‏ متفاوت است که اولی آهنگ های موجود در ‏گوشی ، دومی عکس های موجود ، سومی محل ذخیره ویدئو کلیپ ها و آخری نیز محل ذخیره زنگ های گوشی ست.
مرورگر ‏پیش فرض نصب شده بروی گوشی از نوع ‏Opera‏ ورژن 8.65 می باشد که دارای دو گزینه جهت نمایش اطلاعات سایت ها ‏می باشد که عبارتند از ‏Full Page Rendering‏ که در آن صفحه مورد نظر همانطور که در ‏PC‏ به نمایش درمی آید ،نشان داده ‏می شود و ‏Fit To Screen‏ که در آن میتوان هر نقطه از محتویات صفحه را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این ‏میتوان هر دو حالت عمودی یا افقی را نیز برای نمایش صفحات انتخاب کرد. با وجود آنکه این مرورگر از استانداردهای مختلف ‏صفحات به خوبی پشتیبانی می کند ولی باز هم تقریبا مثل همیشه خبری از ساپورت ‏Flash‏ در آن نیست.‏
در زمینه برنامه های کاربردی نصب شده در ‏Z8‎‏ نیز می توان از برنامه های معروف ‏Quick Office‏ و ‏PDF+‎‏ نام برد.‏
در زمینه پخش آهنگ نیز پلیر ‏Z8‎‏ دقیقا یادآور پلیر گوشی های واکمن سونی اریکسون است بطوریکه در آن امکان مرتب نمودن ‏آهنگ ها بر اساس نام آهنگ ، نام خواننده، نام آلبوم و نوع آهنگ وجود دارد.
فرمت هایی که توسط این پلیر پشتیبانی میگردد ‏عبارتند از : ‏MP3‎، ‏AAC، ‏AAC+‎، ‏E-AAC+‎، ‏WAV‏ و ‏M4A‏ که میتوان صدای آهنگ های درحال پخش را توسط بلوتوث نسخه 2.0 ‏گوشی بروی هدست استریو نیز پخش نمود.نکته منفی در این قسمت نبود ‏Adapter‏ مناسب جهت هماهنگی ‏Mini USB‏ و ‏پورت 3.5 میلیمتری در جعبه همراه گوشی ست.‏
در زمینه امکانات ارتباطی ‏Z8‎‏ از فرکانس های سه گانه ‏GSM‏ 1900/1800/900 مگاهرتز بهمراه ‏HSDPA‏ پشتیبانی میکند علاوه ‏بر آن امکان پشتیبانی از ‏‎3G‏ (بهمراه قابلیت تماس ویدئویی) ، ‏EDGE‏ و ‏GPRS‏ نیز در ‏Z8‎‏ تعبیه شده است. بلوتوث ورژن 2.0 با ‏ساپورت ‏A2DP‏ و پورت ‏Mini USB‏ نیز بعنوان دیگر امکانات ارتباطی دستگاه می باشد که در این میان خبری از اتصال ‏Infrared‏ در ‏آن نیست.‏

Z8‎‏ جلودار نسلی ست که موتورولا برای از دست ندادن سهم خود از بازار جهانی ، تاکید فراوانی بر آن دارد و مطمئنا در ‏سالهای آینده مدلهای متفاوتی از این نوع را در بازار مشاهده خواهیم کرد. بهرحال جذابیت و امکانات نسبتا مناسب این گوشی ‏هر بیننده ای را جذب خود خواهد کرد و قیمت آن نیز نسبت به رقیبانش نسبتا مناسب به نظر میرسد (بین 600 تا 700 دلار که ‏البته این قیمت شامل یک هدست استریو بلوتوث 120 دلاری موجود در بسته گوشی نیز میشود!). تا این لحظه خبری از ورود ‏این گوشی زیبا به بازار ایران در دست نیست ولیکن مطمئنا تا مدتی دیگر ‏Z8‎‏ پشت ویترین های *****ی جا خوش خواهد کرد.[General Network HSDPA / GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
Announced 2007, February
Status Available
Size Dimensions 109 x 50 x 15 mm, 77 cc
Weight 112 g
Display Type TFT, 16M colors
Size 240 x 320 pixels, 2.2 inches
- Screensavers and wallpapers
- Downloadable logos
Ringtones Type Polyphonic, MP3
Customization Download, order now
Vibration Yes
Memory Phonebook Practically unlimited entries and fields, Photocall
Call records Practically unlimited
Card slot microSD (TransFlash), buy memory
- 90 MB internal memory
- TI 2420 multimedia processor, 300 Mhz
Data GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
HSCSD No
EDGE Class 10, 236.8 kbps
3G HSDPA, 3.6 Mbps
WLAN No
Bluetooth Yes, v2.0 with A2DP
Infrared port No
USB Yes, v2.0 miniUSB
Features OS Symbian OS v9.2, UIQ 3.1
Messaging SMS, EMS, MMS, Email, Instant Messaging
Browser WAP 2.0/xHTML
Games Yes, order now
Colors Black
Camera 2 MP, 1600x1200 pixels, video(QVGA), flash; secondary VGA videocall camera
- Java MIDP 2.0
- MP3/AAC/AAC+ player
- T9
- Organizer
- Calculator
- Built-in handsfree
- Voice dial
- Voice memo
Battery Standard battery, Li-Ion 1030 mAh (BK70)
Stand-by Up to 380 h
Talk time Up to 5 h
sir Pouya آفلاين است   پاسخ با نقل قول
نیما احمدی نو بازدید : 66 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)



شرکت موتورلا با تولید گوشی های RAZR گام بلندی را در صنعت تولید برداشت و درحال حاضر نیز سعی خود را بر باقی ماندن موفقیتش انجام می دهد . بعد از افزایش رو به رشد خرید این گوشی های زیبا ، این شرکت به فکر افتاد که مدل های جدیدتری را نیز از همین سنخ ارائه دهد که از آن جمله می توان از V1150 که به طور معجزه آسایی تبدیل به RAZR V3x گردید ، نام برد .




این نام بیشتر سعی می کرد تأییدی داشته باشد بر لاغری و وجود تمامی کارآیی های این کلاس و همچنین تکیه ای بر موفقیت های قبلی که استراتژی و سیاست مناسبی داشت و دومین ارائه و اعلام این گوشی موجی از جذابیت و علاقه را در میان مردم ایجاد نمود و هنگامی که این گوشی در بازار برخی کشورها وارد گردید بحث فعال و فراوانی به روی آن آغاز شد و یکی از بخش های مهم این بحث ها اجزای جدید استفاده شده در گوشی بود . به عنوان مثال اولین دوربین 2 مگاپیکسل موتورلا در این گوشی استفاده شده بود و از لحاظ فنی نیز گوشی مهمی برای سازنده بود و این اولین باری بود که سخت افزار و نرم افزار گوشی در بالاترین رزولوشن دست به دست هم داده بودند .

همچنین شتاب دهنده ی جدید گرافیکی Nvidia در این گوشی آزموده شده است . این اولین نماینده ی خانواده ی Go Force می باشد که یک نوع رده پایین با کارآیی های پایین می باشد و در انتها RAZR از شتابدهنده ی ATI در گوشی ها استفاده کرد . دفترچه تلفن گوشی نیز پیشرفت کاملی را کرده و کاملاً به حالتی بهینه رسیده است و اکثر تغییرات مهم برروی V3i انجام شد و دیگر تغییرات انجام شده که در حد متوسطی بود به تولید V3x انجامید .






















این گوشی بنابر کلاس کاری که دارد مطمئناً طول عمر کمتری نسبت به گوشی های دیگر RAZR دارد که البته هدف گوشی ، اپراتورهای نسل سوم 3G بوده و یکی از ارزان ترین گوشی های تاشو با این کلاس و امکانات می باشد و این کاهش قیمت مطمئناً سیاست مناسبی برای افزایش طول عمر و روی خط مصرف بودن این گوشی خواهد بود که شاید 5 تا 8 ماه گوشی را به عنوان گوشی مطرح بازار نگه دارد . در ماه May اولین گوشی های مورد بحث وارد بازار گردید و در تابستان گوشی کامل آن وارد بازار شد . البته در حال حاضر هم گوشی هایی شبیه به V3x در بازار موجود می باشد که یکی از آن ها متعلق به بنکیو می باشد .

شاید نزدیک ترین گوشی به موقعیت گوشی V3x ، گوشی V500 موتورلا باشد که این گوشی مقام میانی را نسبت به خط تولید سه قلوها دارد و دارای کارآیی های V600 و بدنه و شکل متفاوت می باشد و چراغ نشانگر ، نداشته و قیمت آن هم کمتر است . همچنین این گوشی در سطحی بالاتر از V300 قرار گرفته است و در مجموع می توان گفت که این گوشی در مرتبه ی بالاتری از V3 قرار گرفته و تقریباً قابل مقایسه با V3i می باشد با این تفاوت که قابلیت استفاده از سرویس UMTS و دوربین بهتری را دارا می باشد .

اکثر مصرفکنندگان این گوشی مردان میانسالی که خیلی نگران کار ، سرگرمی و کارآیی های گوشی نمی باشد و بیشتر به کیفیت صوتی درحین صحبت و قیمت گوشی اهمیت می دهد ، در نظر گرفته شده است که البته مسائل مدگرایانه نیز از اهمیت خود برخوردار می باشد . از اهم مسائل گوشی دوربین آن ، پخش کننده ی Mp3 ، کارت حافظه و صفحه نمایش بزرگ آن می باشد .

در گام اول ، این گوشی به علت کمیت کارآیی ها و قیمت مناسب آن جذاب بوده و در گام بعدی مصرف کنندگان جذب طراحی عجیب و مشخصه های RAZR گوشی می گردند و اکثر مصرف کنندگان را مردان تشکیل می دهند .








نکته ای که گوشی را جذاب تر می نماید طراحی منحصر به فرد آن می باشدکه حتی جای ناخن و مشکلات موجود در V3 های قبلی در آن ایجاد نخواهد شد و جنس بدنه ی آن از یک پلاستیک نرم می باشد که سامسونگ برای اولین بار از آن استفاده نموده بود و اکثر قسمت های گوشی یک رنگ می باشد و بدنه ی گوشی گرد بوده و حالت لاغرتری به آن می دهد و این راه حل مناسبی می باشد چون حقیقتاً V3x یک گوشی لاغر و نازک نیست و بدنه ی گوشی حس خوبی را در حین لمس کردن ایجاد می کند . ابعاد گوشی نیز 99x53x19.8 میلی متر می باشد که برای گوشی های مدرن جدید مناسب و عادی است . گوشی بلندتر و ضخیم تر از V3 می باشد . ضخامت این گوشی شباهت زیادی به K750i دارد و عملاً گوشی کوچکی نبوده ولی بزرگ هم خوانده نمی شود .








و در واقع گوشی در حدی متوسط قرار گرفته است . رنگ بدنه نیز تأثیر به سزایی در اندازه و نمای گوشی دارد . رنگ های تیره گوشی را کمی بزرگ تر از واقعیت نشان می دهد و عملاً گوشی سبک تر از آن چه نشان می دهد ، می باشد .








وزن گوشی حدوداً 118 گرم می باشد و برای کاهش وزن گوشی در آن بیشتر از پلاستیک استفاده شده است . در روی سطح گوشی شما قادر به مشاهده ی فلاش و دوربین گوشی می باشید که دوربین گوشی از نوع CMOS بوده و بالاترین رزولوشن را در میان گوشی های موتورلا ایجاد می کند و نرم افزار دوربین به علت وجود چیپ Go Force 4200 ارتقاء یافته است و کیفیت عکس ها بهتر گردیده است .








فلاش دوربین به طور مؤثری در حین عکس برداری در تاریکی کاربرد خواهد داشت و تا فاصله 2 متری تاثیر گذار خواهد بود و کیفیت نور آن از سونی اریکسون K750i و W900i و نوکیا N71 بالاتر بود .

ساختار دوربین گوشی یگانه و منحصر به فرد نمی باشد ولی حالتی غیرمعمول در میان تولیدات اروپا دارد که در میان قسمت تاشو به نحو مناسبی جا سازی شده است . سازندگان به علت قرارگیری لنز گوشی در این حالت نتوانستند حالت فوکوس خودکار را برروی آن قرار دهند اما برای حل این حالت از یک لنز اضافه تر در حالت ماکرو استفاده نمودند که با استفاده از دکمه ی داخل گوشی که بالا و پایین می رود فعال و غیر فعال می گردد که به راحتی بالا و پایین رفته و نیروی زیادی نمی برد و البته اگر با نرمی با آن برخورد نکنید احتمال ایجاد خرابی در آن خواهد رفت اما در صورتی که با مراقبت با آن کار کنید ، بدون مشکل می باشد و عملاً به خاطر لاغری و کوچکی گوشی شما قابلیت قرار دادن فوکوس خودکار در گوشی را نخواهید داشت . شرکت به لنز شیشه ای دوربین اکتفا نکرده و در این قسمت از لنزی که دارای 4 بخش می باشد استفاده کرده که 2 تای آن پلاستیکی و 2 تای آن شیشه ای است لنز شیشه ای در حالت ماکرو کاربرد دارد که عکس ها را با شفافیت بالا برداشت می کند و چیپ شتابدهنده ی گرافیکی Go Force 4200 عکس ها را پردازش می نماید .







یک کلید دوتایی کنترل حجم صدا و یک دکمه ی هوشمند قابل تنظیم برای کارآیی خاصی برروی کناره ی گوشی موجود می باشد ، یک محل اتصال Mini USB نیز در پایین آن دیده می شود که برای اتصال شارژر نیز مورد استفاده قرار می گیرد . دکمه ی عکس برداری و دکمه ی دسترسی به بخش فرمان های صوتی در سمت راست قرار گرفته است که با نگه داشتن دکمه ی آن ضبط صدا و استفاده از فرمان های صوتی فعال می گردد . محل اتصال بند نیز در قسمت انتهایی بالای گوشی قرار گرفته است .








این گوشی دارای یک صفحه نمایش خارجی با قابلیت نمایش 65000 رنگ نیز می باشد و دارای رزولوشن 96x80 است که کیفیت آن در حد متوسط و از نوع STN می باشد . صفحه نمایش در نورخورشید محو شده و به سختی می توانید تصویر روی آن را تشخیص دهید ، وقتی که با شما تماس گرفته می شود تصویر فرد به صورت تمام صفحه و مستطیلی برروی آن نشان داده می شود .



یک چراغ قوسی شکل آبی رنگ برای نشان دادن تماس و... در پایین زیر محل بسته شدن درب قرار گرفته است . به عنوان مثال وقتی شارژ گوشی رو به پایان است شروع به چشمک زدن می کند و به صورت زیبایی کم رنگ و پررنگ می شود البته حالت کامل رنگی آن در گوشی V80 موتورلا موجود بوده است . ولی به هر حال این چراغ نقش مؤثری را در گوشی ایفا می نماید و در هر شرایطی نیز قابل مشاهده می باشد .








شما به راحتی می توانید با کمک یک دست گوشی را باز نمایید البته حالت فنری آن خیلی درک نمی شود و به راحتی در گوشی حرکت می کند . صفحه نمایش داخلی گوشی توسط شرکت Sharp ساخته شده است و یکی از بهترین ها در نوع خود می باشد . وضوح تصویر آن بسیار بالا می باشد و از نوع TFT و 262000 رنگ است . رزولوشن صفحه نمایش گوشی 320x240پیکسل است که 7 خط نوشته برروی آن جا شده ، اندازه ی نقاط آن 0.141 میلی متر می باشد .

در یک خط 16 تا 24 کاراکتر جای می گیرد و صفحه نمایش بسیار بهتر از دیگر گوشی های RAZR می باشد و این بهترین تولید موتورلا از این نوع است .








شکل صفحه کلید گوشی شبیه به دیگر گوشی های RAZR می باشد ، البته مابین کلیدهای صفحه کلید از لاستیک استفاده گردیده که از میان آن ها بالاتر آمده و کلید ها را از هم جدا می کند .










تکنولوژی موجود در گوشی بسیار بالا و مناسب می باشد و دکمه ها لق نمی زند ولی شاید راحت نباشد که بدون نگاه کردن به صفحه کلید گوشی شماره گیری را انجام دهید و نور پس زمینه ی صفحه کلید گوشی نیز آبی می باشد که به خوبی نوشته های روی کلید ها را نمایش می دهد . چون بدنه ی گوشی ضخیم تر از سری های V3 می باشد حرکت دکمه ها برروی گوشی حس می شود . کلیدها برای کارکردن کاملاً راحت می باشد و محدوده ی هر کلید بزرگ می باشد و نور آن نیز در تاریکی بسیار مؤثر می باشد .








یک توری فلزی در پشت گوشی موجود می باشد که بلندگوهای اصلی گوشی پشت آن می باشد و باید گفت که حقیقتاً طراحی مناسبی برای بلندگو را دارا می باشد و توری آن بسیار باکلاس می باشد و ساختار و شکل گوشی به نحوی است که اگر گوشی را حتی به روی هم بگذارید صدای آن بلند می باشد و بلندگوی مخصوص مکالمه نیز بالای قسمت تاشو می باشد .

باتری گوشی و محل قرارگیری کارت حافظه گوشی در پشت پوشش گوشی می باشد . پوشش پشت گوشی نیز به محکمی قرار گرفته است و هیچ گونه لقی ندارد و در حین روشن بودن گوشی شما قابلیت تعویض ویا بیرون آوردن کارت حافظه را خواهید داشت . نوع کارت حافظه ی گوشی نیز Micro SD می باشد ، محل نگه داری سیم کارت نیز استاندارد است .

باتری گوشی نیز از نوع mAh 820 می باشد و بنابر گفته سازنده قابلیت کارکرد 200 ساعت در حالت استندبای و 4 ساعت در حالت مکالمه را به شما می دهد . در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی 2 روز با 50 دقیقه مکالمه ، یک ساعت گوش دادن به موسیقی و کمترین کار با دیگر کارآیی ها روشن باقی ماند . با روشن ماندن بلوتوث و استفاده از هدست گوشی 15 الی 16 درصد از این آمار کاهش می یابد و شما می توانید یک تا دو روز به روی کارکرد گوشی حساب کنید و در بالاترین حالت (کمترین میزان استفاده) این مدت به دو روز و نیم تا 3 روز نیز می تواند ارتقاء یابد . استفاده از هدست بلوتوث استریو نیز میزان کارکرد باتری را افزایش می دهد و عملاً باتری گوشی در این حالت بیش از 10 ساعت کار نخواهد کرد . شارژ کامل دستگاه حدود دو ساعت به طول می انجامد . نکته مهم آن است که با اتصال گوشی به کامپیوتر ، گوشی شروع به شارژ شدن نیز می کند .

بلوتوث دستگاه نیز پروفایل A2DP را پشتیبانی می کند که اجازه ی انتقال استریوی صدا را از طریق بلوتوث می دهد اما سیستم این پروفایل دستیابی به سخت افزار گوشی امکان پذیر نمی باشد و از مشاهده ی فایل های ساختاری گوشی جلوگیری شده است .



منوها (Menu) :

در حقیقت این گوشی کارآیی های قدیمی موجود در گوشی های قبلی با آیکن های قدیمی را به روزآوری نموده و پس از ارتقای کامل ، از آن ها در این گوشی بهره جسته است و برخی تنظیمات گوشی عجیب و پیچیده بوده و جزئیات برخی از تنظیمات دچار مشکل بود . به عنوان مثال نبود شماره گیری صوتی که به تلفظ فرد نیز بستگی نداشته باشد که شاید زمانی که سازندگان مشغول ساخت بخش دفترچه تلفن بودند به این مطلب توجه نداشتند و یا آن را فراموش نموده بودند .




و پیش از هر نکته ای بد نیست در رابطه با کارت حافظه و حافظه ی داخلی گوشی بگوییم که گوشی دارای حافظه ی درونی 62 مگابایتی در دسترس مصرف کننده می باشد و فکر می کنم فایل های سیستم گوشی نیز 32 مگابایت را به خود اختصاص داده اند و عملاً در گوشی چیپ 128 مگابایتی استفاده شده و در گوشی نیز ، شما دارای کارت حافظه ی 128 مگابایتی می باشید . بیشترین اندازه هر فایل Java می تواند یک مگابایت باشد و این بستگی به کارت حافظه ندارد . در حال حاضر Bit Rate مربوط به داخل گوشی برای فایل های صوتی 64 مگابایت و برای کارت حافظه 128 مگابایت می باشد . kbps 256 را نیز با کیفیت عالی پخش می کند ، تا 700 نام با شماره نیز قابل ذخیره در گوشی می باشد . اورگانایزر (Organizer) نیز گنجایش 500 رویداد و 400 وظیفه را دارد و فایل های MMS نیز حداکثر 300 کیلوبایت می باشد .



دفترچه تلفن (Phone Book) :

بیش از 700 نام قابل ذخیره در حافظه ی گوشی می باشد که در هر تماس شما قادر به ذخیره ی نام و نام خانوادگی و شهرت و شماره تلفن می باشید که هر شماره قابل انتخاب از میان آیتم های مختلف منزل ، کار ، موبایل و فاکس می باشد . برای وارد کردن شماره تلفن ها شما تنها یک مکان را دارید که اگر بخواهید شماره ی دوم را وارد نمایید می توانید بعد از این شماره مشخصات تلفن بعدی را وارد کنید و این شماره ها را می توانید پشت سرهم وارد نمایید و حدود 7 شماره تلفن برای هر فرد می توانید وارد کنید .

در کنار شماره ها ، شما می توانید آدرس ایمیل (تا2 آدرس) ، URL ، آدرس پستی ، یک نوشته و ملودی مخصوص یک فرد ، گروه تماس ، تاریخ تولد و یک تصویر را نیز اضافه نمایید .





متأسفانه هیچ یادآوری کننده تاریخ تولدی به صورت خودکار در گوشی موجود نمی باشد . شما می توانید تعدادی صدا نیز برای شماره گیری صوتی ذخیره نمایید که تفاوت چندانی با گوشی های قبلی ندارد . سیستم جستجو در گوشی می تواند برحسب حرف به حرف از نامی که وارد می نمایید انجام پذیرد .

در ابتدا نیز تنها نام با شماره پیش فرض آن مشهود می باشد می تواند شماره با تصویر و نام نشان داده شود و می توانید حرکت افقی را بین نام ها با استفاده از دکمه ی جهت دار گوشی داشته باشید .



قدرت تشخیص دفترچه تلفن گوشی بسیار عالی بوده و اولین گوشی مجهز به حالت نشانگر نگاتیو و جداگانه ی افراد درون دفترچه تلفن به این صورت می باشد .

همچنین می توانید اطلاعات مربوط به تماس ها را به طور جداگانه از گوشی های دیگر با هر یک از امکانات ممکن دریافت نمایید . البته گوشی با برخی از نوشته ها و زبان ها مثل فارسی در برخی نمونه ها مشکل داشته وکدهای مخصوص زبان ها به طور پیش فرض در گوشی موجود نمی باشد .



پیام ها (Messages) :

حافظه ی پیش فرض گوشی برای پیام های SMS ، 100 پیام کوتاه می باشد که البته به ویرایش نرم افزار گوشی شما نیز بستگی دارد برخی ویرایش ها برحسب اپراتور حداکثر 70 پیام را در خود جای می دهند . این گوشی با پیام های EMS نیز به راحتی کار می کند و شما قابلیت پاک نمودن خودکار پیام های موجود در گوشی را نیز خواهید داشت . همچنین لیستی از پیام های پیش فرض نیز در گوشی موجود می باشد و می توانید گزارش ارسال را نیز فعال و یا غیرفعال نمایید .



کارکردن با پیام های MMS در این گوشی نیز سختی خاصی ندارد و همه چیز راحت و ساده و قابل فهم می باشد . همچنین می توانید پیام ها را با تصویر و یا فایل های صوتی ساخته شده توسط گوشی نیز همراه سازید و حدود 10 پیام پیش فرض زیبا نیز در همین زمینه در گوشی موجود می باشد .

گوشی سیستم دریافت و ارسال email را نیز پشتیبانی می نماید و تنها فایل های گرافیکی ، ویدئویی و Mp3 از یک اندازه مشخص نمی توانند فراتر باشند .



وپ (WAP) :

گوشی مجهز به WAP Browser ویرایش 2 می باشد و دارای کارآیی های استانداردی می باشد . GPRS کلاس 10 نیز در گوشی موجود بوده و تنظیمات آن نیز راحت و ساده است و تنها باید با اپراتور مورد نظرتان هماهنگ گردد .



لیست تماس ها (Call log) :

شما می توانید لیست کاملی از تماس های دریافتی گوشی را مشاهده نموده و یا به طور جداگانه در لیست های مختلف با گنجایش هر لیست 10 تماس لیست تماس های شماره گیری شده و تماس های رسیده اعم از پاسخ داده شده و یا پاسخ داده نشده را مشاهده نمایید . با فشردن دکمه شماره گیری نیز لیست آخرین تماس های شماره گیری شده را می توانید مشاهده نمایید که دارای ساختاری ساده و قدیمی بوده و مدت زمان و تاریخ هر یک نیز در کنار آن ها مشخص می باشد .

در این منو همچنین میزان دقیق تر باتری ، آخرین تماس ها ، زمان تماس ، برقراری ارتباط و انتقال داده ها نیز نشان داده نمی شود .



کارآیی های دقتری (Office Application) :

در این منو تمامی کارآیی های اداری و دفتری چون ماشین حساب ، دفتر اطلاعات و... وجود دارد و همچنین در منوی Shortcut شما قادر به ساخت Shortcut های مختلف حتی برای سایت های مختلف می باشید .



زنگ بیداری (Alarm Clock) :

شما قادر به تنظیم چندین زنگ بیداری می باشید که می توانید برای هر یک نیز یک زنگ به خصوص قرار دهید و نوع زنگ خوردن هر یک را اعم از روزانه ، یا یک بار زنگ زدن را نیز مشخص نماید . فعال سازی زنگ بیداری نیز تنها با فشردن یک دکمه امکان پذیر می باشد و کار با آن ها بسیار ساده است .



ضبط صوت (Dictaphone) :

شما می توانید در حالت مکالمه و در حالت استندبای ضبط صدا را داشته باشید که البته در چند نمونه ی اولیه ضبط صدا امکان پذیر نبود و بد نیست که این مطلب را حتماً هنگام خرید چک نمایید . بیشترین ضبط صدا یک ساعت می باشد . البته در حین مکالمه ، فرد مقابل صدای وزوزی را خواهد شنید . ضبط صدای گوشی نیز در مجموع نسبت به رقبا از ضعف زیادی برخوردار می باشد . البته حواسمان باشد که میزان ضبط صدا در گوشی به حافظه ی داخلی گوشی نیز بستگی دارد و نکته ی سخت تر آن که در حین پخش تنها درصدی از کل صدای ضبط شده را می توانید بشنوید .



Organizer :

شما می توانید تقویم را به صورت ماهیانه و هفتگی با تقسیم بندی برحسب ساعت مشاهده نمایید . می توانید زمان ملاقات های خود را در زمان مشخص خود مشاهده نمایید که کار با آن نیز بسیار راحت می باشد . هر ورودی می تواند یک نام را به خود اختصاص دهد و برای هر یک نیز می توانید یک زنگ هشدار قرار دهید . لیست وظائف نیز تغییراتی یافته است و برای به وظیفه می توانید یک تیتر مشخص نمایید مثل (هیچکدام ، شخصی ، تعطیلات ، سفر ، کار) . همچنین شما دارای نرم افزار SyncMC نیز می باشید که می توانید با اتصال به کامپیوتر اطلاعاتی را انتقال دهید .



بازی ها و کارآیی ها (Games & Application) :

گوشی برنامه های Java MIDP 2.0 و تمام آیتم های موجود در این منو بر اساس همن تکنولوژی می باشند که اکثرا در آن می توان بازی هایی چون Rebels ، Aspalturbon GT ، Block breaker deluxe ، Solitaire و Flee را یافت .



کارآیی ها به طریقه ایمن با قراردادن یک پس ورد و وارد نمودن آن قابل نصب در گوشی می باشند . همچنین شما مخزنی را برای داشتن کدهای رمز خواهید داشت که پیش از این در نوکیا و زیمنس و سونی اریکسون نیز از شبه آن استفاده گردیده بود .



مولتی مدیا (Multi Media) :

در این قسمت گوشی تم ها که در آن ها تصاویر پس زمینه و رنگ حاشیه ها قابل تنظیم بوده و زنگ و صداهای گوشی مشخص می گردد و با این عمل ظاهر گوشی خود را به نحوی جالب تغییر خواهد داد و تم های جدید قابل دانلود از سایت موتورلا می باشد .



تغییر پوسته های گوشی تنها در رنگ صفحه و یا حاشیه ها تأثیر نمی گذارد و بی اغراق باید گفت که کاملاً اینترفیس گوشی را دستخوش تغییر می نماید .



Moto Mixer :

یک برنامه ی مخصوص ویرایش صوتی که اجازه ی ترکیب موسیقی های مختلف موجود در گوشی را می دهد و شباهت زیادی به برنامه های DJ موجود در گوشی های مدل های دیگر چون نوکیا و سونی اریکسون دارد و البته این برنامه بیشتر به یک نوع اسباب بازی شبیه می باشد .



صداها (Sound) :

اطلاعات مربوط به تمام فایل های صوتی در این قسمت ذخیره می گردد و می توانید اندازه و مشخصه های این فایل ها را چک نمایید . پخش کننده ی صوتی نیز شبیه به دیگر گوشی های موتورلا می باشد و همه چیز راحت و آسان برای کارکردن می باشد و یکی از بهترین مزایای گوشی امکان پخش موسیقی به صورت پس زمینه در حین انجام دیگر کارها در گوشی می باشد و می توانید لیست های پخشی را نیز برحسب سلیقه و دلخواه خود تنظیم نمایید .



تصاویر (Picture) :

لیست کامل تصاویر موجود در حافظه گوشی در اینجا نمایش داده می شود که هر یک می تواند به عنوان تصویر پس زمینه گوشی قرار داده شود و می توانند برای استفاده ی راحت تر دسته بندی نیز شوند .


همچنین می توانید از ویرایشگر پیشرفته ی تصویر موجود در گوشی بهره بجویید و تصاویر را فریم فریم در کنار هم قرار داده و یا به آن ها افکت هایی را بدهید و تصویر جدید را می توانید با نام دیگری جدای از تصویر اولیه ذخیره نمایید و تصویر اولیه شما نیز دست نخورده باقی خواهد ماند .



تنظیمات (Setting) :

در این بخش شما می توانید صفحه نمایش گوشی را تنظیم نموده و رنگ و حاشیه ها را تغییر دهید .


همچنین زنگ گوشی و نوع زنگ خوردن آن نیز در همین قسمت قابل تنظیم است که می تواند با ویبره ، بدون ویبره ، بلند و یا عادی باشد . همچنین شما در بخش پروفایل ها دارای یک مد برای حالت خارج از سیستم شبکه به خصوص استفاده در هواپیما می باشید . تنظیمات امنیتی گوشی نیز کاملاً پیشرفته می باشد ، کارآیی های زیادی را می توانید با پس ورد محافظت نمایید . به عنوان مثال دفترچه تلفن ، قسمت پیام ها و منوهای دیگر .


تنظیمات بلوتوث :

این تنظیمات تا حدی دستخوش تغییر گردیده است و بلوتوث گوشی 3 دقیقه فعال می گردد و اگر هیچ تماسی برقرار نشود خود به خود خاموش می گردد و از آن برای انتقال و یا ارسال اطلاعات مختلف نیز می توانید استفاده کنید . گوشی پروفایل A2DP را برای انتقال صدای استریو از طریق بلوتوث پشتیبانی می نماید .


دوربین (Camera) :

دوربین گوشی یک دوربین پیشرفته 2 مگاپیکسلی با لنز CMOS می باشد که قابلیت عکس برداری در 4 رزولوشن بزرگ Larg(2MP) ، متوسط Medium(1.2MP) ، کوچک Small(480 × 640) و بسیار کوچک X Small(240 ×320) .

شما قابلیت خاموش کردن صدای عکس برداری را نیز دارید و وضوح روشنایی Expsition تصویر از 2+ تا 2- قابل تغییر می باشد . تنظیم نور گوشی نیز دارای حالت های خودکار ، آفتابی ، ابری ، درون محیط بسته و محل کار می باشد ، همچنین دارای تایمر برای عکس برداری نیز می باشید .

بهترین نتایج عکس برداری در نور مستقیم خورشید و فضای باز به دست می آید . بهترین حالت نمایش تصویر در گوشی نیز در حالت تمام صفحه مشاهده می گردد . با استفاده از دکمه های جهت دار می توانید تنظیمات مختلف را انتخاب نموده (حرکت به چپ و راست ، نوع تنظیم را انتخاب نمایید و با حرکت بالا و پایین ، میزان آن را تنظیم کنید) . شما قابلیت زوم (بزرگنمایی) تا 8 درجه دیجیتال با همین دکمه ی حرکتی جهت دار نیز می باشید . گوشی دارای 4 لنز می باشد و فاصله ی مؤثر 60 سانتی متر می باشد و تا 2 الی 3 متری گوشی نتیجه ی عکس مثبت و مناسب خواهد بود . فاصله ی کانونی لنز 6/2 می باشد و Go Force4200 باعث ایجاد رنگ های حقیقی در تصاویر می گردد . این سیستم در گوشی های نوکیا و سونی اریکسون استفاده گردیده است و موتورلا در این بخش نسبت به رقبای خود تا حدی بازی را واگذار نموده است . اگر تصاویر شارپ 3 مگاپیکسلی را با موتورلا مقایسه کنید متوجه می شوید که جزئیات تصویر کمتر واضح می باشد . اما حالت ماکرو در گوشی موتورلا از همه ی گوشی های دیگر بهتر می باشد و تصاویر نزدیک و نوشته ها را بسیار واضح نشان می دهد .

وقتی شما ذخیره ی فیلم برداری 3 ثانیه تا ذخیره و خروج از کل فریم به طول می انجامد . کیفیت فیلم برداری نیز از بین سه حالت قابل انتخاب می باشد . بیشترین مدت ذخیره ی فیلم در گوشی کلیپ های 10 دقیقه ای می باشد و تصاویر تنها بخشی از صفحه را به خود اختصاص می دهد . کیفیت ویدئویی و فیلم برداری در حد متوسط می باشد و سرعت فیلم برداری 15 فریم در ثانیه می باشد .


کیفیت تولید :از برنامه های JBench mark برای آزمون های خود استفاده نمایید . ویرایش دوم گوشی نتایج قابل قبولی را به ما ارائه داد . البته موتورلا V3x جزو اولین گوشی هایی می باشد که JSR-184 را پشتیبانی کرده که این به معنای اجرای بازی های سه بعدی می باشد.

نیما احمدی نو بازدید : 59 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

 


موتورولا به تازگی اقدام به معرفی گوشی جدید خود نموده است که خبر می تواند شوکی به دنیای گوشی های تلفن همراه وارد نماید

این شاهکار جدید موتورولا که Droid نام دارد احتمالاً رقیب سرسختی برای گوشی محبوب و پرفروش iPhone شرکت اپل خواهد بود

Droid به سیستم عامل آندروید شرکت گوگل مجهز می باشد و از نسخه 2 این سیستم عامل در آن استفاده خواهد شد

در حقیقت این دستگاه چیزی مابین یک گوشی تلفن همراه و یک رایانه همراه است
از قابلیت های بالای این گوشی می توان به مواردی از قبیل ورودی صوتی (Voice Input) در بسیاری از عملکردها ، نقشه های گوگل همراه با GPS ، امکان جستجوی بسیار ساده و راحت ، و قابلیت ابر (Cloud Ability) برای مخاطبان ، اسناد ، زمانبندی و . . . اشاره کرد. البته با توجه به مشکلات به وجود آمده اخیر بهتر است همواره از اطلاعات خود نسخه های پشتیبان (Back up) تهیه نمایید

این گوشی علاوه بر داشتن صفحه نمایش بزرگ لمسی از یک صفحه کلید کامل QWERTY نیز بهره می برد که کار با آن را بسیار ساده تر خواهد نمود

از قابلیت انجام همزمان چند کار (Multi Tasking) برخوردار است و جابجایی بین عملکردهای مختلف در آن به سادگی انجام می شود

سیستم عامل آندروید در ابتدای ورود خود به عرصه گوشی های تلفن همراه از کمبود برنامه و نرم افزار رنج می برد اما با مرور زمان این مشکل از بین خواهد رفت

در جودل زیر می توانید مقایسه مختصری بین قابلیت های Droid و iPhone 3G s را مشاهده نمایید




مشخصات این گوشی به قرار زیر است:

Talk and Standby Time4 – TT: 385 mins/6.4 hours | SB: 270 hours/11.25 days
Form Factor – Capacitive Touch; Full Qwerty Side Slider
Band/Modes1 – 800/1900, CDMA EVDO rev A
OS – Android 2.0
Weight – 169 g / 6 oz
Dimensions – 60.00 (x) x 115.80 (y) x 13.70 (z) mm | 2.4 (x) x 4.6 (y) x 0.5 (z) inches
Browser1 – Webkit HTML5 based browser; Flash 10 ready
Email Support1 – GmailTM, Exchange, IMAP, POP, Macmail, GmailTM, MSN Hotmail, Yahoo and AOL
Battery – 1400 mAh
Connectivity1 – Bluetooth v2.1+EDR, 3.5mm Headset jack, USB 2.0 HS
Display – 3.7”, 480×854 WVGA
Display Resolution – WVGA display houses 400,000 pixels
Messaging1 – SMS/MMS, Full HTML5 Browser
Audio – AMR-NB/WB, MP3, WAV, AAC, AAC+, eAAC+, WMA
Video – Advanced Video record/playback at D1 resolution (720×480) with up to 24fps capture and 30fps playback, MPEG-4, H.263, H.264
Camera – 5.0 megapixel, AutoFocus, dual LED Flash and image stablization
Memory – 16GB card included in phone, Up to 32GB microSD expandable
Location Services1 – aGPS, sGPS
Extras – 802.11b/g, 3-axis accelerometer

برای آشنایی بیشتر با این گوشی دیدن تصاویری از آن خالی از لطف نیست
در زیر می توانید نمونه هایی از تصاویر مربوط به این گوشی را مشاهده نمایید و با قسمت های مختلف آن بیشتر آشنا شوید


> > > برای مشاهده عکس ها در اندازه بزرگ کافیست روی هر کدام کلیلک نمایید < < <

. . . . . .

. . . . . .

. . . . . .

. .

در آینده با مشخص شدن جزئیات بیشتر از این گوشی از آن بیشتر خواهیم شنید
منتظر رقابت داغ بین این گوشی و دو رقیب دیگرش یعنی iPhone و Nokia N900 باشید ، در آینده همه چیز مشخص خواهد شد و خواهید فهمید که برنده این رقابت تنگاتنگ و نفس گیر کدام شرکت و کدام گوشی خواهد بود

نیما احمدی نو بازدید : 65 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)


آنچه در بستۀ خریداری شدۀ شما موجود می باشد :
_ گوشی موبایل
_ 2 عدد باتری 850mAh
_ هدست موتورلا
_ کابل USB اتصال به کامپیوتر
_ شارژر
_ 2 عدد CD نرم افزار و اتصال به رایانه
_ راهنمای مصرف کننده
_ کارت حافظه Micro SD پانصد و دوازده مگا بایتی

 

 

در فصل اول سال 2005 پس از موفقیت شدید موتورلا در تولید گوشی های تاشوی باریک RAZR ، V3 و V3i این شرکت پدیده ای جدید را به بازار عرضه نمود V3x که دارای دوربین 2 مگاپیکسل و صفحه نمایش با کیفیت ساخت کارخانجات شارپ بود یکی از پدیده های عصر تولید خود گردید . این گوشی که فصل اول سال 2005 عرضه گردید توانست یکی از پرفروش ترین های ردۀ خود گردد و اکثر رقبا در این سطح از V3x جا ماندند ، اما موتورلا که پس از دورۀ رکود خود پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی می کرد ، سعی نمود تا علاوه بر تولید بهترین گوشی های Java و بدون سیستم عامل ، تولیداتی را نیز بر پایۀ سیستم عامل ها و همچنین Pocket PC ها و موبایل های سسیستم عامل به بازار عرضه کند . مخصوصاً پس از تولید Pocket PC های Black Berry که بسیار لاغر و نازک بودند و هیاهوی فراوانی در مجلات موبایل به راه انداختند ، موتورلا نیز ویندوز موبایل معروف خود را در جولای سال 2005 با نام Q به بازار معرفی کرد ، Q یک اسمارت فون مجهز به ویندوز موبایل نسخه ی 5 مایکروسافت بود و از قابلیت های فراوانی برخوردار بود البته این گوشی دارای صفحه کلید کامل بوده و صفحۀ لمسی نداشت در همان ماه (جولای سال 2005) موتورلا هم زمان با معرفی Q یک گوشی اسمارت فون مجهز به سیستم عامل لینوکس را به بازار معرفی نمود این گوشی که از سری A بود با نام A728 شناخته شد . این گوشی که برخلاف V3x سنگاپوری ، تولید مشترک چین با موتورلا بود یک لینوکس موبایل با صفحۀ لمسی بود که از جذابیت های فراوانی برخوردار بود و صفحۀ لمسی آن قابلیت تشخیص دو زبان چینی و انگلیسی را داشت ، دیری نپائید که موتورلا در دسامبر سال 2005 هدیۀ کریسمس خود را به بازار عرضه کرد نسخۀ کاملاً ارتقاء یافته ای از A728 یا بهتر است بگوییم گوشی A1200 .
A1200 یک گوشی GSM چهار باند می باشد که از نوع اسمارت فون های مجهز به سیستم عامل لینوکس می باشد که البته قرار است به عنوان سیستم عامل جایگزین ویندوز در کشور ما ایران نیز اعمال گردد .
اگر بخواهیم این مدل را با مدل قبلی خود یعنی A728 مقایسه کنیم می بینیم که در این گوشی برخلاف A728 شما قابلیت استفاده از کارت های حافظه Micro SD را دارید که یک کارت 512 مگابایتی نیز برروی آن قرار داده شده است و دوربین این گوشی نیز کاملاً نسبت به مدل قبل ارتقاء یافته و از نوع 2 مگاپیکسل می باشد ، همچنین شما می توانید در این گوشی به رادیوی FM استریو نیز گوش فرا دهید .

اما اگر بخواهیم این گوشی را با گوشی ای مثل P990i مقایسه کنیم که یک اسمارت فون می باشد . A1200 با ابعاد 95/7x51/7x21/5 میلی متر و وزن 122 گرم کوچک تر و 28 گرم سبک تر از P990 با ابعاد 26 × 57 × 114 میلی متر می باشد .
صفحه نمایش هر دو گوشی دارای رزولوشن های برابر می باشد که P990 از صفحۀ بزرگ تری برخوردار است و نکتۀ دیگر این که P990 مجهز به صفحه کلید کامل می باشد . اما در مقام مقایسه در برابر 64 مگابایت حافظه RAM در P990 نمی توان از سرعت پروسسور Intel Xscale 312 MHZ صرفه نظر نمود ، البته این گوشی (A1200) تنها 8 مگابایت حافظۀ داخلی دارا می باشد .


متأسفانه گوشی A1200 به علت لینوکس بودن خود دارای محدودیت هایی در برنامه های قابل دانلود می باشد ولی اکثر برنامه های Java را برروی خود پذیرفته و برنامه های تحت دیگر سیستم عامل ها چون سیمبین و ویندوز موبایل ها برروی لینوکس اجرا نمی شود و برنامه های تحت لینوکس نیز فراوان نمی باشد . اما در مجموع گوشی از لحاظ کارآیی ها و اینترفیس کاملاً قابل قیاس با P990 می باشد ولی در خیلی از موارد چون دوربین با وجود این که هر 2 دوربین 2 مگاپیکسل می باشد ، بازی را به P990 واگذار می کند اما در مجموع این مطلب بستگی به میزان استفاده و کارآیی گوشی برای مصرف کننده دارد . شاید باید گفت اگر چه A1200 یک پله پایین تر از گوشی P990 قرار گرفته است ولی به علت اندازه و قابلیت های گنجانده شده در آن مثل برنامه های مشاهدۀ فایل های PDF و Office ، A1200 می تواند انتخابی مناسب به عنوان یک اسمارت فون کوچک و مجهز به صفحه نمایش لمسی باشد .
نکتۀ مهم در رابطه با این گوشی شکل و طراحی زیبا و منحصر به فرد آن می باشد که اصل گوشی را همانند P990 شبیه به یک جعبۀ شکلات نکرده و از قوس و طراحی های فراوانی در آن استفاده شده است . این گوشی در سه رنگ سیاه و قرمز و نقره ای به بازار عرضه گردیده است ، قسمت روی گوشی از یک درب شیشه ای دودی رنگ ساخته شده که بلندگوی گوشی نیز در آن قرار گرفته است و سیم بلندگو نیز با ظرافت خاصی هم چون دو خط نازک تیره از دو سمت این درب گذشته و حالتی قاب شکل را به گوشی داده است.
نکتۀ جالب تر این که ، این درب دودی رنگ که علامت موتورلا نیز روی قسمت بلندگوی گوشی به چشم می خورد ، حالتی محدب و عدسی شکل داشته که باعث می شود وقتی بسته است صفحه نمایش و محتویات روی آن را بزرگ تر و زیبا نشان دهد .
در نمای بیرونی علاوه بر در شیشه ای می توانید محل اتصال درب به بدنه که با یک حالت براق نقره ای فلزی ساخته شده است و لوگوی نوشتاری موتورلا روی آن چک شده مشاهده کنید ، این حالت نقره ای فلزی در کناره های گوشی نیز به طور زیبایی امتداد یافته است .



در سمت راست گوشی دکمه های مخصوص فرمان صوتی (فعال سازی ضبط مکالمه و یا ضبط صوت گوشی که باید آن را چند ثانیه نگه دارید) و دکمۀ عکس برداری را مشاهده می کنید . در زیر آن نیز لوگوی نوشتاری موتورلا و محل اتصال کابل USB مشاهده می شود که دارای پورت Mini USB و یک پوشش لاستیکی متصل به بدنه می باشد که شارژر نیز به آن وصل می گردد .



در سمت چپ نیز دکمه های تنظیم صدا و در میان آن ها دکمه ای هوشمند جهت دسترسی به چندین بخش و تنظیم گوشی در حالت بسته دیده می شود و مجدداً در زیر آن لوگوی نوشتاری موتورلا و محل اتصال هدست گوشی که مجهز به سوکت 3/5 میلی متر استاندارد می باشد ، دیده می شود . میکروفن گوشی نیز روی قسمت قوسی شکل پایین گوشی با قاب کوچک فلزی دیده می شود و دکمه های رد و قبول تماس و Joystick گوشی نیز از زیر در شیشه ای دیده می شوند .

[IMG]http://www.*******/review/470/10%20.jpg[/IMG]


حال کافی است درب گوشی را باز کنید تا محل اتصال آن به لولای فلزی را با درپیچ ظریف مشاهده نمایید اما بیش از هر چیز صفحه نمایش شفاف و قدرتمند گوشی نظر شما را به خود جلب خواهد نمود .

[IMG]http://www.*******/review/470/9%20.jpg[/IMG]


شفافیت این صفحه نمایش در مقایسه با دیگر همتایانش کاملاً متفاوت و در یک پله بالاتر قرار گرفته که این انقلاب در صنعت صفحه نمایش دقیقاً پس از تولید صفحه نمایش ویژۀ گوشی V3x روی داد .

[IMG]http://www.*******/review/470/11.jpg[/IMG]

A1200 دارای صفحه نمایش TFT و (Touchscreen) می باشد که قابلیت نمایش 256000 رنگ را در خود دارد .
رزولوشن این صفحه همانند صفحه نمایش V3X موتورولا ، 320x240 پیکسل می باشد . با این تفاوت که طول و عرض آن هر یک 3 میلی متر بزرگ تر از صفحه V3x می باشد که 48 × 36 میلی متر است . اما برای این که از کیفیت ویژۀ این صفحه مطلع شوید بد نیست آن را با تازه ترین محصول سونی اریکسون که یک تاچ اسکرین تاشو می باشد مقایسه کنید در صورتی که A1200 را با صفحه نمایش Z558 سونی اریکسون که در سپتامبر سال 2006 معرفی شده مقایسه کنید ، می بینید که رزولوشن گوشی Z558 سونی اریکسون ، 176x220 پیکسل می باشد که در سطحی واقعاً پایین تر نسبت به A1200 ایستاده است.
بدنۀ اصلی گوشی از جنس پلاستیک مخملی شکلی ساخته شده است و دوربین گوشی نیز در یک قاب فلزی که امتداد لولای روی بدنۀ گوشی نیز می باشد ، پشت گوشی قرار گرفته است . قلم استوانه ای شکل گوشی نیز از سر مخروطی پلاستیکی و بدنۀ نقره ای فلزی که یک مرحله نیز باز و بلندتر می شود ساخته شده است ، در سمت چپ دوربین در قسمت بالای پشت گوشی قرار گرفته که دارای سه پین برآمده جهت بیرون کشیدن آن می باشد . در قسمت روی گوشی نیز دو پین پلاستیکی در پایین و در دو سمت کلیدهای رد و قبول تماس نیز جهت جلوگیری از برخورد صفحۀ شیشه ای با بدنه و دکمه ها تعبیه گردیده است .

[IMG]http://www.*******/review/470/12.jpg[/IMG]


در وسط قسمت پشت گوشی نیز می توانید لوگوی فلزی موتورلا را مشاهده کنید و کمی پایین تر بلندگوی گوشی قابل مشاهده است (جنس بدنه ضد خش می باشد) اما این نکته قابل ذکر است که بلندگوی پخش این گوشی در رقابت با V3x از قدرت پایین تری برخوردار است .

برای مشاهدۀ باتری کل قسمت پلاستیکی پشت گوشی به طور یک جا و به صورت کشویی بیرون می آید و باتری گوشی در این قسمت مشاهده می شود . این باتری از نوع Li-Ion BT50 با گنجایش mAh 850 می باشد که بنابر گفتۀ کارخانۀ سازنده تا 4 ساعت مکالمه و 200 ساعت روشن بودن در حالت استندبای را پشتیبانی می کند .

[IMG]http://www.*******/review/470/14.jpg[/IMG]


اما در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی با 4 بار خاموش و روشن شدن ، نزدیک به 1 دقیقه مکالمه و قریب به 2/5 ساعت کار با کارآیی ها گوشی تا حدود 4 روز کار نمود ، در مجموع شما می توانید با یک کارکرد معمولی تا 3 روز کامل روی گوشی خود حساب باز نمایید . (مقایسه با باتری P990)
در پشت باتری گوشی می توانید محل قرارگیری سیم کارت و کارت حافظه گوشی را مشاهده کنید . یکی از معایب جدی گوشی عدم قابلیت تعویض و قراردادن کارت حافظه در گوشی در حالت روشن می باشد که امروزه تقریباً برای دیگر گوشی ها این مشکلی حل شده است اما شاید این مطلب در A1200 به علت سیستم عامل لینوکس گوشی می باشد . به هر حال حتی در V3x نیز قابلیت Hot Change را داریم و هر چه هست احتمالاً مربوط به سیستم عامل گوشی می گردد و متأسفانه در A1200 از Mb 8 حافظۀ داخلی تنها یک مگابایت حافظه در دسترس خواهد بود . همان طور که احتمالاً تا حال متوجه شده اید این گوشی دارای صفحه کلید نمی باشد بلکه صفحه کلید آن به طور دیجیتالی برروی صفحه نمایش لمسی گوشی نقش می بندد و سنسور نورپس زمینه گوشی نیز در کناره Joystick قرار گرفته است .

[IMG]http://www.*******/review/470/15%20.jpg[/IMG]

اینترفیس و منوها :
گوشی A1200 قابلیت کارکردن با برخی از کارآیی ها در حالت بسته بودن در را نیز دارد . مثلاً با فشردن یکی از دکمه های کنترل صوتی وارد تنظیم نوع زنگ شوید که 5 حالت متفاوت را داشته و پس از انتخاب حالت مناسب می توانید با فشردن دکمۀ وسط آن را تأیید نمایید .
این حالت های مختلف شامل :
_ زنگ بلند
_ زنگ عادی
_ ویبره و سپس زنگ بلند
_ ویبره و سپس زنگ عادی
_ زنگ به همراه ویبره
_ بی صدا
_ ویبره


با فشردن دکمۀ عکس برداری نیز مستقیماً وارد دوربین می شود که بدون نیاز به بازکردن درب گوشی می توانید صفحۀ نمایش را هنگام عکس برداری در حالت زیبایی مشاهده نمایید ، اما با فشردن مستقیم دکمۀ Smart یک منو که اجازۀ انتخاب پخش کنندۀ صدای Real Player و یا دوربین را به شما می دهد باز می شود که با حرکت برروی آن از طریق دکمه های کنترل صدا و انتخاب با دکمۀ Smart می توانید عکس برداری کرده و یا موسیقی پخش کنید . (همچنین مشاهده پیام SMS را نیز پشتیبانی می کند) اما زمانی که درب گوشی را باز می کنید در صورتی که دکمۀ Smart را فشار دهیم وارد قسمت قرارهای تقویم گوشی می شود و با هر بار فشاردادن ؛ این آیتم را جزئی تر نشان می دهد .


اما به هر حال صفحه نمایش گوشی که از یک Active Desktop بهره می جوید که از شکل و ساختار خاصی پیروی می کند . در قسمت بالای صفحه نمایش چهار آیکن دسترسی به منوی اصلی ، دفترچه تلفن ، پیام ها و صفحه دیجیتال شماره گیری مشاهده می گردد .
پس از ورود به هر یک از آن ها در پایین در سمت راست و چپ دو آیکن قابل انتخاب دارید یکی خروج و یکی ورود به لیست زیرمنوی قسمت مذبور می باشد . همچنین یک دکمه در وسط قسمت پایین نیز موجود می باشد که در هر قسمت مهمترین عمل اجرایی در آن بخش را به عهده دارد ، مثلاً در شماره گیری ، قسمت شماره گیری مجدد Redial و در قسمت پیام ها نوشتن پیام جدید Compose.



خط بعدی یک نوار ابزار می باشد که در روی آن ساعت ، نشانگر باتری ، نشانگر وجود کارت حافظه ، نشانگر فعالیت بلوتوث ، نشانگر فعالیت GPRS و نشانگر سیگنال و فعال بودن Real Player وجود دارد .
در زیر این قسمت نیز آیکن مربوط به تقویم و رویدادها و قرارهای ملاقات قرار داشته و زیر آن نیز نام اپراتور به همراه تاریخ نشان داده می شود .
یکسری Shortcut نیز در خط پایین وجود دارند که قابل تنظیم می باشند و در مجموع این Shortcut های موجود برای 5 منو قابل تنظیم خواهند بود که با کلیک کردن روی آن ها می توانید وارد هر یک از آن ها شوید .



برای دسترسی به منوها می توانید دکمۀ دیجیتالی مربوط به این قسمت در بالا سمت چپ گوشی را انتخاب کنید .
در این قسمت نیز برخلاف آن چه در منوهای گوشی هایی چون اسمارت فون های نوکیا دیده می شود گوشی خیلی به سمت فولدر گذاری و پوشه بندی نرفته است . در مجموع در منوی اصلی شما شاهد یک ماتریس 9 × 3 آیتمی می باشید که به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت ولی نکتۀ منفی اینجاست که حرکت Joystick در روی منوها به طور عمودی امکان پذیر نبوده و پس از اتمام هر ردیف به ردیف بالاتر و یا پایین تر می رود .

دفترچه تلفن (Phone Book) :
راه دسترسی به دفترچه تلفن این گوشی از طریق دکمه های دیجیتالی بالا می باشد و شما قابلیت ذخیرۀ تماس ها را در گوشی خود خواهید داشت که برای هر تماس نام و نام خانوادگی و شمارۀ موبایل و منزل و محل کار و فاکس و ایمیل و عکس فرد را می توانید ذخیره نمایید و در مجموع در 24 زمینه قابلیت ذخیرۀ اطلاعات را دارد . پس از ورود به قسمت دفترچه تلفن با فشاردادن دکمۀ زیرمنو به زیرمنوهایی دست پیدا می کنید که علاوه بر افزودن تماس و ترتیب لیست و مشخصات صاحب گوشی قابلیت تنظیم دفترچه تلفن برحسب سیم کارت و یا گوشی و یا هر دو را به شما می دهد و همچنین قابلیت وارد نمودن اطلاعات از کامپیوتر و یا برنامۀ مخصوص ذخیرۀ کارت ویزیت را نیز در خود جای داده است . Import From BC Reader که به توضیح جزئیات آن نمی پردازیم در کنار هر شماره تلفن و تماس نیز یک آیکن که نشانگر ذخیره شدن در سیم کارت و یا گوشی می باشد ، نیز نمایش داده می شود . همچنین پس از انتخاب یک تماس در کنار شماره فرد می توانید عکس پاکت نامه ای را ببینید که با فشردن آن خواهید توانست از همین جا برای آن فرد SMS ارسال نمایید و می توانید با یکی از آیکن های زیرمنو نیز تماس های روی سیم کارت را برروی گوشی کپی نمایید و یا بالعکس .
همچنین شما قابلیت ایجاد گروه بندی را برای ارسال پیام نیز دارید و قابلیت جستجو و نمایش اسامی برحسب اسم و یا دیگر جزییات نیز امکان پذیر می باشد . همچنین یک سری طبقه بندی را نیز می توانید با فشردن دکمۀ Edit Category در دکمۀ وسط پایین انجام دهید که با استفاده از آن شماره های موجود خود را طبقه بندی می کنید .

پیام ها (Messages) :
این بخش کاملاً شبیه به ساختار Outlook برنامه هایی چون Office ساخته شده است . دارای پیام های inbox و پیام های سیم کارت به طور جداگانه بوده و آیکن های دیگری چون outbox ، Sent item و Trash نیز در گوشی موجود می باشد . در این قسمت شما قابلیت ساخت پوشه های جدیدتری را نیز با قراردادن کُد رمز برای دسترسی محدود نیز دارید در مجموع این قسمت برای پیام های MMS و SMS ساخته شده و برای پیام های ایمیل دارای بخش جداگانه ای در لیست منوها می باشد . در این بخش شما برای وارد کردن پیام های خود و نوشتن ، راه های مختلفی دارید که به هر صورت باید از صفحه کلید های دیجیتالی یا نوشتن استفاده کنید . صفحه کلیدهای دیجیتالی چهار قسمت می باشد صفحه کلید به زبان چینی ، صفحه کلید به زبان انگلیسی و صفحه کلید به زبان انگلیسی با قابلیت حدس کلمات و نوشتن آن ها به چینی می باشد که خود یک شاهکار ویژه می باشد ، همچنین شما دارای صفحه کلید عددی نیز می باشید .



در کنار این صفحه کلیدهای دیجیتالی شما دارای قابلیت تشخیص دست خط نیز هستید که البته حواستان باشد این حالت برای 2 زبان چینی و انگلیسی امکان پذیر می باشد و برای استفاده از زبان انگلیسی در این حالت باید به بخش تنظیمات رفته و زبان گوشی را از حالت خودکار به زبان انگلیسی تغییر دهید تا دستگاه قابلیت تشخیص انگلیسی نوشتار شما را داشته باشد . نکتۀ دیگر آن که در این بخش قدرت تشخیص دستگاه برروی برخی حروف مثل D خیلی قدرتمند نمی باشد . حافظۀ گوشی قابلیت ذخیرۀ حجم بالایی از SMS را در خود دارد و در مجموع تا 1000 پیام قابل ذخیره در قسمت پیام ها می باشد .


قسمت شماره گیری :
قسمت شماره گیری کارآیی بسیار راحت و ساده ای داشته و قابلیت تنظیم و شماره گیری مجدد و تنظیمات استاندارد را نیز دارا می باشد . در قسمت منوها شما علاوه بر منوهای اتصال به اینترنت و صندوق پست الکترونیکی دارای برخی دیگر از منوها می باشید که به طور مختصر به توضیح آن ها می پردازیم .



Viewer :
این برنامه قابلیت نمایش فایل های pdf و Microsoft Office موجود در گوشی را داشته که با استفاده از آن وارد پوشه بندی ها شده و فایل مورد نظر خود را مشاهده می کنید در واقع یک آیتم برای جستجو مابین لیست پوشه ها نیز می باشد .

مدیر برنامه ها (File Manager) :
در این قسمت نیز شما با شکل و شمایلی فانتزی تر قابلیت مشاهدۀ فایل های موجود در گوشی و یا کارت حافظه را دارید و از همین قسمت می توانید فرمان اجرای آن ها را صادر نمایید و تمامی پوشه ها با آیکن مخصوص به خود و به طور جداگانه نمایش داده می شوند .

ارگانایزر (Organizer) :
شما در این گوشی دارای بخش جداگانه ای به عنوان پوشۀ ارگانایزر نمی باشید اما تمامی قسمت های لازم در این فولدر به طور جداگانه در منوی گوشی موجود می باشد ، به عنوان مثال شما یک تقویم با قابلیت نمایش تقویم به طور ماهیانه ، هفتگی و روزانه را دارا می باشد و قابلیت تنظیم قرار را برای زمان های مختلف در زنگ های متفاوت می باشید و می توانید برای آن ها یک زنگ نیز قرار دهید و روزتان را نیز می توانید به حالت های مشغول و یا عادی و یا در حالت های مختلف دیگر تنظیم نمایید (Out Of Office ، Busy ، Tentative ، Free) و از طریق Email نیز می توانید یک قرار ملاقات را با گوشی درخواست نمایید .
همچنین شما دارای بخش Task برای انجام وظایف روزانه و Time برای قابلیت تنظیم زمان در محلی که می باشید و نمایش ساعت 2 شهر دیگر در همین موقعیت زمانی دارا می باشد .


همچنین دارای یک بخش زنگ بیداری ، با قابلیت تنظیم 2 زنگ در زمان های مختلف می باشید و می توانید تنظیم کنید که گوشی در حالت خاموش نیز زنگ بخورد . یک بخش Note برای ذخیره نوشته ها نیز دارا می باشید ، همچنین قابلیت تنظیم گوشی برای خاموش شدن در زمانی مقرر را خواهید داشت . ماشین حساب گوشی نیز از ساختاری ساده و راحت برخوردار می باشد .

Help :
این راهنمای گوشی از ساختاری تصویری آسان و بسیار ویژه برخوردار است که یک راهنمای تصویری استفاده از آن نیز برروی گوشی موجود می باشد برای هر عمل و هر کاری این بخش دارای آیکن مخصوص بوده و با زدن و مرتب کردن تصاویر شما مستقیماً به واحدی که می خواهید انجام دهید وارد می شوید .

Calls :
در این بخش شما اطلاعات تماس ها را می توانید مشاهده نمایید البته اگر پیام و تماس از دست رفته ای داشته باشید که ندیده اید یک علامت تعجب در ردیف بالای گوشی چشمک خواهد زد که با فشردن آن وارد سمت مزبور خواهید شد که برای هر تماس تمام مشخصات و حتی تصویر فرد و محل ذخیره شدن شمارۀ فرد نیز با ورود به نام تماس گیرنده مشاهده می گردد . در مجموع در هر یک از لیست های Missed Call ، Received Call ، Dialed Call شما قابلیت نگه داری 50 شماره تماس ر ا خواهید داشت که در بین همتایانش بی نظیر است .

[IMG]http://www.*******/review/470/21%20.jpg[/IMG]

Player :
یک برنامۀ Real Player که تنها روش پخش موسیقی در این گوشی بوده و کار با آن ساده می باشد ، اما نکتۀ مهم این است که این برنامه برخلاف تمام گوشی هایی چون نوکیا و سونی اریکسون پسوندهای ra را نیز پخش می کند که کیفیت تصویر این فایل ها بسیار بالا و در حد پخش در مانیتور کامپیوتر می باشد و برای این کار و تبدیل فیلم ها به پسوند قابل اجرا در این برنامه می توانید از نرم افزار موجود در CD بنفش رنگ داخل جعبه استفاده نمایید ، شما قابلیت پخش فرمت های MP3 ، MPEG4 ، AAC ، MID ، WAV و ra را دارید .


Video :
ورود به قسمت فیلم برداری از این بخش امکان پذیر بوده ولی کیفیت فیلم برداری 144 × 176 پیکسل می باشد که اصلاً از کیفیت مناسبی نسبت به گوشی های نوکیا و سونی اریکسون برخوردار نبوده و کلاً این حالت فیلم برداری ، در V3x نیز مشاهده می شود ، شما در این قسمت نیز قابلیت تنظیم نور تصاویر را دارید .

Recorder :
یک ضبط صوت خبرنگاری با کارآیی ساده و راحت بوده با تغییر محل ذخیرۀ صدا به کارت حافظه در قسمت Setup این بخش و فشردن دکمۀ آیکن شکل زیر Location انجام می پذیرد . می توانید بسته به حجم حافظه خود ، صدا را ذخیره نمایید .


دوربین (Camera) :
دوربین 2 مگاپیکسل گوشی از کیفیت بسیار بالایی در عکس برداری برخوردار بوده دارای قابلیت عکس برداری در سه رزولوشن می باشید و قابلیت تنظیم وضعیت نور ، موقعیت فضای داخلی یا خارجی و اعمال یک سری افکت را نیز در این بخش دارا می باشید . یکی از نکات منفی این گوشی نبود فلاش در دوربین می باشد ؛ همچنین قابلیت استفاده از حالت ماکرو برای عکس برداری از متن ها را دارا می باشید که چون این حالت به صورت اپتیکال انجام می شود کیفیت بسیار بالایی را به نسبت گوشی های دیگر چون K750 سونی اریکسون به ارمغان می آورد .

BCR یا Business Card Reader :
یک برنامۀ بسیار جالب برای مدیران موفق که فرصت وارد کردن تلفن افراد را از روی کارت های ویزیت شان ندارند این گوشی از کارت ویزیت (انگلیسی و چینی) عکس برداری کرده و اطلاعات مندرج برروی آن را در دفترچه تلفن گوشی ذخیره می کند .



تنظیمات (Setup) :
در این قسمت شما قابلیت تنظیمات بخش های مختلف گوشی را دارید . از آن جمله تنظیم تم ها و رنگ بندی ها و یا کد گذاری ها و زبان و تنظیم ورودی ها و کالیبراسیون صفحه نمایش ، همچنین آیکن موفق موتورلا یعنی Power Managment که میزان باتری گوشی را نشان می دهد و به شما در صرفه جویی و استفادۀ کامل از قدرت باتری کمک می نماید را می توانید مشاهده کنید . یکی از تنظیمات مهم که در بخش Security به آن برمی خورید حالت Voice Print در قفل صفحه کلید می باشد که با استفاده از آن می تواند یک کلام صوتی را به عنوان قفل صفحه گوشی قرار دهید و با بیان آن قفل گوشی را باز نمایید .

اتصالات :
در این بخش شما قابلیت اتصال به کامپیوتر ، مودم که قابلیت اتصال به مودم از طریق USB و یا بلوتوث را فراهم می کند که بتوانید با گوشی خود به اینترنت متصل شوید و بلوتوث گوشی که اکثر پروفیل ها از جمله ارسال صدای استریو (A2DP) را پشتیبانی می نماید ، مشاهده خواهید نمود .

Radio FM :
گوشی قابلیت جستجو و ذخیرۀ کانال ها و پخش رادیوی FM را با صدای رسا ایجاد می نماید که صدای این بخش نیز استریو می باشد اما نکتۀ مهم تر آن که شما می توانید صدای رادیو را با استفاده از بلندگوی گوشی نیز پخش کنید اما حواستان باشد که هدست گوشی باید به آن متصل باشد .
هدست این گوشی برخلاف V3x موتورلا دارای تنها یک سایز اسفنج دور گوشی می باشد و دیگر سایزبندی خاص موجود در V3x را ندارد . گوشی دارای برنامۀ MSN که یک مسنجر قوی است و همچنین دارای دیکشنری لانگمن که قابلیت دانلود داشته و تا 100.000 کلمه را با تلفظ پشتیبانی می کند ، می باشد . یک بازی اسکی زیبا نیز به نام Extreme Air Snow Boarding برروی گوشی موجود می باشد .

Photo Editor :
شما دارای یک ویرایشگر عکس نیز در گوشی می باشید که با استفاده از آن می توانید طرح هایی را به عکس ها اضافه و یا کم نموده و یا قطع و اندازه هر عکس را تنظیم نمایید و در مجموع برنامه ای مناسب در اوقات فراغت شما خواهد بود .
همچنین شما قابلیت ارسال عکس از طریق بلوتوث را به پرینترهای دارای بلوتوث خواهید داشت . نرم افزار موتورلا همان نرم افزار جدید گوشی می باشد که برروی یکی از CD ها موجود است اما در CD دیگر شما قابلیت مشاهدۀ یک برنامۀ کامل و ویژه جهت اجرای Real Pleyer و یک تبدیل کنندۀ قوی که تمامی فرمت های ویدئویی را به صورت فرمت ra که در Real Player قابل پخش می باشد ، درمی آورد . باید گفت که کیفیت فایل های تصویری ra در گوشی بسیار باور نکردنی و واضح است و دست کمی از صفحه نمایش کامپیوتر ندارد !



و درنهایت :
قابلیت آنتن دهی این گوشی بسیار عالی بوده و وضوح صدا در گوشی A1200 همانند دیگر تولیدات موتورلا از کیفیت ویژه ای برخوردار می باشد . متأسفانه صدای زنگ گوشی ضعیف بوده و گوشی اگر در کیف شما باشد و در جیبتان در خیابان باشد و ویبره نداشته باشد به احتمال قوی صدای زنگ شنیده نمی شود .
ویبرۀ این گوشی در حد متوسط می باشد ، زنگ این گوشی از نوع 40 تن پلی فونیک می باشد . به هر حال اگر چه این گوشی از سیستم عامل Linux استفاده می کند ، ولی کارآیی های فراوانی به نسبت دیگر Linux موبایل ها در این گوشی قرار داده شده است .


نکتۀ مثبت دیگر این که گوشی قابلیت نگهداری شارژ بالایی را دارد و با کار نسبتاً عادی تا سه روز روی آن می توانید حساب باز کنید که خیلی بهتر از V3x موتورلا می باشد . متأسفانه عدم قابلیت تعویض سریع کارت حافظه و کیفیت پایین فیلم برداری گوشی و عدم پوشه بندی همانند اسمارت فون های دیگر در بخش منو از نقایص گوشی می باشد اما در کنار این مطلب کارآیی هایی چون سیستم Help قوی و نوگرایانه گوشی و قابلیت تشخیص بالای بلوتوث ، حجم بالای حافظۀ مخصوص ذخیرۀ SMS ها ، کیفیت و قابلیت ضبط مکالمه ، قابلیت کُد گذاری صوتی و ارسال عکس ها از طریق بلوتوث به پرینتر شاید بتواند برروی چند نقص کوچک پرده پوشی نماید .

 

نیما احمدی نو بازدید : 62 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

 


HTC Touch Pro





بد نیست که به HTC Touch Pro هم نیم نگاهی داشته باشیم تا فراموش نکنیم که HTC در حال رقم زدن چه کار هایی است.

در نگاه اول شاید تصور کنید که با الماس سیاه HTC Touch Diamond سرو کار دارید اما این یک HTC Touch Pro است که شاهد آن هستید. نسخه جدید و با امکانات فیزیکی خاص.

آری روی این گوشی نیز می توانید حساب ویژه ای باز کنید. از تفاوت های آن نسبت به Toch Diamond می توان به اضافه شدن یک کیبورد کامل اشاره کرد که اگر با آن کار کنید می فهمید که چه مزییتی به حساب می آید.
همچنین در این گوشی میزان 4 گیگابایت حافظه داخلی برداشته شده است اما نگران نباشید با وجود یک محفظه
microSD مکانی برای قرار دادن فایل های خود ندارید.
اضافه شدن یک Full QWERTY keyboard مسلما مستلزم اضافه شدن ابعاد است. که این تغییر تنها در ضخامت آن روی داده است و از 11.5 میلی متر به 18.1 میلی متر رسیده است. ابعاد کلی آن نیز 102x 51 x 18.1 mm می باشد که با 55 گرم اضافه وزن از 110 گرم به 165 گرم رسیده است.

اما مهمترین تغییر آن افزایش میزان RAM , ROM آن می باشد که به ترتیب به 512MB و 288MB رسیده است.
که از نسخه Touch Diamond مسلما قوی تر است.همچنین قلب تپنده آن ثابت مانده و یک پردازنده بسیار قدرتمند
Qualcomm MSM7201A 528 Mhz می باشد.



از دیگر مشخصات این گوشی می توان به پشتیبانی از شبکه های پرقدرت و پر سرعت نسل سومی،دوربین 3.15 مگاپیکسلی به همراه فوکوس اتوماتیک و فلاش است که در Touch Diamond شاهد فلاش نبویدم.
همچنین در قسمت جلوی گوشی شاهد یک صفحه نمایش بسیار عالی 2.8 اینچ با وضوح VGA و رزولوشن 640×480 پیکسل و قابلیت تاچ اسکرین هستیم که کیفییت بسیار عالی را به همراه دارد.در زیر آن هم شاهد 4 کلید مسطح و یک جو استیک دایره ای شکل بسیار جذاب هستیم.

به علاوه سایر امکانات آن :خطوط اینترنت پر سرعت HSDPA تا سرعت بیش از 7.2 مگابایت در ثانیه و اتصال Wi-F و GPRS که بهترین سرعت و امکانات را دارا می باشد و سیستم عامل بسیار قدرتمند و جدید
Microsoft Windows Mobile 6.1 Professional است که دارای اینترفیس 3 بعدی بسیار جالبی هست و گوشی HTC Touch Pro دارای تکنولوژی TouchFlo وGPS Receiver سیستم موقعیت یاب ماهواره ای (AGPS ) و سیستم تشخیص دست خط و همچنین سنسور جهت یاب است که می تواند با چرخش گوشی صفحه نمایش گوشی را مطابق با جهت چرخش تغییر داده و یک نکته مثبت دیگر را رقم بزند.

از لحاظ امکانات مولتی مدیا هم جای هیچ نگرانی نیست چون دارای MP3 پلیر قدرتمند است و با توجه با سیستم عامل آن می توان لذت موسیقی و تماشای فیلم ها را برای همیشه در خاطرات خود حفظ کنید.به علاوه مطابق با سایر Pocket Pc ها امکان نمایش و ویرایش فایل های ( Office(Word, Excel, Outlook, PDF
می باشد.

یک گزینه دیگری که به آن اضافه شده است خروجی تلویزیون می باشد که در HTC Touch Diamond وجود نداشت.

در نهایت این گوشی یک نسخه تکمیلی و ارتقاء یافته Touch Diamond است که از لحاظ برخی امکانات تغییراتی داشته علل خصوص صفحه کیبورد کامل که این گوشی را به گوشی Xperia X1 سونی اریکسون نزدیکتر کرده است.

HTC Touch Pro دارای یک باتری استاندارد 1340 میلی آمپراست که قدرت آن برای مکالمه دائم 8 ساعت و در حال استند بای در حدود406 ساعت می باشد. که باز هم در مقایسه با Touch Diamond بسیار پرقدرت تر عمل کرده است.

این گوشی هم اکنون در رنگ مشکی در بازار های جهانی به قیمت $899.99 موجود می باشد.

نیما احمدی نو بازدید : 64 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)







سال 2009 میلادی برلی غول تایوانی HTC با گوشی HTC Touch Cruise 09 آغاز شد. همانطور که از قبل صحبت هایی مبنی بر رونمایی از این گوشی جدید بود سر انجام در تاریخ 22 ژانویه این گوشی رسما معرفی شد. همانطور که می دانید در سال 2007 میلادی گوشی HTC Touch Cruise معرفی گردید که آن هم یک نمونه کاملا در خور توجه بود.

این بار با قرار گیری عدد 09 به معنای سال 2009 گوشی جدیدی با سبک و سیاق جدیدی شکل گرفت . این گوشی دارای ساختاری ساده دارد و بسیار نیز شبیه به گوشی های جدید همچون HTC Touch viva , ، Touch 3G دارد . هر چند در قسمت پایین گوشی در زیر صفحه نمایش این بار با رنگ متفاوتی روبرو هستیم.

امکاناتی که در این گوشی 102x 53.5 x 14.5 mm جای گرفته است ، شامل : صفحه نمایش 2.8 اینچی حساس به تماس با پوسته بسیار جذاب TouchFLO finger swipe navigation که دارای ساختار 3 بعدی کاملا زیبایی است. قلب تپنده آن نیز Qualcomm MSM7225 528 Mhz processor می باشد که در کنار 256 مگابایت RAM و همچنین 512 مگابایت ROM می توان بدان اعتماد کرد.

سیستم عامل قدرتمند Microsoft Windows Mobile 6.1 Professional نیز در آن طبق انتظار همیشگی وجود دارد.دوربین 3.15 مگاپیکسلی نیز به همراه اتوفوکوس و در غیاب فلاش وظیفه ثبت لحظه های خوش زندگی شما را بر عهده دارد.کارت حافظه در نظر گرفته در آن نیز microSD می باشد . که میزان حافظه داخلی ان خبری در دست نیست. از نظر سایر امکانات پر سرعت ارتباطی نیز در شرایط مطلوبی به سر می برد که در زیر شاهد آن خواهید بود.

مهمترین ویژگی که در این گوشی به آن تاکیید شده است قابلییت های جدید و پیشرفته و ارتقا یافته GPS می باشد. و باید منتظر ماند تا شاهد قدرت نمایی امکانات آن باشیم. باتری به کار رفته در آن نیز 1100 mAh می باشد که توان 400 ساعت در حالت استند بای و 6 ساعت و 30 دقیقه در حالت مکالمه دائم را بر عهده دارد.

از تاریخ دقیق عرضه این گوشی خبری نیست و به احتمال بسیار زیاد اولین بار در نمایشگاه ماه بعد MWC از آن به طور رسمی رونمایی می گردد. قیمت آن نیز 460 یورو (600 دلار) در نظر گرفته شده است.

اما بهتر است به تصاویر و مشخصات کامل این گوشی که توسط سایت رسمی شرکت HTC منتشر شده است پرداخته شود . تا شما دوستان عزیز بیشتر با آن آشنا شوید.





Key HTC Touch Cruise Specifications

Size: 102 x 53.5 x 14.5mm

Weight: 103 grams

Connectivity: WCDMA/HSPA: 900/2100MHz. HSDPA 7.2 Mbps

Operating system: Windows Mobile® 6.1 Professional

Display: 2.8-inch TFT-LCD touch-sensitive screen with QVGA resolution

Control panel: HTC TouchFLO™, 4-Way navigation wheel with Enter and HTC Footprints™ buttons

Camera: 3.2 MP, with fixed focus

Internal memory: 512 MB flash ROM, 256 MB RAM

Expansion Slot: microSD™ memory card (SD 2.0 compatible

Bluetooth: 2.0 with EDR

Wireless: Wi-Fi 802.11b/g

GPS: GPS/A-GPS

Interface: HTC ExtUSB (mini-USB 2.0 and audio jack in one

Battery: 1100 mAh

Talk time: GSM: up to 400 minutes

Standby time: GSM: up to two weeks

Chipset: Qualcomm® MSM7225™, 528 MHz
نیما احمدی نو بازدید : 64 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

گوشي همراه ديگري که در اين جا به معرفي آن مي‌پردازيم مدل ديگرياز سري کامپيوترهاي جيبي اچ تي سي است که با نام Touch 3G شناخته مي‌شود. اين گوشيکه در ماه سپتامبر 2008 ميلادي به بازار معرفي شد از باندهايGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 و HSDPA 2100 / 900 پشتيباني مي‌کند :

اچ تي سي مدل Touch 3G ابعادي دراندازه‌هاي 14.5×53.6×102 ميلي‌متر دارد و وزن آن نيز برابر است با 96 گرم. همانطور که از اين ابعاد پيدا ست، Touch 3G تا حدودي باريک‌تر و در عين حال،‌ بلندتر ازمدل قبلي خود ـ Touch ـ طراحي شده است. از مهم‌ترين تغييراتي که در اين گوشي ديدهمي‌شود مي‌توان به نسل سومي بودن و تجهيز آن به يک دوربين 3.2 مگاپيکسلي اشاره کرد.

اين دوربين فوکوس ثابتي دارد. تصاوير آن نيز با اندازه‌ي 1536×2048 پيکسليگرفته مي‌شوند و در نوع خودش کيفيت خوبي را ارايه مي‌کند.

قابليت‌هاي نسل سوم به همراه HSDPA و 192 مگابايت RAM از ديگرتغييراتي هستند که در اين گوشي مي‌بينيد. حافظه‌ي داخلي اچ تي سي مدل Touch 3G يکحافظه‌ي 256 مگابايتي است که در صورت تمايل به راحتي مي‌توانيد با کارت‌هاي microSD کار کنيد که در اين گوشي از آن‌ها پشتيباني مي‌شود. جديدترين نسخه‌ي TouchFLO UI ـ TouchFLO 3D ـ و GPS با پشتيباني از کارکرد A-GPS امکانات جالب توجه ديگري هستند کهگوشي همراه Touch 3G به آن‌ها مجهز شده است.

گوشي همراه HTC مدل Touch 3G با سيستم عامل Windows Mobile 6.1 کار مي‌کند. رابط کاربري TouchFLO قابليتي است کهبه کاربر امکان مي‌دهد تنظيمات منو را با حرکات انگشت اعمال کند. قابليت تماشايويديو با YouTube، نقشه‌ي کارآمد Google Maps براي موبايل و به روز بودن با آخريناخبار امکانات جالب ديگري هستند که به همراه Touch 3G ارايه شده‌اند.

Touch 3G يک گوشي چهار بانده است که صفحه نمايش کارآمدي نيز دارد. اين نمايش‌گر با 2.8اينچ اندازه از رزولوشن QVGA بهره مي‌برد. صفحه نمايش اين گوشي از نوع لمسي TFT استو حداکثر 65.000 رنگ را نمايش مي‌دهد.

از ديگر امکانات به کار رفته در گوشيهمراه ال جي مدل Touch 3G مي‌توان به Wi-Fi، بلوتوث نسخه‌ي 2.0 به همراه A2DP،پشتيباني از miniUSB، زنگ‌هاي پلي‌فونيک 40 کاناله و MP3 با قابليت دانلود آهنگ، GPRS، قابليت ارسال و دريافت پيام‌هاي SMS، MMS، IM و اي‌ميل، جاوا MIDP 2.0،يادداشت صوتي، پخش‌کننده‌ي MP3/AAC و Pocket Office با قابليت مرور فايل‌هاي Word، Excel، PowerPoint و PDF اشاره کرد. هم‌چنين، قابليت ايجاد آلبوم صوتي / ويديويي بههمراه هندزفري داخلي مشخصه‌هاي ديگري هستند که در اين گوشي ارايه شده است.

باتري مصرفي Touch 3G نيز باتري استاندارد يون ليتيوم mAh 1100 است که برايحداکثر مدتي معادل 450 ساعت در حالت استندباي و 6 ساعت و 30 دقيقه مکالمه‌ي مفيدعمر مي‌کند.

مشخصه‌هاي اصلي گوشي همراه HTC مدل Touch 3G:

• پشتيباني از باندهاي GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 و HSDPA 2100 / 900
• صفحهنمايش لمسي 2.8 اينچي TFT
• پشتيباني از سيستم عامل Windows Mobile 6.1
• پردازنده‌ي Qualcomm MSM7225 528 Mhz
• قابليت ارسال و دريافت پيام‌هاي SMS، MMS، IM و اي‌ميل
• Wi-Fi
• دوربين 3.2 مگاپيکسلي
• دوربين دوم برايمکالمه‌هاي تصويري
• باتري استاندارد يون ليتيوم mAh 1100
• ابعاد: 14.5×53.6×102 ميلي‌متر
• وزن: 96 گرم
• مدت زمان مکالمه: 6:30 ساعت
• مدت زمان استندباي: 450 ساعت

نیما احمدی نو بازدید : 77 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)


این گوشی اولین android موبایلی هست که برای همه است و در اختیار شرکت خاصی نیست(g1به سفارشt-mobileوmagicبه سفارش vodafoneهست)
این پاکت پی سی یک کیبورد بسیار شکیل و زیبا دارد
در کل از سی پی یو پر قدرتQualcomm® MSM7201A™, 528 MHz
استفاده میکنه و مقدار رم اون 192 MB هستش که برای این سیستم عامل جدید خوب هستش
این سیستم عامل جدید که سوگلی googleهست بر خلاف windows و symbianاز رنگ defaultسفید استفاده کرده و به جای
استیک و d-padو ... از ماوس پشتیبانی می کنه که در زیر صفحه قرار گرفته (به همراه چند دکمه دیگر(برقراری و قطع تماس وbackو home)
صفحه اون هم از لحاظ ابعاد مناسب و 3.2" (اینچ)هست که رزولوشن HVGAداره که کیفیت خوبی خواهد داشت
دوربین این گوشی هم 3.2 مگاپیکسل با قابلیت autofocusاست و پلیر گوشی هم از فرمت های AAC, AAC+, AMR-NB, MIDI, MP3, WMA, WMVپشتیبانی میکند که اثری از mp4 در آن نیست (ولی حتما مثل همیشه قابلیت اجرای mp4را تا حد رزولوشن صفحه دارند)


سای مشخصاتش هم در زیر میبینید:


Processor Qualcomm® MSM7201A™, 528 MHz
Operating System Android™
Memory ROM: 256 MB
RAM: 192 MB

Dimensions (LxWxT) 117.7 mm x 55.7 mm x 17.1 mm
(4.60 in x 2.16 in x 0.62 in)
Weight 158 grams (5.60 ounces) with battery
Display 3.2-inch TFT-LCD flat touch-sensitive screen with 320 x 480 (HVGA) resolution
Network HSPA/WCDMA:
2100 MHz
Up to 7.2 Mbps down-link (HSDPA) and 2 Mbps up-link (HSUPA) speeds
Quad-band GSM/GPRS/EDGE:
850/900/1800/1900 MHz

(Band frequency, HSUPA availability, and data speed are operator dependent.)
Device Control Trackball with Enter button
Keyboard Slide-out 5-row QWERTY keyboard
GPS GPS navigation capability with Google Maps™
Connectivity Bluetooth® 2.0 with Enhanced Data Rate
Wi-Fi®: IEEE 802.11b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0 and audio jack in one)
Camera
3.2 megapixel color camera with auto focus
Audio Built-in microphone and speaker
Ring tone formats:
AAC, AAC+, AMR-NB, MIDI, MP3, WMA, WMV
40 polyphonic and standard MIDI format 0 and 1 (SMF)/SP MIDI
Battery Rechargeable Lithium-ion battery
Capacity: 1150 mAh

Talk time:
Up to 350 minutes for WCDMA
Up to 406 minutes for GSM
Standby time:
Up to 402 hours for WCDMA
Up to 319 hours for GSM
(The above are subject to network and phone usage.)
Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A



نیما احمدی نو بازدید : 63 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)






باز هم یک افتخار جدید ولی این بار با قدرت بیشتر برای HTC رقم خورد.در روز های قبل خبری را برای شما دوستان عزیز قرار دادم مبنی بر تولید یک شاهکار به نام HTC Touch HD که یک محصول بی نظیر را برای شما به نمایش در آورد.اما این خبر طولی نکشید که تبدیل به واقعییت شد وامروز در تاریخ 15 سپتامبر سال 2008 میلادی رسما شرکت HTC پرده از فوق گوشی خود برداشت.البته قابل ذکر است که نام HD به دلیل کیفییت و بزرگی صفحه نمایش این گوشی به آن لقب داده شده است.

طراحی این گوشی نیز بسیار زیباست که در قسمت انتهایی آن یک انحنا وجود دارد که به زیبایی آن افزوده است هز چه بگوییم که است پس توصه میکنم به تصاویر آن به خوبی بنگرید.

واقعا واژه ای در خور این گوشی پیدا نمی شود که برایتان شرح دهم،خب می پرسید برای چی پس با هم بخوانیم:

بیان شرح بهره مندی این گوشی از نسل های پرسرعت و پیشرفته سوم امری جا افتاده است و دیگر فراگیر شده است. Touch HD در شبکه های GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 و HSDPA 2100 / 900 به فعالییت خواهد پرداخت.
Touch HD دارای ابعادی برابر با 115x 62.8 x 12 mm می باشد که در این بین با ابعاد چند گوشی مقایسه می کنیم تا به ابعاد مناسب آن پی ببریم.


i900 Omnia :112 x 56.9 x 12.5 mm
iPhone 3G : 115.5 x 62.1 x 12.3 mm
Touch Diamond :102 x 51 x 11.5 mm


همانطور که ملاحظه می کنید، این گوشی را با گوشی های هم رده خود مقایسه کردیم و شاهد آن هستیم با این که از لحاظ امکانات و ابعاد صفحه نمایش افزایش یافته ولی جای هیچ گونه نگرانی نیست.البته یک نکته را باید در نظر گرفت که این گوشی فاقد صفحه کلید است و نباید با گوشی هایی نظیر XPERIA که دارای صفحه کلید کامل است مقایسه شود.
اما وزن این گوشی نیز قابل توجه است.تنها 146 گرم را می توان برای آن در نظر گرفت، هر چند از گوشی های نام برده در بالا کمی بیشتر است ولی به هیچ وجه جای نگرانی نیست که باز هم باید به امکانات ویژه آن توجه کرد.

اما مهمترین چیزی که در گوشی به چشم می آید و در اولین نگاه محو تماشای آن خواهید شد،بدون شک صفجه نمایش غول پیکر 3.8 اینچی این گوشی است که کاملا به صورت لمسی(Touch Screen) در نظر گرفته است و کل فضای جلویی گوشی را در بر می گیرد به جز فضایی که 4 کلید لمسی وصل ورد تماس و ورود به منوی داخلی گوشی را بر عهده دارد. که بسیار ماهرانه و کاملا به صورت تخت در نظر گرفته شده است که بسیار ایده آل طراحی شده است.کیفییت رنگ این صفحه نمایش 65K می باشد و همانند گوشی XPERIA از رزیولیشن فوق العاده 480x 800 pixels بهره می برد.البته نباید کیفییت و نوع WVGA این صفحه نمایش را فراموش کرد.



حیرت زده شده اید ، اما هنوز ادامه دارد.

HTC Touch HD دارای شتاب سنج با سنسور برای چرخش اتوماتیک و کنترل لمسی سه بعدی جالب و همچنین رابط گرافیکی معروف TouchFLO 3D را نیز دارا می باشد و قابلیت تایپ با قلم را نیز می توان به آن اظافه کرد.
بنا براین خود را تصور کنید که در حال کار کردن با این گوشی هستید و بیندیشید که واقعا چه چیز دیگری با این صفحه نمایش عظیم و کامل احتیاج دارید؟

کیفییت زنگ این گوشی نیز 40 کاناله می باشد و از انواع فرمت های صوتی اعم از AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, QCP،MP3, WMA, WAV پشتیبانی می کند.

شاهکار جدید HTC از یک کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند.البته هنوز اطلاع دقیق در مورد میزان حافظه داخلی این گوشی در دست نیست اما در خبر های قبلی صحبتی مبنی بر پشتیبانی کارت حافظه این گوشی به میزان 16 گیگابایت بوده است که اگر چنین مطلبی صحیح باشد،بی درنگ جای هیچ گونه نگرانی نیست.
این گوشی از لحاظ قدرت پردازش و سرعت نیز در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد که به میزان آن اشاره می کنیم.

288MB RAM و همچنین 512MB ROM میزان کمی نیست که راحت از آن بگذریم.وبا یک مقایسه ساده با گوشی های هم رده خود به درستی می توان برتری این گوشی را به اثبات رساند.قلب تپنده این گوشی نیز آشنا است.که در یک جمله می توان به Qualcomm MSM7201A 528 Mhz اشاره کرد که در
Touch Diamond نیز شاهد آن بودیم.در اینجا بحثی نمانده است که گفته شود با کمی تفکر می توان به همه چیز پی برد پس قضاوت بر عهده شما.!

از لحاظ ارتباطات کوتاه برد نیز اگر بخواهیم آن را مورد بررسی قرار دهیم، باز هم باید چندین سطر نوشت اما سعی می کنم تا به صورت خلاصه توضیح دهم.

GPRS که یک مسئله عادی برای این گوشی به شمار می رود اما می توان به Wi-Fi 802.11 b/g و همچنین
HSDPA, 7.2 Mbps و پورت USB 2 و بلوتوث نسخه 2 به همراه A2DP اشاره کرد و تنها جای Infrared در این بین خالی است که آن هم یک امر عادی در اکثر گوشی های جدید و پیشرفته تبدیل شده است و نبود آن چندان عیبی به شمار نمی آید.

سیستم عامل:

اگر من هم به آن اشاره نکنم، مسلما خود شما می توانید حدس بزنید که این شاهکار از چه سیستم عاملی استفاده می کند.
Microsoft Windows Mobile 6.1 Professional یک نام آشناست که جدید ترین وکامل ترین ورژن آن در Touch HD به کار رفته است. که همگی از امکانات پر شمار آن و همچنین قدرت و گستردگی محصولات جانبی آن آگاهید.پس به سراغ جایی دیگر می رویم که همگان منتظر آن هستید.




دوربین :

معمولا و در گذشته از یک Pocket Pc انتظار چندانی در زمینه دوربین نمی رفت و کاربران آن ها به دوربین های معمولی قانع بودند. ولی آیا این بار به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با کیفییت عکس 2592x 1944 pixels که از فوکوس اتوماتیک نیز پشتیبانی می کند می توان واژه معمولی را به کار برد. پس خوشحال باشید دیگر با داشتن یک پاکت پی سی از داشتن یک دوربین خوب بی بهره نیستید.
این دوربین امکان فیلم برداری را نیز دارا می باشد که همچنان در این مورد اطلاع دقیقی از سوی شرکت HTC منتشر نشده است ولی در خبر های گذشته به کیفییت 320x240 pixels(QVGA)@30fps اشاره شده است که اگر چنین چیزی صحت داشته باشد شما می توانید با کیفییت مناسب به ثبت لحظه های خوش زندگی خود بپردازید و با تماشای آن در صفحه 3.8 اینچی لذت ببرید.همچنین یک دوربین دوم نیز که دارای کیفییت VGA می باشد برای مکالمه تصویری در نظر گرفته شده است.
دوربین این گوشی به شکل بسیار زیبایی در پشت گوشی با یک برآمدگی خاصی طراحی شده است که یک نظم خاصی را به پشت گوشی داده است.
اما باید یک نکته ای را اشاره کنم که نباید دوربین این گوشی را با گوشی هایی همچون C902 سونی اریکسون یا N95 نوکیا مقایسه کرد ولی در حد خود بسیار خوب می باشد.




دیگر امکانات بی نظیر این گوشی :

GPS داخلی به همراه کارکرد A-GPS و خروجی تلویزیون (که شامل کابل نمی باشد) و به ویژه جک هندزفری 3.5 میلی متری و Stereo FM radio with RDS ، مشاهده و ویرایش فایل های آفیس مشاهده فایل های PDF و MP3 player قدرتمند و هندزفری از جمله موارد قابل ذکر می باشد.


به موارد انتهایی این گوشی رسیدیم،جایی که باید مطالب خود را جمع بندی کنیدم.

HTC Touch HD یا همان شاهکار یا امپراتور یا ..... هر چه که می خواهید بگویید در رنگ مشکی براق عرضه می گردد .و به یک باتری خوب و ایده آل استاندارد Li-Po 1350 mAh که دارای قدرتی برابر با 450 ساعت در حالت استند بای و 6 ساعت و 30 دقیقه در حالت مکالمه است،مجهز شده است.
هنوز از زمان عرضه این گوشی و قیمت آن اطلاع دقیق در دست نیست ولی به نظر شما این گوشی می تواند چه قیمتی داشته باشد؟مسلما قیمتی در حد افراد متوسط جامعه نیست و باید انتظار قیمت بالایی را داشت .

در نهایت اگر یک نگاه کلی به این گوشی داشته باشیم شاید که نه مسلما مزییت های آن بسیار پر شمار تر از کاستی ای آن است.و تنها شاید نبود فلاش در دوربین گوشی و همچنین نبود یک حافظه داخلی بالا و نداشتن کیبورد کامل را بتوان از کاستی های آن بر شمرد.ولی توجه داشته باشد وجود هر یک از این موارد سبب افزایش میزان حجم گوشی می شود و شاید از آن لحاظ دچار کاستی می شد.
به هر حال به نظر من این گوشی یکی از برترین و زیباترین گوشی های معرفی شده از سوی شرکت ها است و تمامی ما آرزو مند چنین گوشی هستیم.








اطلاعات کلی در یک نگاه :



Processor Qualcomm® MSM7225™, 528 MHz
Operating System Windows Mobile® 6.1 Professional
Memory ROM: 256 MB
RAM: 192 MB

Dimensions (LxWxT) 102 mm X 53.6 mm X 14.5 mm
(4.016 inches X 2.110 inches X 0.571 inches)
Weight 96 grams (3.386 ounces) with battery
Display 2.8-inch TFT-LCD flat touch-sensitive screen with QVGA resolution
Network HSDPA/WCDMA:
Europe/Asia: 900/2100 MHz
Up to 384 kbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds
Quad-band GSM/GPRS/EDGE:
850/900/1800/1900 MHz

(Band frequency and data speed are operator dependent.)
Device Control * HTC TouchFLO™
* 4-Way navigation control with Enter button
GPS GPS and A-GPS ready
Connectivity Bluetooth® 2.0 with Enhanced Data Rate and A2DP for stereo wireless headsets
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0 and audio jack in one)
Camera
3.2 megapixel color camera with fixed focus
Audio Built-in microphone and speaker
Ring tone formats:
AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, QCP, MP3, WMA, WAV
40 polyphonic and standard MIDI format 0 and 1 (SMF)/SP MIDI
Battery Rechargeable Lithium-ion battery
Capacity: 1100 mAh

Talk time:
Up to 360 minutes for WCDMA
Up to 400 minutes for GSM
Standby time:
Up to 450 hours for WCDMA
Up to 365 hours for GSM
(The above are subject to network and phone usage.)
Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A




امیدوارم که از این بررسی کامل نهایت استفاده را برده باشید و اگر کمی و کاستی در آن بود ببخشید،چون این بررسی اولین بررسی نوشته شده در ایران است که به محز معرفی شدن برای شما دوستان عزیز قرار دادم و همچنان اطلاعات کاملی در دست نیست.

نیما احمدی نو بازدید : 64 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

باز هم شاهد یک گوشی آندروید دیگر از HTC هستیم. از جمله برجسته امکانات HTC Tatto میشه به :

- صفحه نمایش 2.8 اینچی ، Resistive TouchSreen .
- سنسور چرخش اتوماتیک صفحه
- Android 1.5 cupcake
- پردازشگر 528Mhz Qualcomme .
- قطب نمای دیجیتال

اشاره کرد


اما اینبار شاهد یک تغییر عجیب هستیم... همونطور که میدونین تموم دیوایس های آندروید دارای صفحه نمایش Capactive و قابلیت Multi-Touching هستند . اما اینبار HTC ، در Tattoo از صفحه نمایش Resistive استفاده کرده و دلیلش رو هم کوچک بودن صفحه دونسته و گفته که صفحه بسیار کوچک بود که ما نیازی به وجود Capactive TouchScreen ندیدیم!

نیما احمدی نو بازدید : 61 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)







در ماه می سال 2008 میلادی یک اتفاق بسیار خوب و خوشحال کننده برای طرفداران Pocket Pc و گوشی های فوق هوشمند، افتاد و آن هم چیزی نبود جزمعرفی گوشی بسیار زیبا و پیشرفته Touch Diamond که مانند الماسی سیاه،در بین گوشی های پیشرفته و سایر گوشی ها می درخشد.
درگام اول مسلما طراحی فوق العاده و زیبای آن به چشم می آید و شاید کمتر کسی به امکانات آن توجه ای کند.هر چند این گوشی به صورت ساده طراحی شده است،اما دارای ظرافت وزیبایی بسیاری می باشد که تنها با مشاهده تصاویرآن متوجه خواهید شد.

در قسمت جلوی گوشی شاهد یک صفحه نمایش بسیار عالی 2.8 اینچ با وضوح VGA و رزولوشن 640×480 پیکسل و قابلیت تاچ اسکرین هستیم که کیفییت بسیار عالی را به همراه دارد.در زیر آن هم شاهد 4 کلید مسطح و یک جو استیک دایره ای شکل بسیار جذاب هستیم.
در اطراف آن هم چندان دکمه هایی مشاهده نمی شود و محل قرار گیری آنها به شکل ماهرانه ای در نظر گرفته شده است.
در قسمت پشت گوشی شاهد یک نوآوری هستیم و این گوشی توانسته است با به کار گیری شکست نور درقسمت های گوناگون آن طرحی مثلثی شکل بسیار جالب به وجود آورد که در نگاه اول به نظر می رسد قسمت پشتی گوشی دارای سطحی برجسته و تکه تکه ای است اما قسمت پشت آن به صورت صاف و با کمی برجستگی های متوازن طراحی شده است که با توجه به آینییه ای بودن تمامی سطح آن، یک درخشندگی خاصی را به این گوشی داده است و همانند یک مروارید مشکی،می درخشد.و البته دوربین آن هم در قسمت پشت گوشی تعبیه شده است.




اما کمی به امکانات خارق العاده این گوشی بپردازیم:

شاید کسی بپندارد که این گوشی تنها دارای زیبایی است. اما باید بداند که سخت در اشتباه است.چون این گوشی به پیشرفته ترین امکانات مجهز شده است.
اولین نکته برخورد به 4 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی است که بسیار خوشحال کننده است،و کافی به نظر می رسد. به علاوه گوشی
Touch Diamond دارای 256 مگابایت ROM و 128 مگابایت RAM است. در این مورد هم در رده گوشی های ایده آل قرار می گیرد. اما یک عامل تعیین کننده دیگر برای این گوشی پردازنده و قلب تپنده بسیار قدرتمند 528 مگاهرتزی Qualcomm MSM7201A است که واقعا نمی توان هیچ عیبی از آن گرفت و جزء گوشی های پیشرو در رده خود محسوب می باشد.
این گوشی دارای دوربین هم هست و خوشبختانه از یک دوربین دیجیتال 3.2 مگاپیکسل با قابلیت اتوفوکوس و دوربین VGA برای مکالمه تصویری بهره می برد. هر چند در آن فلاش به چشم نمی آید اما باز هم وجود چنین دوربینی با ابعاد عكس 2048x 1536 پیکسل جای شکر دارد.

از لحاظ اینترنت و سیستم شبکه ای گوشی HTC Touch Diamond بسیار قدرتمند است که می توان به این موارد اشاره کرد :
خطوط اینترنت پر سرعت HSDPA تا سرعت بیش از 7.2 مگابایت در ثانیه و اتصال Wi-F و GPRS که بهترین سرعت و امکانات را دارا می باشد . و در کل یک گوشی نسل سومی ایده آل می باشد که سازگار با تمام شبکه های ارتباطی کشورهای آسایی و اروپایی و همچنین کشور آمریکا
می باشد.
همچنین سایر مواردی که گفته نشده است،شامل سیستم عامل بسیار قدرتمند و جدید
Microsoft Windows Mobile 6.1 Professional است که دارای اینترفیس 3 بعدی بسیار جالبی هست(همانند گوشی X1 سونی اریکسون). بلوتوث نسخه 2 و رادیو FM هم در آن به چشم می آید.

گوشی HTC Touch Diamond دارای تکنولوژی TouchFlo وGPS Receiver سیستم موقعیت یاب ماهواره ای (AGPS ) و سیستم تشخیص دست خط و همچنین سنسور جهت یاب است که می تواند با چرخش گوشی صفحه نمایش گوشی را مطابق با جهت چرخش تغییر داده و یک نکته مثبت دیگر را رقم بزند.

از لحاظ امکانات مولتی مدیا هم جای هیچ نگرانی نیست چون دارای MP3 پلیر قدرتمند است و با توجه با سیستم عامل آن می توان لذت موسیقی و تماشای فیلم ها را برای همیشه در خاطرات خود حفظ کنید.به علاوه مطابق با سایر Pocket Pc ها امکان نمایش و ویرایش فایل های(Office(Word, Excel, Outlook, PDF
می باشد.

این گوشی دارای یک باتری استاندارد900 میلی آمپراست که قدرت آن برای مکالمه دائم 5 ساعت و 30 دقیقه و در حال استند بای در حدود 258 ساعت می باشد. به علاوه طبق اعلام منابع معتبراین گوشی در رنگ مشکی ودر سه ماهه دوم سال 2008 عرضه می شود و هنوز از قیمت آن خبر دقیق دردست نیست.

اما آنچه گفته شد یک معرفی کلی و دقیق از این گوشی بود و در آن ابعادی ذکر نشده است. مهم ترین مزییت این گوشی نسبت به سایر هم رده های خود ابعاد و وزن بسیار عالی آن می باشد، شاید باور نکنید که این همه امکانات در قالبی به اندازه 10.7×51×99 میلیمتر و وزنی معادل به 110 گرم جای گرفته باشد. آری HTC Touch Diamond یک الماس واقعی است. واقعا از یک گوشی چه انتظار دارید، هر چه را که می خواهید می توانید کم و بیش در این گوشی بیابید .

دریک نگاه کلی به امکانات آن می پردازیم:

1. صفحه نمایش 2.8 اینچ با وضوح VGA و رزولوشن 640×480 پیکسل و قابلیت تاچ اسکرین ،TFT با قابلیت نمایش 65536 رنگ
2. ویندوز موبایل 6.1 پروفشنال
3. دوربین دیجیتال 3.2 مگاپیکسل با قابلیت اتوفوکوس و دوربین VGA برای مکالمه تصویری
4. 4 گیگابایت حافظه داخلی
5. پردازشگر 528 مگاهرتزی Qualcomm MSM7201
6. 256 مگابایت ROM و 128 مگابایت RAM
7. اتصال Wi-Fi
8. 4 گیگابایت حافظه داخلی
9. GPS Receiver
10. 3G
11. خطوط اینترنت پر سرعت HSDPA تا سرعت بیش از 7.2 مگابایت در ثانیه
12. بلوتوث نسخه 2
13. رادیو FM
14. در اندازه 10.7×51×99 میلیمتر
15. سنسور جهت یاب
16. تکنولوژی TouchFlo
17 . باتری 900 میلی آمپر





امید وارم که از این بررسی مختصر نهایت استفاده را کرده باشد و با این گوشی به خوبی آشنا شده باشید.



=[ دوستان عزیز با مراجعه به این قسمت از انجمن می تونید دمو تور این گوشی رو دانلود کنید و لذت ببرید ]=


نیما احمدی نو بازدید : 60 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

 




همانطور که در ماه های اخیر شاهد بودید ، خبر های زیادی مبنی بر تولید یک گوشی موبایل جدید توسط شرکت مطرح Google غول اینترنتی دنیا ، بوده است و با یک سیستم عامل جدید و اختصاصی به نام Android که به عنوان رقیب جدید سایر سیستم عامل ها معرفی شده است.

سر انجام این اتفاق افتاد و در ماه September سال 2008 میلادی به تمام دنیا معرفی شد.این بار این گوشی تنها به دست گوگل ساخته نشد بلکه با همکاری 3 شرکت Google ، HTC و T-Mobile به مرحله تولید رسید. این 3 شرکت نام برده شده طبق توافق نامه ای با هم متحد شده تا آغاز گر نسل جدیدی از گوشی باشند و هر یک وظیفه خاص را بر عهده داشتند. شرکت Google به عنوان شرکت اصلی ارائه طرح و ساخت سیستم عامل Android را به کمک برنامه نوسان بر عهده داشت و در واقع این سیستم عامل همانند سیستم عامل Linux می باشد و از آن پیروی کرده است و به صورت باز طراحی شده است و هر شخصی که توانایی داشته باشد می تواند به تهیه نرم افزار های این سیستم عامل کمک مفیدی بکند.شرکت HTC که معرف همه دوستدرارن Pocket Pc می باشد. یک شرکت مادر در تهیه پاکت پی سی ها که به عنوان تولید کننده اصلی این گوشی ها به شمار می رود که باید قبول داشت این غول تایوانی در عرصه تولید گوشی های این دسته بسیار موفق عمل کرده است و بی شک امروزه آرزوی هر فردی است تا گوشی های تازه تولید شده این شرکت نظیر Touch HD , Touch Diamond , ... را در دستان خود بگیرد.به هر حال تا به اینجا گوشی G1 تولید شده است و تنها شرکت مخابراتی معروف T-Mobile مانده است.اپراتوری که بسیار معروف و معتبر بوده و در خیلی از کشور های بزرگ دنیا فعالییت بسیار گسترده ای دارد.این شرکت ارائه دهنده این گوشی می باشد و فعلا تنها افرادی که از این اپراتور استفاده می کنند قادر خواهند بود تا از داشتن G1 لذت ببرند.

نام این گوشی نیز برگفته از شرکت Google می باشد که حرف اول این شرکت آغاز کننده نام این گوشی است و آنرا G1 نامیدند.
تقریبا از طریقه ساخت و پشتیبانی از این گوشی آشنا شده اید. حال کمی به قسمت های فنی آن می پردازیم.




- طراحی :

طراحی این گوشی به صورت بسیار جالبی می باشد که تنها برای درک کردن آن باید به تصاویر G1 چشم دوخت.
اگر بخواهیم به زبان نوشتار این طراحی را وصف کنیم.باید بگوییم که به صورت 2 تکه طراحی شده است.که در قسمت انتهایی گوشی یک برجستگی موربی دیده می شود که به گونه ای یک حالت خاص را به وجود آورده است.شاید در نگاه اول به این گوشی ، آنرا فاقد صفحه کلید کامل بپنداریم.اما عجله نکنید ، تنها کافیست تا صفحه نمایش این گوشی را از محل جدا شده با قسمت پایین به سمت راست کشیده و شاهد این کیبورد کامل باشیم.خوشبختانه این کیبورد به صورتی خوبی طراحی شده است و به نظر نمی رسد مشکلی با آن داشته باشید.اگر در قسمت زیرین صفحه نمایش دقت کنیم شاهد یک اسپیکر هستیم که به وصورت یک منحنی در آن نقش بسته است.



در قسمت زیرین صفحه نمایش در حالت بسته نیز شاهد دکمه های کاربردی که کلید های قطع ورد تماس و همچنین کلید مربوط به دسترسی سریع به اینترنت و کلید Menu به چشم می آید. یک جو استیک نسبتا برجسته و کروی شکل نیز شما را در انجام کار هایتان یاری می کند.به هر حال دقت کنید که می توانید بدون کمک این دکمه های نیز با این گوشی کار کنید و تنها با کمک حرکت دادن دستان خود بر روی منوهای بدون لمس آنها. ایده ای که کم کم در حال جا افتادن است ودر بعضی از Pocket Pc های پشرفته ،در حال وقوع است.




اما در سمت چپ این گوشی تنها شاهد کلید های کم و زیاد کننده صدا هستیم. که شاید این کلید ها در استفاده از دوربین نیز به کار گرفته شود.در قسمت انتهایی G1 شاهد پورت مینی USB می باشیم که وظیفه ارتباط با رایانه را بر عهده دارد.

با مشاهده پشت این گوشی شاهد یک ظرافت خاصی هستیم . به خصوص رنگ سفید این گوشی که در قسمت پشتی با یک رنگ نخودی طراحی شده است.در این قسمت تنها شاهد یک دوربین 3.15 مگاپیکسلی با حد اکثر رزیولیشن 2048x1536 پیکسل هستیم.و یک اسپیکر لوزی شکل کوچک نیز به چشم می آید. گوشه های این گوشی نیز بسیار زیبا طراحی شده است و شاهد هیچ گونه تیزی نمی باشیم بلکه به صورت محدب و گرد ایجاد گردیده است.




به هر حال این طراحی صورت گرفته سبب به وجود آوردن ابعاد 117x 55.7 x 17.1 mm و وزن 158g شده است. با توجه به گوشی های جدید در این رده نمی توان این میزان را ایده آل فرض کرد اما می توان در دره متوسط آنرا جای داد.

اما یک نکته جالب در HTC G1 به چشم می آید که تنها با دقت کردن به آن می توان بدان پی برد.
در این گوشی نام هر سه شرکت ذکر شده در بالا به شیوه ای جالب قرار گرفته است.
نام T-Mobile در قسمت بالایی صفحه نمایش ، نام HTC در کناره های این گوشی و همچنین نام شرکت Google در پشت این گوشی به صورت ™with Google می باشد که سعی شده است تا تاثیر گذاری هر سه شرکت در تولید این گوشی به چشم آید.




- صفحه نمایش :

امروزه گوشی هایی که به منظور رقابت با گوشی های دیگر و به خصوص رقابت با گوشی iphone تولید می شوند ، همگی از صفحه نمایشگر های بزرگ و لمسی بهره می برند. و گوشی G1 نیز از این دسته مثتسنا نیست و این گوشی به عنوان یک رقیب جدی برای گوشی iphone و سیستم عامل آن نیز به عنوان یک رقیب جدی تری برای سیستم عامل گوشی iphone محسوب می شود.و سازندگان این گوشی تاکیید ویژه ای بر این رقابت داشتند.

گوشی HTC G1 از یک صفحه نمایش 3.2 اینچی تاچ اسکرین(لمسی) با رزیولیشن 320x 480 pixels بهره می برد و مانند سایر گوشی های این رده از تفکیک رنگ 65K برخوردار است.
این صفحه نمایش به شتاب سنج با سنسور برای چرخش اتوماتیک نیز مجهز است.که در اصطلاح به این سیستم (Accelerometer sensor for auto-rotate ) می گویند. البته در بالا نیز این مسئله که بدون لمس کردن صفحه نمایش امکان کار کردن با این گوشی می باشد نیز مطرح شده است که در دموتور های این گوشی شاهد آن هستیم.
به هر حال به کمک قلم نیز می توانید با آن کار کنید و همچنین برای استفاده با انگشتان دست نیز به راحتی پاسخگوی شما خواهد بود.




- دوربین :

این قسمت نیز به صورت خلاصه در قسمت های بالا اشاره شده است ولی سعی میکنیم تا کمی بیشتر در مورد آن بحث کنیم.
دوربین 3.15 مگاپیکسلی با حد اکثر رزیولیشن 2048x1536 برای G1 در نظر گرفته شده است.به گفته سایت رسمی HTC این گوشی از قابلییت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می کند.اما فاقد فلاش می باشد. در رابطه با کیفییت فیلم برداری این گوشی هیچ خبری دقیقی در دست نیست و باید منتظر اطلاعات کامل تری بود ولی از آنجایی که گوشی G1 روی دوربین چندان تمرکزی نکرده است ، انتظار زیادی نیز نباید از آن داشت و به هیچ وجه نباید با گوشی های سایبـــر شات سونی اریکسون همانند K800 , K810 , C702 , ..... و همچنین گوشی های نوکیا مانند N73 که از لنز های معتبر کارل زایس بهره می برند. مقایسه کرد که کار بسیار اشتباهی است. ولی با این دوربین مطمعنا می توانید نیاز های عادی و روزانه خود را بر آورده کنید و جای چندان نگرانی نیست.

اما در کمال تعجب دوربین دوم در این گوشی حذف شده است. دوربینی که وظیفه مکالمه تصویری را بر عهده دارد. به هر حال برای چنین گوشی وجود نداشتن چنین قابلییتی کمی مایوس کننده است.البته برای مردم کشور هایی که برخوردار از چنین امکاناتی هستند...!!!


- امکانات ارتباطی :

به طور کلی ارتباطات به دو دسته برد بالا و کوتاه برد تقسیم می شود.
گوشی G1 باند های فرکانسی GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 نسل دوم ، باند های فرکانسی HSDPA 2100 ، HSDPA 2100 / 1700 (مخصوص کشور آمریکا) نسل سوم بهره می برد.اما به گفته سایت رسمی HTC این گوشی با نسل های بسیار پر سرعت 3.5 نیز هماهنگی کامل دارد و به کمک Wi-Fi این گوشی می توانید از یک ارتباط بسیار خوب با جهان اینترنت برخوردارد باشید.

از سایر امکانات ارتباطی این گوشی می توان به این موارد اشاره کرد:
GPRS , EDGE , HSDPA 7.2 Mbps, Wi-Fi 802.11 b/g,Bluetooth , USB اشاره کرد که در این گوشی نیز گزینه Infrared حذف شده است و به نظر می رسد که کم کم به فراموشی سپرده شود.چون در اکثر گوشی های جدید این گزینه از بین رفته است.
اما یک نکته جالب در مورد بلوتوث این گوشی به چشم می آید که headset support only است.یعنی تنها از هدست های بلوتوث پشتیبانی کرده و به احتمال زیاد از این طریق نمی توان با گوشی های دیگر ارتباط بر قرار کرد.شاید به دلیل امنیت این مسئله انجام شده است ولی برای بسیاری از افراد این گزینه بسیار مهم تلقی می شود و شاید تاثیر منفی در برخورد افراد با این گوشی داشته باشد. ولی فراموش نکنید که شاید در ایران نتوان از امکانات پر سرعت اینترنتی استفاده کرد ، اما در کشور های پیشرفته با سرعت های بسیار بالا می توانید به تمامی نیاز های خود پاسخ دهید و جای هیچ گونه نگرانی را برای آنها باقی نمی گزارد.


- حافظه و پردازنده :

از میزان حافظه داخلی آن خبری در دست نیست ولی G1 از مموری کارت microSD پشیبانی می کند. اما باز هم مشخص نشده است که تا چه میزان توانایی پشتیبانی از این کار ت حاظه را دارا می باشد ، اما مسلما در این رابطه مشکل خاصی نیست و انتظارات بالایی از آن می رود.

پردازنده گوشی G1 نیز نام آشنا است و دربرخی از گوشی های مانند HTC Touch Pro , HTC Touch Diamond , ... به کار رفته است . Qualcomm MSM7201A 528 Mhz محصول مورد نظر ماست.
همچنین میزان RAM این گوشی 192 مگابایت و همچنین میزان ROM این گوشی نیز 265 مگابایت است. از این لحاظ نیز این گوشی در شرایط نسبتا مطلوبی به سر می برد.ولی گوشی هایی نظیر XPERIA X1 از این بابت قدرتمند تر می باشند.




- سایر موارد :

اما تقریبا به تمامی موارد مهم این گوشی اشاره شد و یکسری از ریز جزئیاتی باقی مانده که بدان می پردازیم.
GPS که به یک عضو جدا نا شدنی این گوشی های تبدیل شده است در این گوشی نیز به چشم می آید و دارای امکانات بسیار گسترده ای در این رابطه است که در قالب متن نمی گنجد و توصیه می کنم برای درک بهتر موضوع حتما ویدیو های منتشر شده از این گوشی را مشاهده کنید.
گوشی G1 از زنگ هایی با فرمت MP3, WAV, WMA و همچنین زنگ های (Polyphonic (40 channels پشتیبانی میکند.

مطمعنا با پشتیبانی بسیاز زیاد Google ، از امکانات بسیار زیادی بهره خواهید برد. در گوشی G1 به راحتی به سایت گوگل دسترسی دارید و می توانید از وب گردی در این جستجوگر حرفه ای لذت ببرید.می توانید به سیستم Gmail شرکت گوگل با سرعت زیاد دسترسی داشته باشید و از سیستم های آنلاین تصویری با حمایت T-Mobile همانند YouTube سرویس معروف فایل های تصویری شرکت گوگل بهره ببرید. از Google Talk لذت ببرید. با کمک Google Maps با کیفییت بالا و در زوایای 360 درجه در خیابان های به دنبال نیاز های خود باشید.ضمنا گوشی G1 دارای MP3 پلیر نیز می باشد تا در مواقع بیکاری به گوشی دادن آهنگ بپردازید و همچنین می توانید در این صفحه نمایش بزرگ به تماشای فیلم های موجود خود مشغول شوید.

اما طبق آخرین اخباری که از این گوشی منشتر شده است ، تاریخ 22 اکتبر زمان آغاز فروش این گوشی در کشور آمریکا و توسط اپراتور T-Mobile با قیمت 179 دلار در رنگ های سفید و مشکی و قهوه ای روشن می باشد. هر چند دقت کنید که این هزینه فقظ مربوط به خرید این گوشی است و باید به ازای استفاده از خدمات آن هزینه های دیگری که ماهانه 25 و 35 دلار اعلام شده است ، پرداخت شود. همچنین در برخی کشور های اروپایی همچون آلمان ، اتریش ، چک و هلند اپراتور T-Mobile در 3 ماه اول سال 2009 میلادی اقدام به عرضه این گوشی می کند.البته باز هم جای برخی از تغییرات موجود است.


- سخن نهایی :

ابتدا باید در مقایسه این گوشی نسبت به گوشی های دیگر برخی از مسائل را مد نظر داشت و آن هم این است ، هدف از تولید این گوشی صرفا بالا بردن امکانات پر سرعت ارتباطی و همچنین دسترسی بهتر افراد به اینترنت و امور مربوط به آن است و باید از این دیدگاه به آن توجه کرد. همچنین این اولین تجربه شرکت گوگل در تولید یک گوشی موبایل می باشد که به کمک شرکت HTC انجام شده است پس همچنان جای امیدواری است که برخی از معایب کوچک آن در محصولات بعدی(اگر در کار باشد) رفع گردد.
و مهمترین مسئله ای که باید توجه ویژه ای بدان داشت . بهره مندی از سیستم عامل جدید موسوم به Android می باشد که برای اولین بار در این گوشی تعبیه شده است و تنها باید صبر کرد تا متوجه شویم که چه امکاناتی دارد. در این گوشی مزایای زیادی در کنار معایب اندکی وجود دارد.
شاید این گوشی در کشور هایی نظیر ما چندان طرفدارانی نداشته باشد اما مطمئنا امروزه در جهان پیشرفته وجود سرعت در ارتباطات اینترنتی یک فاکتور مهم محسوب می شود.

نیما احمدی نو بازدید : 105 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

HTC Touch Pro2

بعد از ساخت محصول موفقTouch Pro اینبار شرکت اچ تی سی – سازنده ی بهترین پاکت پی سی دنیا – با تولید Touch Pro2 گامی بزرگ در صنعت ارتقا پاکت پی سی برداشت .
ابعاد کلی این پاکت پی سی 116 x 59.2 x 17.3 mm , که با وزنی حدود 178 گرم , سنگین تر از مدل Pro میباشد.

از شباهت های Pro2 نسبت به Pro میتوان به وجود صفحه کلید کامل QWERTY اشاره کرد . اما برخلاف Pro که از یک صفحه کلید بهم چسبیده استفاده شده بود , در این نسخه از صفحه کلید کامل با کلید های با فاصله , اشتباهات تایپی را کاهش و لذت بیشتر در تایپ را به ارمغان می آورد.
و همچنین در مدل Pro در کنار کلید های Home , Back , قبول تماس و رد تماس , کلیدهای چهار جهته هم استفاده شده بود که در این مدل کلیدهای چهار جهته تعبیه نشده .
از دیگر تفاوت های Pro2 نسبت به مدل قبلی , بزرگتر شدن ابعاد صفحه نمایش (3,6اینچ) و ارتقاء وضوح تصویر به (480*800 پیکسل) است . صفحه نمایش این گوشی از نوع TFTtouchScreen میباشد که قابلیت نشان دادن 65 هزار رنگ را دارد.
همچنین حافظه داخلی Pro2 هم به 288مگابایت ارتقا داده شده اما همچنان ROM این مدل 512 مگابایت باقی مانده است.


Touch Pro2 همانند (Pro) از یک دوربین 3,15 مگاپیکسلی به همراه فوکوس اتوماتیک با ابعاد 2048x1536 پیکسل , بهره میبرد ولی همانطور که در نسخه Pro از فلاش LED استفاده شده بود , متاسفانه در این مدل از فلاش خبری نیست .
Microsoft Windows Mobile 6.1 Professional به همراه تاچ فلو سه بعدی (Touch Flo3D) که وجود این اینترفیس جذابیت Touch Pro2 را دوچندان کرده.

قدرت پردازنده ی این پاکت پی سی قدرتمند , Qualcomm MSM7200A 528 MHz processor که مطمئنا سرعت بالایی در این مدل ایجاد میکند .
حسگر چرخشی شتابسنج و سیستم جهت یاب ماهواره ای GPS از دیگر نقاط قوت این مدل میباشد . البته از سیستم "زوم بار" هم که در مدل قبلی وجود نداشت , به راحتی نمیتوان گذشت .

ویرایش و نمایش فایل های آفیس (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, PDF viewer) از قابلیت های یک پاکت پی سی میباشد که در این مدل تعبیه شده است و همچنین میتوان به "حذف نویزهای میکروفن" و "خروجی تلوزیون" اشاره کرد.

خطوط اینترنت پر سرعت HSDPA تا سرعت بیش از 7.2 مگابایت در ثانیه و بلوتوث , اینترنت بی سیم WiFi , EDGE , 3G , دوربین دوم با کیفیت VGA ازدیگر امکانات Touch Pro2 میباشد.

Touch Pro2 دارای باتری استاندارد 1500 میلی آمپر است که در حالت استندبای (3G) حدودا 750 ساعت و 2G حدودا 500 ساعت پشتیبانی میکند . البته در حالت مکالمه 3G هم تا 6 ساعت و 30 دقیقه و 2G حدودا 8 ساعت و 30 دقیقه را جواب میدهد.

Touch Pro2 در دو رنگ مشکی و خاکستری عرضه شده که وارد بازارهای جهانی و ایران شده و با گارانتی معتبر در اختیار عموم قرار دارد .

نیما احمدی نو بازدید : 106 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

کمپانی HTC روز سه شنبه تلفن همراه HTC Touch خود را به بازارهای جهانی ارائه کرد. این گوشی بسیار شیک و کوچک با صفحه تاچ اسکرین خود روش جدید و راحتی برای جستجو در اینترنت به کاربران ارائه می دهد. "اورنج" اولین اپراتور اروپایی است که خدمات شبکه HTC Touch را تأمین می کند.

گوشی مذکور با استفاده از روش جدید و منحصر به فرد کنترل تاچ اسکرین، نسبت به حرکت انگشتان دست بر روی صفحه نمایشگر عکس العمل نشان می دهد. این گوشی هوشمند همچنین قادر به تمایز بین تماس انگشت و قلم مخصوص فلزی بوده، و مناسب با هر یک پاسخ می دهد.

کار با گوشی هوشمند و شیک HTC Touch بسیار راحت است، چرا که گوشی به طیف وسیعی از ارتباطات، سرگرمی ها، و قابلیت های حرفه ای مجهز بوده و کاربران را قادر می سازد تناسب بین کار و تفریح خود را متعادل سازند.

صفحه نمایشگر این گوشی مجهز به تکمه های دسترسی به ای- میل، ارسال پیام متنی SMS، تقویم قرار های ملاقات و کار است، و تماس ها را با یک بار لمس ممکن می سازد. گوشی همچنین از قابلیت اعلام وضع کنونی آب و هوا و پیش بینی آب و هوا برای چند صد شهر جهان برخوردار است.

گوشی مذکور اولین گوشی است که از تکنولوژی جدید صفحه نمایشگر TouchFLO ساخت کمپانی HTC بهره می برد. کاربران به سادگی با حــــرکت انگشت خود در بالای صفحه می توانند به برنامه واسط سه بعدی شامل 3 صفحه نمایش تماس ها، رسانه ها، و کاربردها دسترسی پیدا کنند. صفحه برنامه واسط با حرکت انگشت از راست به چپ، چرخیده و دسترسی کاربر به برنامه های دلخواه را میسرّ می سازد.

با این گوشی همچنین به کمک تکنولوژی TouchFLO می توان درون اینترنت، اسناد، پیام ها، و لیست تماس ها به جستجو پرداخت.

این گوشی از برنامه های گوشی های هوشمند شامل : Outlook Mobile، Office Mobile، Internet ExplorerR، و دریافت ای میل برخوردار است و مجهز به یک دوربین 2 مگاپیکسلی، یک صفحه نمایشگر LCD رنگی 8/2 اینچی، و یک کارت حافظه microSD 1 گیگا بایتی است.

گوشی مذکور در حال حاضر در انگلیس فروخته شده و قرار است در همین ماه به بازارهای آسیا و اروپا نیز ارائه شود

نیما احمدی نو بازدید : 68 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

داشتم بررسی گوشی های جدید رو می خوندم به این مدل از HTC رسیدم ...
واقعا پرفورمانس متفاوتی داره !
با هم یک مرور سطحی می کنیم :


General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network UMTS 850 / 1900 / 2100
Announced 2008, February
Status Coming soon
Size Dimensions 133 x 98 x 16 mm
Weight 375 g
Display Type TFT touchscreen, 256K colors (65K effective)
Size 640 x 480 pixels, 5 inches
- QWERTY keyboard
- Handwriting recognition
Ringtones Type Polyphonic, MP3
Customization Download
Vibration No
- Dual speakers
Memory Phonebook In shared memory
Call records Yes
Card slot miniSD
- 128 MB RAM, 256 MB ROM
- 16 GB flash memory
- Marvell PXA270 624 MHz; Qualcomm MSM6275processor
Data GPRS Yes
HSCSD No
EDGE Yes
3G HSDPA
WLAN Wi-Fi 802.11 b/g
Bluetooth Yes, v2.0 with A2DP
Infrared port No
USB Yes, miniUSB
Features OS Microsoft Window Mobile (future version)
Messaging SMS, MMS, Email, Instant Messaging
Browser WAP 2.0/xHTML, HTML (PocketIE)
Games Yes
Colors Black
Camera 3.15 MP, 2048x1536 pixels, autofocus, video, flash; secondary VGA videocall camera
- Built-in GPS navigator
- Java MIDP 2.0
- Voice memo
- Windows media player 10
- Video/audio album
- File manager
- Built-in handsfree
- TV out
Battery Standard battery, Li-Po 2100 mAh
Stand-by Up to 300 h
Talk time Up to 6 h

پردازنده این گوشی می توان گفت بی رقیب است ....
ویندوزی هم که بر روی آن نصب می شود جدیدترین ورژن خواهد بود که احتمالا ویستا است.
دوربین این گوشی در ظاهر به نظر خوب است :
3.15 MP, 2048x1536 pixels
با اتوفوکوس ... اگر مانند دوربین های دیگر پی پی سی ها نباشد عالی است.

نیما احمدی نو بازدید : 73 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)







به نقل از وبسایت نارنجی : HTC -از بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند- اچ تی سی لئو را تولید کرده که باریکترین گوشی ویندوزموبایل است، بزرگترین صفحه نمایش لمسی را دارد و ظاهراً تا یک یا دو ماه دیگر، آن را عرضه می کند.


قطر این گوشی تنها 11 میلی متر و صفحه نمایش 4,3 اینچی اش واقعاً بزرگ است. پردازنده 1 گیگاهرتزی اش از iPhone 3GS با پردازنده 600 مگاهرتزی ای که دارد سریعتر است. ضمن اینکه حداکثر سرعت آپلود و دانلود آن با HSDPA به ترتیب 2 و 7,2 مگابایت بر ثانیه است که در این زمینه هم رقیبی برای iPhone 3GS به حساب می آید.


448 مگابایت رم و 512 مگابایت حافظه فلش، دوربین پنج مگاپیکسلی با دو فلاش LED، بلوتوث 2,1، هدست جک 3,5 میلی متری و GPS از دیگر قابلیت های این گوشی که با سیستم عامل ویندوزموبایل 6,5 کار می کند، هستند.


هنوز از قیمت این گوشی اطلاعاتی منتشر نشده اما فکر می کنم گزینه خوبی برای کسانی است که به دیدن فیلم یا گشتن در اینترنت با گوشی هوشمند خود علاقمند هستند.





این اخباری بود که در ماه قبل منتشر شده بود ولی امروز رنگ و بوی تازه ای گرفت و به طور رسمی تر در وبسایت معتبری همچون Gsmarena نیز منتشر شده است .

از مواردی دیگری که می توان بدان اشاره کرد :

ین گوشی شباهت زیادی با گوشی HTC Touch HD داشته و می توانید تصاویر آن را در کنار گوشی HTC Touch Pro 2 مشاهده کنید.




بهره مندی این گوشی از پوسته خاص و ویژه TouchFLO 3D می باشد که عضو جدا ناشدنی در گوشی های HTC به شمار می آید که مسلما در کنار ویندوز موبایل جدید 6.5 حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد.


ااین صفحه نمایش عظیم 4.3 اینچی دارای رزیولیشن ( WVGA ( 800 x 480 Pixel می باشد.




به هر حال یک سوپرایز بسیار بزرگ برای طرفداران HTC در راه است و خوشا به حال افرادی که در آینده از این امپراطور Pocket Pc ها استفاده می کند.


مشخصات کلی در یک نگاه :

  • صفحه نمایش : 4.3 اینچ با رزیولیشن ( WVGA ( 800 x 480 Pixe
  • پردازنده : 1GHz Qualcomm 8250B Snapdragon
  • میزان حافظه : 320MB of RAM و 512MB ROM
  • سیستم عامل : Microsoft Windows Mobile 6.5
  • دوربین : 5 مگاپیکسل به همراه دو فلاش LED





Specifications

*Quad-band GSM/EDGE connectivity
* Dual-band HSDPA connectivity (900/2100 MHz)
* 4.3 inch WVGA (480 x 800) capacitive touchscreen display
* Wi-Fi
* GPS, A-GPS
* Accelerometer
* Light & proximity sensors
* 3.5mm headset jack
* 5MP autofocus camera with dual LED flash
* 512MB flash memory, 448MB RAM
* MicroSD card support
* 1230 mAh battery
* 121x 67 x 11 millimeters
نیما احمدی نو بازدید : 55 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)


خب با يه گوشي جديد از شركت Htc سركار داريم كه نسخه ي 2 همان Htc Diamond معروف است كه داراي ويژگي هاي خيلي نزديك نيز هستند

- در گوشي هاي Htc ،ويژگي دلچسب، صفحه ي نمايش بزرگ و لمسي آنان است كه درDiamond 2 صفحه ي لمسي ، TFT و 3.2 اينچي ,
480x 800 پيكسل جذابيت خاصي دارد

- دوربين 5 مگاپيكسلي با فوكوس اتوماتيك و دوربين دوم براي تماس هاي ويديويي كه ديگر با آمدن دوربين هاي 8 و 12 مگاپيكسلي امري تقريبا عادي شده

Htc diamond 2 داراي سيستم عامل ويندوز موبايل 6.1 حرفه اي است


از ديگر قابليت هاي اين گوشي مي توان موارد زير را نام برد :
دريافت
Gps باAGps ،رادیو استریو FM با RDS ،کنترل لمسی سه بعدی ،شتاب سنج با سنسور ، صفحه کنترل حساس لمسی،تشخیص دست خط Wi-Fi
پردازنده ي آن Qualcomm MSM7200A 528 MHz processor مي باشد و از حافظه ي 288 MB RAM, 512 MB ROM برخودار است.
512 مگابايت رام (كه نشان از سرعت بالاي آن دارد) - اما جالب اينجاست كه هنوز ميزان فضاي حافظه ي داخلي آن ذكر نشده است . اين بار هم مموري همراهي در كنار اين گوشي عرضه نمي شود، اما مموري آن از نوع Micro Sd است و مي توان آنرا جداگانه تهيه كرد

متاسفانه هنوز هم مشكل باتري ضعيف اين گوشي ها حل نشده البته مسلما چنين صفحه ي بزرگ و لمسي اي باتري زيادي نيز مصرف مي كند اما اميد است كه در آينده راه كاري براي اين امر نيز صورت بگيرد
مدت زمان مكالمه ، حدود 5 ساعت بيان شده است

نیما احمدی نو بازدید : 56 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)





رباره شركت HTC قبلاً صحبت كرديم و گفتيم كه اين شركت وظيفه ساخت محصول با نامهاي تجارتي معروفي را به عهده داشته است، ولي از ابتداي سال 2005 شروع به ساخت PocketPC و اسمارت فون با نام تجاري HTC كرد و در سال 2006 اين اقدام را سرعت بخشيد. شركت HTC بر اساس چند پلتفرم مشخص در سال 2006 محصول توليد كرد و به اين پلتفرمها امكاناتي مانند صفحه كليد QWERTY را ميافزود و محصولي جديد به بازار ميفرستاد. P4350 نيز از اين قاعده مستثني نيست و ضمن آن كه امكاناتي افزونتر از مدلهاي قبلي دارد، در بعضي جهات نيز ضعيفتر از آنهاست. در ادامه نگاهي به اين دستگاه مياندازيم.



طراحي
HTC با دقت فراوان سعي كرده است در ابعادي قابل قبول يك صفحه كليد QWERTY را به كاربر اهدا كند. سطح روي گوشي به وسيله يك لايه فلزي سياه پوشيده شده است و هنگام لمس، احساس خوبي را به كاربر منتقل ميكند؛ گويي خودكار پاركر در دست داريد!

بقيه قسمتها از جنس پلاستيك است و علت عدم استفاده از فلز را بايد در مسئله وزن جست. بد نيست بدانيد كه Merald (نام اختصاصي اين Communicator) وزني برابر 174 گرم دارد. به علت اينكه سعي شده است ابعاد اين گوشي كوچكتر باشد، وزن آن بيشتر احساس ميشود. اين مدل در نگاه اول صفحه كليد ندارد، ولي با يك مكانيسم خودكار صفحه كليد را كه در زير بدنه مخفي شده است، ميبينيد. ابعاد P4350 نيز 17.7*59.2*109.7
ميليمتر است.

در زير صفحهنمايش كليدهاي قطع و وصل تماس، كنترل چهارجهته و چهار كليد قابل برنامهريزي نزديك به يكديگر جاسازي شدهاند.

در سمت چپ بدنه كليد فعالسازي دوربين، كنترلهاي حجم صدا، كليد ريست نرم (Soft Reset) و درگاه كارت حافظه MicrosD جاسازي شده است.

در لبه تحتاني بدنه محل اتصال USB است كه براي اتصال شارژر، هدست و كابل ارتباطي با پيسي استفاده ميشود. با اين توصيف مجبوريد از هدست موجود در جعبه محصول استفاده كنيد و از هدست خودتان نميتوانيد استفاده نماييد. اين هدست متأسفانه كيفيت خوبي ندارد و يكي از نقاط ضعف اين محصول است.

در پشت بدنه لنز دوربين و بلندگو قرار دارد. اين مدل به يك دوربين دو مگاپيكسلي از نوع CMOS مجهز است. در اين دوربين از حالت ماكرو، فوكوس خودكار و فلاش خبري نيست. با اين حال تصاوير اين دوربين از كيفيت مناسبي برخودار است و بخش پردازش رنگ بهبود چشمگيري يافته است. تصاوير در نور روز بسيار عالي هستند، ولي مانند همه دوربينهاي CMOS در نور كم، كيفيت افت شديدي ميكند. حداكثر ابعاد تصوير 1600*1200 پيكسل است و در تنظيمات نيز چهار نوع كيفيت تصوير قابل دسترسي هستند. نرمافزار دوربين، تنظيمات وسيعي مانند White Balance ،Mve ،Saturation و Sharpness را در اختيار قرار داده است.

در بخش فيلمبرداري امكان ضبط با فرمتهاي MPEG4، M0263 و Motion JPEG در دو ابعاد 144*176 پيكسل و
96*128 پيسكل وجود دارد. تنظيمات بخش فيلمبرداري نيز مانند بخش عسكبرداري است.

دوربين اين گوشي امكانات جالب ديگري نيز دارد. امكان عكاسي در حالت Sport و Burst ازآن جمله هستند. در حالت Sport پنج عكس در فواصل قابل تنظيم گرفته ميشود. در حالت Burst نيز سي عكس در فاصله كمتر از يك ثانيه از يك موضوع آماده ميشود. اگر كمي دقت و حوصله داشته باشيد، ميتوانيد كارهاي جالبي با اين امكانات انجام دهيد.




صفحه نمايش
در P4350 مانند اكثر محصولات به پايه ويندوز موبايل نسخه 5 يك صفحه نمايش با ابعاد240*320 پيكسل استفاده شده است. (QVGA) توانايي نمايش رنگ توسط اين صفحه TFT برابر 65 هزار رنگ است. در نور خورشيد با اينكه تصوير محو ميشود، باز هم مطلب را ميتوان روي صفحه خواند.

باتري
P4350 مجهز به يك باتري Li-ion با قدرت 1130 است كه نسبت به مدل HTCWIZARD يازده درصد ضعيفتر است. اگر از گوشي خيلي استفاده كنيد، هر روز بايد آن را شارژ كنيد، ولي اگر زياد صحبت نكنيد و از وايفاي و بلوتوث گوشي هم زياد استفاده نكنيد، زمان شارژ به دو روز افزايش مييابد. زير باتري محل قرارگيري سيمكارت است و بدون جدا كردن باتري نميتوان سيم كارت را خارج كرد.

ارتباطات
در اين زمينه ميتوان گفت P4350 بسيار قوي است؛ زيرا از
(Wi-Fi (IEEE 802.11 نسخههاي b و g در اينCommunicator استفاده شده است كه با توجه به بروز شدن ويندوز موبايل در اين مدل، كاركرد بهتري يافته است.

بلوتوث نسخه 2 نيز شامل پروفايلهاي متعددي شده است كه از آن جمله FTP (انتقال فايل)، MID (اتصال صفحه كليد بيسيم) و SAP (اتصال به سيمكارت يك گوشي ديگر) را نام برد. اين محصول شركت HTC يك گوشي نسل دومي است و از چهار باند شبكه GSM به همراه فناوري EDGE كلاس B بهره ميبرد.

سرعت، قدرت
قلب Merald را يك پردازشگر شركت Texas Instrument با سرعت دويست مگاهرتز تشكيل داده شده است. سرعت پردازشگر به طور خودكار با نياز دستگاه تنظيم ميشود تا مصرف برق را كاهش دهد. حجم رم 64 مگا بايت است كه 44 مگابايت آن در دسترس كاربر قرار دارد.

حافظه Flash داخلي گوشي نيز 55/42 مگابايت است (مقدار كلي 128 مگابايت است). البته با افزودن يك كارت حافظه MicroSD (حداكثر مقدار قابل پشتيباني دو گيگابايت) مقادير فوق اهميت چنداني نخواهد داشت.

حرف آخر
اين محصول HTC نيز مانند ديگر محصولات اين شركت از كاركرد خوبي برخودار است. قيمت فعلي اين محصول در بازار جهاني هفتصد دلار است كه با توجه به آغاز سال ميلادي قابل پيشبيني است كه اين قيمت تا پانصددلار كاهش يابد.

مشخصات
نوع: Commmuicator
سيستمعامل: ويندوز موبايل نسخه 5 به همراه Updatepack3.2
پردازشگر: OMAP 850 با سرعت دويست مگاهرتز
حافظه: 64 مگا بايت رم (5/42 مگا بايت در دسترسي)، 44 مگابايت ROM (براي ذخيره اطلاعات كار بر)
ارتباطات: شبكه GSM چهار باند، GRRS ،EDGE، بلوتوث، وايفاي
صفحه نمايش: TFP به ابعاد 8/2 اينچ و قدرت نمايش 65 هزار رنگ
باتري: 1130mAh از نوع Li-ion
ابعاد: ميليمتر 17.7*59.2*109.7
وزن: 174 گرم


.
نیما احمدی نو بازدید : 63 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)





اکنون بعد از گذشت یک سال از عرضه اولین موج گوشی‌های تحت Windowse Phone 7 ، این سیستم عامل ثابت کرده که هنوز قدرتمند است. با عرضه به روز رساني Mango که به عنوان Windows Phone 7.5 نیز شناخته می‌شود ، ما سخت‌افزارهای جدیدی جهت کنترل صفحه نمایش‌هایی بزرگتر مشاهده می‌کنیم ، پردازنده‌های قدرتمندتر و دوربین‌های بهتر. یکی از این دستگاه‌ها HTC Titan است ، یک گوشی با صفحه نمایش 4.7 اینچی و چیپ‌ست بهبود یافته Qualcomm Snapdragon که سرعت کلاک آن به 1.5 گیگاهرتز افزایش یافته و سریع‌ترین نوع در دسترس در میان WinPhone هاست.


با این وجود آیا Titan بهترین ویندوز فوني موجود است؟ برای درک بهتر این موضوع تا آخر بررسی با ما باشید.



محتویات جعبه فروش

HTC Titan به همراه یک باتری 1600 میلی آمپری ، هدفون‌ها ، کابل USB و یک شارژر عرضه می‌شود. و از آنجایی که دستگاه فاقد درگاه microSD جهت افزایش حافظه است خبری از کارت حافظه در جعبه دستگاه نیست.


. . .



سخت‌افزار

HTC Titan از یک پردازنده تک هسته‌ای Qualcomm Snapdragon MSM8255T با حداکثر سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتز بهره‌مند است. مایکروسافت ادعا کرده که امکان پشتیبانی ویندوزفون از پردازنده‌های دو هسته‌ای در آینده فراهم خواهد شد. همچون سایر وین‌دوزفوني‌ها Titan از 512 مگابایت حافظه RAM بهره‌مند است. وضوح 800*480 پیکسلی (WVGA) صفحه نمایش 4.7 اینچی چگالی پیکسل نسبتا پایین 198ppi را موجب شده است. حافظه ذخیره‌سازی قابل افزایش نیست. اما شما 16 گیگابایت حافظه داخلی جهت ذخیره داده‌ها در اختیار خواهید داشت. دوبین اصلی تصاویری با وضوح 8 مگاپیکسل و ویدئوهایی با کیفیت 720p را ثبت می‌کند ، در حالی که دوربین جلوی گوشی تصاویری با کیفیت 1.3 مگاپیکسل را به ثبت می‌رساند. گوشی در شبکه GSM از فرکانس‌های 850/900/1800/1900 و در شبکه UMTS از فرکانس‌های 850/900/2100 پشتیبانی به عمل می‌آورد. بوسیله HTC Titan شما امکاناتی نظیر DLNA ، بلوتوث نسخه 2.1 ، وای‌فای b/g/n و همچنین aGPS را نیز در اختیار خواهید داشت. انرژی مورد نیاز همه اینها توسط یک باتری 1600 میلی آمپری تامین می‌شود.






طراحی

Titan ظاهری مشابه با سایر گوشی‌ها دارد به جز صفحه نمایش 4.7 اینچی آن که اکثر فضای جلوی گوشی را پوشانده است. با وجود صفحه نمایش بزرگتر ، در مقایسه با دستگاه‌های مجهز به صفحه نمایش 4.3 اینچی رایج دستگاه تنها 1.2 میلیمتر عریض‌تر و بلندتر است.





نکته جالب در مورد شیشه موجود در جلوی Titan این است که کمی نسبت به قاب گوشی برآمده‌تر است. این امر موجب به وجود آمدن لبه‌هایی می شود که به سرتاسر طرفین دستگاه کشیده می‌شود.





Titan یکی از اولین ویندوزفون‌هایی است که که به یک دوربین ثانویه در جلو مجهز شده است. نمونه موجود در Titan دارای وضوح 1.3 مگاپیکسل است. مایکروسافت بزودی با عرضه یک نرم‌افزار امکان مکالمه ویدئویی را فراهم خواهد کرد.





درست در پایین صفحه نمایش کلیدهای لمسی و الزامی ویندوزفون قرار گرفته اند.





با ضخامت 9.9 میلیمتری Titan نسبتا باریک است. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید HTC دستگاه را طوری طراحی کرده که گوشه‌های کناری بایک تر از نیمرخ کلی گوشی باشند.این موضوع موجب می‌شود تا به هنگام در دست گرفتن دستگاه حس باریک بودن به شما القاء شود.





قسمت پشتی گوشی از فلزی واقعی ساخته شده و حسی مشابه با Desire HD دارد. در این قسمت دوربین 8 مگاپیکسل به همراه فلاش دوگانه LED و بلندگوی گوشی جای گرفته‌اند. در پایین گوشی نیز لوگوی جدید مربع شکل ویندوزفون دیده می‌شود.





در بالای دستگاه جک صوتی استاندارد 3.5 میلیمتری که در کنار کلید Power/Standbye جای گرفته دیده می‌شود. در بخش پایینی گوشی تنها میکروفون دیده می‌شود.


همچون Sensation درپوش پشتی Titan کل دستگاه را پوشش می‌دهد و بصورت یکجا جدا می‌شود. در زیر این درپوش شكاف سیمکارت دیده می‌شود ولی خبری از درگاه کارت حافظه نیست.






نرم‌افزار

Titan همچون سایر ویندوزفون‌ها سریع به نظر می‌رسد. قدرت مضاعف پردازنده 1.5 گیگاهرتزی Titan را در پخش ویدئو ، اجرای بازی‌ها و مخصوصاً مرور اینترنت سرحال و سرزنده نگاه می دارد. در آزمونی در مقابل Galaxy S II ، دستگاه در مرور وب ، بزرگنمایی دو انگشتی (Pinch Zooming) و پیمایش صفحه عملکردی روان‌تر نسبت به S II ارائه داد.


همچون سایر ویندوزفوني‌های HTC با مراجعه به MarketPlace شما از طریق لینکی خاص به نرم‌افزارهای اختصاصی HTC دست خواهید یافت که عبارتند از:
HTC Hub: که دسترسی شما را به اخبار و وضعیت آب و هوا مقدور می‌سازد.
Photo Enhancer:به شما اجازه افزودن افـكـت‌های متنوع به عکس‌هایتان را می‌دهد.
Locations: مکان‌های مورد علاقه‌تان را همراه با تصاویر ، یادداشت‌ها و مختصات جغرافیایی ذخیره می‌کند.
Notes: نرم‌افزاری جهت ثبت یادداشت‌ها
Connected Media: جهت برقراری ارتباط DLNA
Converter: انجام و مشاهده تبدیلات ارزی
HTC You*Tube: تجربه‌ای جدید از مشاهده یوتیوب از طریق نرم‌افزار یوتیوب پیش‌فرض ویندوزفون
و البته با در دست داشتن Titan عملکردهای جدید Mango همچون جابجايي سریع بین نرم‌افزارها (fast-app switching) ، ایمیل بهبود یافته ، مرورگر IE9 و بسیاری دیگر را در اختیار خواهید داشت.



دوربین

یکی از مهم‌ترین عملکردهای نرم‌افزار دوربین حالت پانورامای موجود در آن است ، که ثبت سه تصویر به هم چسبیده را سریع و آسان می‌کند.






دريچه لنز f2.2 ادعای ثبت تصاویری عالی در شرایط نور کم را دارد. با این حال تصاویر ثبت شده در تاریکی فاقد رنگ و وضوح مناسب هستند. همچنین تصاویر نماي بسته (Close-up) نیز چندان تاثیرگذار نیستند.


. . .

. . .



HTC Titan ویدئوهایی با وضوح 720p ضبط می‌کند و توانایی ضبط صدا به صورت استریو را نیز داراست. همچون ثبت تصاویر ثابت ، Titan در ضبط ویدئوهای در نور کم نیز چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسد. رنگ‌ها از هم پاشیده شده و دوربین در عملکرد تمركز با مشکل مواجه می‌شود.



باتری

در استفاده سنگین ، Titan بیش از یک روز بدون نیاز به شارژ دوام آورده است. به طور جزئی‌تر ، باتری گوشی بعد از استفاده 14 ساعته معمول به میزان 35% کاهش می‌یابد ، و این یعنی امتیازی عالی برای عمر باتری.



نقط قوت:

عملکردی عالی در مرور وب
وجود به روز رساني Mango به صورت پیش‌فرض
صفحه نمایش 4.7 اینچی برای تماشای تصاویر و ویدئوها بی‌نظیر است
دوربین 8 مگاپیکسل به همرا فلاش دوگانه LED
کلید سخت‌افزاری دوربین
16 گیگابایت حافظه داخلی
دوام باتری عالی
کیفیت طراحی یکپارچه و مستحکم ضمن استفاده از فلز و شیشه
بلندگوهای قوی



نقاط ضعف:

اندازه بزرگ صفحه نمایش چگالی پیکسل را کاهش داده است
فقدان نرم‌افزار مکالمه ویدئویی
عدم وجود امکان افزایش حافظه ذخیره سازی



نتیجه گیری

از آنجا که در بخش نرم افزار سیستم عامل ویندوز فون 7 با محدودیت‌هایی مواجه است بررسی گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون کار آسانی است و به بخش سخت‌افزاری و نحوه ساخت و طراحی محدود می‌شود.


برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک گوشی هوشمند توانا در مرور وب و اجرای بدون دردسر بازی‌ها در کنار پخش تصاویر و ویدئوها در صفحه نمایش عظیم 4.7 اینچی هستند ، HTC Titan انتخابی خارق العاده است.



تعداد صفحات : 7

درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 91
  • بازدید سال : 7,218
  • بازدید کلی : 33,880
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}