loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 60 پنجشنبه 24 فروردین 1391 نظرات (0)

بازنشستگی 6220 با معرفی 6720


نوکيا با معرفي گوشي 6720 کلاسيک مدل 6220 کلاسيک را به دوران بازنشستگي فرستاد . بين زمان معرفي اين دو گوشي يک سال فاصله وجود دارد که براي اين دو مدل رده متوسط سيمبين زمان بسيار کمي محسوب مي شود . 6720 در مقايسه با 6220 داراي پردازشگر سريعتر ، توان بالاتر باتري ، سوکت 3.5 ميلي متري و نرم افزار رايگان براي پياده روي و مسيريابي است . طراحي اين گوشي نيز بهتر و جذاب تر است.

مزايا :

• پردازشگر ARM 11 600 MHZ
• نسخه 3.2 سري 60 سيمبين
• پشتيباني از چهار باند EDGE /GPRS /GSM و سه باند نسل سوم با 10Mbps HSDPA و 2Mbps HSUPA
• صفحه نمايش 2.2 اينچ QVGA با 16 ميليون رنگ
• دوربين 5 مگاپيکسل با کانون اتوماتيک و فلش LED و اپتيک Carl Zeiss
• کيفيت خوب تصوير دوربين و فيلمبرداري VGA در 15 fps
• گيرنده داخلي GPS
• نرم افزار رايگان مسيريابي در پياده روي
• حسگر داخلي شتاب سنج
• قطع صداي زنگ با برگرداندن گوشي
• راديو FM استريو با RDS
• بلوتوث با A2DP ، خروجي تلويزيون و سوکت صوتي 3.5 ميلي متري
• محل کارت حافظه MicroSD تا 16 GB
• پشتيباني OVi Maps ، OVi Share و N-gage
• درب فلزي باتري

معايب :

• پشتيباني Wi-Fi ندارد
• اندازه کوچک صفحه نمايش و ميزان ضعيف نور و کيفيت تصوير
• ساختار کيفي گوشي در حد عالي نيست
• لنز دوربين فاقد پوشش است و در عوض Xenon با LED همراه مي باشد
• فيلمبرداري در ماکسيمم وضوح VGA در 15 fps صورت مي گيرد
• کابل خروجي تلويزيون در جعبه گوشي وجود ندارد

طراحي :

گوشي 6720 کلاسيک نوکيا داراي يک جعبه کوچک است که علاوه بر گوشي در آن يک کارت حافظه 1GB SD و يک کابل کوتاه MicroUSB وجود دارد . در داخل جعبه ، شارژر و هدست استريو نيز مشاهده مي شود که ظاهر مناسبي دارد اگرچه کيفيت صوتي آن رضايت بخش نيست . نوکيا 6720 کلاسيک داراي سوکت صوتي 3.5 ميلي متري است که به موجب آن مي توان از هدفون ديگر نيز استفاده کرد . نوکيا دفترچه اي را در داخل جعبه قرار داده که به کاربر يادآوري مي کند نرم افزار رايگان مسيريابي در پياده روي OVi Maps را فعال کند .


يکي از بهترين ويژگي هاي گوشي را مي توان اندازه جمع و جور آن در نظر گرفت. ابعاد گوشي 110×45×14 ميلي متر وزن آن 110 گرم است . 6720 کلاسيک سبک خاص خود را دارد اگرچه ممکن است رنگ قهوه اي گوشي مطابق سليقه همه کاربران نباشد .


زير صفحه نمايش يک سري کنترل هاي سيمبين وجود دارند . در دو طرف کليد حرکتي سه کليد مشاهده مي شود که شامل دو کليد Context ، کليد هاي منو و C و کليد هاي سبز و قرمز تماس است . اين کليد ها اندازه مناسبي دارند و بخوبي واکنش مي دهند . حسگر نور محيط ، دوربين ثانويه QVGA براي مکالمه تصويري و خروجي صداي گوشي در بالاي صفحه نمايش مشاهده مي شود. اين دوربين قادر به ايجاد عکس هاي QVGA و ويدئوهاي QCIF مي باشد .


دو طرف گوشي در قسمت پايين داراي انحناء کمي است و کليد هاي استاندارد کنترل در دو طرف گوشي قرار دارند . کليد ديافراگم و کليد ولوم در طرف راست 6720 مشاهده مي شوند . کليد دوربين براق است در حالي که کليد ولوم مانند کناره هاي گوشي داراي سطح پلاستيکي مات مي باشد . استفاده از اين کليد ها آسان است . يکي از بلندگوهاي گوشي بالاي کليد ولوم قرار دارد .


پورت MicroUSB و محل کارت حافظه MicroSD در طرف چپ گوشي قرار دارد که داراي يک پوشش محافظ مشترک مي باشند . گاهي اوقات در زمان برداشتن اين پوشش کل پنل کناري تکان مي خورد .


سوکت صوتي استاندارد 3.5 ميلي متري ، ورودي صداي گوشي و سوکت اختصاصي شارژر در پايين گوشي مشاهده مي شود . اين سوکت داراي يک LED وضعيت است که در زمان شارژ روشن مي شود . در قسمت بالاي گوشي هيچ کليدي وجود ندارد .


لنز دوربين 5 مگاپيکسل با فلش LED در قاب پشت گوشي قرار دارد . در اطراف لنز و فلش يک سطح با طراحي بدلي سنگ جواهر مشاهده مي شود که اين بخش تزئيني در يک گوشي کلاسيک مانند 6720 تاحدودي شگفت انگيز است . Xenon تنها تفاوت 6220 و اين گوشي نيست . لنز دوربين فاقد پوشش محافظ است و به آساني خراشيده مي شود.


درب باتري فلزي است که با برداشتن آن باتري Li-Ion و محفظه سيم کارت مشخص مي شود . توان باتري 1050 mAh است که در صورت استفاده معمولي از گوشي تا 4 روز شارژر را نگه مي دارد . ساختار گوشي 6720 کلاسيک نوکيا از استحکام کافي برخوردار است اگر چه در زمان جدا کردن درب باتري قاب پشت گوشي حرکت مي کند .


اين گوشي نوکيا به راحتي در هر جيب يا کيف جا مي گيرد . زماني که گوشي را در دست مي گيريد بنظر مي رسد که استحکام کافي دارد . انحناء موجود در پايين گوشي در دست گرفتن آن را آسان تر مي کند اگرچه برآمدگي کمي دارد .


صفحه نمايش :

صفحه نمايش 2.2 اينچ در نوکيا 6720 کلاسيک داراي وضوح QVGA است و حداکثر 16 ميليون رنگ را نشان مي دهد . کيفيت تصوير صفحه نمايش چندان رضايت بخش نيست . حسگر نور محيط بالاي صفحه نمايش وجود دارد اگرچه ميزان روشنايي آن را مي توان بطور دستي نيز تنظيم کرد . در هر صورت ماکسيمم ميزان نور نيز کافي نيست . پردازشگر رنگ نيز جالب نيست اگرچه در تم هاي منو بهتر بنظر مي رسد .


مشاهده تصاوير روي صفحه نمايش با سايه رنگ آبي همراه است . با اينحال ميزان خوانايي صفحه نمايش زير نور خورشيد در حد مطلوب است . صفحه نمايش هاي انتقالي انعکاسي نوکيا نيازي به نور زمينه براي استفاده در نور مستقيم خورشيد ندارند .

صفحه کليد :

صفحه کليد عددي استاندارد با 12 کليد زير کليد حرکتي قرار گرفته است . دکمه هاي کاراکتري به اندازه کافي بزرگ هستند . سبک صفحه کليد مانند 6233 نوکيا است فقط استفاده از آن راحت تر شده است . انحناء موجود در پايين گوشي استفاده از رديف پايين کليد ها را آسان تر مي کند اگرچه ميزان قوس آن زياد نيست .


ساختار منو :

گوشي 6720 کلاسيک نوکيا داراي سيستم عامل سيمبين با سومين نسخه منوي سري 60 و Feature Pack2 است . صفحه نمايش Stand by آيکن هاي وضعيت را در بالاي صفحه نشان مي دهد در حالي که برچسب هاي Softkey در پايين صفحه قابل مشاهده است . نوکيا 6720 کلاسيک از حالت Stand by فعال با طرح هاي انتخابي نيز پشتيباني مي کند. اگر تجربه کار با گوشي هاي سري 60 نوکيا را داشته باشيد متوجه طراحي جديد آيکن هاي منو مي شويد. اگرچه سبک آن مانند مدل هاي 5800 XperssMusic ، N86 8MP ، N97 و گوشي هاي سومين نسخه سري 60 است . منوي اصلي و تم Stand by تغييري بهمراه ندارند . صفحه نمايش Stand by فعال داراي سه طرح نوار عمودي ، نوار افقي و حالت مشاهده اصلي است که در آن فقط مي توان از ميانبرهاي کليد حرکتي استفاده کرد . تم سخنگو نيز وجود دارد .


صفحه نمايش Standby فعال يک گزينه استاندارد سيمبين است و روش ساده اي براي ايجاد ميانبر نرم افزارهاي موردنظر در صفحه اصلي مي باشد . کاربر مي تواند براي دسترسي سريع تر ميانبرهايي را براي وب سايت هاي دلخواه نيز تعيين کند . صفحه نمايش را مي توان بصورت نوارهاي عمودي يا افقي مرتب کرد که با کليد حرکتي مرور مي شوند . در صورت غير فعال کردن صفحه نمايش Stand by فعال ، امکان تعيين ميانبر براي هر يک از جهت هاي کليد حرکتي وجود دارد . در هر حال مي توانيد ميانبرهاي تعيين شده براي دو Softkey را مطابق با نياز خود تغيير دهيد . نوکيا 6720 کلاسيک مي تواند منو را بطور اتوماتيک بچرخاند اگرچه ويژگي هاي ديگري نيز براساس شتاب سنج وجود دارد . با برگرداندن گوشي مي توان صداي زنگ تماس و آلارم را قطع کرد .


در اين گوشي چهار تم از پيش نصب شده وجود دارد که تم هاي بيشتري را نيز مي توان دانلود کرد . در اين گوشي يک Task manager جديد و پيشرفته وجود دارد که با Feature Pack2 همراه مي باشد و در بالاي هر منوي pop-up ظاهر مي شود . ميانبر بکار گرفته شده در نسخه هاي قبلي اين سيستم عامل با فشار دادن و نگه داشتن کليد منو بخوبي کار مي کند .


اين گوشي از پردازشگر ARM 11 600 MHZ استفاده مي کند که شتاب سنج گرافيکي اختصاصي ندارد . اين گوشي به اکثر فرمان ها در منو سريعا پاسخ مي دهد . حافظه داخلي گوشي 50 MB است که يک کارت حافظه 1GB MicroSD نيز در داخل جعبه آن وجود دارد . با اينحال حافظه داخلي محدود در بعضي موارد مانند دانلود فايل از اينترنت مشکل ايجاد مي کند و خيلي زود تر از آنچه تصور مي کنيد به پايان مي رسد .


تماس و دفترچه تلفن :

آنتن دهي گوشي عالي است و کيفيت بلندگو نيز در طول مکالمه رضايت بخش است . ويبره گوشي 6720 نوکيا به اندازه کافي قوي است و هيچگاه يک تماس يا پيام دريافتي را از دست نمي دهيد .


گوشي هاي سيمبين داراي دفترچه تلفن عالي با قابليت هاي کافي هستند که در آنها فضاي کافي براي ذخيره کردن تعداد نامحدودي از مخاطبين و زمينه هاي آنها وجود دارد و مي توان از کل حافظه موجود به اين منظور استفاده کرد . مخاطبين را مي توان بر اساس اسم کوچک يا اسم فاميل مرتب نمود و جستجو نيز با تايپ کردن تدريجي اسامي صورت مي گيرد . براي ويرايش يک مخاطب زمينه هاي از پيش تنظيم شده بسياري وجود دارد که هر يک از آنها را مي توان به تعداد دفعات مورد نظر تکرار کرد .


در صورت تمايل مي توان زمينه هاي جديد ايجاد کرد اگرچه بنظر نمي رسد نيازي به اين کار باشد . براي هر مخاطب مي توان زنگ و ويدئوي شخصي تعيين کرد . کاربر مي تواند مخاطبين را گروه بندي کند و براي هر گروه يک زنگ خاص قرار دهد . هماهنگي دفترچه تلفن با کامپيوتر از طريق PC Suite نوکيا به آساني انجام مي گيرد . ارسال و دريافت مخاطبين از طريق SMS يا بلوتوث نيز صورت مي گيرد .


در نوکيا 6720 کلاسيک OVi Contacts بصورت از پيش نصب شده وجود دارد اگر چه اين سرويس با ساير گوشي هاي نوکيا نيز سازگار است . اين برنامه در ارتباط با ليست مخاطب است که بصورت يک tab جديد ظاهر مي شود و با يک حرکت IM Client را ارائه مي دهد . کاربر مي تواند افرادي را که با OVi ثبت نام کردند جستجو کند يا براي هر کسي که از Gmail استفاده مي کند دعوتنامه ارسال نمايد زيرا OVi Contacts از G-Talk و IM خود Google پشتيباني مي نمايد . به موجب اين سرويس مي توانيد با مخاطبين مرتبط به Google Talk /OVi چت کنيد و حالت و پيام هاي وضعيت خود را تغيير دهيد . علاوه بر اين مي توانيد نام تراک و خواننده اي را که به آن گوش مي دهيد به اشتراک بگذاريد . مخاطبين به گوشي مرتبط به OVi نياز ندارند و روي Google Talk مي توانند با شما چت کنند .


پيام :

پيام رساني با نوکيا 6720 کلاسيک به دليل ساختار مناسب صفحه کليد و پشتيباني نرم افزاري گوشي بسيار راحت است . اين گوشي از پيام هاي SMS ، MMS و ايميل پشتيباني مي کند . SMS و MMS داراي يک ويرايشگر مشترک مي باشند که شمارشگر آن تعداد کاراکترهاي باقيمانده از حد 160 کاراکتر را نشان مي دهد . شاخص داخل پرانتز نيز نشان دهنده بخش هاي جداگانه اي است که پيام براي ارسال به آن تفکيک مي شود . کاربر مي تواند گزارش تحويل پيام را فعال کند که اين گزارش ها بصورت POP-UP روي صفحه نمايش Stand by ظاهر شده و سپس در يک پوشه اختصاصي در زير منوي پيام ذخيره مي شوند .


اگر بدون ارسال پيام از ويرايشگر خارج شويد از شما مي خواهد آن را در پوشه Drafts ذخيره کنيد يا آن را حذف نماييد . با اضافه کردن محتواي چند رسانه اي مي توان يک SMS را به MMS تبديل کرد . گوشي بطور اتوماتيک اندازه تصاوير را براي ارسال از طريق MMS تنظيم مي کند . 6720 نوکيا داراي يک ويرايشگر اختصاصي براي پيام صوتي است اگرچه نوعي از MMS مي باشد با اينحال ويرايشگر جداگانه اي دارد . کاربر مي تواند پيام ها را در همان لحظه ضبط کند يا از کليپ صوتي از پيش ضبط شده استفاده نمايد .


email Client مانند مدل هاي قبلي سيمبين است . در صورت استفاده از يک سرويس عمومي ايميل کافي است تا آدرس ايميل و رمز را وارد کنيد تا ارسال و دريافت ايميل آغاز شود . نوکيا 6720 کلاسيک تمامي تنظيمات مربوطه را در کوتاهترين زمان دانلود مي کند . Client مي تواند فقط تيترها يا کل پيام ها را دانلود کند . مي توان آن را تنظيم کرد تا در وقفه هاي زماني معين بطور اتوماتيک ايميل ها را چک کند . از پيوست و امضاء نيز پشتيباني مي شود . به موجب Quickoffice مشاهده فايل هاي پيوست Microsoft Office به راحتي انجام مي شود .


گزينه اي براي خواندن ايميل فراهم شده است و اين نرم افزار با يک زبان و دو صداي از پيش نصب شده ( مذکر و مونث ) همراه است . گزينه اي براي دانلود صداهاي بيشتر نيز وجود دارد . اين نرم افزار در خواندن کلمات و آدرس هاي URL مشکل ندارد .


موسيقي و راديو :

نرم افزار پخش موسيقي مانند ساير گوشي هاي سيمبين است و از فرمت هاي صوتي بسياري مانند MP3 ، +AAC ، eAAc و WMA پشتيباني مي کند . اين برنامه به صورت minimize در زمينه اجرا مي شود و رديف جديدي روي صفحه نمايش Stand by زير ميانبرهاي سريع براي نشان دادن پيشروي تراک ظاهر مي شود.


تفکيک آهنگ ها براساس خواننده ، آلبوم ، نوع و آهنگساز بصورت اتوماتيک است و جستجوي تراک ها با تايپ کردن تدريجي نام موردنظر نيز امکانپذير است . تراک ها از طريق بلوتوث ، USB يا با دانلود ساده به گوشي انتقال داده مي شوند . به اين منظور مي توان از کارت خوان استفاده کرد و آنها را مستقيما به کارت حافظه انتقال داد . پس از تکميل انتقال USB يا قراردادن کارت ، گوشي بطور اتوماتيک تراک هاي جديد موسيقي را اسکن مي کند و در صورت تاييد کاربر آنها را به فهرست موسيقي اضافه مي نمايد .


نرم افزار پخش موسيقي داراي 5 گزينه براي پيش تنظيمات اکولايزر است که کاربر مي تواند ظرف چند ثانيه آنها را ويرايش کند يا گزينه هاي جديد ايجاد نمايد .


اين گوشي براي پخش کليپ هاي ويدئويي به Real Playar مجهز است. نرم افزار پخش ويدئو در حالت نرمال و تمام صفحه کار مي کند. ويژگي هاي Softkey در حالت تمام صفحه بصورت پنهان است و با فشار دادن يک کليد بصورت PoP-UP ظاهر مي شود. براي پخش ويدئوهاي XViD /DiVX به نصب يک نرم افزار ديگر نياز است.
راديو FM در نوکيا 6720 کلاسيک داراي يک منوي ساده است که قادر است بطور اتوماتيک ايستگاههاي موجود در محدوده کاربر را جستجو و ذخيره کند . راديو از RDS پشتيباني مي کند .


دوربين :

نوکيا 6720 کلاسيک به يک دوربين 5 مگاپيکسل با کانون اتوماتيک مجهز است که ماکسيمم وضوح آن 1944×2592 پيکسل مي باشد . تنظيمات موجود شامل تعادل رنگ سفيد ، روشنايي ، ميزان نوردهي ، ISO ، سه درجه کيفيت و جلوه هاي ويژه مختلف است . عکس هاي متوالي و گرفتن عکس در حالت عمودي و افقي و پانوراما وجود دارد . فلش LED فقط براي فواصل نزديک کاربرد دارد و نمي توان از آن بعنوان نور ويدئو استفاده کرد . مي توان کليد ديافراگم را بطور نيمه فشار داد تا پيش از گرفتن عکس ، کانون تنظيم شود اگرچه تنظيماتي براي اندازه گيري وجود ندارد .


دوربين در تنظيم کانون خيلي سريع عمل نمي کند و زمان مورد نياز آن براي ذخيره کردن يک عکس در حد متوسط است . عکس هايي که توسط دوربين ايجاد مي شود حدود 1.5 MB است بنابراين نمي توان بدليل محدوديت در اندازه يک عکس با وضوح کامل را ايميل کرد . کيفيت تصوير در 6720 کلاسيک نوکيا بسيار خوب است و در ميان بهترين دوربين هاي 5 مگاپيکسل در بازار قرار مي گيرد .


اين گوشي در وضوح VGA در 15fps فيلمبرداري مي کند . طول کليپ هاي ويدئويي MP4 محدود به حافظه موجود است . کيفيت ويدئوها چندان رضايت بخش نيست از طرفي ديگر پردازش رنگ در آنها در حد مطلوب است . دوربين در وضوح CIF در 30fps نيز فيلمبرداري مي کند .

ساير امکانات :

گالري عکس در نوکيا 6720 کلاسيک مانند گوشي هاي سري N نوکيا است و طراحي مناسبي دارد . با فشار دادن و نگه داشتن جهت هاي کليد حرکتي سرعت مرور تصاوير افزايش مي يابد و به اين ترتيب مي توان دهها فايل عکس را مرور کرد .


زوم در گالري نيز از سرعت کافي برخوردار است . امکان زوم تا 400% فراهم شده است اگرچه زوم بيش از 100% از سرعت آن مي کاهد . زوم در بخش هاي کوچک (حدود 10%) انجام مي گيرد و مرور نيز سريع است . گالري داراي يک سيستم بسيار مناسب براي برچسب گذاري عکس است .


علاوه بر geotagging که بطور اتوماتيک توسط دوربين کنترل مي شود مي توان تعداد برچسب هاي مورد نظر را به هر عکس اضافه کرد و سپس از آنها بعنوان فيلتر استفاده نمود . گزينه اي براي مرتب کردن تصاوير در آلبوم نيز وجود دارد .


در نوکيا 6720 گزينه هاي بسياري براي انتقال داده وجود دارد . علاوه بر گزينه هاي متداول انتقال داده شبکه از USB 2.0 و بلوتوث 2.0 با A2DP نيز پشتيباني مي شود . سرعت انتقال داده براي دانلود 10.2Mbps و براي آپلود 2Mbps است . محل کارت حافظه نيز وجود دارد که با استفاده از يک کارت خوان مي توان داده را مستقيما به کارت حافظه انتقال داد . 6720 نوکيا داراي سوکت صوتي 3.5 ميلي متري است که از آن بعنوان پورت خروجي تلويزيون نيز استفاده مي شود ، اگرچه کابل خروجي تلويزيون در جعبه گوشي وجود ندارد و بايد آن را خريداري کنيد .
مرور در اينترنت با اين گوشي مانند تلفن هاي هوشمند نوکيا مي باشد . پيچيده ترين صفحات نيز بخوبي پردازش مي شوند و تجربه خوبي را براي کاربر فراهم مي کند . مکان نماي ماوس مجازي از مزاياي مرورگر است که کنترل آن آسان مي باشد . يک نقشه کوچک را نيز مي توان فعال کرد که در سايت هاي بزرگ به کاربر کمک مي کند . ميزان زوم به راحتي قابل تنظيم است و به آساني مي توان متن را روي صفحه جستجو نمود . مقدار زياد RAM براي مرورگر حائز اهميت است . در اين گوشي عليرغم بارگذاري صفحات بسيار سنگين وب و اجراي چندين نرم افزار در زمينه نيز RAM کافي وجود خواهد داشت . مرورگر وب از Flash و محتواي جاوا پشتيباني مي کند .




در زمان مشاهده يک ويدئو روي YouTube مي توانيد روي ويدئو کليک کنيد و آن را در حالت تمام صفحه مشاهده نماييد . در بعضي از سايت ها اين گزينه در منو وجود دارد و از کليک روي ويدئو براي Pause / Play استفاده مي شود . اين گزينه نياز است زيرا ويدئوها همواره براي جا شدن در صفحه نمايش QVGA بسيار بزرگ هستند . اندازه 2.2 اينچ صفحه نمايش به اين معناست که کوچکترين فونت ها نيز خوانا نيستند و بايد بدنبال فونت هاي بزرگتر باشيد که اين به نوبه خود مقدار متن روي صفحه نمايش را محدود مي کند و کاربر مجبور مي شود بيشتر مرور نمايد .


اين گوشي نيز مانند ساير مدل هاي سيمبين از ويژگي هاي بسياري براي مديريت زمان برخوردار است . تقويم داراي سه حالت مشاهده متفاوت براساس ماه ، هفته و روز است و چهار نوع رويداد را مي توان در آن تنظيم کرد که شامل جلسه ، يادداشت ، سالروز و To-Do است . هر رويداد زمينه هاي خاص خود را دارد و براي بعضي از آنها نيز مي توان يک آلارم قرار داد تا در زمان از پيش تنظيم شده بعنوان يادآوري عمل کند .


Mobile Office با نرم افزارهاي از پيش نصب شده قادر به مشاهده فايل هاي Word ، Excel ، PowerPoint و PDF است . از ويرايش مستندات خارج از باکس پشتيباني نمي شود و به اين منظور بايد از مرکز دانلود نوکيا نرم افزار کامل را خريداري کنيد .


ZIP Manager امکان استخراج فايل هاي آرشيو را مستقيما روي گوشي فراهم مي کند . ساير نرم افزار هاي PIM شامل مبدل واحد ، ماشين حساب ، ضبط صوت و يادداشت است . نرم افزار ActiveNotes نيز وجود دارد که امکان اضافه شدن محتواي چند رسانه اي را به يادداشت ها فراهم مي نمايد .


در 6720 کلاسيک نوکيا مي توان آلارم هاي بسياري را تنظيم کرد که هر يک نام ، روز فعاليت و الگوي تکرار خاص خود را دارد .


در صورت کافي نبودن گزينه هاي مديريت فايل در گالري مي توانيد از File Manager استفاده کنيد که امکان کپي و انتقال فايل و ايجاد پوشه هاي جديد را فراهم مي کند .


نرم افزار سودمند Search ( جستجو ) هر آيتم در گوشي را که حاوي کلمه کليدي است پيدا مي کند . از پيام ها تا Landmark هر بيت از داده کنترل مي شود و نتايج روي صفحه نمايش نشان داده مي شوند .


6720 نوکيا داراي يک فرهنگ لغت با پايگاه داده بسيار غني است . زبان انگليسي بصورت از پيش نصب شده وجود دارد اگرچه مي توان زبان هاي ديگر را نيز بصورت رايگان از وب سايت نوکيا دانلود کرد .


6720 کلاسيک نوکيا از N-Gage پشتيباني مي کند . بازي هاي موجود در گوشي به صورت نسخه هاي آزمايشي هستند که با پرداخت هزينه مي توان نسخه کامل آنها را دانلود کرد . کاربران اين گوشي مي توانند عنوان هاي اصلي و جاوا را دانلود کنند .


در بخش بازي دو عنوان جاوا بصورت از پيش نصب شده وجود دارد که شامل Bounce Tales و Brain Champ مي باشد . Bounce Tales ماجراهاي يک شخصيت کارتوني ماجراجو است و Brain Champ مجموعه اي از پازل هاي ساده مي باشد که با حرکت در خلاف عقربه هاي ساعت معماهاي آن کمي پيچيده مي شود .


6720 کلاسيک نوکيا داراي گيرنده داخلي GPS است که با مسيريابي پياده روي با OVi Maps همراه مي باشد . در اين گوشي رسيدن به قفل ماهواره کمتر از يک دقيقه طول مي کشد که قابل مقايسه با نوکا N79 يا N86 است . OVi Maps چهار حالت مشاهده مقاومت را ارائه مي دهد که شامل نقشه هاي چندگانه و ماهواره است . اگرچه براي استفاده از آنها به ارتباط اينترنتي نياز است و مانند داده نقشه معمولي و نرم افزار desktop Map Loader در ابتدا روي گوشي بارگذاري نمي شود . علاوه برحالت دو بعدي حالت مشاهده سه بعدي نيز وجود دارد . 6720 کلاسيک به قطب نماي ديجيتال نيز مجهز است که در OVi Maps وجود دارد .


براي کار با آن ، نقشه بايد روي موقعيت فعلي GPS زوم کند . کاربر بايد مغناطيس سنج گوشي را از منوي تنظيمات چک کند و با چرخاندن دست به مدت يک يا دو دقيقه آن را فعال نمايد . در اينصورت آيکن کوچک قطب نما به رنگ سبز روشن مي شود و نقشه با تغيير دادن جهت بطور اتوماتيک مي چرخد . اگر در حالت فعال مسيريابي باشيد قطب نما کار نمي کند . ويژگي هاي ديگر مانند اطلاعات ترافيک و راهنماي شهر را نيز مي توان فعال کرد که مستلزم پرداخت هزينه است . اندازه کوچک صفحه نمايش در اين گوشي استفاده از آن را بعنوان دستگاه StaNaV در اتومبيل دچار ترديد مي کند اگرچه نياز کاربر را در اين زمينه برطرف مي کند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 619
  • بازدید ماه : 803
  • بازدید سال : 7,930
  • بازدید کلی : 34,592
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}