loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 69 پنجشنبه 24 فروردین 1391 نظرات (0)

بررسی تخصصی نوکیا 5700- اختصاصی Ir-Tci ؛




ورود این گوشی به بازار نشان دهنده ی این است که بلاخره نوکیا پس از تولید چندین مدل موفق و گران قیمت به فکر عرضه ی گوشی هایی با قیمت متوسط و مناسب برای عموم خریداران افتاده است.
این گوشی استثایی دارای سیمباین 9.2 است که نسخه ی ویرایش شده ی 9.1 می باشد. از این رو باگ های کمتری دارد کمتر هنگ می کند و کمی هم پیشرفته تر شده است. با اکثر نرم افزار های 9.1 سازگار است و اکثر تم های سری پیشین را نیز قبول می کند. همچنین همانند دیگر سیستم عامل های سیمباین از جاوا هم پشتیبانی می کند.



دلیل اصلی پر سروصدا بودن این گوشی پردازنده ی آن باشید که بر خلاف اکثر اسمارت فون ها رسما اعلام شد. پردازنده ی این گوشی از نوع ARM 11 و با سرعت 369 MHz است . شاید در نگاه اول سرعت این گوشی در مقابل بعضی از پاکت پیسی ها مثل I-Mate Jamin وQ-Tek S200 بسیار سریع تر به نظر برسد ولی مقایسه سرعت اسمارت فون ها و پاکت پیسی ها جای تامل بیشتری دارد و درست نیست.
5700 دارای 128مگابایت Rom است که موجب سریعتر اجرا شدن برنامه و هنگ نکردن این گوشی در مقایسه با دیگر گوشی های سیمباین دار است.
از دیگر امکانات 5700 35 مگابایت مموری داخلی ست که مقدار قابل قبولی است . همچنین همراه این گوشی 1 مموری Micro SD با ظرفیت 1 یا 2 گیگابایت هست که برای گوشیی که مخصوص موسیقی و آهنگ گوش کردن طراحی شده بسیار مناسب است.
صفحه نمایش 2.2 اینچی این گوشی با 16 ملیون رنگ از نوع TFT است که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و 5700 را از گوشی های هم قیمت به خوبی متمایز می کند.
ابعاد این گوشی 108 x 50 x 17 میلی متر و وزن آن 115 گرم است که ایده آل به نظر می رسد.



ضعف دیگر 5700 باتری آن است. شرکت نوکیا برای این گوشی باتری لیتیوم 900 میلی آمپری در نظر گرفته است. که در حالت Stand by در حدود 290 ساعت و برای مکالمه ی دائم 3 ساعت و نیم دوام دارد.
5700 دارای دوربین 2 مگاپیکسلی همراه با فلاش مناسب است که توانایی خلق تصاویری با اندازه ی 1600x1200 پیکسل را داراست. دیگر قابلیت های خوب این گوشی می توان به توانایی آن در فیلمبرداری با اندازه ی QVGA و با فرمت Mp4 نام برد. که در نوع خود بسیار عالیست. کیفیت عکس هم قابل قبول است ولی در رده های بالا قرار نمی گیرد. می توان دوربین این گوشی را در ردهی متوسط به بالا قرار داد. همچنین این گوشی توانایی 4x زوم دیجیتال را هم دارد که البته زوم دیجیتال باعث افت کیفیت عکس و فیلم می شود و از این رو زوم دیجیتال اهمییت چندانی ندارد. البته ضعف عمده ی دوربین 5700 مربوط به عدم وجود اتوفوکوس می شود که عکس گرفتن از اجسام نزدیک و متن را تقریبا غیر ممکن میکند.

ظاهر

5700 در 3 رنگ مشگی قرمز و زیتونی در بازار یافت می شود که رنگ مشگی آن معمولا با اختلاف 10 هزلر تومانی با رنگ های دیگر گرانتر فروخته میشود.
جنس بدنه از پلاستیک فشرده و مرغوبی ساخته شده است که توجه هر خریداری را به خود جلب می کند. ولی این بدنه ی زیبا نسبت به ضربه بسیار حساس است و به راحتی جای اثر ضربه و زمین خوردگی روی آن به جا می ماند.
اشکال دیگر این گوشی مربوط به درپوش باتری می شود که به شدت لیز است. اگر عادت به استفاده ی طولانی مدت از گوشی دارید و گوشی را زیاد در دست نگاه می دارید توصیه می کنم که حتما از بند های موجود از بازار استفاده کنید تا گوشی از دستتان لیز نخورد. چون با کمی عرق کردن دست به راحتی گوشی از دستتان سر می خورد و به زمین می افتد.
در عوض 5700 دارای صفحه کلید برجسته و بسیار نرمی است که برای Sms بسیار مناسب است. البته اگر کمی دقت کنید حتما متوجه می شوید که کلید 3 از صفحه کلید کمی بیرون زده است. ولی مساله ی مهمی نیست و قابل چشم پوشی است. کلید های C و منو در بالای صفحه کلید و در محل غیر متعارفی قرار دارد و کمی عادت کردن به آن مشگل است. ایراد دیگر نشداشتن نور پس ضمینه برای این 2 کلید است که بسیار جای تعجب دارد!
ابتکار دیگر نوکیا حذف کلید معروف Pen است که البته این بار کلید # وظیفه ی آن را به عهده دارد.
با گردش 180 درجه یی صفحه کلید کلیدهای مخصوص پخش موسیقی نمایان می شود. باز هم کلید ها بسیار نرم و مناسب طراحی شده اند. با گردش 90 درجه یی صفحه کلید به هر سو این کلید ها وظایف دیگری را بر عهده می گیرند. کلید Play نقش کلید Shot و کلید های Back و Forward برای زوم استفاده می شوند . هر چند که می توان از جوی استیک هم برای عکاسی کمک گرفت ولی عکاسی را بسیار سخت می کند.
تنها کلیدی که در در طرف بدنه دیده می شود کلید های تنظیم صداست که برای زوم کردن نیز در عکاسی به کار می آید. کلید Power هم بر طبق معمول در بالای گوشی قرار گرفته است. محل اتصال هندزفری در زیر گوشی و در کنار محل اتصال بند به بدنه قرار دارد. در عوض پورت شارژ و Mini USB در کنار محل قرار گیری مموری کارت در سمت راست گوشی و در زیر محافط لاستیکی مخفی شده است. اشکال دیگر این گوشی همین محافط لاستیکی ست که از طراحی بسیار ضعیفی نسبت به گوشی های سونی اریکسون مثل w810 برخوردار است.
در عوض هندزفری 5700 شاهت بسیار زیادی به هندزفری های سری دبلیو سونی اریکسون دارد. 2 تیکه و دارای لاستیک برای قرار گرفتن بهتر در گوش ها و همچنین حذف صدا های اضافه. با کمک هندزفری 2 تیکه ی این گوشی می توان به راحتی آن را به ضبط تلویزیون اسپیکر و .. وصل کرد و بدون افت کیفیت از آن به جای دستگاه پخش موسیقی استفاده کرد. همچنین روی هندزفری کلید های کنترل برای پلیر گوشی متعبیه شده است که دوستداران موسیقی را هرچه بیشتر به این گوشی علاقه مند می کند و 5700 را به عنوان یک Mp3 Player کامل تکمیل می کند.
پلیر این گوشی از فرمت های MP3/AAC/AAC+/eAAC+/WMA3GP|MP4 را پخش می کند. دارای Equalizer است و Visualization های بسیار زیبایی هم دارد.



5700 دارای 2 اسپیکر با کیفیت بسیار خوب (64 Channels) و بلندی صدای بسیار مناسب است. که در دو طرف این گوشی قرار دارند. یکی در بالای سمت چپ و دیگری در پایین سمت راست. اگر گوشی را در دست بگیرید حتما متوجه می شوید که اسپیکر سمت راست زیر دست قرار می گیرد که البته این ایراد هنگام چرخش صفحه کلید بر طرف می شود و هر دو اسپیکر در سمت چپ گوشی قرار می گیرند.

5700 دارای بلوتوث ورژن 2 استریو با پشتیبانی از A2DP ، پورت فراموش شده ی infrared ،پشتیبانی از شبکه 3G ،پشتیبانی از Mini USB ، پشتیبانی از شبکه های HSCSD ،GPRS و EDGE امکانات ارتباطی کاملی را برای 5700 به ارمغان آورده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 585
  • بازدید ماه : 769
  • بازدید سال : 7,896
  • بازدید کلی : 34,558
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}