loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 70 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)



سونی اریکسون k800جزو گوشی هایی است که خیلی ها مشتاق و بی صبرانه منتظر خرید آن هستند. این گوشی به عنوان یک دوربین Cyber-shot عرضه شده است. یکی از خصیصه های فوق العاده آن دوربین 2/3 مگاپیکسلی اش است. البته این نیست که دوربینی از این بهتر وجود ندارد بلکه می توان گفت که K800 یک گوشی بسیار عالی نیز هست.

خصیصه های کلیدی

دوربین 2/3 مگاپیکسلی Cyber-shot™ به همراه فوکوس اتوماتیک

فلاش Xenon

اسلات کارت حافظه

پشتیبانی 3G و تماس ویدیویی

Mp3 Player عالی

رادیو FM همراه با RDS

پورت مادون قرمز

پشتیبانی بلوتوث (A2DP)

پشتیبانی Multi-tasking


معایب اصلی

ابعاد نسبتاً بزرگ

طراحی نامناسب صفحه کلید

فقدان پشتیبانی EDGE و Wi-Fi

ضبط کننده قدیمی ویدیویی تنها با درجه وضوح QCIF (176×144 پیکسل)

کارت حافظه Stick Micro™ (M2™) که جدید و ناشناخته است

سونی اریکسون بیشتر بر کارآیی گوشی های خود تکیه دارد و اندازه آنها خیلی هم مهم نیست. K800 یک دوربین است و گوشی های این که به آنها لقب دوربین داده می شود، گوشی هایی هستند که دارای دوربین دیجیتالی می باشند.

امروزه ما بیشترین درجه وضوح را در تصاویر گوشی های دوربین دار می بینیم. این گوشی ها خصوصیاتی مشابه با یک دوربین عکاسی کامل منجمله فلاش xenon و فوکوس اتوماتیک دارند البته گوشی های مالتی مدیا جدید نوکیا حتی زوم بصری نیز دارند. اهمیت کاربردهای دوربین گوشی های موبایل رو به افزایش است و نزاع بر سر دستگاه های مالتی مدیا ادامه دارد. دستگاهی که عکس های عالی بگیرد، فیلم های با کیفیت بالا ضبط کند، دارای پخش کننده موسیقی با کیفیت باشد، دستگاهی که بتوان در اینترنت جستجو و با آن بازی کرد، بوسیله آن کارهای روزانه خود را برنامه ریزی و زمانبندی کرد. البته هیچ گوشی کامل و بی عیبی وجود ندارد و اینجاست که برای خرید گوشی به مشکل بر خواهید خورد.

اکنون به بررسی گوشی سونی اریکسون K800 که گام بزرگی در مسیر دستگاه های مالتی مدیا برداشته است، می پردازیم. از خصیصه های این گوشی می توان به پشتیبانی GPRS و UMTS، اسلات کارت حافظه، دوربین 2/3 مگاپیکسلی همراه با فوکوس اتوماتیک و فلاشxenon ، Mp3 Player بی نظیر، پشتیبانی بلوتوث و رادیو FM اشاره کرد.

این گوشی با دو ورژن تولید شده است، یکی مدل K800 و K790. تفاوت بین این دو مدل این است که K800، ارائه دهنده پشتیبانی 3G UMTS و دوربین VGA برای مکالمه ویدویی است اما پشتیبانی EDGE ندارد در حالیکه K970 پشتیبانی EDGE دارد.

ساختمان

طراحی K800 همانند دیگر گوشی های سری K است. ظاهری بسیار زیبا دارد و تنها نیم سانتی متر از مدل K750 بزرگتر است اگرچه در نگاه اول بسیار بزرگتر از K750 به نظر می رسد.

K800 ساختمانی کاملاً قابل اطمینان دارد و سزاوار تعریف و تمجید است.

K800 ابعادی معادل 22×47×105 میلی متر و وزنی معادل 115 گرم دارد. قابل ذکر است که ابعاد مدل K750 برابر با 5/20×46×100 میلی متر و وزنش 99 گرم است.

این گوشی در دو رنگ مشکی و قهوه ای موجود می باشد. در قسمت بالای گوشی دو عنصر نقره ای که کلید نرم هستند، تعبیه شده است و منفذه اسپیکر در بین این دو واقع شده است. یک دوربین VGA برای تماس های ویدیویی در سمت راست این اسپیکر قرار دارد. البته K790 فاقد این دوربین می باشد.
صفحه نمایشTFT ، QVGA این گوشی بوسیله یک فریم آینه ای احاطه شده است. زمانی که صفحه نمایش خاموش است، تمام سطح آن یکنواخت است و اثر انگشت روی آن باقی می ماند و دائماً نیاز به تمیز کردن دارد. دیگر قسمت های گوشی این مشکل را ندارد.

در قسمت چپ گوشی، اسلات کارت حافظه Stick Micro (M2) که بوسیله یک درپوش پلاستیکی محافظت می شود، قرار گرفته است یکی از مزیت های این اسلات کارت این است که بدون جابجا کردن باتری یا خاموش کردن گوشی، قابل جابجایی است. کارت M2 یکی از انواع جدید کارت حافظه است که در سپتامبر 2005 بوسیله سونی ارائه شد و در بازار به ندرت یافت می شود. این نوع کارت حافظه به دلیل اندازه کوچکش (15×5/12 میلی متر) منحصر به گوشی های موبایل است که سازگار با کارت های حافظه Stick Pro است و می توان آن را در منفذه حافظه Stick Pro در یک نت بوک یا یک ریدر کارت PCقرار داد.

در سمت چپ یک کلید Play/Stop برای پخش کننده موسیقی وجود دارد و با فشار آن پخش کننده موسیقی شروع به پخش آخرین لیستی که به گوش داده اید، می کند. در قسمت بالایی زمینه گوشی لیستی از خواننده و نام آهنگ ظاهر می شود که کاملاً مشابه با مدل K750i و سری W سونی اریکسون است. با فشار مجدد بر روی این دکمه پخش کننده موسیقی خاموش می شود.
در سمت راست گوشی یک کلید دو منظوره دوربین قرار گرفته که میانبر کاربردهای دوربین است و پورت مادون در زیر این کلید تعبیه شده است. در قسمت بالایی همین سمت دو دکمه کنترل کننده میزان صدا قرار دارد که برای زوم دوربین نیز استفاده می شود. در قسمت بالای گوشی دکمه On/Off تعبیه شده است که در حالت آماده فشار بر روی آن، مینابر منو را برای روشن کردن صدا، قفل کردن صفحه کلید و تغییر پروفایل زنگ ارائه می دهد.
در قسمت پایینی گوشی پورت USB، شارژ کننده باتری و محل اتصال هدست استریو و در سمت چپ آن روزنه بند رکاب دور گردن وجود دارد.
پوشش پشتی K800 از پلاستیک مات مشکی رنگ ساخته شده است. لنزهای دوربین نیز بوسیله یک پوشش نقره ای محافظت می شود. فلاش xenon دوربین دیجیتالی گوشی، در سمت چپ لنزهای دوربین تعبیه شده است. این فلاش در واقع درقسمت بالایی لنز دوربین زمانی که آن را به صورت افقی در دست می گیرد، قرار گرفته است. حرکت دادن قسمت کشویی محافظ دوربین، کاربردهای آن را در اختیار شما می گذارد. البته زمانی که این پوشش را کنار نزده اید، برای استفاده کاربردهای دوربین یک اخطار شما را از این موضوع آگاه می سازد. یک آینه برای سهولت در عکس گرفتن از خود در زیر لنز دوربین هنگامی که آن را به صورت عمودی در دست می گیرد، وجود دارد.
K800 به راحتی در دست جای می گیرد و کاملاً تعادل دارد و طراحی زیبای آن جذب کننده است. پوشش پشتی آن سبب شده که هنگامی که روی میز قرار می گیرد کمی متمایل شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 575
  • بازدید ماه : 759
  • بازدید سال : 7,886
  • بازدید کلی : 34,548
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}