loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 65 پنجشنبه 24 فروردین 1391 نظرات (0)

بازگشت شوالیه (n95 8gb)






کمپاني نوکيا يکي از بهترين برند هاي توليد کننده موبايل در سطح دنيا مي باشد اما امروزه با وجود رقبايي چون سوني اريکسون کمپاني نوکيا از يگانگي مطلق که درسال هاي گذشته احساس ميشد در آمده و سعي بر اين دارد که همچنان جايگاه خود را حفظ کند و نگذارد برند های ديگري جايگاهش را از او بگيرند.
البته سياست اين کمپاني اين اجازه را به آن نمي دهد که به تنهايي بخواهد بازار را در اختيار بگيرد.اما گاه گاهي براي نمايان کردن قدرت خود با ارايه ي محصولاتي بي نظير تلنگري را به برند هاي رقيب و بازار وارد ميکند تا همچنان جزء برند هاي پر طرفدار باقي بماند.

در ماه سپتامبر سال 2006 کمپاني نوکيا محصولي با نام N95 با امکاناتي نظير دوربين 5 مگاپيکسلي با لنز کارل زايس صفحه نمايش 2.6 اينچي جستجو گر ماهواره اي و ...را به بازار ارايه کرد که سر و صداي زیادی را به راه انداخت و نظر هواداران و ديگر برند ها را به خود جلب کرد که از نظر خيلي ها انقلابي در صنعت موبايل بوده است.


اما کم کم با گذر زمان چنين امکاناتي به يک امر طبيعي تبديل شد تا اينکه در ماه آگوست سال 2007 اين کمپاني محصولي ارتقا يافته را از N95 را با نام N95 8GB به دنياي موبايل معرفي کرد که شايد بسياري از هوادارانش هم انتظار چنين حرکتي را از این برند نداشتند.


N95 8GB شايد بتواند نياز هاي يکي کاربر نيم حرفه اي و حتي حرفه اي موبايل را بر طرف سازد. در اينجا به بررسي يک به يک مشخصات اين مدل اعجاب انگيز مي پردازيم تا شما هم از امکانات فوق العاده آن مطلع شويد.


يکي از مهمترين مواردي که در يک گوشي خوب به چشم مي خورد سيستم عامل آن مي باشد . سيستم عامل اين مدل Symbian 9.2 به همراه Feature Pack 1 میباشد که دارای نوآوری های جدید در ظاهر و عملکرد سیستم عامل میباشد.این سیستم عامل يکي از پر طرفدار ترين و بهترين سيستم عامل ها مي باشد و با يک پردازنده ي قوي 332 Mhz امکانات يک گوشي ايده آل را براي هوادارن خود فراهم کرده است.


تغیراتی که در این سیستم عامل نسبت به ورژن های قبلی میتوانیم نام ببریم به شرح ذیل می باشد:

-تغییر Active Stand-by Mode که همان حالت صفحه نمایش و کارکرد آن در لحظات Stand-by است که یک نمونه از کارکردهای آن را در مورد جستجوی دائمی Wi-Fi مشاهده منمائید.

-تغییرات گسترده در منوی Setting مثلا در اینجا یک تنظیم جدید اضافه شده است با نام Adjustment که از طریق آن علاوه بر تنظیم حالت Active Stand-by میتوان Theme های مختلف را نیز بکار برد در مدل 5 عدد Theme پیش فرض وجود دارد که میتوان از اینترنت Theme های جدید دانلود کرد.


- یکی دیگر از این تغییرات امکان انتخاب فونت کلی است (Global Font) که میتوان یک فونت با یک سایز دلخواه انتخاب کرده اثر آن را در کل گوشی اعم از منوها هنگام SMS زدن و کلا همه جا مشاهده کرد. البته تغییرات دیگری نیز در منوها صورت گرفته است که تجربه کردن آنها شاید لذت بخش تر از صحبت کردن در رابطه با آنها باشد.


اندازه ي ظاهري اين مدل نسبت به N95 از لحاظ طول کمي بزرگتر شده و به 99 × 53 به ضخامت 21 ميلي متر و وزني معادل 128 گرم تغيير کرده است. از جمله تفاوت هاي ديگري که در ظاهر اين مدل با N95 به چشم ميخورد رنگ مشکي آن و آرايش دکمه هاي رويي آن مي باشد.


همانطور که مطلع هستید این مدل هم همانند N95 از 2 طرف به صورت کشویی بالا و پایین میرود. به سمت بالا که بدهیم از دکمه های شماره گیری میتوانیم استفاده کنیم به سمت پایین هم از دکمه های مدیا پلیر برای مدیریت موزیک ها میتوانیم استفاده کنیم.

يک صفحه ي نمايش 2.8 اينچي از نوع TFT و پشتيباني 16 ميليون رنگ شاید اولین چیزی باشد که نظر همگان را به سمت خود جلب کند و شما با داشتن اين مدل جديد از نوکيا به راحتي ميتوانيد تصاوير را با کيفيت هر چه تمام تر مشاهده کنيد.
صفحه نمايش اين مدل جوري طراحي شده است که از سطح اصلي گوشي 1.5 ميلي متر پايين تر است که در صورت برگردان کردن گوشي به هيچ عنوان مورد مخدوش شدن قرار نمي گيرد.

در بالاي گوشي در سمت راست دوربين دوم با کيفيت VGA قرار دارد که با آن مي توانيد تماس تصويري بر قرار کنيد. در کنار دوربين سنسورتطبيق نور محيط وجود دارد که با کم شدن نور محيط با عث روشن شدن صفحه کليد مي شود.
در پايين صفحه ي نمايش کليد هاي کاربردي رو مشاهده ميکنيم که قسمتي از آن که به صورت فلزي مي باشد از فلز کروم که بسيار سبک مي باشد استفاده شده است.


در بالاي گوشي هم همانند اکثر مدل هاي ديگر اين کمپاني دکمه ي خاموش روشن قرار دارد که نقش سوئيچ Profile را نيز اجرا ميکند.
در دو طرف گوشی شما شاهد 2 اسپیکر استریو هستید که صدایی شفاف و با کیفیت بالا را به شما ارایه میکند.
اسپیکر ها جوری قرار گرفتند که اگر آن ها بر روی یک سطح صاف قرار بگیرند صدایی بلند تر و جذاب تر به ارمغان می آورد.
و اما در سمت راست گوشی دکمه های دیگری از قبیل دکمه ی تنظیم کننده ی صدا که البته وظیفه ی زوم کردن را در دوربین و عکس ها نیز بر عهده دارد دیده می شود.دکمه ی دیگر دکمه ی شاتر دوربین و دکمه ی دسترسی مستقیم به گالری عکس ها و ویدئو ها می باشد.
در سمت چپ گوشی نیز پورت اینفرارد نیز به چشم می خورد و در کنار آن پورت هدفون 3.5 میلیمتری که ضخامت آن کمی زیاد هست و چون پوششی برای آن در نظر گرفته نشده کمی نا مناسب به نظر میرسد.
اسلات کارت مموری که درN95 دیده میشد در این مدل به دلیل وجود یک میکرو هارد 8 گیگا بایتی در داخل گوشی برداشته شده است.


در قسمت زیرین گوشی یک پورت Mini USB تهویه شده است و در بقل آن پورت شارژر قرار دارد.

شاید خیلی ها N95 را با دوربین 5 مگا پیکسلی اش بشناسند چون یکی از شاخص های فوق العاده ی این مدل می باشد.وجود یک لنز معروف با مارک کارل زایس که قدرتمند ترین لنزهای دنیا را دارد برای این مدل عکس هایی با کیفیت بالا و فیلمبرداری با پسوند DVD را محیا میکند که امکانی بی نظیر برای یک گوشی موبایل می باشد. لنز این مدل در پشت گوشی قرار دارد که به صورت یک پروفیل نقره ای بالاتر سطح پشتی مدل قرار دارد. در این مدل در پوش (گپ لنز) برداشته شده است که یکی از معایب این مدل ارتقاء یافته می باشد که دلیل آن کمی غیر عادی می باشد و بر میگردد به سیاست های کمپانی ، شاید برای این باشد که N95 فراموش نشود.


اما امکانات بی نظیر این دوربین:
- خروجی عکس این دوربین اندازه ای معادل 2592 × 1944 پیکسل می باشد.
- خاصیت اوتوفوکوس این دوربین آیکون های زیادی را برای عکاسی در موقعیت های مختلف فراهم کرده که عبارتند از : Auto , User Defined , Close Up , Portrait , Landscape , Sport Grid , Night , Night Portrait , که هر کدام را اگر در شرایط خاص خودش استفاده بشود عکس هایی بی نقص را برای شما فراهم می کند.
- فلاش این دوربین در حالت اتوماتیک بسته به شرایط نوری دارد و در صورت نیاز فعال می شود اما آن را به صورت دستی هم میتوانیم خاموش و روشن کنیم . علاوه بر آن حالت دیگری به نام Red Eye Reduct. وجود دارد که در شرایطی که نور محیط به صورتی باشد که باعث قرمز شدن چشم بشود از آن میتوانیم استفاده کنیم که به صورت 5 بار پشت هم فلاش میزند.
- همچنین در این مدل مانند خیلی دیگر از مدل ها ، قابلیت Self Timer وجود دارد که با استفاده از آن میتوانیم بدون اینکه کسی پشت دوربین باشد با تنظیم کردن زمان های معینی که قرار داده اند ( 2 ثانیه ، 10 ثانیه ، 20 ثانیه ) از خود عکس بگیریم.
- قابلیت دیگری که برای عکاسی این مدل قرار داده اند Sequence Mode می باشد که با فعال کردن آن به ما قابلیت گرفتن 6 عکس متوالی را می دهد.
- در قسمت دیگری به نام Exposure compensation شما قادر به تنظیم نور برای عکس گرفتن هستید.
- آیکون دیگری که در اختیار شما هست white Balance نام دارد که برای تنظیم دوربین شما در محیط های مختلف از جمله Sunny , Cloudy , Incandescent , Fluorescent و در حات اتوماتیک هم لنز دوربین خود را با شرایط وقف میدهد.
- Color Tones آیکون تنظیم افکت ، برای گرفتن عکس می باشد. شما در این ابزار می توانید یکی از 4 افکت مورد نظر خود را از بین ( Sepia , Black & White , Negative , Vivid) انتخاب کنید و عکس مورد نظر خود را بگیرید.
- از دیگر آیکون های عکاسی در این مدل Grid می باشد صفحه را برای شما به صورت شطرنجی تقسیم بندی میکند که با این کار به راحتی میتونیم کادر بندی کنیم و عکس دلخواه خود را بگیریم.

همچنین در قسمت جلویی این مدل دوربین دوم برای تماس های تصویری امکان عکسبرداری را هم به شما میدهد




فیلمبرداری این مدل دارای دو گزینه است یکی با رزولوشن 480×640 و فرمت همیشگی 3GP و دیگری با فرمت MP4 و با 30 فریم در ثانیه که این آخری به قیمت صرف مگابایت های بیشتر است تا جائیکه هر دقیقه این ویدئو 10 مگابایت فضا را اشغال میکند ولی در عوض کیفیت فیلم به نمایش در آمده در حد بسیار بالائی بوده و مطمئنا در نوع خود بهترین است.

(نمونه فیلمبرداری شده توسط این مدل در ضمیمه پست قرار دارد)
برای دیدن نمونه عکس های گرفته شده توسط این مدل به روی عکسهای زیر کلیک کنید:
(عکس ها از سایز اصلی عکسبرداری شده کوچک تر می باشد،برای دیدن عکس های اصلی فایل های ضمیمه شده را دانلود کنید)



اسپیکر های تهویه شده برای این مدل کیفیت خیره کننده ای دارد وجود دو اسپیکر در دو سمت گوشی صدای استریو زیبایی را به وجود می آورد.
یکی دیگر از موارد زیبای این گوشی تولید صدای سه بعدی ست که توسط آن میتوان صدای پخش شده از اسپیکرها را بدور گوشی چرخاند!(با انتخاب Fly) و جالب اینجاست که نه تنها اینکار به آسانی قابل انجام است بلکه سرعت این چرخش نیز قابل تنظیم است.
با داشتن این مدل شما دارای یک پلیر مجهز می باشید که با تنظیم دلخواه به روی صدا و مدیریت فایل های صوتی آن چیزی را که بهترین میدانید را فراهم کنید.


از لحاظ بلندی صدا شاید دیگر مدل های این کمپانی مثل N73 و یا 6233 صدای بلند تری داشته باشند اما در کیفیت و تفکیک صدای آن هیچ شکی را نباید به دل راه داد.
جک صوتی 3.5 میلیمتری (هندزفری) این مدل امکان گوش دادن یک پلیر عالی را با کیفیت فوق العاده فراهم میکند.در هندزفری این مدل علاوه بر ریموت برای مدیریت روی آهنگ ها برای نگه داشتن آهنگ یا عقب جلو کردن تراک و از این قبیل، امکان اضافه کردن یک هدفون دلخواه به ریموت را فراهم کرده است که برای گوش دادن به موسیقی دلخواه مشکلی را در پیش نداشته باشید.



نکته ی دیگری که در این تلفن هوشمند قابل ذکر است توانایی کارکرد به عنوان مودم می باشد که با برنامه ی PC Suite و وصل کردن آن به کامپیوتر و با یک کلیک به روی Connect To Internet به راحتی میتونید به اینترنت وصل بشید.
یکی دیگر از بهترین امکانات این مدل ساپورت Wi-Fi هست که توسط آن میتوان در جاهایی که این امکان بر قرار است به صورت بیسیم به اینترنت وصل شد (در کشور های مدرن تقریبآ وارد هر رستوران ، کافی شاپ ، فرودگاه ، ایستگاه راه آهن و کلآ در جاهایی که تجمع زیاد هست این امکان برای کاربران برقرار است) نکته ی منحصر به فرد و جالب Wi-Fi گوسی N95 8GB این است که به فعال کردن گزینه ای در منوی آن امکان جستجوی همیشگی توسط Wi-Fi حتی در حالت Stand by وجود دارد. در زمینه ی اتصال به اینترنت N95 هم مانند گوشی های سری E امکانات فراوانی برای بر قراری اینترنت را دارا میباشد ولی به دلیل اینکه این امکانات در ایران کاربرد ندارد به آن ها نمیپردازیم.


از وسایل ارتباطی این مدل به Bluetooth و Infrared می پردازیم که در این مدل قرار داده شده است ، نکته ی جالب این است که با وجود بلوتوث اینفرارد کمی از دور افتاده ولی شرکت نوکیا این امکان را هنوز به کار میبرد که شاید دلیل آن استفاده از برنامه هایی مثل ریموت باشد که در محصولات سری N به کار برده است.
بلوتوث این مدل مجهز به سیستم A2DP می باشد که امکان بر قراری بیشتر از یک وسیله را فراهم می سازد به عنوان مثال هم میتوان هم از طریق بلوتوث به کامپیوتر وصل شد و هم از هدست استریو بلوتوث استفاده کرد.

یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد و برتر این گوشی دارا بودن GPS داخلی است که موقعیت هر شخص و هر نقطه را بروی هر جای کره زمین نشان میدهد. در درون منوها دو برنامه با GPS در ارتباط هستند یکی GPS Data می باشد که نسخه ساده ای از مسیریابی ست و بدون نقشه کار میکند و سه جزء دارد که در اولی (با نام Navigation) با اتصال به ماهواره یک قطب نما و مسیر حرکت شما به نمایش درمی آید و اگر یک مسیر مشخص را برای خود معین کنید فاصله میان این دو و جهت حرکت پیشنهادی به شما نشان داده می شود ،دومی برای شما اطلاعات پایه ای جغرافیائی مثل عرض و طول جغرافیائی، مسطح بودن مسیر ،ارتفاع و گودی یک مکان و ... را فراهم میکند که شاید مناسب راهسازی و مشاغل مربوطه باشد و سومی نیز اطلاعات مسیر فعلی شما را مشخص میکند مثلا مسیر طی شده توسط شما، سرعت حرکت، زمان طی شده، حداکثرسرعت و اطلاعاتی از این دست.
برنامه دیگری که با GPS در ارتباط است Maps نام دارد که در حقیقت نسخه ای از برنامه معروف Smart2Go می باشد که این برنامه مدتی ست توسط نوکیا بصورت رایگان عرضه میشود البته زیاد هم رایگان نیست چون با معین کردن مسیر حرکت بروی این برنامه نقشه های آن می بایست از اینترنت دانلود شود و این کار رایگان نیست! که البته این مورد دربارهN95 8GB که نقشه بیش از 100 کشور جهان را در خود دارد آنچنان مصداق ندارد تنها موردی که اینجا می میاند این است که N95 8GB برای راهنمائی بصورت صوتی از شما پول دریافت میکند بدین شرح: یک هفته 6.49 یورو ،یک ماهه 7.99 یورو ، یکساله 59.99 یورو و سه ساله 69.99 یورو


یکی دیگر از امکانات این مدل فناوری Voice Command هست که به وسیله ی آن میتوانیم کلیه قسمت های گوشی خود را به وسیله صدا تحت کنترل بگیریم مثلآ بلوتوث را با صدا زدن فعال کرد.


پلیر قوی این مدل امکان پخش اکثر فرمت ها از قبیل MP3،WAV،AMR،AAC MIDI, را دارد که از همه ی این فرمت ها هم برای زنگ میتوان استفاده کرد.
صدای زنگ و قدرت ویبره ی این مدل از حد قابل قبولی بر خوردار هست ، در هنگام تماس این امکان را شما دارید که به قسمت های مختلف گوشی خود دسترسی داشته باشید یا حتی برای کسی که با شما تماس گرفته است از گوشی خود موزیک پخش کنید و یا مکالمه ی خود را ضبط کنید.

یک امکانی که در مدل های قبلی مشکل ساز بود محدود بودن 60 ثانیه ای ضبط صدا بود که در این مدل این ضعف هم برداشته شد و برای کاربران خود یک ساعت امکان ضبط صدا را فراهم کرد.


یکی دیگر از تغیراتی که در این مدل ارتقاء یافته نسبت به N95 وجود دارد باتری آن هست که در N95 یک ضعف دیده میشد که در این مدل ،یعنی N95 8GB باتری قوی تری به کاربرده شده است.
باتری این مدل از نوع Standard battery, Li-Ion 1200mAH (BL-6F)می باشد که امکان 6 ساعت مکالمه ی پیاپی و پایداری تا 280 ساعت در حالت استندبای فراهم میکند.


دیگر امکانات:

از امکانات جانبی این مدل میتوانیم به رادیو با فناوری RDS ، ماشین حساب ، مبدل اشاره کنیم.



در قسمت مسیجینگ این مدل امکان فرستادن SMS ، MMS برای کاربران فراهم شده است.


آنچه در جعبه ی N95 8GB مشاهده می کنید:


کلام آخر:

هر آنچه قابل گفتن بود در مورد این مدل هرچند مختصر گفته شد ، البته پرداختن به جزئیات ریز این مدل به علت فاکتور های زیاد این تلفن هوشمند کمی دشوار هست اما حدالامکان با قسمت های مختلف این موبایل برتر شما را آشنا کردیم.
بی شک چنین گوشی با این امکانات جالب و منحصر به فرد جای بحث زیادی دارد ولی این محصول شرکت نوکیا را یکی از قوی ترین موبایل های حال حاضر جهان نام برد که کمتر نقصی در آن دیده می شود.

امیدوارم از این بررسی استفاده ی لازم را برده باشید.
موفق و سربلند باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 593
  • بازدید ماه : 777
  • بازدید سال : 7,904
  • بازدید کلی : 34,566
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}