loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 60 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)

 




همانطور که در ماه های اخیر شاهد بودید ، خبر های زیادی مبنی بر تولید یک گوشی موبایل جدید توسط شرکت مطرح Google غول اینترنتی دنیا ، بوده است و با یک سیستم عامل جدید و اختصاصی به نام Android که به عنوان رقیب جدید سایر سیستم عامل ها معرفی شده است.

سر انجام این اتفاق افتاد و در ماه September سال 2008 میلادی به تمام دنیا معرفی شد.این بار این گوشی تنها به دست گوگل ساخته نشد بلکه با همکاری 3 شرکت Google ، HTC و T-Mobile به مرحله تولید رسید. این 3 شرکت نام برده شده طبق توافق نامه ای با هم متحد شده تا آغاز گر نسل جدیدی از گوشی باشند و هر یک وظیفه خاص را بر عهده داشتند. شرکت Google به عنوان شرکت اصلی ارائه طرح و ساخت سیستم عامل Android را به کمک برنامه نوسان بر عهده داشت و در واقع این سیستم عامل همانند سیستم عامل Linux می باشد و از آن پیروی کرده است و به صورت باز طراحی شده است و هر شخصی که توانایی داشته باشد می تواند به تهیه نرم افزار های این سیستم عامل کمک مفیدی بکند.شرکت HTC که معرف همه دوستدرارن Pocket Pc می باشد. یک شرکت مادر در تهیه پاکت پی سی ها که به عنوان تولید کننده اصلی این گوشی ها به شمار می رود که باید قبول داشت این غول تایوانی در عرصه تولید گوشی های این دسته بسیار موفق عمل کرده است و بی شک امروزه آرزوی هر فردی است تا گوشی های تازه تولید شده این شرکت نظیر Touch HD , Touch Diamond , ... را در دستان خود بگیرد.به هر حال تا به اینجا گوشی G1 تولید شده است و تنها شرکت مخابراتی معروف T-Mobile مانده است.اپراتوری که بسیار معروف و معتبر بوده و در خیلی از کشور های بزرگ دنیا فعالییت بسیار گسترده ای دارد.این شرکت ارائه دهنده این گوشی می باشد و فعلا تنها افرادی که از این اپراتور استفاده می کنند قادر خواهند بود تا از داشتن G1 لذت ببرند.

نام این گوشی نیز برگفته از شرکت Google می باشد که حرف اول این شرکت آغاز کننده نام این گوشی است و آنرا G1 نامیدند.
تقریبا از طریقه ساخت و پشتیبانی از این گوشی آشنا شده اید. حال کمی به قسمت های فنی آن می پردازیم.




- طراحی :

طراحی این گوشی به صورت بسیار جالبی می باشد که تنها برای درک کردن آن باید به تصاویر G1 چشم دوخت.
اگر بخواهیم به زبان نوشتار این طراحی را وصف کنیم.باید بگوییم که به صورت 2 تکه طراحی شده است.که در قسمت انتهایی گوشی یک برجستگی موربی دیده می شود که به گونه ای یک حالت خاص را به وجود آورده است.شاید در نگاه اول به این گوشی ، آنرا فاقد صفحه کلید کامل بپنداریم.اما عجله نکنید ، تنها کافیست تا صفحه نمایش این گوشی را از محل جدا شده با قسمت پایین به سمت راست کشیده و شاهد این کیبورد کامل باشیم.خوشبختانه این کیبورد به صورتی خوبی طراحی شده است و به نظر نمی رسد مشکلی با آن داشته باشید.اگر در قسمت زیرین صفحه نمایش دقت کنیم شاهد یک اسپیکر هستیم که به وصورت یک منحنی در آن نقش بسته است.



در قسمت زیرین صفحه نمایش در حالت بسته نیز شاهد دکمه های کاربردی که کلید های قطع ورد تماس و همچنین کلید مربوط به دسترسی سریع به اینترنت و کلید Menu به چشم می آید. یک جو استیک نسبتا برجسته و کروی شکل نیز شما را در انجام کار هایتان یاری می کند.به هر حال دقت کنید که می توانید بدون کمک این دکمه های نیز با این گوشی کار کنید و تنها با کمک حرکت دادن دستان خود بر روی منوهای بدون لمس آنها. ایده ای که کم کم در حال جا افتادن است ودر بعضی از Pocket Pc های پشرفته ،در حال وقوع است.




اما در سمت چپ این گوشی تنها شاهد کلید های کم و زیاد کننده صدا هستیم. که شاید این کلید ها در استفاده از دوربین نیز به کار گرفته شود.در قسمت انتهایی G1 شاهد پورت مینی USB می باشیم که وظیفه ارتباط با رایانه را بر عهده دارد.

با مشاهده پشت این گوشی شاهد یک ظرافت خاصی هستیم . به خصوص رنگ سفید این گوشی که در قسمت پشتی با یک رنگ نخودی طراحی شده است.در این قسمت تنها شاهد یک دوربین 3.15 مگاپیکسلی با حد اکثر رزیولیشن 2048x1536 پیکسل هستیم.و یک اسپیکر لوزی شکل کوچک نیز به چشم می آید. گوشه های این گوشی نیز بسیار زیبا طراحی شده است و شاهد هیچ گونه تیزی نمی باشیم بلکه به صورت محدب و گرد ایجاد گردیده است.




به هر حال این طراحی صورت گرفته سبب به وجود آوردن ابعاد 117x 55.7 x 17.1 mm و وزن 158g شده است. با توجه به گوشی های جدید در این رده نمی توان این میزان را ایده آل فرض کرد اما می توان در دره متوسط آنرا جای داد.

اما یک نکته جالب در HTC G1 به چشم می آید که تنها با دقت کردن به آن می توان بدان پی برد.
در این گوشی نام هر سه شرکت ذکر شده در بالا به شیوه ای جالب قرار گرفته است.
نام T-Mobile در قسمت بالایی صفحه نمایش ، نام HTC در کناره های این گوشی و همچنین نام شرکت Google در پشت این گوشی به صورت ™with Google می باشد که سعی شده است تا تاثیر گذاری هر سه شرکت در تولید این گوشی به چشم آید.




- صفحه نمایش :

امروزه گوشی هایی که به منظور رقابت با گوشی های دیگر و به خصوص رقابت با گوشی iphone تولید می شوند ، همگی از صفحه نمایشگر های بزرگ و لمسی بهره می برند. و گوشی G1 نیز از این دسته مثتسنا نیست و این گوشی به عنوان یک رقیب جدی برای گوشی iphone و سیستم عامل آن نیز به عنوان یک رقیب جدی تری برای سیستم عامل گوشی iphone محسوب می شود.و سازندگان این گوشی تاکیید ویژه ای بر این رقابت داشتند.

گوشی HTC G1 از یک صفحه نمایش 3.2 اینچی تاچ اسکرین(لمسی) با رزیولیشن 320x 480 pixels بهره می برد و مانند سایر گوشی های این رده از تفکیک رنگ 65K برخوردار است.
این صفحه نمایش به شتاب سنج با سنسور برای چرخش اتوماتیک نیز مجهز است.که در اصطلاح به این سیستم (Accelerometer sensor for auto-rotate ) می گویند. البته در بالا نیز این مسئله که بدون لمس کردن صفحه نمایش امکان کار کردن با این گوشی می باشد نیز مطرح شده است که در دموتور های این گوشی شاهد آن هستیم.
به هر حال به کمک قلم نیز می توانید با آن کار کنید و همچنین برای استفاده با انگشتان دست نیز به راحتی پاسخگوی شما خواهد بود.




- دوربین :

این قسمت نیز به صورت خلاصه در قسمت های بالا اشاره شده است ولی سعی میکنیم تا کمی بیشتر در مورد آن بحث کنیم.
دوربین 3.15 مگاپیکسلی با حد اکثر رزیولیشن 2048x1536 برای G1 در نظر گرفته شده است.به گفته سایت رسمی HTC این گوشی از قابلییت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می کند.اما فاقد فلاش می باشد. در رابطه با کیفییت فیلم برداری این گوشی هیچ خبری دقیقی در دست نیست و باید منتظر اطلاعات کامل تری بود ولی از آنجایی که گوشی G1 روی دوربین چندان تمرکزی نکرده است ، انتظار زیادی نیز نباید از آن داشت و به هیچ وجه نباید با گوشی های سایبـــر شات سونی اریکسون همانند K800 , K810 , C702 , ..... و همچنین گوشی های نوکیا مانند N73 که از لنز های معتبر کارل زایس بهره می برند. مقایسه کرد که کار بسیار اشتباهی است. ولی با این دوربین مطمعنا می توانید نیاز های عادی و روزانه خود را بر آورده کنید و جای چندان نگرانی نیست.

اما در کمال تعجب دوربین دوم در این گوشی حذف شده است. دوربینی که وظیفه مکالمه تصویری را بر عهده دارد. به هر حال برای چنین گوشی وجود نداشتن چنین قابلییتی کمی مایوس کننده است.البته برای مردم کشور هایی که برخوردار از چنین امکاناتی هستند...!!!


- امکانات ارتباطی :

به طور کلی ارتباطات به دو دسته برد بالا و کوتاه برد تقسیم می شود.
گوشی G1 باند های فرکانسی GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 نسل دوم ، باند های فرکانسی HSDPA 2100 ، HSDPA 2100 / 1700 (مخصوص کشور آمریکا) نسل سوم بهره می برد.اما به گفته سایت رسمی HTC این گوشی با نسل های بسیار پر سرعت 3.5 نیز هماهنگی کامل دارد و به کمک Wi-Fi این گوشی می توانید از یک ارتباط بسیار خوب با جهان اینترنت برخوردارد باشید.

از سایر امکانات ارتباطی این گوشی می توان به این موارد اشاره کرد:
GPRS , EDGE , HSDPA 7.2 Mbps, Wi-Fi 802.11 b/g,Bluetooth , USB اشاره کرد که در این گوشی نیز گزینه Infrared حذف شده است و به نظر می رسد که کم کم به فراموشی سپرده شود.چون در اکثر گوشی های جدید این گزینه از بین رفته است.
اما یک نکته جالب در مورد بلوتوث این گوشی به چشم می آید که headset support only است.یعنی تنها از هدست های بلوتوث پشتیبانی کرده و به احتمال زیاد از این طریق نمی توان با گوشی های دیگر ارتباط بر قرار کرد.شاید به دلیل امنیت این مسئله انجام شده است ولی برای بسیاری از افراد این گزینه بسیار مهم تلقی می شود و شاید تاثیر منفی در برخورد افراد با این گوشی داشته باشد. ولی فراموش نکنید که شاید در ایران نتوان از امکانات پر سرعت اینترنتی استفاده کرد ، اما در کشور های پیشرفته با سرعت های بسیار بالا می توانید به تمامی نیاز های خود پاسخ دهید و جای هیچ گونه نگرانی را برای آنها باقی نمی گزارد.


- حافظه و پردازنده :

از میزان حافظه داخلی آن خبری در دست نیست ولی G1 از مموری کارت microSD پشیبانی می کند. اما باز هم مشخص نشده است که تا چه میزان توانایی پشتیبانی از این کار ت حاظه را دارا می باشد ، اما مسلما در این رابطه مشکل خاصی نیست و انتظارات بالایی از آن می رود.

پردازنده گوشی G1 نیز نام آشنا است و دربرخی از گوشی های مانند HTC Touch Pro , HTC Touch Diamond , ... به کار رفته است . Qualcomm MSM7201A 528 Mhz محصول مورد نظر ماست.
همچنین میزان RAM این گوشی 192 مگابایت و همچنین میزان ROM این گوشی نیز 265 مگابایت است. از این لحاظ نیز این گوشی در شرایط نسبتا مطلوبی به سر می برد.ولی گوشی هایی نظیر XPERIA X1 از این بابت قدرتمند تر می باشند.




- سایر موارد :

اما تقریبا به تمامی موارد مهم این گوشی اشاره شد و یکسری از ریز جزئیاتی باقی مانده که بدان می پردازیم.
GPS که به یک عضو جدا نا شدنی این گوشی های تبدیل شده است در این گوشی نیز به چشم می آید و دارای امکانات بسیار گسترده ای در این رابطه است که در قالب متن نمی گنجد و توصیه می کنم برای درک بهتر موضوع حتما ویدیو های منتشر شده از این گوشی را مشاهده کنید.
گوشی G1 از زنگ هایی با فرمت MP3, WAV, WMA و همچنین زنگ های (Polyphonic (40 channels پشتیبانی میکند.

مطمعنا با پشتیبانی بسیاز زیاد Google ، از امکانات بسیار زیادی بهره خواهید برد. در گوشی G1 به راحتی به سایت گوگل دسترسی دارید و می توانید از وب گردی در این جستجوگر حرفه ای لذت ببرید.می توانید به سیستم Gmail شرکت گوگل با سرعت زیاد دسترسی داشته باشید و از سیستم های آنلاین تصویری با حمایت T-Mobile همانند YouTube سرویس معروف فایل های تصویری شرکت گوگل بهره ببرید. از Google Talk لذت ببرید. با کمک Google Maps با کیفییت بالا و در زوایای 360 درجه در خیابان های به دنبال نیاز های خود باشید.ضمنا گوشی G1 دارای MP3 پلیر نیز می باشد تا در مواقع بیکاری به گوشی دادن آهنگ بپردازید و همچنین می توانید در این صفحه نمایش بزرگ به تماشای فیلم های موجود خود مشغول شوید.

اما طبق آخرین اخباری که از این گوشی منشتر شده است ، تاریخ 22 اکتبر زمان آغاز فروش این گوشی در کشور آمریکا و توسط اپراتور T-Mobile با قیمت 179 دلار در رنگ های سفید و مشکی و قهوه ای روشن می باشد. هر چند دقت کنید که این هزینه فقظ مربوط به خرید این گوشی است و باید به ازای استفاده از خدمات آن هزینه های دیگری که ماهانه 25 و 35 دلار اعلام شده است ، پرداخت شود. همچنین در برخی کشور های اروپایی همچون آلمان ، اتریش ، چک و هلند اپراتور T-Mobile در 3 ماه اول سال 2009 میلادی اقدام به عرضه این گوشی می کند.البته باز هم جای برخی از تغییرات موجود است.


- سخن نهایی :

ابتدا باید در مقایسه این گوشی نسبت به گوشی های دیگر برخی از مسائل را مد نظر داشت و آن هم این است ، هدف از تولید این گوشی صرفا بالا بردن امکانات پر سرعت ارتباطی و همچنین دسترسی بهتر افراد به اینترنت و امور مربوط به آن است و باید از این دیدگاه به آن توجه کرد. همچنین این اولین تجربه شرکت گوگل در تولید یک گوشی موبایل می باشد که به کمک شرکت HTC انجام شده است پس همچنان جای امیدواری است که برخی از معایب کوچک آن در محصولات بعدی(اگر در کار باشد) رفع گردد.
و مهمترین مسئله ای که باید توجه ویژه ای بدان داشت . بهره مندی از سیستم عامل جدید موسوم به Android می باشد که برای اولین بار در این گوشی تعبیه شده است و تنها باید صبر کرد تا متوجه شویم که چه امکاناتی دارد. در این گوشی مزایای زیادی در کنار معایب اندکی وجود دارد.
شاید این گوشی در کشور هایی نظیر ما چندان طرفدارانی نداشته باشد اما مطمئنا امروزه در جهان پیشرفته وجود سرعت در ارتباطات اینترنتی یک فاکتور مهم محسوب می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 136
  • بازدید ماه : 136
  • بازدید سال : 7,263
  • بازدید کلی : 33,925
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}