loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 63 پنجشنبه 24 فروردین 1391 نظرات (0)

Nokia 6170



آنچه در بسته ی خريداري شده ی شما موجود مي باشد :

- گوشي موبايل

- شارژر

- هندزفري

- راهنماي مصرف كننده

- باتری



6170 را مي توان ، دومين گوشي تاشو كه سنت شكني هاي زيادي را نيز به همراه داشته است ؛ ناميد . اين گوشي موفقيت های فراواني را نيز به همراه داشت .

نوكيا بالاخره ، بعد از يك سال گوشي تاشويي با صفحه نمايش بزرگ توليد نمود كه داراي تكنولوژي PTT (بي سيم) ، HSCSD و EDGE نيز بود .

نوكيا ، خيلي وقت بود كه به سراغ اين گونه گوشي ها نرفته بود ؛ ولي مطمئنا نمي خواست بازار را نيز از دست بدهد . در حال حاضر ، ما حدود 5 نوع گوشي نوكيا را از اين گونه مي شناسيم .

نوكيا 7200 ، يك سنت شكني واقعي بود كه به سري 40 تعلق داشت و چندين ماه ، بر موج بازار سوار بود ؛ نوكيا نيز موفقيت اين مدل را اعلام داشته و گوشي ، مورد علاقه بسيار زياد خانم ها بود .

ما در اينجا در رابطه با 6170 سخن مي گوئيم كه در ماه ژوئن 2005 به بازار وارد شد . در اين گوشي ، صفحه نمايش بزرگتر ، تجهيزات گرافيكي جديدتر و كارايي هاي بيشتري ، تعبيه شده است .

روكش اين دستگاه ، از جنس استيل بوده و با تمام اين امكانات با قيمتي پائين تر از 7200 پاي به عرصه وجود گذاشت .



موبايل تاشو با ساختار اروپايي

ساخته هاي موتورولا ، نوكيا و زيمنس با تولیدات آسيايي و به خصوص در گوشي هاي تاشو ، كاملا متفاوت مي باشد . گوشي هاي اروپايي جذابيت بيروني گوشي هاي آسيايي را ندارند . شايد ، توليدكنندگان آسيايي ، در طراحي خود نوآوری بيشتري داشته و از ارائه طرح هاي عجيب هراسي ندارند . به همين دليل توانسته اند تا جايي كه امكان دارد ، بازار اروپا را هم به قبضه خود درآورند .

نوكيا 6170 گوشي بسيار زيبايي مي باشد و نظرهاي زيادي را به خود جلب نموده است .

دو طرف گوشي كاملا صاف بوده و لبه هاي دستگاه گرد می باشد .

ماده پوشيده شده بر روي دستگاه ، استيل بوده و روي آن نقاط بسيار ريزي ديده مي شود ؛ هرچه به لبه ها نزديك تر مي شويم ، تعداد اين نقاط كمتر مي شود . تقريبا شبيه به همين حالت هم در داخل گوشي ، به صورت بسيار ريزي وجود دارد .

اين گوشي در اندازه متوسط 88x46x22 ميليمتر مي باشد . 121 گرم نيز ، وزن دارد كه البته مقداري سنگين است اما نگران نباشيد ، جيب شما را پاره نمي كند ! در اين گوشي به علت ضخامت خاص صفحه ، وقتي كه گوشي را باز مي كنيد ، هيچ گونه عدم تعادلي در آن ايجاد نمي شود .
در مقايسه با 7200 ، نوكيا ساختار 6170 را ارتقا داده است . اين گوشي محكم تر و سفت تر از مدل هاي ديگر مي باشد . چهار نقطه سياه در گوشه پائين ، سمت چپ ديده مي شود که این نقاط محل خروج صدا از بلندگوی دستگاه است که در حالت بسته بودن درب گوشی نیز صدا از آن نقاط خارج می شود و البته متاسفانه در اين مدل خبري از راديو نيست . در مورد لنز دوربين هم شايد كمي تغييرات ، كار زيباتري را ارائه مي داد .
صفحه نمايش دوم با صفحه اي رنگي و تصاويري متحرك

يك صفحه نمايش كوچك ، با سايز 20×26 میلی متر روي گوشي موجود مي باشد كه قابليت نمايش 4000 رنگ را داراست . در اين صفحه نمايش از تكنولوژي قديمي تري استفاده شده است و تنها به عنوان صفحه نمايش فرعي دستگاه ، قابليت خوبي محسوب مي گردد .

در اين صفحه نمايش ، تنها اطلاعات ساده در رابطه با تماس ها و پيام ها مشاهده مي شوند و كل اطلاعات نشان داده شده در آن در همين رابطه مي باشند .
شما يك منوي جداگانه ، جهت تنظيم صفحه نمايش بيروني داريد . به عنوان مثال مي توانيد براي تصوير پس زمينه ، حتي به صورت انيميشن تصاويري را قرار دهيد و اسكرين سيور آن را تنظيم نمائيد تا تصوير ، انيميشن و يا ساعت ديجيتال باشد .

رنگ نشانگر هاي باتري و آنتن نيز قابل تنظيم هستند .

در سمت چپ گوشي ، دو دكمه جهت تنظيم حجم صوتي قرار گرفته است و در سمت راست نيز دكمه مخصوص PTT و دكمه روشن و خاموش دستگاه تعبيه شده اند . در وسط آنها قسمت مربوط به Infrared (مادون قرمز) گذاشته شده است .
در اين گوشي باتري هاي ساده Li-Ion از نوعBL-4C با گنجايش 760 mAh قرار گرفته است .

نوكيا بر اين عقيده است كه باتري ، تا 270 ساعت در حالت استندباي كار مي كند و 240 دقيقه صحبت را نيز مي تواند تحمل كند مطلبي كه هنگام باز كردن پوشش روي باتري ، توجه شما را جلب مي كند ، يك ورقه فلزي طلايي در قسمت بالاي آن مي باشد كه به احتمال قوي كاربرد هايي در رابطه با آنتن دستگاه دارد ، ولي در واقع اينطور نبوده و تنها در جهت اطمينان از محكم بودن باتري در پشت دستگاه مي باشد .

اولين گوشي تا شو نوكيا ، يعني 7200 داراي صفحه نمايش كوچكي با رزولوشن 128×128 پيكسل بود كه براي آن گوشي كفايت نمي كرد . اين گوشي جديد يعني نوكيا 6170 داراي صفحه نمايش بزرگتر با رزولوشن 160×128 پیکسل مي باشد و قابليت نمايش 65000 رنگ را دارد ؛ امروزه ، گوشي تاشويي با كيفيت و اندازه اين صفحه نمايش به راحتي يافت نمي شود ؛ و تنها در گوشي هاي عادي نوكيا ، شايد بتوان از 6230 نام برد .

اين صفحه نمايش جديد ، داراي نوآوري هاي گرافيكي زيادي نيز مي باشد . با وجود اينكه گوشي از سري 40 است ، اما اطلاعات را مي توان به اشكال مختلفي در آن منظم نمود . به عنوان مثال در منوي اصلي ، مي توانيد ماتريس آيكن ها را گرد هم داشته باشيد و يا اينكه يك آيكن به همراه نوشته مربوط به آن و يا اينكه منو را به صورت ليستي از نوشته ها ، تنظيم نمائيد .
همانطور كه گفته شد ، براي صفحه نمايش كوچكتر نيز مي توانيد تصوير پس زمينه رنگي انتخاب نمائيد و همچنين تغيير رنگ در محيط صفحه نمايش امكان پذير مي باشد .

ولي همانند گوشي 6230 نبايد از تصاوير خيلي تيره استفاده نمائيد ، چون در اين حالت اجازه ديدن نوشته ها را به شما نمي دهد .

يك نوآوري جديد كه در اين گوشي ديده مي شود ، ايجاد تم هاي گرافيكي است كه در يك نرم افزار موجود مي باشد و با انتخاب هر تم ، تصاوير پس زمينه صفحه اصلی و نمایشگر روی گوشی با هم متفاوت خواهد شد و حتي براي زنگ ها نيز ملودي خاصي انتخاب شده است و هر تم به طور كامل ، اين مشخصه هاي گوشي را تغيير مي دهد .

گوشي 6170 داراي صفحه اي كاملا مستطيلي شكل بوده و دكمه هاي گوشي نيز همه به يك اندازه مي باشد . سايز هر يك از اين دكمه ها ، 11x9 ميليمتر مي باشد و شما هنگام فشار دادن آنها ، حس خوبي خواهيد داشت .
قسمت كليد هاي كاربردي دستگاه ، مثل كليد هاي جهتي ، حالت هميشگي دستگاه هاي نوكيا را دارد . به عنوان مثال يك كليد حركت چهار طرفه ، با دكمه تائيد در وسط ، و دو كليد دسترسي به منوها ، مثل ديگر گوشي ها مي باشد . اين كليد دستيابي به منوها با دكمه هاي رد و تائيد تماس ، هر دو ، روي يك كليد در بالا و پائين آن قرار گرفته اند .
با استفاده از كليد جهتي 4 طرفه ، مي توانيد به تمامي كاربري ها ، در منو دست پيدا كنيد . به عنوان مثال با استفاده از آنها به دفترچه تلفن ، پخش پيام ها و يا دوربين دستگاه وارد مي شويد . بر خلاف گوشي هاي قبلي كه با فشار دادن دكمه جهتي سمت راست به تقويم وارد مي شديد ، در اين گوشي با اين عمل ، مي توانيد وارد بخش بي سيم PTT شويد . همچنين مي توانيد ، كليد سمت راستي دستگاه را جهت ورود به يكي از كارايي هاي منو تنظيم نمائيد و كليد سمت چپ نيز جهت ورود بهGo to مي باشد .

دكمه هاي دستگاه شما ، با نور آبي روشن مي شود و خط روشن لبه صفحه كليد در شب ، بسيار جلوه نمايي مي كند .
دوربين (Camera) :

دوربين اين دستگاه داراي رزولوشن 480×640 پیکسل بوده ، كه كمي پائينتر از حد انتظار مي باشد و قابليت بزرگنمايي ديجيتال تا 4 مرحله را دارا مي باشد ؛ براي عكس برداري ، مي توانيد 2 رزولوشن را انتخاب نمائيد . همچنين كيفيت تصاوير در سه حالت خوب ، متوسط و پائين قابل انتخاب است . دوربين شما داراي قابليت عكسبرداري در شب می باشد و به تايمر نيز مجهز است .

كيفيت تصاوير متوسط بوده و با دوربين هاي VGA ، قابل مقايسه است . تصاوير گرفته شده داراي لبه هاي تيره و نامعلوم هستند كه احتمالا به علت تاثير نور بر روي پوشش شيشه اي لنز دوربين مي باشد . شما قابليت ضبط فيلم را نيز با گوشي داريد اما رزولوشن فيلم پائين بوده و در حد 96×128 پيكسل است و طول آن بستگي به حجم حافظه شما دارد .

سيستم و توانايي حافظه دستگاه ، تا حدي عجيب مي باشد ؛ دستگاه حافظه اي بالغ بر 2.2 مگا بايت را نشان مي دهد كه كمي مشكوك به نظر مي رسد ، چون نوكيا از چنين حافظه اي در هيچ يك از گوشي هاي ديگر استفاده نكرده است .

كارايي هاي 6170 شبيه به توليدات سري 40 مي باشد و تنها تصاوير و قسمت هاي گرافيكي آن دستخوش تغيير شده است . آن هم به علت افزايش اندازه صفحه نمايش مي باشد .

وضعيت صدا در هنگام صحبت تلفني متوسط مي باشد كه اين خصلت گوشي هاي نوكيا است . شما همچنين قابليت ضبط صدا را در حين مكالمه داريد ، اين عمل با انتخاب عمليات ضبط ، بوسيله دكمه Context انجام می پذیرد . زماني كه گوشي شما بسته است و زنگ مي خورد ، با فشار دادن دكمه كناره دستگاه مي توانيد زنگ آن را قطع نمائيد .



دفترچه تلفن (Phone book) :

دفترچه تلفن گوشي شما قابليت ذخيره 500 شماره را خواهد داشت . شما مي توانيد نام افراد را در گروه هاي موجود در گوشي ذخيره نمائيد . همچنين شما قابليت قرار دادن تصوير را بر روي اطلاعلات هر فرد را دارا می باشید . گوشي از سيستم صوتي پلي فونيك مناسب و منحصر به فردي برخوردار است و اين ارتقاء كيفيت كاملا مشهود مي باشد . شما قابليت اجراي فايل هاي MID و AAC را به عنوان زنگ دارید .

اين گوشي پس از 5140 ، دومين گوشي است كه سيستم بي سيم را پشتيباني مي كند (PTT) .



پيام ها (Messages) :

سيستم پيام هاي نوشتاري و تصويري در گوشي مانند ديگر گوشي ها مي باشد و براي نوشتن SMS شما قابليت انتخاب 2 فونت را خواهيد داشت كه در اندازه با يكديگر متفاوت مي باشند . شما در تصاوير مي توانيد اندازه و انواع مختلف نوشتار در قسمت پيام ها را مشاهده نمائيد .
شما در اين گوشي از يك Organizer ساده همانند ديگر گوشي ها بهره مي جوئيد كه در گوشي هاي سري 40 متداول مي باشد . در اين گوشي ، قابليت ضبط صدا تا 3 دقيقه نيز موجود است .

گوشي 6170 قابليت هاي تحت Java را نيز پشتيباني مي نمايد (MIDP 2.0) كه دو بازي و دو كارايي تحت اين برنامه در گوشي موجود مي باشد : يك مسابقه ماشين ، يك پازل ، مترجم و ساعت .



و در نهايت :

به هر حال بايد خاطر نشان كنيم كه گوشي 6170 ، به نسبت قيمتش ، يك گوشي بسيار مجهز و مناسب است .

در اين گوشي شما از صفحه نمايش بزرگ ، ساختاري محكم و فلزي و دكمه هاي جهتي راحت ، استفاده نمائید .

مي توان گفت ، چند مورد از نقايص گوشي ، عدم پشتيباني بلوتوث ، عدم وجود راديو ، عدم قابليت اتصال كارت حافظه و پخش كننده MP3 مي باشد و شايد تنها موبايل كه اين تجهيزات را نيز دارد 6230 باشد .

شايد يكي از مدل هاي كه بتواند تا حدي با اين گوشي رقابت نمايد 7270 باشد ؛ همچنين SL65 زيمنس هم به همين حد مي باشد . بعد از اينها V600 و V80 موتورولا خود را در اين صف رقابت قرار داده اند .

نوكيا 7200 براي خانم هاي پولدار طراحي شده بود . بعد از آن گوشي 6170 از قابليت بالاتري برخوردار بود ، ضمن اينكه قيمت پائين تري نيز داشت .



مزايا

- طراحي

- بدنه ي فلزي

- صفحه نمايش بزرگ و با كيفيت

نقايص

- گوشي به علت روشن بودن رنگش ، سريع كثيف مي شود

- وزن اضافه تر نسبت به ديگر مدل ها

- حافظه كم

- عدم پشتيباني بلوتوث

- عدم پخش MP3:Smile (14): :Smile (47):
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 636
  • بازدید ماه : 820
  • بازدید سال : 7,947
  • بازدید کلی : 34,609
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}