loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 63 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)






باز هم یک افتخار جدید ولی این بار با قدرت بیشتر برای HTC رقم خورد.در روز های قبل خبری را برای شما دوستان عزیز قرار دادم مبنی بر تولید یک شاهکار به نام HTC Touch HD که یک محصول بی نظیر را برای شما به نمایش در آورد.اما این خبر طولی نکشید که تبدیل به واقعییت شد وامروز در تاریخ 15 سپتامبر سال 2008 میلادی رسما شرکت HTC پرده از فوق گوشی خود برداشت.البته قابل ذکر است که نام HD به دلیل کیفییت و بزرگی صفحه نمایش این گوشی به آن لقب داده شده است.

طراحی این گوشی نیز بسیار زیباست که در قسمت انتهایی آن یک انحنا وجود دارد که به زیبایی آن افزوده است هز چه بگوییم که است پس توصه میکنم به تصاویر آن به خوبی بنگرید.

واقعا واژه ای در خور این گوشی پیدا نمی شود که برایتان شرح دهم،خب می پرسید برای چی پس با هم بخوانیم:

بیان شرح بهره مندی این گوشی از نسل های پرسرعت و پیشرفته سوم امری جا افتاده است و دیگر فراگیر شده است. Touch HD در شبکه های GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 و HSDPA 2100 / 900 به فعالییت خواهد پرداخت.
Touch HD دارای ابعادی برابر با 115x 62.8 x 12 mm می باشد که در این بین با ابعاد چند گوشی مقایسه می کنیم تا به ابعاد مناسب آن پی ببریم.


i900 Omnia :112 x 56.9 x 12.5 mm
iPhone 3G : 115.5 x 62.1 x 12.3 mm
Touch Diamond :102 x 51 x 11.5 mm


همانطور که ملاحظه می کنید، این گوشی را با گوشی های هم رده خود مقایسه کردیم و شاهد آن هستیم با این که از لحاظ امکانات و ابعاد صفحه نمایش افزایش یافته ولی جای هیچ گونه نگرانی نیست.البته یک نکته را باید در نظر گرفت که این گوشی فاقد صفحه کلید است و نباید با گوشی هایی نظیر XPERIA که دارای صفحه کلید کامل است مقایسه شود.
اما وزن این گوشی نیز قابل توجه است.تنها 146 گرم را می توان برای آن در نظر گرفت، هر چند از گوشی های نام برده در بالا کمی بیشتر است ولی به هیچ وجه جای نگرانی نیست که باز هم باید به امکانات ویژه آن توجه کرد.

اما مهمترین چیزی که در گوشی به چشم می آید و در اولین نگاه محو تماشای آن خواهید شد،بدون شک صفجه نمایش غول پیکر 3.8 اینچی این گوشی است که کاملا به صورت لمسی(Touch Screen) در نظر گرفته است و کل فضای جلویی گوشی را در بر می گیرد به جز فضایی که 4 کلید لمسی وصل ورد تماس و ورود به منوی داخلی گوشی را بر عهده دارد. که بسیار ماهرانه و کاملا به صورت تخت در نظر گرفته شده است که بسیار ایده آل طراحی شده است.کیفییت رنگ این صفحه نمایش 65K می باشد و همانند گوشی XPERIA از رزیولیشن فوق العاده 480x 800 pixels بهره می برد.البته نباید کیفییت و نوع WVGA این صفحه نمایش را فراموش کرد.



حیرت زده شده اید ، اما هنوز ادامه دارد.

HTC Touch HD دارای شتاب سنج با سنسور برای چرخش اتوماتیک و کنترل لمسی سه بعدی جالب و همچنین رابط گرافیکی معروف TouchFLO 3D را نیز دارا می باشد و قابلیت تایپ با قلم را نیز می توان به آن اظافه کرد.
بنا براین خود را تصور کنید که در حال کار کردن با این گوشی هستید و بیندیشید که واقعا چه چیز دیگری با این صفحه نمایش عظیم و کامل احتیاج دارید؟

کیفییت زنگ این گوشی نیز 40 کاناله می باشد و از انواع فرمت های صوتی اعم از AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, QCP،MP3, WMA, WAV پشتیبانی می کند.

شاهکار جدید HTC از یک کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند.البته هنوز اطلاع دقیق در مورد میزان حافظه داخلی این گوشی در دست نیست اما در خبر های قبلی صحبتی مبنی بر پشتیبانی کارت حافظه این گوشی به میزان 16 گیگابایت بوده است که اگر چنین مطلبی صحیح باشد،بی درنگ جای هیچ گونه نگرانی نیست.
این گوشی از لحاظ قدرت پردازش و سرعت نیز در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد که به میزان آن اشاره می کنیم.

288MB RAM و همچنین 512MB ROM میزان کمی نیست که راحت از آن بگذریم.وبا یک مقایسه ساده با گوشی های هم رده خود به درستی می توان برتری این گوشی را به اثبات رساند.قلب تپنده این گوشی نیز آشنا است.که در یک جمله می توان به Qualcomm MSM7201A 528 Mhz اشاره کرد که در
Touch Diamond نیز شاهد آن بودیم.در اینجا بحثی نمانده است که گفته شود با کمی تفکر می توان به همه چیز پی برد پس قضاوت بر عهده شما.!

از لحاظ ارتباطات کوتاه برد نیز اگر بخواهیم آن را مورد بررسی قرار دهیم، باز هم باید چندین سطر نوشت اما سعی می کنم تا به صورت خلاصه توضیح دهم.

GPRS که یک مسئله عادی برای این گوشی به شمار می رود اما می توان به Wi-Fi 802.11 b/g و همچنین
HSDPA, 7.2 Mbps و پورت USB 2 و بلوتوث نسخه 2 به همراه A2DP اشاره کرد و تنها جای Infrared در این بین خالی است که آن هم یک امر عادی در اکثر گوشی های جدید و پیشرفته تبدیل شده است و نبود آن چندان عیبی به شمار نمی آید.

سیستم عامل:

اگر من هم به آن اشاره نکنم، مسلما خود شما می توانید حدس بزنید که این شاهکار از چه سیستم عاملی استفاده می کند.
Microsoft Windows Mobile 6.1 Professional یک نام آشناست که جدید ترین وکامل ترین ورژن آن در Touch HD به کار رفته است. که همگی از امکانات پر شمار آن و همچنین قدرت و گستردگی محصولات جانبی آن آگاهید.پس به سراغ جایی دیگر می رویم که همگان منتظر آن هستید.




دوربین :

معمولا و در گذشته از یک Pocket Pc انتظار چندانی در زمینه دوربین نمی رفت و کاربران آن ها به دوربین های معمولی قانع بودند. ولی آیا این بار به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با کیفییت عکس 2592x 1944 pixels که از فوکوس اتوماتیک نیز پشتیبانی می کند می توان واژه معمولی را به کار برد. پس خوشحال باشید دیگر با داشتن یک پاکت پی سی از داشتن یک دوربین خوب بی بهره نیستید.
این دوربین امکان فیلم برداری را نیز دارا می باشد که همچنان در این مورد اطلاع دقیقی از سوی شرکت HTC منتشر نشده است ولی در خبر های گذشته به کیفییت 320x240 pixels(QVGA)@30fps اشاره شده است که اگر چنین چیزی صحت داشته باشد شما می توانید با کیفییت مناسب به ثبت لحظه های خوش زندگی خود بپردازید و با تماشای آن در صفحه 3.8 اینچی لذت ببرید.همچنین یک دوربین دوم نیز که دارای کیفییت VGA می باشد برای مکالمه تصویری در نظر گرفته شده است.
دوربین این گوشی به شکل بسیار زیبایی در پشت گوشی با یک برآمدگی خاصی طراحی شده است که یک نظم خاصی را به پشت گوشی داده است.
اما باید یک نکته ای را اشاره کنم که نباید دوربین این گوشی را با گوشی هایی همچون C902 سونی اریکسون یا N95 نوکیا مقایسه کرد ولی در حد خود بسیار خوب می باشد.




دیگر امکانات بی نظیر این گوشی :

GPS داخلی به همراه کارکرد A-GPS و خروجی تلویزیون (که شامل کابل نمی باشد) و به ویژه جک هندزفری 3.5 میلی متری و Stereo FM radio with RDS ، مشاهده و ویرایش فایل های آفیس مشاهده فایل های PDF و MP3 player قدرتمند و هندزفری از جمله موارد قابل ذکر می باشد.


به موارد انتهایی این گوشی رسیدیم،جایی که باید مطالب خود را جمع بندی کنیدم.

HTC Touch HD یا همان شاهکار یا امپراتور یا ..... هر چه که می خواهید بگویید در رنگ مشکی براق عرضه می گردد .و به یک باتری خوب و ایده آل استاندارد Li-Po 1350 mAh که دارای قدرتی برابر با 450 ساعت در حالت استند بای و 6 ساعت و 30 دقیقه در حالت مکالمه است،مجهز شده است.
هنوز از زمان عرضه این گوشی و قیمت آن اطلاع دقیق در دست نیست ولی به نظر شما این گوشی می تواند چه قیمتی داشته باشد؟مسلما قیمتی در حد افراد متوسط جامعه نیست و باید انتظار قیمت بالایی را داشت .

در نهایت اگر یک نگاه کلی به این گوشی داشته باشیم شاید که نه مسلما مزییت های آن بسیار پر شمار تر از کاستی ای آن است.و تنها شاید نبود فلاش در دوربین گوشی و همچنین نبود یک حافظه داخلی بالا و نداشتن کیبورد کامل را بتوان از کاستی های آن بر شمرد.ولی توجه داشته باشد وجود هر یک از این موارد سبب افزایش میزان حجم گوشی می شود و شاید از آن لحاظ دچار کاستی می شد.
به هر حال به نظر من این گوشی یکی از برترین و زیباترین گوشی های معرفی شده از سوی شرکت ها است و تمامی ما آرزو مند چنین گوشی هستیم.








اطلاعات کلی در یک نگاه :



Processor Qualcomm® MSM7225™, 528 MHz
Operating System Windows Mobile® 6.1 Professional
Memory ROM: 256 MB
RAM: 192 MB

Dimensions (LxWxT) 102 mm X 53.6 mm X 14.5 mm
(4.016 inches X 2.110 inches X 0.571 inches)
Weight 96 grams (3.386 ounces) with battery
Display 2.8-inch TFT-LCD flat touch-sensitive screen with QVGA resolution
Network HSDPA/WCDMA:
Europe/Asia: 900/2100 MHz
Up to 384 kbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds
Quad-band GSM/GPRS/EDGE:
850/900/1800/1900 MHz

(Band frequency and data speed are operator dependent.)
Device Control * HTC TouchFLO™
* 4-Way navigation control with Enter button
GPS GPS and A-GPS ready
Connectivity Bluetooth® 2.0 with Enhanced Data Rate and A2DP for stereo wireless headsets
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0 and audio jack in one)
Camera
3.2 megapixel color camera with fixed focus
Audio Built-in microphone and speaker
Ring tone formats:
AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, QCP, MP3, WMA, WAV
40 polyphonic and standard MIDI format 0 and 1 (SMF)/SP MIDI
Battery Rechargeable Lithium-ion battery
Capacity: 1100 mAh

Talk time:
Up to 360 minutes for WCDMA
Up to 400 minutes for GSM
Standby time:
Up to 450 hours for WCDMA
Up to 365 hours for GSM
(The above are subject to network and phone usage.)
Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A




امیدوارم که از این بررسی کامل نهایت استفاده را برده باشید و اگر کمی و کاستی در آن بود ببخشید،چون این بررسی اولین بررسی نوشته شده در ایران است که به محز معرفی شدن برای شما دوستان عزیز قرار دادم و همچنان اطلاعات کاملی در دست نیست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 176
  • بازدید ماه : 176
  • بازدید سال : 7,303
  • بازدید کلی : 33,965
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}