loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 67 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (0)


ویژگیها : طراحی زیبا ، صفحه نمایش تاثیر گذار ، پاسخ سریع ، دوربین 1.3 مگاپیکسل و مموری داخلی با ظرفیت بالا


معایب : فقدان شکاف مموری کارد ، بروز مشکلات زیاد در دکمه چهارطرفه ، آهستگی برنامه ها و عملکرد دوربین و فقدان پورت اینفرارد

Z540 یک نقطه عطف در بازار موبایل است . گوشی دارای UMTS و 3G، دوربین 1.3 مگاپیکسل و صفحه نمایش QVGA و 140 مگابایت مموری داخلی همراه با امکانات MP3Player است .

چیزی شبیه RAZR موتورولا
طراحی Z540 بسیار زیبا و دقیق است . سطح سیاه رنگ و خطوط موجود در ان نیز به زیباترشدن گوشی کمک می کند . گوشی چه در حالت باز چه در حالت بسته بسیار خوش دست و خوش وزن است . هنگامی که گوشی باز است کار کردن با آن بسیار راحت است .

در پایین قاب جلویی دو فضای اسپیکر قرار دارند .بالای ان دکمه های کنترل موزیک قرار دارند . در قسمت بالای آن لنز دوربین قرار دارد .

پشت قاب ساده است . در قسمت کناری سمت چپ دکمه های کنترل صدا و در کنار سمت راست دکمه فعال سازی دوربین و پورت USB قرار دارد که توسط پلاستیکی محافظت می شود . دوربین دوم برای ویدیو کالینگ در کنار محور قسمت بالایی گوشی تاشو قرار دارد . وقتی گوشی باز باشد دوربین دوم کنار سمت راست محور است .

Z540 وقتی باز است بسیار زیبا و دارای صفحه کلیدی بسیار تاثیر گذار است اگرچه کمی باریک و ناهموار است .

ساخت این مدل بسیار پویا و کاراست که قسمتی از آن مربوط به پلاستیک مشابه فلز است که در ان بکار رفته است . این مدل بسیار خوشدست است . مکانیسم باز شدن گوشی به خوبی کار می کند و براحتی با یک دست هم باز می شود . این مدل فاقد هر گونه صدای اضافی و شل شدن قطعه می باشد بجزدر پوشش باتری که دارای صدا و لغزش کمی است . به نظر می آید که گیره قاب بخوبی عمل نمی کند و قاب شل می شود . ساخت این مدل کامل و کارکردن با دکمه های کناری راحت به نظر می رسند .

اثر انگشت روی این مدل به راحتی باقی نمی ماند . فقط نمایشگر بیرونی به آن حساس است . در بقیه جاها اثر انگشت باقی نمی ماند . گرد وخاک مشکل بزرگ این مدل است که بین قسمت بالایی و پایینی در محور متصل کننده آنها جمع می شود که هر از چند مدتی نیاز به تمیز کردن دارد .



قاب باتری به راحتی باز می شود و در زیر آن یک باتری 1000 mAh Li-Ion قرار دارد . محل قرار گرفتن سیم کارت در مجاورت باتری قرار دارد ولی برای گذاشتن و در آوردن سیم کارت ابتدا باید باتری را خارج کنید . شکاف مموری کارد هم وجود ندارد.





صفحه کلید این مدل بطور محسوسی مسطح است اما براحتی قابل استفاده می باشد . تنها مشکل آن کلید چهار طرفه است که براحتی جهتها با هم اشتباه می شوند . ساختار صفحه کلید به این صورت است که اعداد در پایین و دکمه سبز و قرمز پذیرش و رد تماس در بالا و دکمه تصحیح در وسط آنها قراردارد . کلید چهار طرفه بالای آنها و کلید سوئیچ سریع در سمت چپ و کلید برنامه های سیستم در سمت راست آن قرار دارند . دو دکمه سافت هم در بالاترین قست صفحه کلید قرار دارد . اگر قبلا با صفحه کلید مسطح کار نکرده باشید مدتی طول می کشد که به آن عادت کنید .




نور پشت زمینه کلیدها کم و ضعیف و به رنگ سفید است و کلیدها به زحمت دیده می شوند .






صفحه نمایش خارجی گوشی TFT است و دارای رزولوشن 128*128 پیکسل و دارای 64 کیلو رنگ می باشد . در حالت استراحت سیگنال شبکه و باتری و پروفایل زنگ و ساعت را که قابل تنظیم به دیجیتال و آنالوگ است نمایش می دهد . همچنین در هنگام عکاسی از خود فرد نیز کاربرد دارد. همچنین در هنگام پخش موزیک نام موزیک را هم نشان می دهد . متاسفانه این صفحه نمایش در نور آفتاب به سختی قابل روئیت است .



جذابیت اصلی گوشی به دلیل وضوح صفحه نمایش آن است . که داری 256 کیلو رنگ ووضوح QVGA است . به اندازه کافی بزرگ و رنگها در آن بسیار شفاف است . حتی در نور آفتاب صفحه نمایش براحتی قابل روئیت است .

صدای مکالمه خوب است و کارکرد باتری آن نیز بد نیست و اگر خواهان باتری بیشتر هستید فقط باید از آن در GSMاستفاده کنید . بلندی صدا در اسپیکر اصلی مناسب است .


سامسونگ Z540 دارای رابط کاربری استاندارد سامسونگ است . منوی اصلی دارای ماتریکس 3*3 آیکون و وقتی که انتخاب می شوند بزرگ و متحرک می شوند . زیر منو ها فقط در حالت لیست قابل مشاهده هستند . تمام برنامه ها سریع کار می کنند بجز دوربین که بعدا به آن خواهیم رسید .

گوشی دارای حدود 150 مگابایت حافظه داخلی مشترک است و این مقدار برای دو آلبوم کامل موزیک کافی است . متاسفانه تمهای متحرک در این مدل موجود نیست . اگر چه شما قادر به تغییر اندازه فونتها و نوع عددها هستید . گزینه های مختلفی برای این منظور وجو د دارند که بعضی از آنها جالب هستند .

دفترچه تلفن این مدل بسیار ساده و برای استفاده بسیار راحت است . گنجایش آن محدود و 1000 شماره است . همچنین اگر ترتیب قرار گرفتن شماره ها بر اساس نام خانوادگی تنظیم شده باشد شما قادر به جستجو بر اساس نام نیستید . برای هر فرد می توان زنگ و عکس جداگانه از منوی فایل منیجر و قسمت تنظیمات تماس قرار داد .
قسمت ثبت تماسها به چهار قسمت تقسیم می شود :recent dialed, received and missed calls و ثبت تماسها تا 30 شماره . در همه قسمتها زمان مکالمه هم نمایش داده می شود .
ویرایشگر پیام کوتاه گوشی بسیار کاربردی و برای نوشتن بسیار راحت است . این مدل دارای دو صندوق مجزا یکی برای ایمیل و دیگری برای سایر پیامهاست .

مدیا پلایر این مدل زیبا و دارای تصاویر گرافیکی است . صدای استریو اسپیکر خیلی بلند و غیر شفاف است . فاقد گزینه فول اسکرین در حالت نمایش است . فرمتهای پشتیبانی شده در این مدل MP3, ACC,ACC+,WMAهستند . این مدل همچنین از لیست موزیک و ID3 tags را نیز پشتیبانی می کند . هدفون از طریق پورت USB به گوشی متصل می شود . استفاده از دکمه های اجراکننده موزیک هنگامی که گوشی بسته است بسیار راحت است البته باید توجه داشت که این مدل یک مدل طراحی شده برای اجرای موزیک به دلیل فقدان شکاف مموری کارد نیست .



دوربین دارای ویژگیها و حالتهای مختلف است اما فلش و حالت ماکرو و حالت شب را کم دارد . جهتهای بالا و پایین دکمه چهار طرفه زوم و با چپ و راست آن سفیدی عکس را تنظیم می کند . با دکمه 1 می توان د وربین را در حالت ویدیو قرار داد و و با دکمه 2 تنظیم رزولوشن و با دکمه 3 تغییر کیفیت عکس گرفته شده و با دکمه 4 گرفتن عکسهای پیاپی ( تا 12 صحنه پشت سر هم ) و با دکمه 5 حالتهای مختلف نوری و با دکمه 7 نمایش فریمها و سایر افکتهای عکاسی و با دکمه 8 تنظیم زمان عکاسی از خود امکان پذیر است و و با دکمه 0 می توان به فولدر عکسها رفت . وقتی دکمه # را می فشارید قادر به انتخاب حالتهای تمام صفحه و پنجره ایی هستید . در حالت ویدئو گزینه تمام صفحه قابل دسترسی نیست. در هنگام عکاسی و استفاده از Viewfinder قادر به مشاهده لبه های چپ و راست نیستید . دکمه های تنظیم صدا برای تعویض جهت لنز دوربین استفاده می شوند . دکمه پایینی حالت آینه وار تصویر را می چرخاند و دکمه بالایی عکس را برعکس می چرخاند . همچنین یک دوربین دوم هم برای ویدئو کالینگ و عکاسی از خود البته با کیفیت پایین وجود دارد .
عملکرد دوربین بسیار اهسته و تحریک کننده است و از زمان فشردن شاتر دوربین تا گرفتن عکس تاخیرمشخص وجود دارد . گرفتن عکس از اشیا ی متحرک تقریبا غیر ممکن است . نکته جالب پایین بودن نویز حتی در نور کم است . در بعضی مواقع بدلیل عدم هماهنگی رنگها کیفیت عکسها پایین است ولی در کل عکسها در حد دوربین 1.3 مگاپیکسل هستند .
دوربین قادر به فیلمبرداری با فرمت QCIF و رزولوشن 144*176 پیکسل است . زوم در هنگام فیلمبرداری قابل استفاده است ولی در صورت استفاده با تا خیر اذیت کننده ایی در کلیپها مواجه هستیم .

گوشی دارای UMTS و EDGE جهت انتقال سریع دیتا می باشد . این مدل همچنین دارای بلوتوث و USB می باشد . ارتباط از طریق بلوتوث گوشی کامل و بی عیب است . متاسفانه پورت اینفرارد هم موجود نیست .

وب بروزر این مدل دارای اجزا و گزینه های زیادی است ولی هنگام استفاده و تنظیم کردن کوچکترین اندازه فونت صفحه QVGA آن قابلیت جا دادن مقدار بیشتری از صفحات را در صفحه نمایش خود ندارد . به نظر می رسد مشکلی در رابطه با حافظه مورد استفاده گوشی در حالت استفاده از اینترنت وجود داشته باشد چون در هنگام لود کردن عکسهای صفحات بزرگ ارور مموری می دهد .
منوی سازماندهنده گوشی شامل تقویم و اجزای آن می باشد .

تعدادی برنامه در گوشی موجود است که در بالا اشاره ایی به آنها نشدمانند حافظه صوتی و ساعت جهانی و ماشین حساب و تبدیل کننده . حافظه صوتی آن توانایی ضبط 5 دقیقه صدارا داراست . ماشین حساب آن بسیار ساده و فاقد بسیاری از ضروریات سطح بالاست . مبدل آن توانایی تبدیل پول و طول و وزن و حجم و مساحت و دما راداراست . همچنین دارای فایل منیجری است که همه فایلهای گوشی در آن سازماندهی می شوند . متاسفانه فاقد قابلیت چند انتخابی است .
در این مدل که ماتست کردیم دو بازی از قبل نصب شده بود که زیاد سرگرم کننده نبودند . یک بازی اسکیت که بیش از سرگرم کنندگی آزاردهنده است و یک بازی رباتی .

حرف آخر : ساسونگ Z540 دارای ویژگیهای سخت افزاری منحصر بفرد و خصوصیات زیادی است . طراحی شیک و صفحه نمایش و دوربین خوب و خصوصیان موزیک و رابط کاربری سریع این مدل را در جای خوبی در نظر مشتری قرار می دهد . اگرچه فقدان شکاف مموری کارد و پورت اینفرارد و کارکرد آهسته دوربین و گیج کنندگی و اشتباهات دکمه چهار طرفه از معایب این مدل می باشد اما ما براین عقیده ایم که اگر شما دوستدار طراحی این مدل باشید این معایب شما را از خرید آن مایوس نمی کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 623
  • بازدید ماه : 807
  • بازدید سال : 7,934
  • بازدید کلی : 34,596
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}