loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 67 پنجشنبه 24 فروردین 1391 نظرات (0)

دریچه ای رو به بهشت Nokia 5800 Xpress Music


گذشت سال های متوالی از تولید گوشی های نوکیا به سبک کلاسیک رویه ای این چنینی را برای این شرکت مشخص کرده بود اما امروزه با تغییر سلیقه ی دنیای موبایل و توجه بیشتر به گوشی های تمام لمسی ، نوکیا هم رو به این سبک آورده است که در این بررسی به جزئیات کامل این مدل خواهیم پرداخت.


-=(کلیه عکس های مرتبط با گوشی در سایز اصلی قرار داده شده است ، برای دیدن عکس ها بر روی آنها کلیک کنید.)=-

این مدل که به عنوان اولین گوشی تمام لمسی نوکیا محسوب می شود از خانواده Xpress Music می باشد و با سیستم عامل جدیدی که حال دیگر با خرید کامل سهام شرکت سیمبیان توسط نوکیا در اختیار خود قرار داده است خود را از دیگر تلفن های همراه این چنینی متمایز کرده است. اما سیاست شرکت نوکیا در دیر به ثبت رساندن چنین تجربه ای در نوع خود بحث بر انگیز بود جایی که مشخصات این مدل ناب و دست نخورده در جای خود باقی ماند تا هنگامی که تمام برند های تولید کننده محصولات لمسی خود را که غالباً با سیستم عامل هایی نظیر UIQ و ویندوز موبایل به بازار عرضه کردند نوکیا با پرده برداری از ورژن لمسی سیستم عامل محبوب سیمبیان که در دل هواداران نوکیا جایگاه خاصی دارد تمامی حواس ها را به سمت خود جلب کرد تا باز هم مثل سپتامبر 2006 زمانی که N95 را به دنیای موبایل معرفی کرد باز هم تحولی عظیم را در این میان ایجاد کند..


استایل ساختاری ظاهر این مدل با وزنی نظیر 109 گرم در قیاس با ابعاد 15.5×51.7×111 بی نظیر بوده و خوش دست بودن خود را اثبات می کند بدنه گوشی تماماً از پلاستیک مرغوبی استفاده شده است که به علت براق بودن آن رعایت نظافت گوشی در به جای نماندن آثار انگشتان دست، کار سختی است. نوار قرمز یا آبی رنگی که حول گوشی را فرا گرفته است نشان از خانواده ی Xpress Music می باشد که تلفیق آن با رنگ مشکی بدنه ظاهری زیبایی را از لحاظ رنگ بندی فراهم کرده است.


هنگامی که گوشی را در مقابل خود میگیریم در قسمت تحتانی گوشی تنها سه دکمه قرار دارد که مسئولیت رد و تأیید تماس که همان دکمه های معروف سبز و قرمز می باشند و دکمه وسطی که با فشردن آن منوی گوشی نمایان میباشد. در قسمت فوقانی در مرگز ان اسپیکر برقراری تماس قرار دارد. دوربین دوم که برای برقراری تماس های تصویری طراحی شده است در سمت راست قرار دارد و در کنار آن دو سنسور که یکی مسئولیت تنظیم نور صفحه ی نمایش و دیگری سنسور تقارب می باشد که به هنگام برقراری تماس هنگامی که به صورت شخص نزدیک باشد صفحه ی نمایش آن غیر فعال می گردد. در پایین دوربین دوم ، مربعی کوچک لمسی قرار دارد که به Media Key معروف است و با لمس کردن این کلید منوئی حاوی میانبرهای مولتی مدیائی و اینترنتی گشوده می شود که بسیار کاربردی به نظر می آید.



در سمت راست گوشی المان هایی که قابل رویت هستند ، در قسمت بالایی Rocker تنظیم کننده صدا که در قسمت دوربین گوشی نیز وظیفه ی زوم لنز را نیز بر عهده دارد. در قسمت میانی اسلایدر قفل صفحه نمایش قرار دارد (این سبک کلید از زمان به تولید رسیدن N91 در میان گوشی های نوکیا رواج یافته است) در قسمت تحتانی گوشی دکمه ی شاتر دو حالته ی دوربین قرار دارد.اسپیکر های استریو دستگاه نیز در قسمت بالا و پایین همین سمت جای گرفته است.با نگاهی دقیق تر در قسمت پایین گوشی قلم آن دیده می شود که جدا از بزرگ بودن آن از حد معقول ، جای گیری قلم گوشی از طراحی جالبی برخوردار است به طوری که هنگامی که درب باطری را می گشاییم قلم همچنان در جای خود ثابت است.

در سمت چپ گوشی تنها دو شکاف قرار دارد که با در پوش های پلاستیکی محفوظ شده اند.قرار داشتن یک شکاف امری طبیعی در قرار گرفتن کارت حافظه MicroSD دستگاه است اما شکاف دیگر طرحی است برای قرار گرفتن سیم کارت . اما این طرح را زمانی می توانستیم پسندیده بدانیم که امکان بیرون آوردن سیم کارت همانند کارت حافظه ی گوشی به سادگی انجام پذیر باشد.اما طریقه ی در آوردن سیم کارت به این روش است که پس از خاموش کردن گوشی درب باطری را باز کنیم ، باطری را خارج کرده و با نوک تیز قلم گوشی سیم کارت را از شیاری که برای این کار تعبیه شده است را به سمت بیرون روانه کنیم.شاید خود نوکیا هم از سخت بودن این کار آگاه بوده است که در پشت درب باطری آموزشی تصویری را برای بیرون آوردن سیم کارت از دستگاه را برای کاربر قرار داده است!!!


در بالای گوشی به جز دکمه ی پاور که دیگر امری همیشگی در طراحی گوشی های نوکیا شده است محل اتصال شارژر و جک 3.5 میلیمتری هندزفری قرار دارد و در کنار آن محل اتصال کابل Micro USB است که با پوششی پلاستیکی محفوظ شده است. در قسمت پایین گوشی به جز میکروفون و محلی برای باز کردن کاور پشتی چیز دیگری دیده نمی شود.
پشت گوشی را می توانیم اوج هنر در طراحی این دستگاه بدانیم جایی که خطوط مواج بر روی کاور پشتی گوشی را انگار که با قلموی نقاشی و تک به تک کشیده اند و با ایجاد کنتراستی خاص در میان این خطوط طرحی دلپذیر را برای کاربر این گوشی فراهم کرده است. دوربین گوشی طبق روالی سنتی در پشت گوشی قرار دارد که نمونه ای از 3.2 مگاپیکسلی ها با همان لنز معروف کارل زایس است که در کنار آن نیز دو فلاش LED قرار دارد. با گشودن کاور باطری شاهد باطری 1320mAh هستیم که عمر نگهداری شارژ آن در حالت استند بای 406 ساعت و در حالت مکالمه 8 ساعت و 45 دقیقه است. دوام باطری استفاده شده در حالت گوش دادن موسیقی به صورت مداوم به رقمی نزدیک 33 ساعت می رسد ور در هنگام پخش ویدئو حداکثر تا 4 ساعت و 50 دقیقه دوام دارد در کل تضمین نگهداری 3 روز شارژ را برای کاربری عادی از این مدل را می توانیم در نظر بگیریم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 588
  • بازدید ماه : 772
  • بازدید سال : 7,899
  • بازدید کلی : 34,561
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}