loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 76 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)

 




همانطور که در قبل و در این تاپیک به معرفی گوشی C903 که با کد Frances شناخته می شد ، پرداخته بوده ایم، این گوشی امروز رسما معرفی گردید.

تنها چند روز تا بازگشایی معتبر ترین نمایشگاه سالانه موبایل موسوم به MWC در شهر بارسلونا هستیم . که تقریبا اکثر شرکت ها شروع به معرفی اولیه گوشی های خود کرده اند و سونی اریکسون نیز دست به معرفی دو گوشی جدید زده است که در این تاپیک به سایبر شات جدید C903 می پردازیم.البته قابل ذکر است که زمان معرفی و رونمایی اصلی این گوشی ها در تاریخ 15 تا 19 فوریه در نمایشگاه MWC می باشد.

اما همانطور که از تصاویری که از قبل از گوشی C903 منتشر شده بود ، این گوشی به صورت کشویی طراحی شده است و دومین محصول کشویی در رده سایبر شات می باشد . این گوشی از نسل قدرتمند سایبر شات که به سری Camera Phone نیز مشهور هستند ، می باشد. مهمترین ویژگی از طراحی آن ساختار بسیار نزدیک آن با دوربین های دیجیتال سری T کمپانی سونی می باشد که از آن الهام گرفته است. و بر قدرت این گوشی افزوده است که در تصاویر می توانید به خوبی این نکته را درک کنید.






اما C903 به یک دوربین 5 مگاپیکسلی از نسل سایبرشات به همراه فوکوس اتوماتیک و دو فلاش LED مجهز شده است. از نکاتی که در این دوربین پیشرفته به چشم می آید می توان به Camera images geo-tagging و face and smile detection (تشخص لبخند) Photofix ، BestPic اشاره کرد . از کیفییت فیلم برداری آن نیز خبری منتشر نشده ولی با توجه به اینکه این گوشی را در رده mid-range طبقه بندی می کنند ، بنابراین نباید انتظارا بالایی از آن داشت و به همان کیفییت معمولی بسنده کرد.

اما این دوربین که به آن اشاره شد توسط یک کاور لنز بسیار جالب احاطه شده است که به صورت کشویی در جهت عرض گوشی حرکت می کند و دقیقا شاهد همان مدلی هستیم که در دوربین های دیجیتال سونی به چشم می آید. اما جای دارد تا یه این نکته نیز اشاره کنیم که با توجه به اینکه C903 از نسل سایبر شات در نظر گرفته شده است چرا فاقد فلاش Xenon می باشد. که مسلما با وجود چنین فلاشی حرف های بسیار بیشتری برای گفتن داشت.






اندازه C903 نیز در شرایط نسبتا مطلوب 97x 49 x 16 mm قرار دارد که در کنار وزن 96 گرمی می توان از دست داشتن آن لذت برد.

صفحه نمایش به کاربرده شده در آن باز هم یک نمونه تکراری 2.4 اینچی از نوع TFT و با کیفییا رنگ 256K بوده و با رزولیشن 320×240 پیکسل شاهد هیچ گونه تغییری نسبت به گذشته نیستیم. که خود جای سوال دارید که چرا این کمپانی نام آشنا تحولی در صفحه نمایش گوشی های خود نمی کند و در حالی که اکثر شرکت های معتبر از سال گذشته روی به صفحه نمایش های OLED وبا کیفییت رنگ 16M آوده اند. امیدواریم که در این زمینه شاهد تحولاتی نیز از سوی سونی اریکسون باشیم.

این صفحه نمایش دارای شتاب سنج با سنسور برای چرخش اتوماتیک نیز می باشد که امروزه به امری عادی در گوشی های جدید مبدل شده است.
همچنین رویه این صفحه نمایش ، خاصییت ضد خش را دارا می باشد.





میزان حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای C903 قابل قبول می باشد. 105 مگابایت شاید امروزه فضای کمی محسوب شود اما با توجه به شرایط و امکانات این گوشی رضایت بخش است. البته جای نگرانی نیست ، یک کارت حافظه Memory Stick Micro (M2) برای افزایش این فضا در اختیار شماست . البته از میزان دقیق پشتیانی این کارت حافظه هنوز خبری درج نشده است اما با توجه به معرفی دو گوشی C510 , W508 که هر دو از کارت های حافظه مشابه 16 گیگابایتی پشتیبانی می کنند،می توان امیدوار بود که چنین ظرفییتی نیز برای C903 در نظر گرفته شود.

این گوشی نیز از نسل سومی بوده و از شبکه های پر سرعت HSDPA در کنار باند های فرکانسی GSM پشتیبانی می کند.

بلوتوث ورژن 2 به همراه A2DP و پورت USB ورژن 2 نیز در کنار GPRS از سایر گزینه های ارتباطی آن محسوب می گردد.

همانطور که از خبر تعطیلی UIQ مطلع شده اید . متاسفانه در سال 2009 شاید خبری از سیستم عامل سیمبین در گوشی های سونی اریکسون نباشد . از این رو در این گوشی نیز طبق روال همیشگی که در گوشی های سری C شاهد آن بودیم ، پلتفرم به کار رفته جاوا می باشد.

اما امکانات جالب دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شده است همچون ، قابلیت دریافت GPS به همراه A-GPS و Google maps ، Wayfinder Navigator 7 که نسخه رایگاه 3 ماهه بری آن در نظر گرفته شده است ، Motion-based game ، رادیو FM به همراه RDS و TrackID music recognition ،برنامه های YouTube و به ویژه خروجی تلویزیون ( TV out ) که می توان اشاره کرد.

باتری در نظر گرفته شده آن نیز یک نمونه استاندارد بوده و قدرت آن در زمان مکالمه حداکثر 10 ساعت و در حالت زمان آماده باش حد اکثر 400 ساعت می باشد.

در نهایت گوشی C903 در سه رنگ جذاب مشکی و سفید و قرمز در 3 ماه دوم سال 2009 میلادی در دسترس خواهد بود . از قیمت دقیق آن نیز خبری منتشر نشده است.







امیدوارم که از این بررسی مختصر نهایت استفاده را برده باشید و با این گوشی جدید بیشتر آشنا شده باشید.

قابل ذکر است که موارد مبهم بعد از مشخص شدن نهایی آنها ، در این بررسی گنجانده خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 597
  • بازدید ماه : 781
  • بازدید سال : 7,908
  • بازدید کلی : 34,570
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}