loading...
معرفی جدید ترین گوشی های دنیا
نیما احمدی نو بازدید : 63 پنجشنبه 31 فروردین 1391 نظرات (0)





اکنون بعد از گذشت یک سال از عرضه اولین موج گوشی‌های تحت Windowse Phone 7 ، این سیستم عامل ثابت کرده که هنوز قدرتمند است. با عرضه به روز رساني Mango که به عنوان Windows Phone 7.5 نیز شناخته می‌شود ، ما سخت‌افزارهای جدیدی جهت کنترل صفحه نمایش‌هایی بزرگتر مشاهده می‌کنیم ، پردازنده‌های قدرتمندتر و دوربین‌های بهتر. یکی از این دستگاه‌ها HTC Titan است ، یک گوشی با صفحه نمایش 4.7 اینچی و چیپ‌ست بهبود یافته Qualcomm Snapdragon که سرعت کلاک آن به 1.5 گیگاهرتز افزایش یافته و سریع‌ترین نوع در دسترس در میان WinPhone هاست.


با این وجود آیا Titan بهترین ویندوز فوني موجود است؟ برای درک بهتر این موضوع تا آخر بررسی با ما باشید.



محتویات جعبه فروش

HTC Titan به همراه یک باتری 1600 میلی آمپری ، هدفون‌ها ، کابل USB و یک شارژر عرضه می‌شود. و از آنجایی که دستگاه فاقد درگاه microSD جهت افزایش حافظه است خبری از کارت حافظه در جعبه دستگاه نیست.


. . .



سخت‌افزار

HTC Titan از یک پردازنده تک هسته‌ای Qualcomm Snapdragon MSM8255T با حداکثر سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتز بهره‌مند است. مایکروسافت ادعا کرده که امکان پشتیبانی ویندوزفون از پردازنده‌های دو هسته‌ای در آینده فراهم خواهد شد. همچون سایر وین‌دوزفوني‌ها Titan از 512 مگابایت حافظه RAM بهره‌مند است. وضوح 800*480 پیکسلی (WVGA) صفحه نمایش 4.7 اینچی چگالی پیکسل نسبتا پایین 198ppi را موجب شده است. حافظه ذخیره‌سازی قابل افزایش نیست. اما شما 16 گیگابایت حافظه داخلی جهت ذخیره داده‌ها در اختیار خواهید داشت. دوبین اصلی تصاویری با وضوح 8 مگاپیکسل و ویدئوهایی با کیفیت 720p را ثبت می‌کند ، در حالی که دوربین جلوی گوشی تصاویری با کیفیت 1.3 مگاپیکسل را به ثبت می‌رساند. گوشی در شبکه GSM از فرکانس‌های 850/900/1800/1900 و در شبکه UMTS از فرکانس‌های 850/900/2100 پشتیبانی به عمل می‌آورد. بوسیله HTC Titan شما امکاناتی نظیر DLNA ، بلوتوث نسخه 2.1 ، وای‌فای b/g/n و همچنین aGPS را نیز در اختیار خواهید داشت. انرژی مورد نیاز همه اینها توسط یک باتری 1600 میلی آمپری تامین می‌شود.






طراحی

Titan ظاهری مشابه با سایر گوشی‌ها دارد به جز صفحه نمایش 4.7 اینچی آن که اکثر فضای جلوی گوشی را پوشانده است. با وجود صفحه نمایش بزرگتر ، در مقایسه با دستگاه‌های مجهز به صفحه نمایش 4.3 اینچی رایج دستگاه تنها 1.2 میلیمتر عریض‌تر و بلندتر است.





نکته جالب در مورد شیشه موجود در جلوی Titan این است که کمی نسبت به قاب گوشی برآمده‌تر است. این امر موجب به وجود آمدن لبه‌هایی می شود که به سرتاسر طرفین دستگاه کشیده می‌شود.





Titan یکی از اولین ویندوزفون‌هایی است که که به یک دوربین ثانویه در جلو مجهز شده است. نمونه موجود در Titan دارای وضوح 1.3 مگاپیکسل است. مایکروسافت بزودی با عرضه یک نرم‌افزار امکان مکالمه ویدئویی را فراهم خواهد کرد.





درست در پایین صفحه نمایش کلیدهای لمسی و الزامی ویندوزفون قرار گرفته اند.





با ضخامت 9.9 میلیمتری Titan نسبتا باریک است. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید HTC دستگاه را طوری طراحی کرده که گوشه‌های کناری بایک تر از نیمرخ کلی گوشی باشند.این موضوع موجب می‌شود تا به هنگام در دست گرفتن دستگاه حس باریک بودن به شما القاء شود.





قسمت پشتی گوشی از فلزی واقعی ساخته شده و حسی مشابه با Desire HD دارد. در این قسمت دوربین 8 مگاپیکسل به همراه فلاش دوگانه LED و بلندگوی گوشی جای گرفته‌اند. در پایین گوشی نیز لوگوی جدید مربع شکل ویندوزفون دیده می‌شود.





در بالای دستگاه جک صوتی استاندارد 3.5 میلیمتری که در کنار کلید Power/Standbye جای گرفته دیده می‌شود. در بخش پایینی گوشی تنها میکروفون دیده می‌شود.


همچون Sensation درپوش پشتی Titan کل دستگاه را پوشش می‌دهد و بصورت یکجا جدا می‌شود. در زیر این درپوش شكاف سیمکارت دیده می‌شود ولی خبری از درگاه کارت حافظه نیست.






نرم‌افزار

Titan همچون سایر ویندوزفون‌ها سریع به نظر می‌رسد. قدرت مضاعف پردازنده 1.5 گیگاهرتزی Titan را در پخش ویدئو ، اجرای بازی‌ها و مخصوصاً مرور اینترنت سرحال و سرزنده نگاه می دارد. در آزمونی در مقابل Galaxy S II ، دستگاه در مرور وب ، بزرگنمایی دو انگشتی (Pinch Zooming) و پیمایش صفحه عملکردی روان‌تر نسبت به S II ارائه داد.


همچون سایر ویندوزفوني‌های HTC با مراجعه به MarketPlace شما از طریق لینکی خاص به نرم‌افزارهای اختصاصی HTC دست خواهید یافت که عبارتند از:
HTC Hub: که دسترسی شما را به اخبار و وضعیت آب و هوا مقدور می‌سازد.
Photo Enhancer:به شما اجازه افزودن افـكـت‌های متنوع به عکس‌هایتان را می‌دهد.
Locations: مکان‌های مورد علاقه‌تان را همراه با تصاویر ، یادداشت‌ها و مختصات جغرافیایی ذخیره می‌کند.
Notes: نرم‌افزاری جهت ثبت یادداشت‌ها
Connected Media: جهت برقراری ارتباط DLNA
Converter: انجام و مشاهده تبدیلات ارزی
HTC You*Tube: تجربه‌ای جدید از مشاهده یوتیوب از طریق نرم‌افزار یوتیوب پیش‌فرض ویندوزفون
و البته با در دست داشتن Titan عملکردهای جدید Mango همچون جابجايي سریع بین نرم‌افزارها (fast-app switching) ، ایمیل بهبود یافته ، مرورگر IE9 و بسیاری دیگر را در اختیار خواهید داشت.



دوربین

یکی از مهم‌ترین عملکردهای نرم‌افزار دوربین حالت پانورامای موجود در آن است ، که ثبت سه تصویر به هم چسبیده را سریع و آسان می‌کند.






دريچه لنز f2.2 ادعای ثبت تصاویری عالی در شرایط نور کم را دارد. با این حال تصاویر ثبت شده در تاریکی فاقد رنگ و وضوح مناسب هستند. همچنین تصاویر نماي بسته (Close-up) نیز چندان تاثیرگذار نیستند.


. . .

. . .



HTC Titan ویدئوهایی با وضوح 720p ضبط می‌کند و توانایی ضبط صدا به صورت استریو را نیز داراست. همچون ثبت تصاویر ثابت ، Titan در ضبط ویدئوهای در نور کم نیز چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسد. رنگ‌ها از هم پاشیده شده و دوربین در عملکرد تمركز با مشکل مواجه می‌شود.



باتری

در استفاده سنگین ، Titan بیش از یک روز بدون نیاز به شارژ دوام آورده است. به طور جزئی‌تر ، باتری گوشی بعد از استفاده 14 ساعته معمول به میزان 35% کاهش می‌یابد ، و این یعنی امتیازی عالی برای عمر باتری.



نقط قوت:

عملکردی عالی در مرور وب
وجود به روز رساني Mango به صورت پیش‌فرض
صفحه نمایش 4.7 اینچی برای تماشای تصاویر و ویدئوها بی‌نظیر است
دوربین 8 مگاپیکسل به همرا فلاش دوگانه LED
کلید سخت‌افزاری دوربین
16 گیگابایت حافظه داخلی
دوام باتری عالی
کیفیت طراحی یکپارچه و مستحکم ضمن استفاده از فلز و شیشه
بلندگوهای قوی



نقاط ضعف:

اندازه بزرگ صفحه نمایش چگالی پیکسل را کاهش داده است
فقدان نرم‌افزار مکالمه ویدئویی
عدم وجود امکان افزایش حافظه ذخیره سازی



نتیجه گیری

از آنجا که در بخش نرم افزار سیستم عامل ویندوز فون 7 با محدودیت‌هایی مواجه است بررسی گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون کار آسانی است و به بخش سخت‌افزاری و نحوه ساخت و طراحی محدود می‌شود.


برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک گوشی هوشمند توانا در مرور وب و اجرای بدون دردسر بازی‌ها در کنار پخش تصاویر و ویدئوها در صفحه نمایش عظیم 4.7 اینچی هستند ، HTC Titan انتخابی خارق العاده است.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همه ی شما عزیزان . خوش آمدین . لطفا برای حفظ نام خلیج فارس به لینک زیر بروید و به خلیج فارس رای بدهید اینجا کلیک کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون راجع به این سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید ماه : 124
  • بازدید سال : 7,251
  • بازدید کلی : 33,913
  • کدهای اختصاصی

    کد متحرک کردن عنوان وب

    <

    language=Java>
    var message="";
    ///////////////////////////////////
    function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
    function clickNS(e) {if
    (document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
    if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
    if (document.layers)
    {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
    else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}