loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 62 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)
پیش فرض Sony Ericsson Xperia Neo - امتداد یک تجربه موفق

پس از موفقیت سونی اریکسون در فروش Vivaz ، این شرکت تصمیم گرفته تا این بار یک گوشی با امکانات مشابه ولی بسیار هوشمندتر از Vivaz عرضه کند. Xperia Neo که مدتی قبل حتی از آن به عنوان Vivaz 2 یاد می‌شد یک گوشی هوشمند است که با سیستم عامل آندروید عرضه می‌شود و آمده تا سازنده خود سونی اریکسون را سربلند کند.

معرفی

سونی اریکسون مشتاق است تا با افزودن امکانات قدرتمند بيشتر به سری
Xperia تمام سلیقه‌ها را جذب خود کند. Xperia Arc یکی از سردمداران سونی اریکسون است که از نظر حرفه‌ای بودن یک پیام‌رسان تجاری و از لحاظ اجرا یک گوشی بازی‌محور است. بیایید نگاهی هم به Neo بیندازیم.


Xperia Neo
ظاهر Vivaz و قلب آندروید را دارد. آیا Xperia Neo چیزی همچون Vivaz است؟ در پاسخ به نکات بعدی توجه کنید. به جای سیستم عامل خشک سیمبیان ، آندروید جایگزین شده است. صفحه نمایش بزرگتر و بهتر ، پشتیبانی از فن‌آوری چندلمسی و قدرت پردازش بیشتر.


تفاوت‌های ظریفی بین Neo و Arc وجود دارد و اندازه صفحه نمایش یکی از آنهاست. Neo نقاط قوتی دارد تا توانایی‌هایش را به اثبات برساند.



قیمت مقرون به صرفه در کنار امکاناتی همچون تمركز خودکار و نور (فلاش) ویدئيوی مداوم از نقاط قوتی است که Neo را به یک گوشی جذاب تبدیل می‌کند.


. . . .



XPERIA Neo به عنوان یک گوشي دوربین‌محور به بازار عرضه می‌شود. دوربین 8 مگاپیکسلی و ضبط ویديویی HD ترکیبی است که ما را مشتاق به سنجیدن آنها در عمل می‌کند.


مشخصات كليدي


پشتيباني از چهار باند
GSM /GPRS/EDGE
ارتباطات نسل سوم با 7.2 مگابيت بر ثانيه
HSDPA و 2.76 مگابيت بر ثانيه HSUPA
صفحه نمایش3.7 اینچ 16 میلیون رنگ LCD با نور پس‌زمينه LED ، لمسی خازنی ، وضوح 854x480 پیکسل ، موتور براویا ، ورودی چند لمسی ، مقاوم در برابر خش خوردگی
سيستم عامل آندرويد 2.3 موسوم به نان زنجبيلي (Gingerbread)
پردازشگر 1 گيگاهرتز Scorpion ، پردازشگر گرافيكي Adreno 205 ، چيپ‌ست Qualcomm Snapdragon MSM8255
512 مگابايت RAM
دوربين 8 مگاپيكسلي با تمركز خودكار و فلاش LED و قابليت برچسب‌گذاري جغرافيايي
فيلمبرداري با كيفيت 720p و 30 فريم در ثانيه ، تمركز خودكار پيوسته
دوربين جلويي VGA براي برقراري تماس‌هاي ويديويي
Wi-Fi b/g/n و قابليت DLNA
GPS با پشتيباني از A-GPS
شيار كارت حافظه microSD تا 32 گيگابايت (كارت حافظه 8 گيگابايتي همراه گوشي)
حسگرهاي شتاب‌سنج و مجاورت
جك صوتي استاندارد 3.5 ميليمتري
راديو FM استريو با RDS
درگاه microUSB (همراه با قابليت شارژ) و بلوتوث استريو نسخه 2.1
شماره‌گيري صوتي
پشتيباني از Adobe Flash نسخه 10.2
درگاه microHDMI


معایب عمده


دید ضعیف صفحه نمایش در زوایاي تند

نبود پردازنده دو هسته ای و فیلمبرداری 1080p

نبود شماره گیری هوشمند

عملكرد پايين‌تر از متوسط بلندگوي گوشي
عدم پشتیبانی از فرمت‌های DivX/XviD

قرار گرفتن شكاف كارت حافظه در داخل محفظه باتري


XPERIA Neo یک هوشمند همه‌فن‌حریف و یک دوربین مناسب است. اگر عملکرد آن هم به اندازه کافی مناسب باشد سونی اریکسون برگ برنده دیگری (پس از Vivaz) خواهد داشت.



. . . .



محتویات جعبه

علاوه بر گوشی ، جعبه شامل یک شارژر
USB ، یک کابل microUSB ، و یک هدست است.


. .


XPERIA Neo با بدنه‌ی تمام پلاستیکی خود دارای ابعاد 116x57x13 میلیمتر و وزن 126 گرم است. اما بخاطر بدنه براق و همچنین رنگ آبی-سیاه از اعداد و ارقام ذکر شده باریکتر به نظر می‌رسد. پشت گوشی دارای قوسي است که در اکثر گوشی‌های سونی اریکسون که اخیراً عرضه شده‌اند دیده می‌شود.



طراحی و ساخت


Xperia Neo چیزهای بسیاری از
Vivaz به ارث برده (سطح بالایی و پایینی شیب‌دار به همراه انحنا در پشت گوشی). این شباهت‌ها تصادفی نیست. Neo یک جانشین مناسب به همراه دوربین HD و تصویربرداری محبوب است و حتی قبلاً به عنوان Vivaz 2 از آن یاد می‌شد.


Neo در سه رنگ در دسترس خواهد بود : نقره‌ای ، تركيب آبی و مشكي
و قرمز.


. . . . . .


همانطور که انتظار می‌رود ، بدنه Neo به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است. اما همانند Vivaz ، در بدنه خود نیازی به فلز ندارد. البته پلاستیک براق براحتی لکه های اثر انگشت را پذیرفته و کاربر را گرفتار پاک کردن مداوم بدنه گوشی می کند.


اکثر فضای جلوی گوشی را صفحه نمایش 3.7 اینچی با وضوح 480x854 پیکسل پوشانده است. Neo از صفحه نمایش مشابه Arc بهره می‌برد که با استفاده از موتور
Bravia تصاویر را هر چه بیش‌تر به واقعیت نزدیک می‌کند. صفحه نمایش در زوایای مختلف دید خوبی دارد و روشنایی و رنگ‌بندی صفحه هم مناسب است. کنتراست و خوانایی صفحه زیر نور خورشید نیز مناسب هستند. مطالب و محتوای صفحه از زوایا بخوبی دیده می‌شوند اما کنتراست و همچنین رنگ‌بندی به شدت کاهش می‌یابد.




با وجودی که این صفحه نمایش توان رقابت با
S u p e r AMOLED سامسونگ را ندارد ، اما بهتر از LCD بوده و آخرین گوشی‌های سونی اریکسون (Pro ، Arc ، Play و Neo) از آن بهره‌مند هستند.


در زیر صفحه نمایش همان سه کلید موجود در Arc را می‌یابیم : بازگشت ، کلید
Home که لیست نرم‌افزارها را با فشار طولانی در اختیار کابر قرار می‌دهد و همچنین دکمه منو. کنترل‌ها کوچکند ولی در برابر فشار کاملاً مقاوم بوده و در استفاده از آنها به مشکل برنمی‌خورید.


. .


بالای صفحه نمایش شلوغ است ، حسگر مجاورت ، گوشی (earpiece) ، چراغ LED کوچک (می‌تواند بعنوان نور دوربین حساب شود) و دوربین مکالمه تصویری VGA.


سمت چپ Neo کاملاً خالی است ، در حالی که در سمت راست کنترل‌های صدا و دو كليد کوچک ، پاور/ کلید قفل و کلید شاتر قرار گرفته است. چراغ‌های کوچک وضعیت درست در کنار کلید پاور / قفل حالت شارژ را نشان می‌دهد.



. . . .


بالای گوشی نیز شلوغ است . درگاه microUSB و microHDMI در دو طرف جک 3.5 میلیمتری قرار گرفته‌اند. هر دو
درگاه microUSB و microHDMI با درپوش‌هاي پلاستیکی کوچکي محافظت می‌شوند.


. . . . . .


پشت Neo نقاط قوت گوشی را نمایان می‌کند. دوربین ، درست مثل Vivaz ، و لنز 8 مگاپیکسل آن بطور غیرمعمول تقریباً در وسط قرار گرفته است. در کنار آن ، فلاش LED ، که بیشتر در فیلمبرداری در تاریکی کاربرد دارد.


بلندگو نیز در پشت گوشی جای گرفته است.



. .


شكاف کارت حافظه زیر پوشش باتری قرار گرفته است ، هر چند در زیر خود باتری نيست ، در نتیجه می‌توان بدون خاموش کردن گوشی کارت حافظه را خارج کرد. Neo از کارت‌های حافظه تا ظرفيت 32 گيگابايت پشتیبانی کرده و با کارت حافظه 8 گیگابايتي عرضه می‌شود.





Neo کاملاً اندازه معقولی دارد و با وجود صفحه نمایش 3.7 اینچی براحتی در جیب جا می‌گیرد.


XPERIA Neo به خوبی ساخته شده و جایی برای شکایت به جز اثر انگشت باقی نمی‌ماند. Neo مقاوم بوده و با وجود این که ترکیب رنگ مشابه با X8 دارد اصلاً ارزان به نظر نمی‌رسد.


گوشی کمی شبیه به Vivaz به نظر می ‌رسد اما واضح است سونی اریکسون برای آن طراحی سازگار برای آخرین نسل از تلفن‌های هوشمندش را بکار برده است.


. .




رابط کاربری چشم‌نواز

در رابط کاربری XPERIA Neo دو تغییر مهم وجود دارد : آندروید موجود روی گوشی نسخه 2.3 است و رابط کاربری Mediascape حذف شده است. شاید سونی اریکسون اعتقاد داشته گالری آندروید Vanilla کمتر گیج‌کننده بوده و یا شاید به خاطر عملکرد گوشی این رابط کنار گذاشته شده است. برنامه Timescape هنوز وجود دارد.


. . . .



در نگاه اول ، دیدن تغییرات توسط آندروید 2.3 و و رابط سفارشی سونی اریکسون آسان نیست. نسخه جدید بسیاری از رابط‌های کاربردی جدید و گسترش بسترهای نرم‌افزاری برای افزایش کیفیت بازی‌ها را به ارمغان آورده است ، اما عناصر رابط به طور چشمگیری تغییر نکرده‌اند ، فقط پرداخت شده و بهینه‌سازی صورت گرفته است.


. . . . . .



حالت بازبینی ، که در Arc وجود دارد ، در Neo نیز در دسترس است. با بزرگنمايي هر یک از 5 پانل صفحه اصلی ، صفحه‌ای جدید با جلوه‌ای زیبا باز می‌شود. همه ابزارك‌ها در یک جا جمع شده و شما می‌توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید.





از نظر عملکرد ، شبیه به حالت مشاهده جهشی HTC و یا آنچه در سامسونگ Galaxy S وجود دارد مي‌باشد. با این حال در اینجا ابزارك‌ها در صفحه‌های کوچک مرتب نیستند ، بنابراین شما نمی‌توانید ببینید در هر یک از آنها چه چیزی قرار دارد.


. . . .



مورد دیگری که قابل ذکر است چهار کلید میانبر موجود در صفحه اصلی است ، که در تمام پانل‌هاي صفحه اصلی قابل مشاهده هستند و همچنین قابل ویرایش ، آنها می‌توانند یک آیکون تک و یا پوشه‌ای با محتویات چندگانه باشند.


. .



جلوه‌هاي حركتي جدیدی هنگام حرکت آیتم‌ها در اطراف صفحه اصلی ، طبقه‌بندی آنها در پوشه‌ها یا حذف آنها وجود دارد. هیچ تصویر پس‌زمینه‌ای در آندروید 2.3 وجود ندارد ، اما شما می‌توانید به هر تعدادی که می‌خواهید از بازارچه ‌آندروید (Android Market) دریافت کنید. اما سونی اریکسون 24 تصویر پس‌زمینه ثابت و 11 تصویر پس‌زمینه متحرک (موجود در هر گوشي آندرويدي دیگر) را در نظر گرفته ، شما می‌توانید تصویری از گالری نیز تنظیم کنید.


. . . . . .



به محض ورود به صفحه دسترسي (Launcher) شما کلیدهای میانبر را در گوشه پایین می‌بینید. آنها اجازه می‌دهند تا آیکون‌ها ی خود را به صورت شبکه‌ای مرتب‌سازی کنید ، شما همچنین می‌توانید از گزینه‌های خودکار (به ترتیب حروف الفبا ، بیشتر استفاده شده یا به تازگی نصب شده) استفاده و یا بصورت دستی آنها را تنظیم کنید.





انتخاب متن تغییری عمده در رابط کاربری است. دو اشاره‌گر بزرگ در دو طرف از متن قرار می‌گیرد. بعد از آن شما می‌توانید هر یک از آنها را کشیده و متن مورد نظر را انتخاب کنید. واقعاً از این ساده‌تر نمی‌شود.


. .



تا آنجا که به سرعت مربوط می‌شود ، Neo همانطور که انتظار می‌رود عمل می‌کند و پردازنده‌ای مشابه با Arc دارد و همچنین از پردازنده گرافیکی Adreno 205 بهره می‌برد. بهینه‌سازی وابسته به آندروید 2.3 موجب شده تا بتواند بهتر از برخی از گوشی‌های رده بالای سیستم عامل Froyo عمل کند.

نتايج تست عملكرد Xperia Neo


. . . . . .



عملکرد Neo همچون Arc در رده خوبی قرار دارد. اما بهتر است نظر قطعی در مورد عملکرد را به هنگام عرضه عمومی گوشی بدهیم.


نتايج تست عملكرد Xperia Arc


. . . . . .






پخش كننده موسیقی

نرم‌افزار پخش موسیقی در Neo کاملاً شبیه به بخش موسیقی برنامه Mediascape است. رابط کاربری آن چهار زبانه برای مرتب‌سازی در دسترس گذاشته: همه هنرمندان ، همه آهنگ‌ها ، آلبوم و لیست پخش.


با فشردن دکمه منو شما به میانبر جستجو ، همچنین فرستادن و حذف کردن دست پیدا می‌کنید.


. . . . . .



بخش در حال پخش (Now Playing) تنها کنترل‌های استاندارد ، کلیدهای میانبر به محل ذخيره‌سازي موسیقی و کلید بی‌نهایت ، که اجازه می‌دهد تا شما به سرعت به نگاه کردن آهنگ و یا آلبوم روی YouTube یا بخش Play Now سونی اریکسون بپردازید ، را در اختیار شما قرار می‌دهد.


. .



طرفداران موسیقی قدردان اکولایزرها خواهند بود : این بخش دارای الگوهای بسیاری است.


. . . .



Neo دارای رادیو FM است که برای استفاده از آن باید هدست را به گوشی وصل کنید تا از آن به عنوان آنتن استفاده شود.


. . . . . .




کیفیت صدای خیلی خوب

کیفیت صدای Neo همچون همراهان دیگرش یعنی Arc و Play خوب است.



. . . . . .





دوربین 8 مگاپیکسل

Neo دارای دوربین 8 مگاپیکسل به همراه یک فلاش LED تكي است. هر دو گوشی Neo و Arc از حسگر Exmor که نور پس زمینه را در تصاویر با نور کم بهبود می‌بخشد بهره می‌برند.


رابط کاربری دوربین Neo همانند Arc است. شما یک ردیف از پنج کلید میانبر برای عملکردهای محبوب در سمت راست ، نواری با آخرین تصاویر گرفته شده توسط دوربین در چپ و دكمه تغییر حالت بین عکسبرداری و فیلمبرداری در پایین را در اختیار دارید.


پنج کلید میانبر موجود در سمت چپ به شما اجازه تغییر در استفاده از دوربین (جلو / عقب) ، حالت عکسبرداری ، مدیریت صحنه‌ها ، انتخاب حالت فلاش و تغییر حالت تمركز (ماکرو ، تشخیص چهره ، تمركز لمسی و غیره) را می‌دهد.


. .

. .

. .



پس از فشار دادن کلید منو تعدادی از گزینه‌های قابل تنظیم اضافی مانند وضوح ، تعادل رنگ سفید ، برچسب گذاري جغرافيايي ، تثبیت کننده تصویر و غیره در اختیار شما قرار می‌گیرد.


. . . .

. . . .



کیفیت تصویر واقعاً خوب است ، هر چند که نرمی تصویر در هر دو سمت چپ و راست قابل مشاهده است ، اما کیفیت تصویر در مرکز استثنایی است. دوربین معایب کوچک دیگری دارد که قابل چشم پوشی است.


. . . .




فيلمبرداري HD

فيلمبرداري HD یکی از عملکردهای محبوبی است که Neo به خوبی از پس آن بر می‌آید. ویدیوها نرم و روان و با رنگ‌بندی عالی و جزئیات دقیق ضبط می‌شوند.


. .

. .



. . . .



مرورگر با پشتیبانی از فلش

مرورگر Neo یک بازیگر قوی است. با پشتیبانی از 10.1 Flash و آخرین نسخه آندروید ، واقعاً یک کار بزرگ را به انجام می‌رساند. از رابط کاربری مرورگر در نگاه اول چیزی نمایان نمی‌شود. پس از بارگزاري صفحه ، همه‌ی چیزی که می‌بینید نوار آدرس و دکمه نشانه در یک خط در بالای صفحه نمایش است. هنگامی که شما بزرگنمايي و حرکت و جابجایی انجام می‌دهید این خط ناپدید می‌شود (حرکت به بالا و یا فشار منو موجب بازگشت آن می‌شود).


. . . . . . . .



مرورگر Neo از سه حالت برای عملیات بزرگنمایی بهره می‌برد: دکمه‌های اختصاصی ، ضربه دوگانه بر روی صفحه و لمس دو انگشتي.


. . . .



با زدن دکمه منو در مرورگر ، انتخاب‌های بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که شامل باز کردن زبانه جدید ، جابجایی بین زبانه‌ها، بارگزاری دوباره صفحه و ... می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم جدید در مرورگر وب پشتیبانی کامل از فلش است.


. . . .

. . . .




سخن پاياني

گوشی‌های معرفی شده جدید سونی اریکسون نیروی تازه‌ای به سری آندروید این برند می‌دهند. به همراه قدرت پردازش و صفحه نمایش با وضوح بالاتر و ضبط ویدیوی HD ، جایگاه گوشی‌های سری mini دچار تزلزل خواهد شد. هرچند نباید در تفاوت جایگاه این دو سری بیش از حد اغراق کرد.
Xperia Neo از آخرین امکانات در دسترس بهره می‌برد. هرچند فقدان پردازنده دو هسته‌ای و فیلمبرداری 1080p کمی آزار دهنده است. اما درست زمانی که چنین ذهنیتی پیش بیاید Arc در برابر آنها قرار خواهد گرفت.


فضاهای بسیاری برای Xperia Neo وجود دارد تا پشت سر برادر بزرگترش پنهان شود. Arc با صفحه نمایش 4.2 اینچی‌اش خودنمایی می‌کند. Arc از زیباترین گوشی‌های اخیر است اما جذابیت بیشتر هزینه‌ی بیشتری نیز می‌خواهد.




رقبای Xperia Neo را می‌توان از سردمداران دانست. اما با وجود تعداد کافی از گوشی‌های با آندروید موسوم به نان زنجبيلي ، این رقابت بسیار پرصلابت خواهد بود. بیایید نگاهی به این رقبا بیندازیم.


سامسونگ I9000 Galaxy S یک گوشی پرفروش با هودارانی پروپا قرص در سرتاسر دنیا است. صفحه نمایش 4 اینچی S u p e r AMOLED و پردازنده 1 گیگاهرتز با وجود نان زنجبيلي ترقی یافته است. با وجود بسته‌بندی مناسب وضعیت این گوشی بهتر نیز می‌شود اما این گوشی کمی قدیمی شده و به تدریج پشتیبانی و ارتقای سیستم عامل را از دست خواهد داد. از نظر قیمت و صفحه نمایش، Galaxy S با بهره‌گیری از صفحه نمایش S u p e r AMOLED عملکرد بهتری دارد. اما از نظر تصویربرداری Neo عملکردی بهتر ارائه می‌دهد.




HTC Desire S یک گوشی جمع و جور و زیباست و اشتباه است که توانایی‌هایش را نادیده بگیریم. نسخه آندروید نان زنجبيلي ، ساختار زیبا و رابط کاربری Sense از عواملی هستند که Desire S را برای رشد و ترقی مناسب نگه می‌دارند. اما در بخش تصویربرداری از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. هرچند ضبط ویدیوهای 720p به اندازه کافی خوب است اما توان رقابت با دوربین 8 مگاپیکسل Neo در بخش تصویربرداری را ندارد.




اگر شما چشمتان به دنبال حد نهایی و عالی تصویربرداری است ، تنها گزینه باقیمانده Nokia N8 است که از حسگر قوی‌تر و 12 مگاپیکسل برخوردار است ، همچنین با برخورداری از فلاش زنون و بزرگنمایی 3 برابر در حالت ضبط ویدیو به یک CamerPhone تمام عیار تبدیل شده است. اما با وجود نان زنجبيلي ، Xperia Neo گوشی هوشمند بهتری به نظر می‌رسد.




Xperia Neo یک گوشی هوشمند است که از امکانات عکاسی و فیلمبرداری قدرتمند برخوردار بوده و تجربه‌ای عالی در همه زمینه‌ها برای کاربر به ارمغان می‌آورد. Sony Ericsson Xperia Neo از فضایی امن در رده میانی بازار برخوردار خواهد بود و از اینکه برخی کاربران آن را به Arc ترجیح دهند احساس غرور خواهد کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 653
  • بازدید ماه : 837
  • بازدید سال : 7,964
  • بازدید کلی : 34,626
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}