loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 64 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (0)


در مدل i600 سامسونگ طراحی شيک و باريک با ويژگی های پيشرفته ای مانند تکنولوژی سرعت بالای HSDPA و Wi-Fi ادغام شده است . اين مدل دارای طراحی ساده است و به سرويس های به روز رسانی شده پيام رسانی و ايميل مجهز می باشد . ويژگی های i600 نياز بيشتر کاربران را برطرف می کند و بدليل اندازه مناسب و ساختار باريک به آسانی در جيب جا می گيرد . کمپانی کره ای سامسونگ تلاش خود را در زمينه توليد گوشی های شيک و سبک متمرکز می کند که در عين حال به نرم افزارهای منحصر بفرد و جديدترين قابليت های ارتباطی مجهز می باشند .

مزايا :

• ساختار باريک و وزن کم
• برنامه های نرم افزاری گسترده
• سبک جديد و ابتکاری صفحه نمايش Stand by
• صفحه کليد QWERTY
• قاب گوشی در مقابل خراشيدگی مقاوم است
• دکمه های سخت افزاری اختصاصی
• Wi-Fi و بلوتوث با A2DP
• HSDPA
• ويندوز موبايل استاندارد OS 6
• محل کارت حافظه MicroSD

معايب :

• پردازشگر کند ٢٢٠ MHZ
• استفاده از صفحه کليد QWERTY کمی مشکل است
• صفحه نمايش نسبتا کوچک
• دوربين ضعيف
• فقط 48MB حافظه در اختيار کاربر قرار می گيرد

طراحی :

سامسونگ i600 جانشين مدل i320 است که نخستين گوشی ويندوز موبايل 5 با صفحه کليد QWERTY ساخته شده توسط سامسونگ بود . ابعاد گوشی 11.8×59×113 ميلی متر و وزن آن 95 گرم است . کل قاب پشت و قسمت های کناری گوشی از مواد پلاستيکی مشکی ساخته شده است که لاستيک مانند بنظر می رسد و در مقابل خراشيدگی مقاوم است .


اثر انگشت بندرت روی آن باقی می ماند اما پاک کردن اثر انگشت از قاب گوشی نيز کار دشواری است . محل کارت حافظه و ساير منافذ تلفن دارای درپوش پلاستيکی نرم است که مانع رسوخ گرد و غبار و رطوبت می شود و با طراحی کلی دستگاه متناسب است . در اين مدل شاخص وضعيت LED رنگی برای بلوتوث و باتری وجود ندارد . قاب جلوی گوشی در قسمت فوقانی دارای محل Earpiece با يک نوار فلزی است . دوربين VGA برای مکالمه تصويری در بالای گوشه راست تلفن مشاهده می شود . صفحه نمايش دارای حاشيه مشکی است که آرم سامسونگ با رنگ نقره ای در قسمت پايين آن قابل مشاهده است . کليد حرکتی مدور به رنگ نقره ای است و مرکز آن دارای نشان OK می باشد که از آن برای تاييد بکار می رود و به رنگ مشکی است . در اطراف کليد حرکتی دو Softkey ، کليدهای Back ، منو و کليدهای سبز و قرمز برای تماس وجود دارد . اين کليدها تخت هستند و هريک از آنها دارای دو ويژگی می باشند . صفحه کليد QWERTY نيز در قسمت پايين اين کليدها قرار گرفته است .



کليد ولوم ، پورت USB / شارژر / هدست ، محل کارت حافظه MicroSD ، کليد Thumbwheel و Back / Clear در طرف چپ تلفن قرار دارند . Thumbwheel امکان مرور ساده و سريع در گزينه های منو و فايل ها را فراهم می کند در حالی که در همين زمان می توانيد برای انتخاب آيتم ها در منو و تاييد از آن استفاده کنيد . بافشار دادن طولانی اين کليد به eMenu دسترسی پيدا می کنيد که شامل ميانبرهايی به عملکردهای مورد نظر است که معمولا در طرف راست صفحه نمايش قرار می گيرند .



کليد روشن / خاموش و محل بند مچ در قسمت بالای تلفن مشاهده می شود . با فشار دادن طولانی کليد روشن / خاموش منوی معروف Quick List باز می شود که دارای يک سری پروفايل ها و ويژگی ها است :
خاموش کردن گوشی ، مديريت بی سيم ، قفل کليد و قفل دستگاه . در قسمت پايين i600 موردی وجود ندارد .



قسمت فوقانی قاب پشت دارای يک قسمت برآمده است که لنز دوربين ، آينه خود نگاره و بلندگو روی آن وجود دارند . درب باتری در نيمه پايين قاب پشت قرار گرفته است که از ثبات کافی برخوردار است و در عين حال به آسانی باز می شود .باتری تلفن از نوع Li-Ion با توان ١٢٠٠mAh است که در حالت Stand by حداکثر 200 ساعت و در مکالمه مداوم تا 260 دقيقه دوام می آورد .
صفحه نمايش :

سامسونگ i600 دارای يک صفحه نمايش TFT افقی با وضوح ( 240 × 320 )QVGA پيکسل و اندازه 2.3 اينچ
( 35 ×41 ميلی متر ) است که 65K رنگ را نشان می دهد . کيفيت تصاوير بسيار عالی است و مستندات و نرم افزارهای چند رسانه ا ی را به خوبی نشان می دهد . رنگ سايه ها نيز به خوبی قابل مشاهده می باشند . صفحه نمايش از نور کافی برخوردار است .


صفحه کليد :

کليد های عملکردی اصلی در قسمت ميانی قاب جلو بين صفحه نمايش و صفحه کليد QWERTY قرار گرفته اند . کليد حرکتی چهار جهتی با مرکز تاييد کننده ( OK ) در وسط کليدهای عملکردی قرار دارد . قسمت ميانی کليد حرکتی کمی برآمده است . در طرف چپ اين کليد ، کليد Home قرار دارد که با فشار طولانی آن
Task Manager فعال می شود ، همچنين Softkey چپ و کليد بزرگ Send نيز فعال می شوند که با فشار دادن طولانی اين کليد در طول مکالمه ، آيفون فعال می گردد . در طرف راست کليد حرکتی ، Softkey راست، کليد Back / Clear و زير آن کليد End وجود دارد ، با فشار دادن طولانی کليد End تلفن قفل می شود . تمامی کليدها بقدر کافی بزرگ هستند و به خوبی عمل می کنند . محل ميکروفن در قسمت پايين صفحه کليد وجود دارد .


اندازه کليدهای صفحه کليد QWERTY نسبتا کوچک است . کليدهای اين قسمت دارای لبه های گرد می باشند که استفاده از آنها آسان است . صفحه کليد شامل 37 کليد است که در 3 رديف اصلی مرتب شده اند و رديف چهارم برای کليدهای عملکردی خاص مورد استفاده قرار می گيرد . کليدها به رنگ مشکی هستند و نمادهای سفيد روی آنها مشاهده می شود . کليدهای عددی به رنگ خاکستری تيره می باشند . هر کليد دارای دو نماد است اما فقط يکی از آنها فعال می شود . تنها استثنا در اين مورد ، کليد 0 است که اندازه آن دو برابر کليدهای ديگر می باشد . اين گوشی دارای کليدهای اختصاصی برای دفترچه تلفن و اينترنت نيست و فقط يک کليد اختصاصی برای پيام ها دارد که در گوشه راست پايين صفحه کليد وجود دارد . نور زمينه صفحه کليد سفيد رنگ و يکنواخت است .


ساختار منو :

سامسونگ نرم افزارهای پيشرفته ای را برای گوشی در نظر گرفته است تا سرعت دسترسی به برنامه ها را برای کاربران ارتقاء بدهد . uMenu يک منوی ميانبر است که کاربر را به عملکردهای مورد نظر می رساند و در طرف راست صفحه نماش ظاهر می شود . با فشار دادن Thumbwheel و نگهداشتن آن به مدت 3 ثانيه منوی uMenu ظاهر می گردد و کاربر می تواند از ميان دو حالت مشاهده ، گزينه دلخواه را انتخاب کند . حالت نمونه های کوچک که آيکن کوچک ميانبرها ، فايل ها يا لينک ها را نشان می دهد و حالت ليست که دارای آيکن های کوچک با عنوان می باشد . در حالت مشاهده نمونه های کوچک در قسمت بالای uMenu نام نرم افزاری که انتخاب شده است نشان داده می شود .



شاخص زمان فعلی و RAM آزاد در قسمت پايين آن مشاهده می شود که در مقياس درصد برآورده شده است . مشکل اينجاست که در اين حالت مشاهده در هر زمان فقط 3 آيکن وجود دارد . اگر در يک زمان با فايل ها ، لينک ها يا نرم افزارهای زيادی سروکار داريد حالت مشاهده ليست برای شما مناسب است که در آن 7 آيکن با عنوان نشان داده می شود . uMenu از طريق گزينه های منو ( Softkey راست ) شخصی می شود . صفحه نمايش Stand by علاوه بر حالت استاندارد دارای چندين سبک نمايش است اما نمودار رنگ آن محدود به حالت پيش فرض ، Guava Bubbles و Black Scheme است.



حالت پيش فرض صفحه نمايش Stand by حالت " Card Wheel " نام دارد که به رنگ آبی نفتی است و نشان دهنده نوارهای تا شده و منطبق با منو و ويژگی های متفاوت می باشد . اين منو شامل 7 نوار بر اساس سبک کارت است و در هر نوار ويژگی Softkey راست تغيير می کند .



اين منو دارای ميانبرهايی به Profile ( مديريت پروفايل است که صورت تغيير دادن نام پروفايل در اين قسمت نشان داده می شود . ساير ميانبرها شامل My Photos ( نشان دادن تصاوير بصورت نمونه های کوچک که امکان مرور در آنها وجود دارد ) ، Recent Songs ( تراک اخير کاربر را نشان می دهد و با فشار دادن تراک مورد نظر به منوی Now Playing در Card Wheel می رود ).



Favorite Contacts ( امکان اضافه کردن 10 ورودی شماره تلفن و عکس مخاطب وجود دارد ) ، Message Center ( شامل آيتم های پست صوتی ، تماس ناموفق ، پيام های متنی و ايميل OutLook است ) و Appointments است که قرار ملاقات ها را از تقويم توسعه می دهد . بطور کلی سبک Card Wheel قابليت صفحه نمايش را با نرم افزارهايی که دسترسی به آنها آسان است ارتقاء می دهد .
تماس و دفترچه تلفن :

منوی دفترچه تلفن در سامسونگ i600 دارای دو سبک ليست و grid است . در حالت grid امکان استفاده از اعداد بعنوان ميانبر نرم افزارها وجود ندارد اما اين سبک از ليست بهتر است . در ظاهر صفحه نمايش شماره گيری تغيير ايجاد شده است و صفحه نمايش آبی استاندارد به صفحه نمايش انيميشن سه بعدی آبی- سبز تبديل شده است .


سامسونگ i600 با ويندوز موبايل استاندارد دارای دفترچه تلفن گوشی های هوشمند است و کاربر برای وارد کردن اطلاعات مخاطب چند زمينه در اختيار دارد . حافظه دفترچه تلفن به حافظه آزاد گوشی های هوشمند است و کاربر برای واردکردن اطلاعات مخاطب چند زمينه در اختيار دارد . حافظه دفترچه تلفن به حافظه آزاد موجود بستگی دارد . i600 به نرم افزار شماره گيری صوتی مستقل از بلندگو مجهز است .


تمامی برچسب های صوتی بطور اتوماتيک ايجاد می شوند و با اسامی مخاطبين ، نرم افزارها و مستندات هماهنگ می گردند . شماره گيری صوتی با اسامی انگليسی بهتر کار می کند اما در صورت استفاده از اسامی غير انگليسی که خيلی طولانی نباشند يا تلفظ آنها سخت نباشد مشکلی پيش نمی آيد . Assistant با برنامه های مربوطه بدرستی کار می کند .


در صورت وجود ميانبر Voice Assist در uMenu دسترسی به اين نرم افزار آسان می شود . کارايی نرم افزار شماره گيری صوتی در محيطهای پر سروصدا کاهش می يابد . متاسفانه Voice Assist با هدست بلوتوث کار نمی کند .


پيام :

منوی پيام تغييراتی به همراه نداشته است و مانند ساير گوشی های هوشمند دارای ويندوز موبايل با پيام های متنی ، چند رسانه ای و ايميل کار می کند . MS Direct Push امکان دريافت سريع ايميل ها را به محض رسيدن آنها به سرور فراهم می کند و تايپ کردن پيام ها با استفاده از صفحه کليد QWERTY آسان تر می شود . امکان مشاهده پيوست های ايميل وجود دارد در حالی که پشتيبانی *** امنيت را از طريق ارتباطات بی سيم کدگذاری شده تضمين می کند .


موسيقی :

سامسونگ i600 به Media Player 10 ويندوز مجهز است که کارايی خوبی دارد . سازندگان گوشی های سامسونگ ، نرم افزار پخش موسيقی خود ارتقاء دادند که يادآور پوسته پيش فرضWinamp Player است . ولوم و کيفيت موسيقی در حد مطلوب است و در ماکسيمم ولوم نيز نرم افزار پخش موسيقی به خوبی بين باس و صدای زير ، تعادل برقرار می کند .



در بسته بندی گوشی Earphone استاندارد وجود دارد که استفاده از آن آسان و راحت است . Earphone دارای کنترل از راه دور است که روی آن کليدی برای کنترل ولوم و همچنين کليد دريافت و پايان تماس مشاهده می شود . سامسونگ i600 در مقايسه با ساير گوشی های ويندوز موبايل که دارای قابليت های خاص موسيقی می باشند در ميان بهترين ها قرار دارد . نرم افزار موسيقی از فرمت فايل های OGG , AAC+ , MP3 , WMA و ASF پشتيبانی می کند .
دوربين :

سامسونگ i600 دارای يک دوربين 1.3 مگاپيکسل با کانون ثابت است و فلش ندارد . کيفيت دوربين پايين است و در وضوح QVGA در ١٥ FPS فيلمبرداری می کند . بطور کلی برای چنين گوشی هايی دوربين فقط بصورت فرماليته وجود دارد و شايد دليل نبود کليد اختصاصی دوربين همين مورد باشد و در عوض ، نرم افزار دوربين با فشار دادن طولانی کليد Back / Clear فعال می شود . ماکسيمم وضوح دوربين 960×128 پيکسل است .


تنظيمات موجود برای حالت عکسبرداری ، اندازه ، کيفيت تصوير ، تعادل رنگ سفيد ، جلوه های ويژه ، تايمر و کادر فراهم شده است . کليپ های ويدئويی در وضوح QVGA در ١٥ FPS ضبط می شوند که اين کارايی برای يک تلفن هوشمند قابل قبول است .


ساير امکانات :

سامسونگ i600 دارای گزينه های ارتباطی نسل سوم EDGE / GPRS , HSDPA کلاس 10 ، Wi-Fi ، پشتيبانی *** ، بلوتوث 2.0 ( A2DP , AVRCP ) و USB 1.1 است . HSDPA سرعت انتقال داده را تا 1.8 Mbps افزايش می دهد . سرعت بالای داده به کاربران موبايل امکان می دهد تا در زمان کوتاهتر به فايل های بيشتری دسترسی پيدا کنند .از طرفی ديگر ، کاربران Wi-Fi زمانی که از طريق سيستم VOIP به شبکه Wi-Fi وصل می شوند در هزينه مکالمه آنها صرفه جويی می شود .



کاربران می توانند به اينترنت يا ساير دستگاههای مجهز به Wi-Fi دسترسی پيدا کنند . بلوتوث 2.0 با پشتيبانی پروفايل های A2DP و AVRCP امکان پخش بی سيم موسيقی استريو را فراهم می کند .




نرم افزارهای پيش فرض ويندوز موبايل مانند جستجوگر اينترنت ، تقويم ، مديريت فايل و ... در اين گوشی نيز وجود دارند .



آلارم گوشی پيشرفته است و می توان از آهنگ MP3 بعنوان زنگ آلارم استفاده کرد . امکان تنظيم 9 آلارم با زمان فعاليت از پيش تنظيم شده ، آهنگ ، تکرار و وقفه های زمانی ، فراهم شده است .بخش Wake-Up آلارم نيز با سه ويژگی برای تنظيم زمان متفاوت آلارم در هر روز هفته وجود دارد .



نرم افزار D-Day برای ايجاد رويداد است که همراه با نام و تاريخ خاص خود می باشد . رويداد D-DAY فاقد هشدار است .



از مرورگر Picsel برای مرور کردن فايل های .Pdf , .Xls , .Doc يا .ppt استفاده می شود . اجرای اين نرم افزار حدود 18 ثانيه طول می کشد .



نرم افزار Contents Manager ويدئو ، صدا ، عکس و مستندات را مديريت می کند اما کارايی آن از جستجوگر استاندارد فايل بهتر نيست .



اين گوشی به کاربر امکان می دهد تا در هر زمان و مکان Podcast مورد نظر را دريافت کند در حالی که خواننده RSS نيز Feed های RSS جديدترين اخبار ، به روز رسانی Blog و ... را فراهم می کند .



SmartSearch نرم افزاری برای جستجوی پيچيده در کل تلفن است که شامل جستجو در نرم افزارهای گوشی ، پيام ها ، ايميل ، مخاطبين ، يادداشت و ... می باشد . سامسونگ i600 دارای نرم افزار مبدل ، کرونومتر و مديرکار نيز می باشد . اين گوشی دارای دو بازی از پيش نصب شده است .


.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 655
  • بازدید ماه : 839
  • بازدید سال : 7,966
  • بازدید کلی : 34,628
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}